leuke/l*llige opmerkingen op wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:53

haha, als je het over kopers hebt
Ook leuke en minder leuke ervaringen

met springen leuke ervaring
Regelmatig bekende namen die vroegen of hij te koop was.
Altijd wel leuk. :j
En de 1e keer M
Vond het reuze spannend.
kawa sprong echt geweldig.
1 balkje 300 % mijn schuld, elk ander paard zou gestopt zijn.
ik dus helemaal blij met mijn wp.
Vragen ze of ie te koop was toen ik 1 sec uit de ring was.
ik riep toen heel verbaasd, voor geen goud!!.
En die man (beckers geloof ik), voor geld wel dan?
Hihi iedereen in een deuk om me heen, was zo lekker droog.

wat ook leuk is, Emile hendrix die voor je bouwt bij losspringen, brrrrrrr, reuze eng.

Minder leuk
kom je uit je dressuurproef, vragen ze of hij goed kan springen
Ging de proef zo slecht dan :\

leuk en minder leuk tegelijk,de vorige, vorige eigenaar van je paard die omroeper is.
En je aankondigt met
M met kawa van de nederlandse equipe, aaaah!!
Ineens zie je een hoop mensen kijken.
gelukkig was ik foutloos :D

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:27

Over dit onderwerp zijn er ook al verschillende topics geweest.....

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:28

runningkawa schreef:
Minder leuk
kom je uit je dressuurproef, vragen ze of hij goed kan springen
Ging de proef zo slecht dan Scheve mond


Hoef je natuurlijk niet als "minder leuk" op te vatten hè! Misschien vonden ze wel dat hij in de dressuur al super liep, en vragen ze zich af of hij óók kan springen! Interesse Tong uitsteken Haha!

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:31

Leukste: Dat paard vind ik het summum van mooiheid! (ik stond er met een rooie kop naast, stja wat kun je dan anders dan een banketstaaf bedankje stamelen)

banketstaaf: Een jury vertelde me n ade proef dat mijn paard te veel door de achterhand zakte. Wat moet je daar nu mee?

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:07

sharonaollie"]
[quote="liza van loon schreef:
Leukste: super netjes gereden!
l*lligste: Dat soort commentaar geven jury's niet snel, je zelf toch niet tegen een ruiter: je kunt maar beter stoppen, je kunt gewoon niet rijden :S
Geen banketstaaflig commentaar dus, gewoon opmerkingen op de protecol maar daar blijft het bij.

dat was zeker bij midland dat je dat heb gehoord Lachen
want dat heb ik ook weer van iemand gehoord dat de jury dat had gezegd
[/quote]
Ja dat zei die jury daar, maar het ging ook erg goed. Het was I. Hesta-Fresen.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:51

* leuke combi ( Verward LD)

* Vrolijke combinatie

* Mooi paard

* Super proef OK dan!

Minder leuke:

* Goh je moet niet langer worden (man, ben allang uitgegroeit)

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:50

Leuk:

"Het is hier geen Pavo cup" Schijnheilig (Silly)
"Wat een ontzettend goed paard heb jij" (Silly)
"Wow, je komt hier aan met je E-er en je rijdt al die grote Z-paarden eruit" (Missouri)
"Jouw paard heeft zoveel over, die kan best wat punten laten liggen" (Silly, Ibiza)
"Wat een fijne aanleuning heeft-ie" (Silly)
(Twijfelachtig) "Wat een grote Arabier heb jij" (Silly)
"Jouw pony galoppeert zo chique" (Missouri)
"Wat een draf heeft jouw pony, dat is vast moeilijk doorzitten" (Missouri, Ibiza, Monte Carlo)
"Hele goede basis" (allemaal Knipoog )
"Wat een lastig beest, knap hoor dat je zoveel punten rijdt" (Missouri)
"Kijk ma, zo één wil ik ook!" (Silly)

Minder leuk:
"Wat ben jij toch sportief!" (Missouri, die demonstreerde weer eens dat ze eigenlijk renpaard had moeten worden)
"Je moet langere sporen aandoen" (Missouri... persoon in kwestie wilde NIET even voelen hoe ze daarop zou reageren)
"De pony's waren vorige week hoor" (Missouri, als E-er tussen de paarden in het Z2 en dan 195 punten rijden Schijnheilig )
"Je hebt hem te heet gewassen" (Missouri)
"Je mag niet met stang en trens bij de pony's" (Missouri)
"Amazone hindert de pony" (Missouri... en ik deed een poging om erop te blijven zitten tijdens een boksalvo Haha! )

En meer van dat soort klets. Ik trek me er weinig van aan Haha!

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:34

leuk--> * leuk beesie, fel koppie ook (abigail)
* fijn paard..is goed aan de hulpen (nevita)
* je bent een goed type om te paardrijden, je zit netjes rechtop en je hande mooi stil Haha!

minder leuk---> * je zadel past niet goed ( dat was een dag nadat me goede zadel gestolen was ) ik kon wel janken echt waar
* je houdt je zweep niet goed vast (hoe dom)
* nou als ik daartegen moet rijden hoeven ze niet eens meer een prijsuitreiking te houden..dan heb ik toch al gewonnen

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:10

Leuk:
Melody: ''Goede pony'' zei een jury tegen de schrijfster
Schumacher: ''Nou je ziet zo dat die pony veel hoger heeft gelopen'' zei een meisje die mijn proef zag. Schumi is vijf jaar en dit was mijn 4e wedstrijd ofzo. Zegt mijn instructrice die dat hoorde: ''Ja hij heeft hoger op een berg gelopen Haha!''
Niet leuk:
Ik vond mijn proefje wel netjes gaan zegt de jury: ''de achterhand mag er wel iets meer onder. Voor de rest heb je goede punten'' OK dan! . Haal ik mijn coupon op, heb ik maar 148 punten.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:07

Wat ik me kan herinneren:

Een jury die bij ons bekend staat als behoorlijk streng: ze zei dat het een genot was om naar mij te kijken, zo'n goede ontspannen zit, geen geruk en gepluk, niet constant drijven maar er gewoon makkelijk op zitten


niet leuk:
1e L wedstrijd NBVR (nadat ik in de B in ong 10 proefjes 12 winstpunten had) amazone moet meer oefenen alvorens L te starten! (erg motiverend...)

enne een aantal mensen zeiden over Dusty, ach leuk ponytje, maar verder dan L??? Uiteindlijk was ik M2 startgerechtigd (3e in kootwijk klasse L) en toen ik te groot werd heeft een ander meisje er Z1 (178 punten) mee gestart, hahaha niet verder dan L he??

en de manege eigenaar zei ooit eens over ons, als je dusty gewoon ziet lopen denk je, he leuk beestie, maar zodra je erop stapt, wordt het een waanzinnige pony!

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:40

Leuk:

Ik reed met mijn pony in het M1, komt er tijdens het losrijden een meisje (concurrente) naar me toe en vraagt : "dat is zeker nog wel een jonge pony?". Ik vraag daarop "hoe oud schat je haar dan?". Zij antwoordt: "een jaar of 6 hoogstens". Ik vertelde daarna met een dikke glimlach dat de pony reeds 16 was. Haar ogen rolden uit haar kop!

Met Fedde op wedstrijd (in de B). Er stonden een paar mensen van een dressuurstal te kijken, hun pupillen (met paarden waar ìk van zat te kwijlen) moesten na mij starten. Na afloop zeggen ze tegen mij dat ze het zo'n geweldig mooi paard vonden en ze de proef ook heel goed vonden. Uiteindelijk kreeg ik maar 151 punten, die mensen waren echt hoogstverbaasd en snapten niet hoe dat kon.

Grappig:

"Ik denk dat jij wel spierballen zult hebben van dat paard" (jury over Fedde)

In de krant stond een artikel over de B-wedstrijd waar ik mijn 3e winstpunt haalde. Er stond zoiets van: deze combinatie heeft nu ruimschoots de punten voor het L en zal de komende wedstrijd daarin uitkomen. (ach ja, ze had wel een beetje gelijk. Ik had ook L mogen starten toen ik met Fedde begon. (maar dan waren het denk ik 100 punten geworden ipv de 130 in de B)

Vervelend:

Op de Gelderse afgelopen zomer: Staat er een man bij de ingang van de ringen die meerdere keren (zodat ik het goed kon horen) zei: "daar komt de koets"

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:57

heb regelmatig lollige opmerkingen gekregen, vooral met lacas (zie profiel) kreeg ik veel opmerkingen van,

mama, die pony is geel (was een palomino)

door jou zien we tenminste waar onze vereniging rijdt in de parade (was toen nog de enige "gele"

kan die pony ook nog springen? zei ooit een jury toen ik mn dressuurproef (M2) had afgerond, heb m maar niet verteld dat ie wel kon springen maar niet dressuren Knipoog

maar de leukste met hem was toch, alles is goed hoor (bij de keuring op een samengestelde wedtsrijd) u mag starten, terwijl ik net de cross uitkwam! bleek die gele een lagere hartslag te hebben na de cross dan menig ander voor de hele wedstrijd. heb me gek gelachen.

ook reacties van concurrenten die zeiden: oh nee he jij ook al hier... vond ik altijd errug leuk om te horen..... en bang dat ze waren.... (maar waarvoor?)

vervelnd vond ik het als ze weereens begonnen over het uiterlijk van mn pony's, die waren namelijk niet moeders mooiste. opmerkingen van waar hebben ze die geit gevonden zijn dan niet meer grappig

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:42

Euhmz even denken:

De l*lligste:

"Niet vierkant." (ik reed een B proef?!?!?! Kreeg een 4).

Leukste:

"Leuke combinatie!" of
"Leuk dat je dit durft!" (is van Lusitano hengst).

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:52

Leukste:
Een 9 voor mijn binnenkomen *LOL*

Slechste:
Waaaah die is klein (rijd namelijk bij de paarden)
Ow dat zal een makkie worden (als hij net van de trailer komt Verward )
Stang en trens, wist niet dat dat mocht bij de pony`s.
En zo nog wel wat meer van die opmerkingen, sommige mensen in de paardenwereld zijn niet bepaald aardig

Maar ben trots op mijn ventje, hij doet het toch maar wel weer iedere keer voor me Haha! !

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:25

Leukste :
-Onderaan mn protocol: Mooi ontspannen naar de hand toegereden ( ook al scheet ik 100 kleuren haha Haha! ) en 177 pnt dus zat wel goed
-Mooie ontspannen proef, en 179 pnt
-leuke proef en dat vond ik n beetje matig want ik had 180 pnt Tong uitsteken
-jury tegen schrijfster: Zo ze mag nog wel wat meer lachen want dat mag je wel als je zo'n proef neerzet.176 pnt Tong uitsteken En me eerste L1 dus super zenuwachtig.
-Is dit je eerste M1 wedstrijd?Ik dacht dat je er al heel lang inreed ziet er mooi uit.
-alvast gefeliciteerd met je prijzengeld Verward ..hoe bedoel je?Ja t ziet er zo goed uit, en idd ik haalde de prijzen binnen maar twaren bekers Boos!

Minst leuke:
-Zo jij komt de prijzen weer binnen halen he?
-Nou als je nu al over gaat naar de L2 dan wordt het niks ( nee je wordt alleen kringkampioen)
-Ga jij M rijden?Nou dan zullen de punten wel tegen vallen want dat kan je nog helemaal niet..vooral leuk dat ik toen 167 punten reed. Tong uitsteken
-Jury komt uit de auto..Je rijdt zeker nog maar net M1?Ja klopt..ik al helemaal bang wat heb ik nu gedaan Haha!...Ja je kan maar beter om de ring rijden want dat moet vanaf de M.
Okeej lekker taktisch gebracht...Tegen mn ma zei die nog wel als dat alles nog maar is dan ben ik al tevreden, en uiteindelijk ook 161 en 1ste dus niet slecht.

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:08

Leuke (was afgelopen keer): Wat een leuke combinatie. Heb echt zitten genieten. Mooi paardje!! Haha! Had 225 punten (met de FNRS)

Minst fijne: Umm..weet ik eigenlijk niet meer... Schijnheilig

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:25

Ctal schreef:
-Jury komt uit de auto..Je rijdt zeker nog maar net M1?Ja klopt..ik al helemaal bang wat heb ik nu gedaan Haha!...Ja je kan maar beter om de ring rijden want dat moet vanaf de M.


Dat deed ik ook toen ik voor het eerst buiten M1 startte. Jury kwam ook uit de auto en het bleek de fokster van mijn pony te zijn. Ook zij zag het door de vingers en volgens mij kreeg ik ook wel een wiinstpuntje.

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:36

Wat is de leukste opmerking die je weleens op een wedstrijd gehad hebt?

Is het nog een hengst? want dan machtie meteen bovenop mijn merrie!

mijn paardje was zich beetje aan het opblazen en aan het patsen en showen


En wat is de banketstaafligste/vervelendste opmerking die je gehad hebt?

wat kom je hier doen met je arabier

was op een internationale wedstrijd

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:49

Tijdens losrijden heel veel bekijks en mogelijke kopers voor mijn toenmalige pony, daarna in de ring was de pony hartstikke vervelend. Toen ik uit de ring kwam was iedereen verdwenen. Niet leuk.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:27

Leukste ;

Mooi jong peerdje en super springen zeg! (Betty Boop merrie van toen 18 jaar)
Woow wat een mooie hengst (met Harry Potter die zich erg heet maakte bij het losrijden)

Minste ;

Paard loopt op vijfde been (was met Betty Boop helaas geen uitleg hier over te krijgen bij de jury want die wist het ineens niet meer)

Wel raar hoor met een pony naar de voltige wedstrijden (Harry Potter was voorheen voltigepaard en met zijn 1.67 scholde ze hem uit voor pony)

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:35

banketstaaf opmerkingen hmmm toen mijn paard een keer weigerde verder te lopen dus op X stopte en alleen maar op de achterbenen stond kreeg ik te horen dat ik niet in Goa zat.

maar de week erop stapte na de proef een jury uit die ging klappen dat mijn beest zo goed liep. na de proef he. was begin vorig jaar.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:38

Oh ja, dit was de leukste en de minst leuke tegelijk:

"Met zo'n pony kan ik het ook" (Missouri, kampioen in de Z1. Meisje wist zeker niet dat ik deze pony voor 100 gulden gekocht had van de slager, en het een jaar geduurd heeft voordat ik een rondje kon draven zonder eraf te vallen, en ze op dat moment pas 6 jaar was Schijnheilig ).

En met Silly, ook twijfelachtig: "Dat was zeker een heel duur paard". Boos! (ik, toen geirriteerd en bijdehand als altijd: "Ja, ze heeft me mijn hele lottohoofdprijs gekost" ) Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:44

Pony vertrouwd mennerhand niet....
tsja, wat moet ik hiermee doen? Ik vertrouwde eerder die pony z'n mond niet, werd bijna van me kar afgetrokken zo strek was hij...

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:06

Hm, laatst nog..

Springwedstrijd.
Ik had een heel netjes parcourtje gereden, word er tegen me gezegd dat ik mijn pony niet onder controle had... Naja, pech, ik vond van wel (werd 1ste)

En een tijdje geleden, dressuurwedstrijd:
Zo, dat was een nette proef!
(werd 7e. Van de 8...)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:41

Heb op zich nog niet echt van die opmerkingen gehad. Ja wel een standaart dat we een leuke combi waren.
Ook wel dat het er mooi ontspannen uitzag (daar ga ik voor Knipoog )

En wel gehad dat ik de losrij baan inkwam dat ze zeiden dat vandaag de pony's waren (dat hij onder het zadel groot toont weet ik maar zo groot??)