70,-euro lidm.kosten en klagen over postzegels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

70,-euro lidm.kosten en klagen over postzegels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 20:46

Ik verbaasde mij vorig jaar al over de lidmaatschapskosten van onze rijvereniging nl. de zeewolderruiters te Zeewolde.
Deze kosten zijn 70 euro excl.

De rijvereniging is wat dat betreft erg gezellig en heeft een nieuwe accomodatie waar je gebruik van kan maken. Deze kosten hiervoor zijn in totaal 280,- euro per jaar. Dat valt op zich nog wel mee. De accomodatie is neergezet en de kosten moeten ergens vandaan gehaald worden.

Ook besef ik goed dat het allen vrijwilligers zijn die dit werk moeten verzetten. Ook daar gaat logischerwijs een bijdrage naar toe.

Toch verbaasde ik mij over het stukje wedstrijdsecretariaat.
70,- per jaar. Dat is meer dan een gemiddelde vereniging.
Sinds vorigjaar heb ik diverse malen gebeld voor startcoupons die er of niet waren, zeker niet konden worden opgestuurd want dat koste een postzegel en de wedstrijden wilden ze wel plannen maar enkel in de eigen kring. Oke dacht ik nog...ik haal ze wel op maar plan mijn eigen wedstrijden buiten de kring zelf.
Deze liggen nl. veel dichterbij, daar wij vanuit zeewolde moeten uitwijken naar veluwe noord-west.
Blunder; Op een van de selectie dagen van de kampioenschappen had het secretariaat 4 leden van de vereniging de verkeerde dag door gegeven...sta je dan.. weg selectie.

Belde ik vorige week om mijn reeds in november bestelde startcoupons nu op te komen halen, waren ze er weer niet. Loop dus wedstrijden mis en ga dit ook maar zelf rechtstreeks bij de KNHS bestellen. De wedstrijden worden sinds kort liever helemaal niet meer gepland ivm postzegels ed.

Nu heb ik het punt bereikt dat ik mij af vraag waar in godsnaam die 70,- euro naar toe gaat!? Ik heb mijn beklag reeds gedaan bij de desbetreffende persoon, maar ben toch benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Weten jullie nog kosten posten die ervanaf gaan? KNHS is apart.
Afzeggen kan zowiezo dit jaar niet en daar komt bij dat ik zelf geen accomodatie op stal heb voor de winterdagen. Deze 2 zaken zijn gekoppeld aan elkaar. Zie ik het mogelijk verkeerd?

hmmmmmmmm Scheve mond

Osita

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:49

Ik snap je punt wel. Ik vind het ook wel slordig dat je nu nog steeds geen coupons hebt terwijl je ze in november al besteld had. Ik vind het dus terecht dat je hier over geklaagd hebt. Ik denk dat die 70,- voor allerlei doeleinden wordt gebruikt. Zit daar ook niet een bepaalde afdracht van de KNHS bij in? Kan me best voorstellen dat als ze iedereen dingen moeten gaan opsturen dat het veel postzegels kost, maar verhoog dan het lidmaatschap.
Als je verder niet meer tevreden bent zou ik eens ergens anders gaan kijken.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:57

Ik betaal €75 per jaar,zonder lessen. De problemen met jou club hebben denk ik niets te maken met die €70 die je moet betalen, maar met het wedstrijdsecretariaat. Ik vind dat je daarover maar eens moet gaan klagen bij het bestuur van je vereniging. Want zoals het gaat, is het niet echt goed. Verder kan je natuurlijk altijd eens bij andere rijvereningingen gaan kijken, je weet maar nooit...

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:03

opzoek gaan naar een andere rijvereniging.
sjeemig zeg wat een centen****** Boos!
ik weet zo niet precies wat ik betaal voor de rv, maar startcoupons worden goed verzorgd, inschijven mag je zelf doen maar kan ook gedaan worden.
we hebben geen lessen, maar organiseren wel een paar keer per jaar een wedstrijd waaraan de leden moeten helpen met organiseren, maar dat is altijd supergezellig!
verder gaan we met de rv-leden leuke dingen doen oa uit eten, bioscoop, paardenevenement/show, waarvan je een deel zelf moet betalen en een deel wordt betaald door de rv.

als ik jou was zou ik dus op zoek gaan naar een andere rv, die meer service biedt.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 12:21

Ik ben zelf wedstrijdsecretaresse en moet zeggen dat de enige kosten vooral de telefoon, postzegels en papier/printer/etc. zijn....ik krijg een vaste vergoeding per jaar en doe de inschrijvingen voor leden.
idd wel een raar secretariaat bij jullie.....
Maar wat betreft de kosten hebben jullie nog wel geluk. Onze club heeft nog niet eens een eigen buitenterrein en wij betalen meer dan 300 euro per jaar(lessen, contributie etc.)

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:52

€ 70,- is behoorlijk veel voor alleen lidmaatschap (dus geen KNHS-lidmaatschap en startkaart). Wij vragen daar zelf € 25,- voor, maar dan moet iedereen wel zijn eigen wedstrijden opgeven. Is in de praktijk ook wel zo handig, omdat veel wedstrijden heel snel vol zitten.
Waarschijnlijk wordt die € 70,- ook gebruikt voor algemene doeleinden, zoals een clinic of andere activiteiten.

Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 23:48

Bedankt voor jullie berichten.

Het bedrag is inderdaad niet het probleem anders had ik me in het begin niet ingeschreven. Het is alleen zo jammer dat de kwaliteit van de service ne het enthousiasme er niet meer in zit.

Tja, er zit denk ik niets anders op dan echt uit kijken naar een ander.
Het zelf inschrijven vind ik ook niet erg, maar dat er zo veel wijzigingen in negatieve zin worden doorgevoerd terwijl het lidmaatschap...inderdaad KAAL is. Lessen,KNHS is allemaal apart. De meesten in de omgeving vragen 20-45max incl. accomodatie. Helaas is het allemaal iets verder weg.
Maar goed we gaan positief op zoektocht en wellicht weten andere bokkers nog wel een leuke enthousiaste vereniging waar ze echt hun best doen voor de leden. ( wellicht een pensionstalling incl.vereniging?)

Alvast bedankt mensen!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 13:07

Jeetje wat een gedoe nu moet ik zeggen dat ik bij de vereniging waar ik bij zit ook wel overal achter aan moet bellen en dan vraag ik of mijn coupons naar huis opgestuurd worden dan worden ze weer op de oude stal neergelegt...

Maar ik moet zo wie zo toch heel erg wennen want het is een KNF vereniging dus alles gaat via het secretariaat...