SGW's in twente + training

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
janma14
Berichten: 62
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: twente

SGW's in twente + training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 13:50

dit jaar wil beginnen met SGW rijden.

ik ben van plan om in Ambt delde te beginnen, kan iemand mij wat meer vertellen over deze cross? is dit een leuke wedstrijd of kan ik beter een andere cross in twente opzoeken, zoja welke

verschillende mensen hebben mij geadviseerd om eerst training in crossen te volgen, weet iemand waar ik die het beste kan volgen in de omgeving van twente

KWW !!!!!


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:54

houd de site www.sgw-eventing.nl in de gaten, daar worden de regiotrainingen aangekondigd. Ik ken zelf ambt delden nog niet, maar velen hier wel. Volgens mij is die nog niet zo simpel.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:57

Ambt Delden valt niet mee... volgens mensen die die cross rijden. Trainen in cross kan goed. Bij Hilly Duivenkate bijvoorbeeld. En volgens mij is er ook een crosstraining mogelijk ergens in de achterhoek...

janma14
Berichten: 62
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 13:59

is er ook les in de omgeving almelo/hengelo dat is namelijk iets dichterbij voor mij

en is ambt delden te zwaar om te beginnen

KWW !!!!!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:19

Janma, bekijk die site eens die ik noemde. Daar staat een hoop info op. Je vraag over ambt delden is wat lastig te beantwoorden als we niets weten van jou en je pony (?) Ik start dit jaar wel in Ambt Delden, maar mijn paard heeft al wat crossen gelopen en is ook L springen.

foto's van ambt delden
[WD] Cross - oefencross in Oosten?!
[HAW] foto's cross ambt delden!
[HAW] Ret en Lautje bij SGW Ambt Delden (deel 2) (zie ook de andere delen, links in het topic)
verder vind je als je zoekt op ambt delden een hoop informatie!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:49

Ikke heb Ambt Delden vlede jaar gereden. Hij was door vele heel slecht gereden en ik was daarom ook 2e geworden met 1 weigering in de cross. Meestal heb je alleen prijs als je een foutloze cross rijdt maar in dit geval dus niet Knipoog
Ik probeer me een beetje de route voor me te halen en als ik er zo over na denk was die inderdaad best aan de pittige kant. Maar ik vind wel goed te doen hoor Het springen was daar in een binnenbak.
Je kan op deze site meer informatie vinden over SGW Ambt-Delden:
www.sgw-eventing.nl/ambtdelden
En over crosstrainingen.. In april/mei worden er er SGW trainingen gehouden en voor jou moet je dan bij Oost zijn. Binnenkomt komt daar informatie over op de SGW eventing site. En ik weet niet of nijmegen een beetje voor jou in de buurt is maar daar hebben ze ook een oefenterrein waar je een les kan volgen.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:51

Ik ben een keer in Ambt Delden geweest. De bodem was daar heel zwaar en modderig. Er zaten in de B best pittige hindernissen in. Daarom sla ik hem dit jaar over. Een hele fijne cross om te beginnen is Gorssel. Niet te moeilijk qua hindernissen, en veel lange rechte stukken erin zodat je ook wat op tempo kunt rijden. Je moet daar wel heel vroeg voor inschrijven.

Dimpie

Berichten: 264
Geregistreerd: 26-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:18

De cross in Vasse (dichtbij Tubbergen, Almelo) is ook heel leuk! Ik heb hier al een paar keer aan mee gedaan. Alleen ik deed dan mee aan de oefencross Haha! de gewone cross wordt me te eng Tong uitsteken . Het is een hele mooie omgeving en er is een gezellige sfeer! Kijk anders even op www.sgwvasse.nl

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:54

Ik ga eind van het jaar ook de oefencross doen is Vasse, leuk!!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:42

Anya schreef:
Trainen in cross kan goed. Bij Hilly Duivenkate bijvoorbeeld.


Die traint vaak op het oude military-terrein in Boekelo, daar heeft mijn zusje afgelopen zomer ook een keer getraind (maar dan niet bij Hilly), zie [HAW] Foto's crosstraining Boekelo (in mijn profiel staan daarvan ook nog wat foto's). Boekelo is heel goed te bereiken vanaf Almelo/Hengelo. Als je het telefoonnummer van de terreineigenaren wilt hebben, dan PB je me maar.

Ambt Delden is idd een vrij pittige cross. Afgelopen jaar was het terrein helemaal niet modderig, het was die dag zeker 25 graden en hartstikke droog (het jaar ervoor was het slechter). Maar er is best aardig gebouwd en er zitten lastige hindernissen tussen. Als eerste cross zou ik 'm niet doen, of juist wel doen en gewoon rijden voor de ervaring. Maar dan zou ik van tevoren wel een keer een training volgen, zodat je niet meteen 'voor de leeuwen wordt gegooid'.

Of je moet nog even geduld hebben en voorjaar/zomer gebruiken voor een goede voorbereiding. In het najaar (vanaf half september) kun je namelijk haast elke week crossen in de regio Oost, als je dat zou willen: Gorssel, Neede, Heino, Vasse, Diepenheim, Barchem en Bathmen worden allemaal in een tijdsbestek van twee maanden verreden. En nog een recreatieve cross in Laren (Gld.), de Tripalon.

Vasse lijkt me trouwens ook niet echt handig om mee te beginnen, daar moet je veel te veel op de bochten en de bomen letten Knipoog. Gorssel is heel goed te doen als eerste SGW, zoals Scum al zegt.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Miky0

Berichten: 225
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:24

Zoals Karin al zegt Gorssel is leuk om te beginnen.. Toch zou ik Heino aanraden.. Die moet je gewoon lekker rijden, het is echt een "beginners" cross neit te moeilijk. Het enige nadel wat Heino heeft is dat het over "kleine" slingerpaadjes in het bos loopt, echter is dit ook weer een voordeel omdat elke hindernis hierdoor goed is omsloten en je dus aanleuning hebt bij elke hindernis.

Toch zou ik je ook weer eerst aanraden om ergens te gaan trainen, Boekelo is dan het enige wat idd dichtbij is voor jou (denk ik)

Persoonlijk train ik mee met Ria Wes in Ambt-Delden op het prive terrein van Brugman.. Maar dit is eigenlijk een redelijk klein selectief clubje van hier uit de regio en van de leden van de verenigingen die achter Stichting SGW Ambt-Delden staan...

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:45

Hilly is nu al bezig met een serie cross trainingen volgende week woensdag is er weer eentje en het is idd op het terrein van de military echt super gaaf.. Maar zou idd eerst een paar trainingen gaan volgen, gaat er best zwaar aan toe, maar dan wel erg netjes opgebouwd. (anders stuur effe een PB aan snepje1 die volgt namelijk deze lessen)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, vibabu en 36 bezoekers