Winstpunten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ebonytje
Berichten: 35
Geregistreerd: 19-04-04

Winstpunten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 14:46

Als je wedstrijden gaat rijden, werkt dat wat ik tot nu toe een beetje heb kunnen volgen op bokt, met winstpunten. Wat houd dat dan in ? En weet je dan meteen op een wedstrijd dat je dat dan gehaald hebt. Moet je voordat je dan mag wedstrijden rijden niet eerst laten zien dat je dat kunt ? En als je vind dat je dan heel goed bent, mag je dan dat wat je leuk vind om te rijden gewoon gaan doen. (is me verteld dat je dan zelf mag weten wat je wilt rijden) Geld dat voor Fjorden ook ?
Verward Verward Verward


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:55

Als je praat over officiƫle wedstrijden, dan sluit je jezelf aan bij een club. Je wordt lid, je vraagt een startkaart aan en je kan gaan beginnen.

Je begint in de klasse B. Iedere maand is er een andere proef verplicht. Dit kan je vinden in het proevenboekje. Deze proef oefen je thuis en in je les en dan ga je op wedstrijd.

Zo'n proef heeft 26 onderdelen. Je moet proberen overal een 6 voor te halen, meer mag natuurlijk altijd Haha!
Als je overal een 6 voor hebt, dan heb je 156 punten. Je kan natuurlijk ook ergens een 5 hebben en ergens anders een 7. Maar als je het totaal hebt van 156 punten, dan heb je een winstpunt.

Als je 10 winstpunten hebt, dan mag je een klasse hoger gaan rijden. Dan mag je naar de L1. Hier komen wat moeilijkere oefeningen in voor, volgen je onderdelen wat sneller op elkaar en steeds wordt het een stapje moeilijker.

Het maakt niet uit of je met een fjord, haflinger, kwpn'er, tinker of wat dan ook rijdt.
De pony's rijden bij de pony's en de paarden bij de paarden. Behalve als je op een pony rijdt en ouder bent dan 18 jaar. Dan moet je bij de paarden starten.

Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt. Als je het nog niet begrijpt, vertel me dan wat nog onduidelijk is, dan zal ik dat beter proberen uit te leggen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

ebonytje
Berichten: 35
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 15:00

Nou het zijn allemaal dingen die ik nu dan wel eens van kenners wil horen. Er word op de manege heel veel dingen vertelt, dus ook dat je zelf mag weten wat je gaat rijden. Ik weet niet wat ze bedoelenm maar dan zeggen ze, nou dan ga ik gewoon dat starten wat ik denk dat ik al kan, maar dat klopt dus niet?????

ebonytje
Berichten: 35
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 15:01

Wel heel gaaf dat ik dan ook een beetje weet wat ik moet doen. Maar geld het niet als je op de manege rijd ?????

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:03

Op een manege kan je ook onderlinge wedstrijden rijden en dat is op iedere manege anders. Daar kan je bijvoorbeeld ook proefjes rijden zonder de galop of uit jezelf zeggen dat je L1 wil rijden. Dat verschilt per manege. Maar als je het echt officieel wil doen en hogerop wil komen (net zo goed worden als Anky) dan zal je het toch op de manier moeten doen die ik hierboven heb beschreven.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:02

nog even een aanvulling als je bijvoorbeeld wilt gaan springen(officieel) dan moet je eerst 1 wp hebben gehaalt in de B dressuur dus 156 punten of hoger. Bij springen begin je dan ook in het B. Als je een foutloos parcours hebt gereden dan krijg je 2 winstpunten, en bij 4 strafpunten(dus of een balk of een stop of een tijdfout) dan heb je 1 wp, bij 10 wp mag je over naar het L, je mag ook doorrijden tot 30 wp, dan moet je over. na het L komt het M dan het Z en dan het ZZ, als je met 2 verschillende paarden winstpunten hebt behaalt in het Z, moet je met elk paard dat je start L starten.
In de paard en sport van een paar weken geleden stonden precies wat je mag starten, ligt er net aan wat jij zelf hebt gereden en wat je paard heeft gelopen. Maar iedereen begint altijd in de B dressuur.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:30

Bij ons op stal zijn de onderlinge wedstrijden dat je moet starten in de B en bij 6 winstpunten mag je over naar de L en bij de 10 moet je geloof ik.

He Kleintje, wanneer zijn er opengestelde bij jullie op stal, daar kan ik onder de man naartoe????

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991 en 12 bezoekers