WAARSCHUWING: doping? dat overkomt mij toch niet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RJS

Berichten: 433
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Anderen/Groningen

WAARSCHUWING: doping? dat overkomt mij toch niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 12:50

hey mensjes,
Ik ben hier net nieuw op bokt, en allereerst wil ik jullie allemaal waarschuwen, vooral de serieuze wedstrijdruiters!!
Want wat mij is overkomen geloof je niet!

Het is ondertussen alweer een jaar geleden, toen dit heele verhaal begon..
Ik mocht met mijn pony in het M1 naar de nederlands kampioenschappen indoor in Ermelo... Hardstikke spannend enzow... Het was de 1e keer dat ik deelnam aan een nationaal kampioenschap!

We waren er de dag van te voren al heen gegaan, omdat ik 's ochtends heel vroeg al moest rijden en als je uit et noorden komt, tjah dan moet je zo ongeveer om 3 uur snachts je bed uit. Dus wij bleven slapen..
Toen we aankwamen en ik mijn pony in haar logeer-stal zette, viel me al op dat onder de bovenste laag stro, een al gebruikte laag stro zat, de mest was er wel uit, maar de box was niet goed schoon! En dat op het federatiecentrum!! Dat zou toch het voorbeeld voor onze paardensport moeten zijn, maar goed...

De dag erna moest ik rijden en het was super spannend, mijn pony vond dat ook en voor de tribune en de hoek waar men koffie verkocht waren volgens mijn pony té eng... Mijn proef ging dus ook niet zoo goed maar uiteindelijk werd ik 15e en da's dan toch weer 15e van Nederland...

Maar nu komt et: Na mijn proef werd ik uitgenodigd om mijn pony te laten deelnemen aan een dopingcontrole (verplicht), nou goed, ik vond dat wel grappig enzow, want ik had toch niks te vrezen, DACHT IK!!

Maar toen een maand later kregen we uitslag van de test en bleek dat mijn pony op 3 verschillende pijnstillers positief was getest!!! Waat???
Grote schrik en onbegrip, want mijn pony is nooit dusdanig ziek of kreupel geweest dat ze pijnstillers heeft gehad!!

Hoe dit is gebeurt? we hebben geen flauw idee, van opzet door een concurrent is geen sprake, want ik was echt geen favoriet! wel hebben we een andere theorie. Éen van die stoffen moet binnen 24 uur toegediend worden anders is et niet meer aan te tonen in de urine-proef, dat moet mijn pony dus sowieso daar hebben gehad! verder wordn deze stoffen gevoerd door middel van een slobber, waar vaak restjes van blijven zitten in de voerbak... Wij denken dat er een paard is geweest dat ook in die box heeft gestaan een paar dagen eerder, die zo'n slobber heeft gehad met die stoffen erin, want er hoeft maar een heel klein beetje over te blijven en ze kunnen het al aan tonen!!

Dus WAARSCHUWING: Zorg dat wanneer je naar een wedstrijd gaat waar dopingcontrole plaats kan vinden, zorg dat je paard (als ie in een stal komt) in een schone stal komt en controleer de voerbak en als je dan de test moet deon: Vraag altijd om een bloedtest en niet om een urinetest, want in bloed kun je zien hoeveel er van de verboden stof in zit en bij urine niet!!

Mensen alsjeblieft kijk uit, want dit wil je echt NIET mee maken!!! en de KNHS stelt jou overal verantwoordelijk voor dus kijk uiT!!!!

Melody21

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 12:57

Jeeeetje wat raar?! kom je dan nu op een "zwarte lijst" te staan of zo?
wat rot zeg. je zou je hooft erover breken om er achter te komen hoe dat kan.

RJS

Berichten: 433
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Anderen/Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 13:03

nou nee ik kom niet op een zwarte lij hoor, gelukkig! Maar ik moest wel voor de tuchtcommissie komen, maar dat is weer een verhaal apart, want daar hebben we nu nóg geen uitspraak van gekregen

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 13:06

nou lekker dan.
en je heb ook geen bewijs dat je niks heb gegeven.

Melody21

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 13:07

Echt heel raar. Ik zou echt heel gefrusteerd zijn en boos. Maar ja, op wie??

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:46

Kijk ook uit met je paard brood voeren met maanzaadjes (die kleine zwarte). Bij een dopingcontrole komt dat te voorschijn als morfine! 1 boterham is al voldoende om positief te testen.

Melody21

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:04

ja en chocolade en zo

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:51

zo wat een klote verhaal joh!! echt raar dat dat kan!! maar toch bedankt voor de tips!

_NOO_NOO_

Berichten: 232
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Stadskanaal :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:18

ja renske,

dat verhaal kon ik al !!!
maar het is heel raaR !!!

groetjes roland

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:35

Ik zal dit topic even naar het wedstrijdenfroum verplaatsen.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:38

He echt kl*te zeg, helemaal dat je niets kunt bewijzen ...

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:41

Jeetje sta je daar ook lekker als je van niks weet en dat er dan na zo'n test uitkomt dat het wel positief blijkt te zijn Scheve mond
iig bedankt voor de tip!

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:06

Vreselijk lijkt me dit om mee te maken! En dat terwijl je er helemaal niets aan kunt doen! Ik hoop dat je uitspraak een goed einde heeft. Heb je kunnen aantonen dat je niet schuldig was??
Bedankt voor de tip! Uitkijken dus.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:55

Jeetje dat is wel heel verschrikkelijk!!! Wat vervelend voor je zeg! Erg bedankt voor de waarschuwing ik ga er zeker rekening mee houden!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:57

Tjonge... ik doe ook altijd lacherig over dit soor testen, maar je moet dus wel degelijk uitkijken!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:12

Zo lekker dan, niet dus! Wat verschrikkelijk!!!

NoWaH

Berichten: 70
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:04

Nooit bij nagedacht dat dat zou kunnen gebeuren zeg!
Stel dat je Nederland kampioen was geworden?? Werd je dan van die titel verbannen??

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:06

Ja dit kan wel degelijk!! Je moet ook uitkijken met mokzalfjes en coolgels met kampfer. Dit geeft allemaal een positief resultaat op de dopingtest.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:07

Scheve mond wat verschrikkelijk zeg!
Mijn pony gaat van de zomer ook 5 dagen in die boxen in Ermelo staan Scheve mond

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:13

Margon schreef:
:\ wat verschrikkelijk zeg!
Mijn pony gaat van de zomer ook 5 dagen in die boxen in Ermelo staan Scheve mond


Ja maar het komt toch niet door die stallen of wel Verward . Want mijn vorige pony heeft ook wel eens 5 dagen in die stallen gestaan! Maar ik denk dat jij op instructiekamp gaat of niet? Want dan worden de stallen wel helemaal schoon gemaakt hoor!! Dat moet je notabene zelf doen! Scheve mond

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:28

Maar het kan idd wel dat er resten in de voer of waterbak zitten en dat daar dus dope in zit.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:35

Oh op die manier... Tja dat kan inderdaad gebeuren........Zou wel erg banketstaaf zijn als het ook op die manier is gebeurd bij Rensjuh haar paard!!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:27

en m&m is ook positief bij doping...

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:21

sophie_kurk schreef:
en m&m is ook positief bij doping...


Volgens mij alle chocolade hoor!! Haha! Niet alleen M&M´s, dus ook Mars en Raider, Twix, Snickers, Ferrero Rocher, Bounty, Milky way....etc Haha!