Oneerlijke jury?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:21

ik rij geen wedstrijden
maar ik heb er anderen wel es over horen klagen

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 19:44

Opzich ging de proef echt heel netjes, en aan het commentaar heb ik wel ook wat gehad hoor! Ik wil de jury helemaal niet naar beneden halen, of wat dan ook, hun doen ook hun werk, en daar heb ik respect voor. Het hoogste was 161, en dat vind ik niet behoorlijk hoog. En van 145 punten wordt niemand echt blij, toch? Maar waarschijnlijk had ik het dan verdiend, meer is er niet van te maken...
Natuurlijk ben ik ook wel 's hoger beoordeeld dan ik zelf verwacht had. Een proef die nog slechter ging dan deze, voor mijn gevoel en volgens anderen: 174 punten... Maar het belangrijkste was, en dat ben ik met jullie eens: Als je paard goed heeft gelopen is het oké, en dan maken de punten helemaal niet uit. En met dit bericht wilde ik al helemaal niet de jury afkraken, helemaal niet juist. Rond hoeveel punten zitten jullie meestal? Ben benieuwd! Kan wel gezellig zijn, zo, kletsen hier!! Haha.
Nog bedankt voor al jullie berichtjes!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:52

Je moet vooral voor je gevoel rijden, als het incidentieel is zulke punten dan is het niet erg, maar kom je er elke keer mee thuis dan zul je wel aan jezelf moeten gaan twijfelen Knipoog maar een paar keer, jeetje het kan en mag ook wel eens minder gaan.

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 19:56

Ctal schreef:
Je moet vooral voor je gevoel rijden, als het incidentieel is zulke punten dan is het niet erg, maar kom je er elke keer mee thuis dan zul je wel aan jezelf moeten gaan twijfelen Knipoog maar een paar keer, jeetje het kan en mag ook wel eens minder gaan.


Ja, ben ik helemaal mee eens!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:59

Als jij gewoon je figuren netjes rijdt en je pony netjes in aan leuning hebt en de figuren netjes afwerkt kan de jury jou niet zulke lage punten geven!
Het is wel waar dat de jury jouw pony niet zo leuk vindt! dan krijg je bijna automatisch lage punten.
Ik heb een tijdje met een roodschimmeltje gestart en dan had ik de ene proef 173 en was ik 1e en de andere proef 157 en was ik 4e! terwijl hij eigenlijk precies het zelfde liep Verward
Want roodschimmeltjes zijn ook niet bij iedere jury's geliefd maar ik heb nog nooit onder de 156 gescoord omdat hij altijd netjes liep en de figuren goed afgewerkt waren Lachen ..... Dan kunnen ze gewoon niet om je heen Knipoog

Met mn zwarte pony had ik dat veel minder... die presteerde veel constanter maar had niet echt hoogte punten omdat hij veel moeilijker te rijden was! Dan gaf de jury me gewoon een keer een 3 omdat de travers niet goed genoeg was ofzo.... ja daar kan ik ze dan best gelijk in geven! Toch was de zwarte ook een hele leuke pony om te zien!
Maar de proef kon altijd wat minder goed afgewerkt worden omdat ie wat sloom was *LOL*
Met Falcon (zwarte pony) heb ik Z1 gereden en met Milkshake (roodschimmel) heb ik M1 gereden ( niet zo vaak gestart)

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 20:08

Zo, leuk om met meerdere te starten! In de winter ga ik als het goed is ook met een 3-jarige New Forest (Heliana, D-pony) starten, daar heb ik echt zin in! En meestal heeft de jury ook wel gelijk in de punten die ze je geven... En idd, het belangrijkste is als je pony voor je gevoel goed liep!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:28

Nou 2x, een keer in mijn voordeel.
Ik had echt een megabaggerproef gereden, mn pony vond alles eng en racede de bak door, toch een winstpunt. Ik gok zelf dat het meer een soort van aanmoediging was (was in de B) dat ik mijn schijnbaar moeilijke pony goed onder controle kon houden (daar stond iets over op mijn protocol. Maar goed dat ze niet weet hoe makkelijk mijn pony in werkelijk is Haha!

De tweede keer had ik imo wel goed gereden, maar toch net aan niet winstpuntwaardig (154). Geen problemen mee dat de jury de proef anders ziet als ik, maar nergens hoger dan een 6 geven zonder commentaar erbij vindt ik erg jammer, bovendien weet je ook niet wat je kan verbeteren.

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 20:32

Oh, dat is wel handig! Lachen
Ik heb ook al vaker geschreven bij juryleden, expres zodat ik er wat van kon leren (heb ik ook gedaan), en 1x zei de jury, zo, dat vind ik nou een mooie pony, en toen gaf hij (echt) hogere punten dan bij anderen. Maar, het is ook niet makkelijk om te jureren, lijkt me. Maar wat ze erbij zetten, is wel vaak waar.
Maar zeker handig dat ze dat op je coupon zette! Lachen