met twee paarden op wedstrijd: verlatingsangst...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 20:28

Ik heb het ook meegemaakt met het paard van Sallykuyper. Wij hebben het opgelost door met 2 trailers te gaan rijden.
Een andere oplossing is om aan de wedstrijdleiding te vragen of je 2 starttijden kunt krijgen die ver uit elkaar liggen, dan heb je namelijk de tijd om op stal het paard om te wisselen, tenminste, als de afstand tussen stal en wedstrijd niet al te groot is.

Je zult misschien wel denken, wat een gedoe en wat een omslachtigheid, klopt helemaal, echter wij hebben voor deze manier gekozen i.p.v. allebei een paard over de zeik te hebben die door al zijn gehinnik en gedoe al een groot deel van zijn energie verspeelt heeft nog voordat de marathon met wegtraject (11km) vaardigheidsproef en 6 hindernissen begint.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:07

jeanette schreef:
Ik ben de eigenaar van Seven en ik hoop dat er mensen zijn die goede tips voor ons hebben, want ik ben niet van plan er aan toe te geven en apart naar wedstrijden te gaan. Anya denkt er ook zo over.


Ik geef er niet aan toe... ze moet gewoon mee naar waar ik wil. En op de vereniging niet zeuren als het andere paard weg gaat.
Dit alles gaat erg goed. Soms op stalterrein wat zeikerig, maar ik doe net of het er niet is.
Zo gaat het goed.
Ik heb al een paar keer bijna achterover gelegen met haar en daar heb ik geen zin meer in

Nu weet ze het donders goed, dat als het andere paard weggaat ze gewoon door moet werken. Ze hinnikt nog weleens soms, maar loopt niet als een zotte door de hal.
Ook naar buiten alleen gaat nu goed, eerst kwam ik het erf niet af, maar juist om zoveel mogelijk alleen met haar pad te gaan gaat het zo goed.

Maar op wedstrijd ga ik het nu nog niet op zoeken, eerst wil ik zelf rijden, daarna kunnen ze wel samen op wedstrijd. Maar ik wil juist dat ze leert dat ze het ook alleen kan... Ik heb geen zin om mijn nek te breken of anderen in gevaar te brengen... Dus dan maar zo.

[edit] nog wat aanvulling[edit]
Laatst bijgewerkt door Tigger op 05-04-04 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:07

Mijn pony is dus ook zo, hij draaide compleet door toen hij van zn maatje gescheiden werd, het eerste proefje wat we reden heb ik dan ook bijna volledig in galop afgelegd.
Maar langzaamaan went hij eraan. Ik probeer juist het andere paard zo veel mogelijk uit zijn buurt te houden en hem zelf flink aan het werk te zetten, geen seconde toegeven aan gehinnik, gedribbel en gehunker naar zijn vriendje.
Inmiddels gaat het redelijk, hij loopt nog steeds fijner als zn vriendje naast hem staat om te steunen maar ik kan wel een net proefje rijden.