Gister wedstrijd (B), ging redelijk.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Gister wedstrijd (B), ging redelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 14:19

Gister wedstrijd in zeewolde gehad. Ik was ruim optijd aanwezig, bleek alles ingelopen te zijn en kon ik maar 15 minuten inrijden.... Maar ok, galop toch nog kunnen oefenen en de ring in. Hij was natuurlijk bang voor de juryauto, dat had ik al verwacht, maar na 2 rondjes inrijden ging hij er wel langs en kon ik de proef beginnen. Het ging goed totdat ik voor de tweede keer de ac lijn op moest, de auto stond zoals altijd bij de c en hij was al bang op de ac lijn dus ik kreeg hem niet recht naar de c en bij de c sprong hij pardoes naar rechts in plaats van naar links. Helaas dus 2 strafpunten...
De rest ging wel aardig, hij was behoorlijk slingerig en vervelend met zijn hoofd wat hij in het begin van het rijden altijd heeft maar na wat inrijden gaat het altijd wel beter. Jammer dus dat ik niet wat langer had kunnen inrijden.
Ik had 151 punten en 2 strafpunten.... Viel nog mee, ik had het lager verwacht.
Ik weet wel dat ik hem wat strenger ga aanpakken, in de les van donderdag zei mijn instructrise ook dat ik beter met een zweep kon rijden om hem beter aan mijn been te krijgen. Hij is bang voor zwepen dus dat leek me geen goed idee. Ik ga nu proberen met sporen te rijden maar ik wou daarmee wachten tot na de wedstrijd zodat ik eerst een les met sporen heb gehad voordat ik een wedstrijd in ga.

Na 5 wedstrijden heb ik nu 3 winstpunten in de B, gaat best redelijk. Ik heb mijn eigen paard nu verkocht dus heb meer tijd voor dit paard (paard van mijn vriend). De volgende wedstrijd is 1 mei, flink trainen want outdoor gaat ons stukken moeilijker af denk ik... De eerste keren op gras zullen echt een ramp zijn denk ik Haha!

Iemand enig idee hoe ik dat kan trainen?


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:19

ik denk door vaak op gras te oefenen.
succes er mee!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 15:21

Kinta schreef:
ik denk door vaak op gras te oefenen.
succes er mee!


Slim idee Haha!

Ik kan idd buiten wel op gras oefenen, we hebben een weiland en een hele brede berm dus dat komt wel goed. Maar wat staat er zoal nog meer omheen tijdens een outdoor concours? Ook een juryauto of een juryhokje? Wat moet ik me bij outdoor voorstellen? Heb werkelijk geen idee...

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:34

nouw netjes hur 3 winstpunten
veel suc6 met outdoor

<3

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:41

Manda schreef:
Wat moet ik me bij outdoor voorstellen? Heb werkelijk geen idee...


Bij ons: 8 bordjes en een jury-auto bij de C, that's it Haha! !! En dan zo een boel ringen naast elkaar op een groot weiland ofzo, of op een sportterrein / park ...

Heel af en toe eens hekjes of zelfs een bloembak, maar dat is niet vaak. Ik heb het dan uiteraard over de klasse B t/m M2 *LOL*

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:15

Waar had je wedstrijd in zeewolde? Ik was gister wezen kijken bij een wedstrijd in zeewolde. (kan bijna niet missen dat t de zelfe wedstrijd was Haha! ) Hoelaat moest je rijden?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 09:27

DEESenJAMBO schreef:
Waar had je wedstrijd in zeewolde? Ik was gister wezen kijken bij een wedstrijd in zeewolde. (kan bijna niet missen dat t de zelfe wedstrijd was Haha! ) Hoelaat moest je rijden?


Ik moest 19:15 rijden in plaats van 19:40! Dus was flink ingelopen. Heb je me gezien? hihi dat grote lompe paard dat wegsprong voor de juryauto, het kan niet missen *LOL*

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:41

het is wisselend.
Kootwijk bv waar ik vaak start zijn alle klassen in een ringen die helemaal voorzien zijn van witte hekjes met bloemstukken op elke letter.
Sommige wedstrijden hebben idd alleen maar bordjes staan of witte hekjes in dehoeken.
je hebt de juryauto maar soms liggen de ringen ook echt vlak naast elkaar dat je haast pass de deux rijd met een combinatie die met een andere proef bezig is maar net op de lange zijde aan jouw kant rijd.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 21:56

Nimber schreef:
het is wisselend.
Kootwijk bv waar ik vaak start zijn alle klassen in een ringen die helemaal voorzien zijn van witte hekjes met bloemstukken op elke letter.
Sommige wedstrijden hebben idd alleen maar bordjes staan of witte hekjes in dehoeken.
je hebt de juryauto maar soms liggen de ringen ook echt vlak naast elkaar dat je haast pass de deux rijd met een combinatie die met een andere proef bezig is maar net op de lange zijde aan jouw kant rijd.


Ik heb al wat bedacht Haha! We hebben tussen de boerderijen een klein stukje gras, groot genoeg om wat oefeningen op te doen, daar zet ik gewoon de felste auto neer die we hebben en dan ga ik daar wat oefenen. Mijn vriend gaat witte hekjes maken (2 stukken maar hoor) zodat die daar ook langs gaat. Hopenlijk is de eerste buitenwedstrijd dan niet zo'n ramp als dat ik denk dat het gaat worden Knipoog

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:01

Laat je voorlezer zijn stembanden maar vast smeren Knipoog, met een ring of 12 naast elkaar valt het niet mee om uit alle commando's jouw proef onderdelen te vissen. Verder idd de juryauto en hier en daar een bloembak. Overigens valt het voor veel paarden ook niet mee om binnen de 8 bordjes te blijven, kun je ook nog mee trainen.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 13:50

patos schreef:
Laat je voorlezer zijn stembanden maar vast smeren Knipoog, met een ring of 12 naast elkaar valt het niet mee om uit alle commando's jouw proef onderdelen te vissen. Verder idd de juryauto en hier en daar een bloembak. Overigens valt het voor veel paarden ook niet mee om binnen de 8 bordjes te blijven, kun je ook nog mee trainen.


Ach, mijn eerste buitenseizoen met een wat schrikkerig jong paard zal toch niet winstpuntrijk verlopen. Maakt me ook niet zoveel uit, als die maar ervaring opdoet en we tevreden zijn. Ik ga in ieder geval zoveel mogelijk proberen te trainen met alles wat hij daar zou kunnen tegenkomen Lachen

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:56

Das idd de juiste instelling! Dan maak je je ook niet zenuwachtig en valt een wedstrijd meestal positiever uit dan ingeschat.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:56

Alvast succes en het is iid verstandig om eerst thuis op gras te oefenen dat ben ik nu ook al weer aan het doen ( af en toe) omdat ik vorig jaar alleen maar B en 1 proefje L1 buiten heb gestart en nu M1 moet gaan en dus wel weer ff wat anders zonder hekjes en op gras Haha!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 20:03

Ctal schreef:
Alvast succes en het is iid verstandig om eerst thuis op gras te oefenen dat ben ik nu ook al weer aan het doen ( af en toe) omdat ik vorig jaar alleen maar B en 1 proefje L1 buiten heb gestart en nu M1 moet gaan en dus wel weer ff wat anders zonder hekjes en op gras Haha!


Inderdaad Haha!

Ik heb vandaag in de wei geoefend. Het ging best goed! Alleen heb ik geen punten om me op te richten, maar we gaan dus snel die witte hekjes maken en letters schilderen op plaatjes hout Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hagelslag, xJurdyWonanx en 40 bezoekers