Verslag SGW Roden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Verslag SGW Roden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 17:54

Vannacht op half 4 m'n bed uitgerold.... Gaaaap even Lucky wassen + invlechten en half 6 richting Roden!
Voor ons goed 2 uurtjes rijden dus tussen kwart voor 8 en 8 uur waren we in Roden!
Eerst even snel de cross gelopen, zag er opzich mooi uit, maar voor Lucky vond ik hem als 1e cross wel erg pittig! Vooral 6-7-8-9! Wat een bochtenstuk zeg! En de grond van 4 naar 5 was ook ontzettend slecht.
Maar goed opzich verder een hele mooie cross!

Na de cross gelopen te hebben even dressuur gereden... nou ja even... ik had een hele klus aan Lucky aangezien ze heerlijk sterk was... Schijnheilig
In de dressuurproef was ik blij dat ik haar binnen de hekjes kon houden! Haha!
Na de dressuur Lucky weer even lekker op de trailer en wij gingen even nog de cross bekijken via de foto's en even het springparcour verkennen.
Daarna konden we alweer opzadelen voor het springen.
Inspringen ging weer erg fijn, Lucky was weer heerlijk sterk... Schijnheilig Maar goed eenmaal in het parcours ging het best aardig, ik heb het ritme nog niet helemaal in de hand, maar toch kwamen we foutloos rond in een super snelle tijd en enorme sprongen Bloos
Hartslag van Lucky was oke, 76.
Lucky voelde met het inspringen van de cross wel relaxt aan, beter als met inspringen voor het springen iig!
Eenmaal van start, stope ze gelijk op 1, niks een nare weigering ofzo hoor, het was gewoon een stop van onwetendheid, ze snapte niet helemaal dat ze erover kon geloof ik... Tong uitsteken (het was een heggetje, had ze nog nooit gedaan.. Bloos )
Hindernis 2,3 ,4 gingen lekker, na 4 begon ik me toch ernstig zorgen te maken over haar tempo, ze ging nogal hard en ik kreeg haar niet terug, na 3 platte bochten te hebben gemaakt kwamen we op een stuk van allemaal gaten en blubber, daar kwam ze gelukkig wel op terug en ik heb het stuk naar 5 maar verder gedraafd, anders wist ik zeker dat ik na 5 de bocht niet kon halen naar 6....
5-6-7 ging weer goed! 8 (dikke boom voor het water) 1 stop... vond ik ook niet erg, je zult ook maar zoiets voor je neus krijgen in het eerst van je leven! Bloos! Nou ja, 2e keer ging goed, ik wilde na de sprong net terug gaan zitten voor het water, wat doet mevrouw... staakt en niet zo'n klein beetje af, ik ging er dus keurig voorover af... Haha! haha echt heel stom.
Nou ja ik maar weer gauw opgestapt en ze liep zo het water in.
10ab-11 gingen weer heel goed, maar ja toen kwam weer een probleem een groot open veld.... eerste stukje van het veld ging goed, maar ik kon haar weer niet houden hoor... ze ging echt met een loei vaard over 12.. ik kon nog net afslaan het zandweggetje op, maar de afslag naar beneden zat er niet in, ik zat dus even in de bosjes en mevrouw knalde toen zo door... gelukkig kreeg ik haar nog aardig snel stil en kon ik omdraaien om ze toch nog de gemiste afslag te nemen!
13-14(heksenoog!!) gingen weer super! 15-16 ook, maar toen kwamen 17 en 18 daar direkt achteraan en daar ging mevrouw weer... ik vloog al een heel end richting laatste hindernis, toch Lucky nog om kunnen trekken even rustig terug gestapt daarna in drag 17 en 18 wat ze super deed en 19 maar weer uit een hoog tempo.....
Op de hindernissen ging ze echt super, maar daar tussen.. grrr daar moet nog is even grondig aan gesleuteld worden want dit kan echt niet!
Nou ja eindresultaat:
drs 145 punten
spr foutloos
cross 50 strafpnt voor weig en 87,2 voor tijdsoverschreiding
totaal: 203.55 strafpunten... (MIJN RECORD!!!! Haha! )

Stijlpunten:
Op hindernis 10ab een 6,6
(wijze van rijden in het terrein: 7,
wijze van springen vd hindernissen: 5 (stond bij 'niet te voorzichtig')
balans en zit ruiter: 7)
Op hindernis 17-18 een 5,3
(wijze van rijden in het terrein: 5
wijze van springen vd hindernissen: 5
balans en zit ruiter: 6)

Wel een geslaagde dag dus, alleen nog even Lucky onder controle krijgen!

Foto's komen eraan! (ook van Carina en Tabitha)


Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:44

oh kijk aan, dat gaat helemaal goed komen met jullie!
En dat het nu nog niet zo goed ging, mwoh.. dat komt ook wel Haha!
al goed gereden hoor!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:19

he super! leuk joh, en dat nieuwe record moet er toch een keer komen haha, de volgende x beter! was tenminste een lekkere dag met mooi weer!ik zal zo mijn verslagje typen!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 19:30

Ik heb jou foto's ook bijna geupload, dus het komt eraan!
Ben opzich tevreden over vandaag hoor! Alleen dat gejaag moet dus beter!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:36

chantal_cs schreef:
Ik heb jou foto's ook bijna geupload, dus het komt eraan!
Ben opzich tevreden over vandaag hoor! Alleen dat gejaag moet dus beter!

mooi hor dat het zow goed ging
ben benieuwd naar de fotos!! Tong uitsteken

<3

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 19:54


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:58

ja geweldig! heb je mijn verslagje al gelezen?

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 19:59

ja zeker weten, ik heb net gereageerd, gefeliciteerd hoor!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:45

Dat record ga je nooit meer breken joh *LOL* Niet slecht toch voor de eerste cross Verward Je bent iig aan het einde gekomen Party!!

Ik vind Lucky lady echt een heel leuk paard. Die controle komt vanzelf wel Otje viel me vandaag echt 100% mee Volgende keer echt B *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 21:41

Otje zag er ook heel goed uit in de cross!
Helaas met springen niet gezien, maar ja we zaten zo lekker in de zon...

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:15

Springen heb je niets aan gemist Knipoog

Cross liep idd fijn Party!!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers