Soms, kan je maar beter gaan springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Titsie
Berichten: 1163
Geregistreerd: 23-09-03

Soms, kan je maar beter gaan springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 13:29

Ik had vandaag wedstrijd bij de Vallei in Woudenberg. Het begeon al niet zo fijn want hij flipte weer in de trailer. Gelukkig was het lekker dicht bij dus ben ik gaan lopen met hem. Toen ik aan het rijden was liep hij eindelijk echt goed. Oke de proef in, liep lekker zwaaide alleen wat uit maar dat is gewoon mijn fout verder liep hij echt goed. Oke op de galop na. Ik had gewoon een 4 voor halstrekken maar hij volgede mijn hand echt netje en een 3 voor andere halstrekken! Ik vind een 3 echt zo stom je kan maar beter gaan springen heb ik het iedee dat is teminste balk er af op niet. Maar dit,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 14:09

Wat let je

je noemt al een heleboel fouten
uitzwaaien, dat is dus bij elke wending,volte

geen goede galop, dat is 2x aan springen, 2x een volte en 2 overgangen terug dus 6 slechte punten in totaal.

En halsstrekken zal echt niet goed zijn, anders krijg je er niet 2x een onvoldoende voor.

Dus kijk eerlijk naar je rijden en miep wat minder, want als je goed rijd, krijg je ook een voldoende.

sorry voor mijn harde woorden, maar zo simpel is het wel.
met zo'n instelling, zul je nooit echt ver komen.

Jet

Berichten: 11994
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 15:01

In welke proef zit er eigenlijk 2 x halsstrekken? Ik dacht dat ze allemaal 1x halsstrekken hadden.
Heb je eigenlijk 1 proef gereden, ik vind 2 prooeven prettiger, bij mij gaat de tweede vaak wat beter dan de eerste.
Jammer dat het toch niet zo goed ging en streng beoordeeld werd voor je gevoel, volgende keer beter.
Met halsstrekken wordt trouwens meer beoordeeld dan handvolgen, impuls, niet versnellen van tempo, achter er goed bij blijven enzovoorts...

Titsie
Berichten: 1163
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 16:25

2 proeven de 2de ging een stuk beterder. MAar met welke instelling kom je niet ver? ik vind dit een beetje raar van je runnungkawa want ik heb er veel plezier in! En voor mijn gevoel ging de galop niet lekker maar zag er wel netjes uit. Gelukkig was ik lang niet degene met de laagste punten en eerlijk gezegd vond ik die andere wel beter. Maar ja op naar de volgende!

Titsie
Berichten: 1163
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 16:28

Sorry nog even iets, hij zwaaide alleen bij galop uit dus niet en uitzwaaien en galop nee samen ging dat niet goed.

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:08

Gewoon rijden en niet miepen, een jury geeft geen onvoldoende omdat het zo netjes was. Voor jou gevoel misschien wel, maar een jury weet niet hoe jou paard het normaal doet

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:04

Achja volgende keer beter toch marloes? Waarom doet hij zo in de trailer? op naar de volgende wedstrijden mischien wat meer oefenen of hals strekken ofzo. en mensen doe is niet zo bod zij bedoeld het ook goed toch?!!!Waarom pratne jullie elkaar na
Laatst bijgewerkt door Buckje op 27-03-04 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:08

ik bedoel het ook goed
want juist door scherp naar je eigen te kijken, niet meteen de jury de schuld te geven dat die niet kan jureren, pas dan kun je goede proeven gaan neerzetten.

plus dit is het miljoenste topic, waar de jury scheel is en de ruiter het goed deed

en wees nou eerlijk, hoe vaak hebben ze het echt bij het verkeerde eind?
dat komt zeer zeker voor, maar 2 proeven achter elkaar, bij dus 2 jury's, lijkt me sterk.
dat kun je bot vinden of realistisch, dat mag je zelf uitmaken Lachen

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:08

hoeveel punten had je dan en welke klasse?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:13

Ik ga (ja kweetut heel afgezaagd) met RK mee........ Sommige juryleden hebben idd balken voor de ogen..... maar twee op een dag treffen, dat lukt niet.

Doe wat met het commentaar dat je gekregen heb op je coupon..... soms is het gevoel dat de ruiter heeft niet altijd het goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:17

Citaat:
Waarom pratne jullie elkaar na
(zo gemiddeld weer gewone grote Tong uitsteken )

Omdat we het met elkaar eens zijn misschien Tong uitsteken

En ik zie niemand die iemand na praat, ok Gijsenkim nu dan ff na, maar dat was na jou post.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:23

Ik maak me er gewoon makkelijk vanaf. Rk heeft al het typewerk al gedaan Haha! Haha! Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:25

waar wacht je dan op! ga springen haha!! kan je verzekeren dat dat toch de leukste dicipline is....
en idd, je hebt een balk of niet...daar hoef je niet over na te denken!!!

Titsie
Berichten: 1163
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 22:55

na het lijkt me best leuk om te gaan springen! en dit was pas mijn 2de uit wedstrijd in de B. Maar ik had ook geschreven helemaal boven dat het mijn fout was en niet van de jury! mensen toch waarom zien jullie dit zo negatief? zo bedoel ik het helemaal niet .

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:00

Als ik eerlijk zijn zie ik jou niet springen, met timo!! blijf toch dresuren

Titsie
Berichten: 1163
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 23:02

wie weet Knipoog

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 23:09

gekke muts Schijnheilig

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 01:10

Als je denkt dat het met springen beter gaat... Ga je gang!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 12:15

Ja inderdaad, als je denk dat het springen ook makkelijker gaat, doe dat dan! Haha! Maar ik denk ook inderdaad dat het niet alleen maar aan de jury ligt, want die punt wat die ziet! Waarschijnlijk waren die oefeningen dan ook niet geweldig! Verward Had je verder zulke lage punten dan?

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:30

Zo simpel is springen ook niet hoor. In de B krijg je ook stijlpunten! En in de hogere klasses kom je er ook niet zonder netjes te rijden! Wel leuker springen. En anders gewoon blijven oefenen!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:01

Dressuur... jurysport!
Soms vallen de punten mee, soms vallen ze tegen.
Soms zijn de punten ook zoals je ze had verwacht Lachen

En toch: ik blijf het helemaal geweldig vinden Haha!

Dus trek het je niet aan, lekker doortrainen en op naar de volgende wedstrijd Lachen !

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:43

Joh, kop op! Vergeet even niet dat je van de ponies overgaat naar de paarden. Dat is best wel een hele overgang. Valt erg tegen in het begin, bij de meesten. Volgende keer beter.

Titsie
Berichten: 1163
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 19:29

vind ik ook! ik ga ook gewoon door het kan niet altijd goed gaan! maarja sommige vatten het dan meteen weer zo stom op hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:24

Sommige plaatsen het ook zo stom hier

maar veel succes met springen Tong uitsteken

Sorry, flauwe opmerking, maar kun je begrijpen na 1000 topics dat de jury niet deugd, dat het wel eens irri word?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:39

Dan moet je wel meteen L gaan springen, want in het B krijg je stijlpunten.

Soms voelt een proef geweldig aan, en ziet het er voor het oog niet zo mooi uit. (zelf ook wel eens gehad en achteraf via een videoband toch de jury gelijk moeten geven). En soms voelt het echt verschrikkelijk aan en dan oogt het best leuk (vorige week ook zelf gehad, paard ging er met mij in het parcours vandoor en op de video lijkt het net alsof we heel beheersd samen ons rondje rijden).

En soms klopt er ook niks van mijn jurybeoordeling (te hoog of te laag - ik bedoel als ik zelf gereden heb Schijnheilig ). Maar als het halsstrekken niet goed gaat, dan heb je al snel een 4 te pakken. En hoe liep je paard voor de rest? Is hij helemaal regelmatig? Heeft hij een constante aanleuning, loopt hij nageeflijk? Had je wel de goede buiging en stelling (ook in de hoeken)? Kwam hij niet tegen de hand tijdens de overgangen? Loopt hij nog erg op de voorhand?
Dat zijn allemaal dingen die een jury mee neemt, en waar sommige ruiters niet bij stilstaan.