leuke/l*llige opmerkingen op wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:55

Leuk: had mn eerste proefje gereden, volgens mij geen pas is stap, hij legde vrijwel alles in galop af keihard hinikend, stond er als commentaar; pony te voorwaarts Haha!:D, joh dat was mezelf nog niet opgevallen Haha!
Krijg ook wel eens te horen dat ik zo'n leuke pony heb.
Minder leuk: jaloerse opmerkingen dat het door mijn pony komt dat ik win. ( is ook wel zo, maar het is geen Z-pony, en dan nog de ruiter moet ook altijd zijn best doen.)


Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:14

Leuk:
-"Is je pony te koop?" waarop een duizelingwekkend bod volgt (heb ik met m`n eerste pony heel vaak gehad).
-"Wat een mooie pony/ wat een mooie gangen!" (met m`n tweede pony)
-"Wat een lelijk beest" (van een onsportieve concurrente; als ze dat soort opmerkingen riep wist ik dat het op dat moment ERG goed met me ging, gnagna).

L*llig: "Is dat een pony door Bokje gefokt?" (Door een *&^-jury die een hekel heeft aan die fokker. Ja dus en direct vijfentwintig punten lager gejureerd dan de proef waard was......)
-"Hij ziet er niet echt paardig uit" (Aap dan? Er werd bedoeld dat mijn pony een pony-hoofd had, maar toch bedankt.......)
-"Jij hoort toch in een rolstoel?" (Nee, brak wel mijn rug maar mag weer lopen, problemen mee?) Bloos

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:27

Oohw ik weet er nog een leuke:
Wat heb jij je pony super de super verzorgd (door de jury!)
Had een 10 voor de verzorging
Ik heb echt nog dagen staan glimmen van trots Haha!

(ik had een palomino en ik deed er inderdaad ook veel moeite voor, wassen zodat zijn manen en staart spierwit waren Tong uitsteken )

Trouwens, een palomino zorgt sowieso voor veel gekwijl op wedstrijden en mijn pony wist ook nog eens van zichzelf dat hij heel mooi was haha Haha! Wel jammer dat hij daardoor dacht dat ie het zich ook kon gaan veroorloven om te etteren haha Boos!

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:33

Leukste: Fijn los paard, tikkel ondeugend Lachen
Slechtste: Bij uiterlijk, een 6: TE grote oorringen Tong uitsteken

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:49

Leuk:

- Ik reed mijn eerste wedstrijd op mijn 2e paard, in de B en kreeg vïa de schrijfster te horen dat de jury had gezegd: "Dit is overduidelijk een L ruiter en ze krijgt dus ook L punten." Dit resulteerde in 175 en 168 punten en twee 1e plaatsen Haha!
- "Wat een ontzettend leuk hoofd heeft jouw paard." van een jury. (mijn paard heeft naar mijn mening een ontzettend arrogant en ondeugend hoofd)
- Nadat mijn paard de 1e proef in staking was gegaan en niet bij de A weg te krijgen was, op het 2e protocol: "Wat jammer van je 1e proef, maar de 2e was echt super!" 168 punten en een 1e plaats Lachen

Niet leuke opmerkingen:
- "Deze amazone is nog niet klaar voor de L1" (had m'n dagje niet en m'n paard ook niet Lachen )

Verder weet ik nog een hele nare opmerking die een stalgenoot eens op haar protocol had staan: "Amazone kan beter stoppen met rijden, dit lijkt nergens op." Ontzettend hard, maar dit is echt wat er stond.

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:05

Uums schreef:
Leuk:
-"Is je pony te koop?" waarop een duizelingwekkend bod volgt (heb ik met m`n eerste pony heel vaak gehad). Bloos


Dit heb ik inderdaad ook zooooooo vaak meegemaakt!

Ik was nog geen 14 en dan gaan ze aan mij vragen of ie te koop was!

Knipoog

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:26

Leukste opmerking:

He, is dat een hengst? Geweldige hals!!!!! Vingers aflikken

Mijn antwoord:

Nee, het is een merrie!!!!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Naarste opmerking:

Wat is die aan het doen?

Ik heb nogal een eigen manier van inrijden die er niet zo heel spectaculair uitziet! Won mooi wel! *LOL* Bloos haha

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:45

QuijoSavan"]
[quote="Uums schreef:
Leuk:
-"Is je pony te koop?" waarop een duizelingwekkend bod volgt (heb ik met m`n eerste pony heel vaak gehad). Bloos


Dit heb ik inderdaad ook zooooooo vaak meegemaakt!

Ik was nog geen 14 en dan gaan ze aan mij vragen of ie te koop was!

Knipoog
[/quote]

Ja dat vragen of hij te koop is heb ik inderdaad ook zó vaak gehad!! Helemaal grappig was het toen ik aan het losrijden was buiten, op een heel groot losrijveld. Toen reed er een auto langs, en die stopte om te blijven kijken, vervolgens stapten er twee mannen uit die helemaal naar het eind van dat veld kwamen lopen om te vragen of Mazzel te koop was!!! Haha! Euh... Nee?

Shalot
Berichten: 451
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:21

Mijn Abeltje is een fries ruin

De gemeenste
*is 5 jaar geleden (friese ster merrie) op coupon door jury fries hoort niet
onder het zadel.
*met abel 2 jaar geleden in Houten o daar heb je weer zo een varken met een lange staart en hinnikt. (het vervelende voor haar was wel dat het varken voor haar neus de 1e prijs haalde waarop ik langs liep en tegen haar zij dat varken heeft wel meer punten als jij haha)

De Leukste
ohhhhhhhhhh daar heb je die leuke fries weer
Kijk haar moet je in de gaten houden
van een jury vorig jaar Hou vol jullie zijn een leuke combinatie en komen er wel

ONDERTUSSEN ZIJ WE M1 terwijl ik totaal 2 jaar er uit ben geweest

Lesly
Berichten: 16
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Coesfeld-Lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:17

Ik zelf ben jurylid en wat je da soms te zien krijgt, hm hm. Het ergste wat ik ooit gezegt hebis : leer eerst eens rijden, het mooiste is : doe zo door je komt er wel.
Boos! Het ergste wat ze ooit tegen mij zeiden was: U zus rijd toch nog beter. Ondertussen geef ik haar les.
Bloos! Het mooiste : het woord altijd iets beter.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:36

Leukste was toch wel met Tos: Wat een gave haflinger, die nog leuk dressuurt en springt ook.

Een keer met losrijden: leuke knotten maar dat beest hoort hier niet.
Oeh, heb die snol doodzitten kijken, dacht zeker dat ze meer was.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 08:44

Leuk:
- Wow Wat een leuke pony ( tsja dan weet je meestal al welke prijs je hebt Schijnheilig )
- Staat ie te koop? ( met milkshake Haha! )

Eigenlijk heb ik nooit banketstaaf opmerkingen gehad Verward

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:59

Leuk van de jury:

'mooie combinatie'
'ik vond het super! OK dan! '
'is het jouw pony? ik: ja. het is een mooie pony, nog mooi jong! verder zag het er ook heel netjes uit.'
'het ging heel netjes vooral jouw wijken vond ik heel mooi' (ik had een 8 OK dan! Bloos! )

Van een klein kindje:
'he Amerigo!' Tong uitsteken ('k heb een schimmel) Haha!

Verder ook nog:
'die loopt mooi'
'ah moet ik weer tegen haar Scheve mond '

Verder heb 'k volgens mij ook nog niet echt nare opmerkingen gehad, of 'k ben het alweer vergeten. Ja ook nog een keertje met de prijsuitreiking had ik 2 prijzen hoorde ik nog wat vaags van 'alweer?' en 'ja zo kan ik het ook' ofzoiets....

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:06

Ja, maar die eerste pony van mij was helemaal geen mooie bloedpony, hij was uit het wild gevangen, supermak en had geen stamboekpapieren ofzo! Scheve mond Ben zelfs een keer in huilen uitgebarsten door de tigste manegehouder die die lieve pony onder m`n kont vandaan wilde kopen (ik was negen jaar). Ik was echt als de dood dat mijn vader overstag zou gaan (en een eeuwig woeste dochter op z`n geweten, sure..).

Wel grappig vond ik dat op een gegeven moment IEDEREEN binnen onze wedstrijdkring die pony kende: "O, jij bent het baasje van Beyaard! Als jullie springen staat ie eerst stil, dan zegt iedereen 'oooooh, wat jammer' en dan springt ie toch nog! Hij is zoooooo lief!" Eh ja, inderdaad Verward Best wel freaky als iedereen je pony kent door die paar wedstrijdjes in het seizoen die je met hem rijdt.

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:08

ik kreeg nooit zulke leuke opmerkingen:

* oh het is een arabier (lekker bij je binnenkomst)
* mmm een pony (moest tussen de paarden starten)

en veel meer maar de ergste vindt iktoch wel

OH HET IS EEN ARABIER lekker begin als je je proef in gaat

niets is onmogelijk voor hen die willen

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:17

Op startcoupon -> Je hebt een hele mooie sportpony!
Op startcoupon -> Pony nog niet aan de teugel (goh echt niet? Tong uitsteken)

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:23

Leuke opmerkingen:1. Je paard was erg dwars he? Maar over je houding hoef je je niet druk te maken, want je zit als een huis! 2. Leuke combinatie zijn jullie! 3. Na een rotproef te hebben gereden zei iemand langs de kant: "Wat maakt het uit dat je proef niet goed ging, je hebt toch een prachtig paard!" Gelijk heel mijn dag weer goed.

Vervelende opmerking: Cijfer en commentaar bij het aanspringen in galop: 4 - 4 (0 dus). De 4 kreeg ik, omdat hij bokte en de -4, omdat hij een "gemene" bok gaf. en dat stond er dus ook achter. Het leuke commentaar van iemand die toekeek was: "wat springt jouw paard spetterend aan in galop"

Mijn motto: Eerlijkheid duurt het langst zowel bij mensen als bij dieren
Op zoek naar een fotograaf in Zuid Holland? Ik doe dieren-, bruids-, portretfotografie enz...!
Vraag naar de mogelijkheden!

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:29

Domste opmerking, mag dat ook?: (Dit meisje bedoelde het echt niet banketstaaf) Wat knap dat je met een karrepaard (ik reed toen op een Friese ruin) dressuur kunt rijden!! De eigenaar van die Fries kon er dus niet om lachen!! Ik wel, die wist niet beter!!

Mijn motto: Eerlijkheid duurt het langst zowel bij mensen als bij dieren
Op zoek naar een fotograaf in Zuid Holland? Ik doe dieren-, bruids-, portretfotografie enz...!
Vraag naar de mogelijkheden!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:02

Ik heb in de M1 een keer een jury gehad, die vond me proef netjes en vooral de oefeningen vond ie goed, maar hij gaf als commentaar wel dat ik aan me top was, dus niet hoger zou komen. 1,5 jaar later in de Z2 won ik nog een keer bij diezelfde jury met een dikke winstpunt. Ik heb me op dat moment erg in moeten houden om er geen opmerking over te maken Lips are sealed!

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 19:53

leuke opmerkingen: leuke combinatie nette proef!

en ik had vandaag een springwedstrijd, maar geen kalkoenen, en hij gleed alle kanten op dus na hindernis 3 stopte ik en melde me af bij de jury
toen stond er op mijn protecol: gestopt wijs besluit

vervelende opmerkingen heb ik nog niet gehad

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:07

Ik heb de laatste wedstrijd, die echt superslecht ging nog een leuke opmerking gehad van de jury, die man vond dat ik Goldy dr streken goed had opgelost en dat ik een goeie rijstijl had.(ze was echt een brok spanning) Haha! En slechte heb ik nog niet gehad eigenlijk.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:54

Op protocol:
* Bij aanspringen in galop: 'Wordt wat hoog in het kruis' (Paard gaf een flinke bok Haha!)
* 'Werken aan tempo-controle' (Nadat ik zo ongeveer de hele proef in galop had afgelegd, met een paard wat met zijn kop in de lucht liep rond te sjezen)

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 07:30

Leukste: Mooie staart Haha! (toenmalige Haflinger)
banketstaaf: Hmm.... hoeken door Boos! Da's altijd een excuus geweest, en toen keek ik op het opgenomen videobandje dat ik wel de hoeken doorreed Verward Nouja wel altijd winstpunten gehad Haha!

-* Nightwish here I come... *-

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:23

Leuk, door jury's:
-Wat een droom van een paard!
-Mooie combinatie!
-Stond een keer op mn protocol: amazone weer goed waar ze mee bezig is!
-Mooi, goed gereden paard
-commentaar bij de jury, ik was diep onder de indruk jij bent écht goed vooruit gegaan! (209 punten *LOL*
-Door héél veel mensen langs de kant: Is die te koop??

Minder leuk:
-Ik heb geprobeerd je zo positief mogelijk punten te geven, maar ik geloof niet dat het gelukt is, je paard was nogal zenuwachtig (uiteindelijk 146 punten in mijn verschrikkelijkste Z-proef ooit Haha!)
-Werd gelukkig niet tegen mij gezegd, maar ik hoorde het: Leuk paard, jammer dat jij erop zit.
-Ook niet tegen mij, maar tegen een kennis: hé jouw paard heeft de zijn l*l op zijn rug zitten Haha! *LOL*

Zo snel kan ik er even niet meer bedenken...

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:29

Leukste: Zeer correct gereden proeven: 178 en 183 punten (was mijn afsluiter in de L2)
Combinatie is een lust voor het oog
Zeer vriendelijk gereden
Paard beweegt super!

Minst leuke (maar wel grappig):
Amazone komt wat warrig over.
Echt waar Haha!? Ik was die proef tot twee maal toe verkeerd gereden en zelfs na de uitleg van de jury reed ik stug de verkeerde oefening.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: onpaard, Roosje01, SentiBot en 11 bezoekers