Sinterklaas kwam jureren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Sinterklaas kwam jureren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 18:05

Vandaag deed ik mee aan een onderlinge dressuurwedstrijd op de manege, gewoon voor de lol. Ik had me ingeschreven op Colin, een crossfjord die niet normaal kan galoperen en erg sterk is. Maar ik ging meedoen voor het lang leven de lol idee en ging voor de snelste rondetijd (ok, dat hoort bij springen, maar goed, hij gaat nou eenmaal vrij snel hard). Ik had nog wel geoefend van de week, een beetje, maar ik rijd normaal niet vaak op hem.
Tijdens het losrijden ging het wel, hij wilde vooral niet buigen naar rechts en ik heb hem geprobeerd een beetje aan die kant los te krijgen, door veel wendingen te rijden, veel mijn rechterbeen eraan te houden en langzaamaan ging dat eigenlijk wel beter.
Met losrijden had ik alleen de rechtergalop geoefend, omdat die normaal vaak verkeerd aanspringt, maar de linkergalop gaat meestal wel goed en omdat hij zo verschrikkelijk heet wordt van galoperen heb ik links maar laten zitten.
Ik moest bijna al laatste en de meesten voor mij kwamen wel tevreden terug. En toen mocht ik.
Ik had zelf niet het idee dat het erg netjes ging, al had het loswerken wel geholpen, want ik kreeg hem netjes strak door de hoeken heen en de wendingen gingen over het algemeen erg goed op de letters. En met halsstrekken ging hij keurig netjes helemaal naar beneden, toppie dus (nou had ik wel het geluk dat halsstrekken in stap mocht, want in draf gaat hij altijd rennen met halsstrekken na drie passen). En toen kwam dan als eerste de rechtergalop. Het aanspringen ging niet zo geweldig, maar hij zat wel in de goede galop. En de volte ging ook niet zo slecht, alleen omdat hij zich sterk maakte, begon ik te vroeg met terugrijden en zat ik dus te vroeg in draf. Daarna werd hij heel sterk het van hand veranderen leek meer doordenderen en het aanspringen in de linkergalop ging fout, hij ging niet en toen uiteindelijk wel, maar in de verkeerde galop, en ondertussen had hij zijn nek erop gezet en ging rennen, dus ik kreeg hem pas in de volte terug en toen zat hij weer verkeerd, waarna ik hem weer haast niet terug kreeg en uiteindelijk maar ben blijven draven.
Wel was hij na die tweede galop tot rust te brengen en de middendraf erna lukte zowaar ook nog redelijk.
Al met al was ik wel tevreden over Colin, hij had zo iets nog nooit gedaan en hij was toch redelijk blijven luisteren, dus ik had ook alle reden om tevreden te zijn.
Bij de prijsuitreiking dacht ik werkelijk waar dat ze mij vergeten waren, de laatste had 144 punten en toen kwamen de 7e, 6e en 5e plaats en ik was nog niet genoemd? Ook als 4e of 3e werd ik niet opgenoemd en inmiddels zaten ze al in de winstpunten!
En ja hoor, daar kwam ik, op de 2e plaats geëindigd met 170 (!?!) punten Schijnheilig
Ik kon het niet echt geloven, maar het was echt waar! Ik had met name voor de figuren 7-s en 8-en, de mislukte linkergalop had me drie 4-en opgeleverd en het super halsstrekken werd beloond met een 9
Kortom, ik deed mee voor de lol en ik vind he nu nog steeds hardstikke grappig!
Maar goed, we hadden dus wel een beetje een Sinterklaas als jury, naar mijn mening, maar ach, dat is soms ook wel eens leuk, vooral voor de manegeruiters, die op deze manier ook eens een winstpuntje pakken.
En ik ben nuchter genoeg om te realiseren dat dit wel een beetje een belachelijke score was en dat ik dat de volgende keer waarschijnlijk niet weet te evenaren, maar ik heb wel een leuke dag gehad!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 18:09

Hartstikke goed joh!!! Fijn dat je zo lekker los hebt kunnen rijden, als je dit thuis ook zo lukt, gaat het vast steeds beter!!! Ik zou officieel gaan starten als ik jou was haha!!

ilovelucky
Berichten: 2442
Geregistreerd: 28-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 18:18

nou gefeliciteerd dan is het wel goed gegaan maar tog niet egt vaag maarja OK dan! *LOL* super van je

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:04

Ach het is toch gewoon super!!! Maakt het uit dat er zo hoog werd gejureerd het is maar onderling Tong uitsteken Maare gefeliciteerd hoor !!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers