Hoedje --> verdienen of gewoon opzetten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:10

Het hoedje moet je verdienen! In onze regio heb ik ook nog nooit iemand onder de Z met een hoedje zien rijden. Naar mijn mening hoort het hoedje gewoon bij de Z en hoger. Als iemand in een lagere klasse met hoedje gaat rijden, komt dat op mij over alsof hij/zij vindt dat de combinatie al op Z-niveau rijdt. Als zo iemand dan door een B-proefje stuntelt, komt dat nogal belachelijk over.

En waar gaan we heen als dat al een gewoonte gaat worden in de lage klassen. Wil dan iedereen ineens ook met dressuurrok gaan rijden, omdat dat mooier is? Is uiterlijk vertoon in sommige regio's belangrijker dan rijkunst?

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:26

GribaldiFAN schreef:
Het staat chiquer maar het is ook onveiliger! Voor mij gaat veiligheid nog steeds boven alles. Ik denk dat de z regel er eerst was omdat men ervan uitging dat deze ruiters goed zouden sturen en er niet zo snel van af zouden stuiteren. Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens. Maar om nu in de b of l al met een hoedje te rijden blijf ik overdreven vinden.


Dat zal ook wel de reden zijn dat je bij de pony's pas vanaf het Z een hoedje op mag. Ben het er wel mee eens.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:38

Ik wil hem echt verdiend hebben, moet dus nog lang wachten eer ik met een hoedje rij en misschien wel nooit ook.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:43

Ik snap niet dat de cappen steeds veiliger moeten, verplicht zijn tijdens lessen op verenigingsterrein en dat je dan op de wedstrijd ineens met een zeer onveilig hoedje mag rijden... Zelfs in de B of L...
Onbegrijpelijk...

Zou me eerder voor kunnen stellen dat ze het hoedje helemaal verbieden in de wedstrijdsport, al was het alleen maar een verzekeringskwestie...
(zou natuurlijk wel wat jammer zijn, want hoedjes zijn inderdaad wel chique Knipoog mits het rijden dan ook netjes gaat...)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:22

Persoonlijk vind ik zo'n cap oer en oerlelijk, dus nu ik mijn hoedje heb, blijf ik hem ook opzetten !

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:00

Ik vind dat een hoedje absoluut bij de Z hoort! Okee, misschien nog M2 dan, bij uitzondering, maar verder is dat gewoon Z!
Het ligt misschien aan mij, en is ook niet helemaal eerlijk, maar goed ik kijk toch anders tegen iemand die in de L ofzo met een hoedje rijdt! Dat vind ik een beetje vreemd....

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:09

sjaantje schreef:
Ik vind dat een hoedje absoluut bij de Z hoort! Okee, misschien nog M2 dan, bij uitzondering, maar verder is dat gewoon Z!
Het ligt misschien aan mij, en is ook niet helemaal eerlijk, maar goed ik kijk toch anders tegen iemand die in de L ofzo met een hoedje rijdt! Dat vind ik een beetje vreemd....


Dan denk je stiekum:
Die draagt nu maar vast een hoedje, want het Z bereiken lukt niet. Bloos!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:13

Dandy schreef:
Persoonlijk vind ik zo'n cap oer en oerlelijk, dus nu ik mijn hoedje heb, blijf ik hem ook opzetten !


Ach dat is persoonlijk, ik vind het dus heel lelijk om iemand in de b/l te zien stuntelen MET hoedje. Beetje een vlag op modderschuit idee!

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:17

Tja ik dnek dat je hem letterlijk moet verdien. Ze zijn toch zo duur Geld, geld! Maar tja als jij de enige bent in jouw klass ga je je toch afvragen >;) Maar ik denk gewoon; als jij z'on hoedje wilt op doen. Moet je dat gewoon doen. Wat kan jouw het nou weer schellen of andere het wel of niet doen

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:17

essie79"]
[quote="sjaantje schreef:
Ik vind dat een hoedje absoluut bij de Z hoort! Okee, misschien nog M2 dan, bij uitzondering, maar verder is dat gewoon Z!
Het ligt misschien aan mij, en is ook niet helemaal eerlijk, maar goed ik kijk toch anders tegen iemand die in de L ofzo met een hoedje rijdt! Dat vind ik een beetje vreemd....


Dan denk je stiekum:
Die draagt nu maar vast een hoedje, want het Z bereiken lukt niet. Bloos!
[/quote]

Haha nou dat niet eens.... Maar vind het gewoon vreemd... Echt alsof iemand zich te goed voelt voor een cap ofzo Knipoog

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:18

ik ben ex-NKB lid en toen ik 18 april dit jaar vopr het eerst Z1 startte was dat meteen de eerste keer dat ik met een hoedje reed

hoedje hoort bij de Z vind ik, die moet je verdienen
dat sommige mensen hem al in de M2 opzetten, ja ok dat kan opzich wel, zeker als die mensen al eerder Z hebben gereden, maar een hoedje in de B of L....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:19

ALS ik ooit in de Z gereden zou hebben met een hoedje en ik rijd een ander paard in een andere klasse, geloof ik dat ik gewoon mijn helm weer op zou zetten. Belangrijk daarbij is ook weer de veiligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:21

sjaantje"]
[quote="essie79"][quote="sjaantje schreef:
Ik vind dat een hoedje absoluut bij de Z hoort! Okee, misschien nog M2 dan, bij uitzondering, maar verder is dat gewoon Z!
Het ligt misschien aan mij, en is ook niet helemaal eerlijk, maar goed ik kijk toch anders tegen iemand die in de L ofzo met een hoedje rijdt! Dat vind ik een beetje vreemd....


Dan denk je stiekum:
Die draagt nu maar vast een hoedje, want het Z bereiken lukt niet. Bloos!
[/quote]

Haha nou dat niet eens.... Maar vind het gewoon vreemd... Echt alsof iemand zich te goed voelt voor een cap ofzo Knipoog
[/quote]

ze ze dan toch gelijk hebben? Lachen
[PP] De ego-trippers zonder cap...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:22

idd daarom vind ik hem in de M2 opzich wel kunnen, zeker bij mensen die al eerder Z hebben gereden, maar al ben je al weet ik hoevaak Z geweest, als je dan met een jonkie in de l1 begint, vind ik dat je dan idd ook voor veiligheid moet gaan en gewoon een cap op moet zetten!

het zou van mij best een verplichte regel mogen worden, t/m M2 een (veiligheids)cap en vanaf de Z1 de keuze cap of hoedje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:23

Ja, dat zou van mij ook mogen renske

Zo raar dat je in het b met een jong dier een hoedje mag dragen,
En thuis verder maar zeuren over veiligheid.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:26

Citaat:
Ach dat is persoonlijk, ik vind het dus heel lelijk om iemand in de b/l te zien stuntelen MET hoedje. Beetje een vlag op modderschuit idee!


Nu wil ik niet verwaand overkomen ofzo, maar niet iedereen in het b/l zit te stuntelen ... Schijnheilig Haha!
Ik denk dat het ook een beetje aan de regio ligt. Bij mij in de buurt zie je het wel vaker hoor !
En het interesseert me dus inderdaad niets wat een ander er van vind. Ik vind het netjes staan (als je er inderdaad netjes opzit) dus ik zet hem lekker op Bloos! (waar is de lekker-puh smiley gebleven ?)

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:28

Nee maar om 115 punten in de L te halen (zoals in het voorbeeld dat ik aanhaalde) zal het er toch niet zo heel spectaculair (goed) uitgezien hebben!

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:30

Ik vind ook dat je een hoedje moet verdienen. In de M2 vind ik het wel kunnen maar in de B . Ik vind het dan net lijken of je zelf denk dat je heel goed rijd en zo Z bent. Dus voor mij komt er geen hoedje voor de Z , als ik ooit Z kom Schijnheilig *droomt verder over de Z*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:30

Samsam schreef:
Nee maar om 115 punten in de L te halen (zoals in het voorbeeld dat ik aanhaalde) zal het er toch niet zo heel spectaculair (goed) uitgezien hebben!


Misschien wel iets té spectaculair *LOL*. Echt knap, zo laag ben ik met Jur zelfs nooit gepund!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:32

Al rijden ze wel een ruim wp, dan vind ik het nog geen gezicht.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:34

Bléégh, een cap is zóó lelijk!
Waarom niet gewoon een hoedje opzetten? Ik snap dat gezeur echt nooit, wat maakt dat nou een drol uit wat je op je hoofd hebt staan? Een hoedje is ongeveer even duur als een dure cap, dus ik snap het probleem écht niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:38

veiligheid?

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:38

runningkawa"]
[quote="sjaantje"][quote="essie79"]
[quote="sjaantje schreef:
Ik vind dat een hoedje absoluut bij de Z hoort! Okee, misschien nog M2 dan, bij uitzondering, maar verder is dat gewoon Z!
Het ligt misschien aan mij, en is ook niet helemaal eerlijk, maar goed ik kijk toch anders tegen iemand die in de L ofzo met een hoedje rijdt! Dat vind ik een beetje vreemd....


Dan denk je stiekum:
Die draagt nu maar vast een hoedje, want het Z bereiken lukt niet. Bloos!
[/quote]

Haha nou dat niet eens.... Maar vind het gewoon vreemd... Echt alsof iemand zich te goed voelt voor een cap ofzo Knipoog
[/quote]

ze ze dan toch gelijk hebben? Lachen
[PP] De ego-trippers zonder cap...
[/quote]

Tja............ Zou kunnen hè!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:39

astridastrid schreef:
Bléégh, een cap is zóó lelijk!
Waarom niet gewoon een hoedje opzetten? Ik snap dat gezeur echt nooit, wat maakt dat nou een drol uit wat je op je hoofd hebt staan? Een hoedje is ongeveer even duur als een dure cap, dus ik snap het probleem écht niet...


Hoedje is wel duurder, maar goed het gaat om de veiligheid denk ik!
En bovendien, dat jij een cap lelijk vindt, is ook een kwestie van smaak...
Vind ik niet namelijk.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:45

runningkawa schreef:
verdienen.

geen gezicht een b proef met hoedje.
En als het dan een super proef is, dan gaat het nog een heel klein beetje.
maar als je dan een paard niet eens nageeflijk rond ziet crossen, dan sta je met hoedje echt voor l..


ben ik het helemaal mee eens, dan vind ik zo'n hoedje kak, terwijl het in de Z wel chiq is