Wanneer een hoger punt voor verzorging?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Wanneer een hoger punt voor verzorging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 15:17

Ik doe er bijna 1,5 uur over om mijn paard te vlechten en te poetsen voor een wedstrijd. En elke keer krijg ik een 7 voor verzorging van het geheel (nou ja, de 3 wedstrijden die ik heb gereden dan). Hoe kan je een 8 krijgen Knipoog Duurder wedstrijdjasje kopen ofzo Bloos


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:21

misschien hem goed wassen van te voren? :S

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 15:23

Kinta schreef:
misschien hem goed wassen van te voren? :S


Hmmm, dat zou het kunnen zijn. Gister had ik alleen zijn hals en kont gewassen Knipoog
Hij glimt altijd en is zeer kortharig dus het ligt niet aan het paard denk ik Haha!
Hmm wat zou er aan mij nog veranderd kunnen worden. Let de jury op het merk kleren en rijlaarzen dat je aan hebt Schijnheilig

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:24

Ik doe altijd hetzelfde en krijg zowel zevens als achten.
Ligt maar net aan welke jury je hebt Knipoog

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:24

ja,dat weet ik ook niet. ik zat ook te denken aan dat hij mooi glanst, maar dat doet hij dus al.
misschien lag het inderdaad aan jou: had je je cap scheef ofzo? hihi

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:25

Ik zou me daar niet te druk om maken, dat cijfer voor de verzorging.

Ik ken genoeg juryleden, die zowat standaard een 7 geven, of juist een 8.
Ik vind het ook het minst interessante en onbelangrijkste onderdeel van m'n proef, als m'n winstpunt af moet hangen van het cijfer op de verzorging... Knipoog

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, zorg gewoon dat je paard en jijzelf er keurig verzorgd uitzien en rijd een super proef!
Vanaf de M1 krijg je geen cijfer meer voor de verzorging Lachen

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:25

ik vraag me af hoe je dan ooit een 10 moet halen als je paard er al picco bello uit ziet Verward

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 15:26

Kinta schreef:
ja,dat weet ik ook niet. ik zat ook te denken aan dat hij mooi glanst, maar dat doet hij dus al.
misschien lag het inderdaad aan jou: had je je cap scheef ofzo? hihi


Ik keek erg boos schijnt het, zal dat het zijn Knipoog , maar niet tijdens het groeten en afgroeten hoor. Was gewoon geconcentreerd bezig Haha!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:33

vlecht je de staart in of scheer je hem op?
daar zeuren ze ook nog wel eens over Verward vind het erg raar als je een 7 krijgt...

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 15:36

Op bijna al mijn protocollen van manegewedstrijden heb ik een 7 voor de verzorging, enkele keer een 8. Als je er gewoon een beetje netjes uit ziet, niet alsof je hem net uit de wei geplukt hebt, je zadel nog nooit een lik zadelzeep of vet heeft gezien en jijzelf niet in je slonzigste kleren op je paard zit, krijg je al gauw een 7. Hangt vaak van de jury af maar daar zou ik me maar niet zo druk om maken, veel hoger zal je waarschijnlijk toch niet scoren. En over dat je chaggo kijkt zou ik me ook maar niet druk maken, dat doet zowat iedereen! Haha!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131989
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:00

Een tijd geleden heb ik deze vraag eens voorgelegd aan de juryleden op Bokt, en daar zijn flink wat reacties op gekomen.
Dit was het topic:
[WD] [JV] Punten voor verzorging
Misschien kun je hier nog wat nuttige info uit halen !

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:16

Nouja ik moest een keer schrijven, en toen zij het jurylid van schrijf maar bij iedereen een 7 op, dus het ligt vaak gewoon aan de jury. Lachen

how sweet can it be to be loved by you

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:24

Ik krijg altijd een 8, maar dat is gewoon een standaard cijfer volgens mij. Ik was m nooit ofzo (is dan wel een donkere pony maar toch), alleen de beentje even. Maar vaak zijn die niet helemaal wit meer als ik er ben..

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:31

Volgens mij krijgt meestal iedereen gewoon hetzelfde cijfer, of je nou een duur of goedkoop jasje hebt(er vanuit gaande dat bij een officiele wedstrijd iedereen in wedstrijdtenue rijdt en alle paarden gevlochten worden)

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:41

Ik vlecht in in 10 min. was bijna nooit, en heb altijd een 7 of een 8 te pakken ( mijne heeft dan ook geen witte benen of wat)

En het gaat heus niet om een duur/goedkoop jasje, maar gewoon wat de jury geeft, meestal een standaard cijfer.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 16:46

Oscar schreef:
Een tijd geleden heb ik deze vraag eens voorgelegd aan de juryleden op Bokt, en daar zijn flink wat reacties op gekomen.
Dit was het topic:
[WD] [JV] Punten voor verzorging
Misschien kun je hier nog wat nuttige info uit halen !


Heb net dat topic nog eens gelezen. Wat ik toch wel heel apart vond was dat een jurylid een fries met een mooie hengstenvlecht een 9 geeft Verward .
Raar hoor --> ik heb een mooie hengstenvlecht mega snel gemaakt (5 sec?!) Echt makkelijk als de manen maar lekker lang zijn!!

Van die mooie precies gelijke knotjes met touw gemaakt, duren echt 10.000x langer --> ach juryleden zijn ook maar mensen Knipoog

Enne ben erg benieuwd wat ik voor verzorging krijg als ik met mijn (sjieke) tinkie mét hengstenvlecht op een wedstrijd verschijn Haha! Haha!

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 17:13

Heb ooka ltijd 7 of 8! Me pony was een schimmel en daar had ik ook nog wel is een 6 voor verzorging doordat ie altijd een gele kont had van de mest! Als ik dan vroeg moest rijden waste ik hemniet!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:06

ik had een x een 9!!!hihi mijn schimmel was helemaal vlekvrij!!!
dus tip koop een schimmel en zorg dat die spierwit is haha!!
misschien babyolie op ze neus smeren?haha

nardini
Berichten: 13
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: amstelveen

verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:26

hallo allemaal,

ik vind dat je wel duidelijk kan zien of iemand veel aandacht heeft besteed aan de verzorging. nog regelmatig zie je ongepotste laarzen, geen schone paarden benen enz, die krijgen dan echt een lager verzorgingscijfer, maar...........

waarom nooit 10? volgens regelement mag een proef niet bepaald worden door het cijfer van de verzoring en moet het meer in verhouding staan tot de rest van de verrichting............
vandaar dus nooit die 10, hoewel hij soms best verdient zal zijn.

helaas krijg ik zelf geen cijfer voor verzorging (rij Z2) mar doe nog steeds altijd mijn best alles netjes en schoon te hebben.

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:33

ik kreeg gisteren op dezlfde wedstrijd ook een 7, vorige keer zag ik er exact hetzelfde uit en toen had ik een 8 dus ja, gewoon netjes eruit zien en vriendelijk lachen

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:37

Gewoon invlechten en zorgen dat ie een beetje schoon is dan krijg je al een 7 of 8, dat ligt net aan de jury. Ik hoorde zelf dat er een keer een jury was die iedereen een 9 gaf daarvoor. Het ligt er dus maar net aan je jury.

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 18:54

Mickey schreef:
Ik doe altijd hetzelfde en krijg zowel zevens als achten.
Ligt maar net aan welke jury je hebt Knipoog


Klopt

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:05

Ach, ik verwonder me er altijd over op de protocollen bij de zwolse paardendagen.... Alles ziet er picobello uit en ze krijgen toch allemaal standaard een 8. (alleen de L paarden) Zelfs Anky!!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:42

Ik heb een keer een 9 gekregen. Jury was helemaal te spreken over mijn haflinger met knotten.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:43

Ik had laatst ook een 9, maar ik gok dat dat was om mijn beroerde proef een beetje te compenseren Knipoog

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers