Nieuw snelheidsrecord gehaald tijdens Z-proef...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Nieuw snelheidsrecord gehaald tijdens Z-proef...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 19:39

Tja, ik was er al een beetje bang voor. Hij liep de hele week al super, en ik was echt van plan om vandaag te gaan pieken. Maar door de storm van gister kon ik da laatste dag voor m'n wedstrijd niet trainen, waardoor hij vandaag echt een bommetje was.

Toen ik met de auto aan kwam rijden gaf hij al een show in de paddock, bok, stijger, hinnik, daar komt het baasje, kan ik lekker even m'n benen strekken straks... Longeren op het wedstrijdterrein was geen optie, ik geloof niet dat ik hem had gehouden, en bovendien vind ik dat meestal asociaal wanneer anderen het doen en daarmee alle andere paarden van streek maken.

Diepe zucht en er maar op dus. Na een kwartiertje werd da bak terwijl we erin losreden gesleept en wederom hield ik mijn hart vast met die tractor in de baan. En jawel hoor, meneer scheurde er vandoor. Daar zit je dan met je hoedje op en je apenpakkie aan, op een op hol geslagen Z-dressuurpaard Bloos! . Gelukkig had ik hem na een paar rondjes weer terug en heb ik hem flink aan het werk gezet om z'n aandacht bij mij te houden.

Toen de proeven, eerste proef ging prima, ik kon er goed aan blijven rijden en zag dat later ook aan m'n punten; 190 en een tweede plaats. Tweede proef begon ook goed, tot een diagonaal uitgestrekte draf. Hij pakte het bit weer vast en ging aan de ren. Ik was vastbesloten om hem weer te stoppen en na 1 of twee rondjes (gaat altijd erg hard, ik zag de jury nog wel een keer Waaah denken terwijl ik recht op ze af scheurde) trok ik op een goed moment even flink door om hem op de volte te krijgen en had ik de controle weer terug. Mijn stoicijnse voorlezer ging gewoon door met de proef, en ik had hem eigenlijk ook weer gelijk bij de les en reed een goede tweede helft van de proef.
Voor het uitstrekken zelf had ik een 2 gekregen en ook nog eens -2 met als commentaar 'slaat op hol' Haha! . Toch nog een 6 voor de gehoorzaamheid en het vertrouwen onderdeel (eerste proef had ik daar een 8 voor Knipoog ) met als opmerking erbij: op incident na erg braaf...
En, tadaa, toch nog precies 180 punten.

Ik kreeg me toch een commentaar achteraf, de meeste mensen hadden er geen idee van dat die 'dikke witte pony' tot dergelijke snelheden in staat was Haha! .

Zelf was ik compleet gesloopt van alle spanning en adrenaline, maar Maestro huppelde en Spaanse paste vrolijk naast me richting de trailer...
Mag het nu alsjeblieft weer windstil worden en een graad of 20-25? Dan durf ik me weer op te geven voor de volgende wedstrijd Cool .

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking


MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:44

Leuk beeldend beschreven, ik ziet het helemaal voor me Haha!
Wel super om dan toch nog zo goed te scoren! *LOL*

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:59

Inderdaad, super beschreven OK dan! , ik zag het ook al helemaal voor me

Super van je punten. En een erg leuk paard(je). Is het nog een paard of is het net een pony? (heb even je profiel gecheckt!!!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:06

haha echt grappig!!Toch nog heel erg nette punten zeg.

how sweet can it be to be loved by you

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:28

whaha!
Je had wel goede punten en dat met zo'n 'dikke witte pony'
Ik vind je paardje super gaaf Tong uitsteken
Ik vind het knap van je dat je een Lippizaner zo hoog uitbrengt in de basissport! Ga zo door!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:19

Tja, die Lipi's zijn af en toe net kikkers! Hyper! Toen Capriva nog niet zo lang onder het zadel was, hebben we wel eens een vliegende start gemaakt: opstijgen en gelijk in de hoogste versnelling er vandoor! Bloos!

Nog net zo lang geleden zijn we begonnen met springlessen. De eerste les had ik al gevlogen voordat er ooit een hidnernis was opgebouwd. Gelukkig gaat het per les beter en springen we alsof we het er jaren doen! Pling

Toch zou ik die kikker voor geen goud willen missen. Of ik zou hem al tot de prins op het witte paard kunnen kussen Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:28

Haha geweldig verhaal zeg :d Nog knap van de punten!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:31

Toch nog een winstpunt ruim binnen de tijd met 'die dikke witte pony'... Haha!

Gefeliciteerd (natuurlijk ook met je tweede plaats) en ik hoop met je mee dat de zomer snel begint! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:39

eeeey,

Dan heb ik van jou gewonnen vandaag
Wist helemaal niet dat jij het was!!

Groetjes Jolanda

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:45

Hahaha, hoe lang heb je over de proef gedaan? Want ik ben nog steeds recordhouder met 4 minuut 16 over een Z1 proef Schijnheilig Haha!

Toch leuk van de punten en fijn dat-ie het verder goed deed!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 22:51

*Jolanda* schreef:
eeeey,

Dan heb ik van jou gewonnen vandaag
Wist helemaal niet dat jij het was!!

Groetjes Jolanda


He, wat grappig, ik heb je tweede proef gezien. Zag er echt super uit, ik was er al trots op dat ik direct achter je was geeindigd Haha! .

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 00:34

Gefeliciteerd! Geweldig verhaal, zat helemaal te genieten, zag het zo voor me.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:20

Gefeliciteerd met je tweede plaats!! En wat heb je jou proef geweldig beschreven Tong uitsteken . Super toch dat je dan nog een winstpunt kunt halen!

Jolanda ook gefeliciteerd!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:29

gefeliciteerd! ik weet nog wel dat je in de L reed toen op P&K maar toen zag het er altijd al heel netjes uit!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:58

Wat nou dikke witte pony hij is GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :j

Gefeliciteerd met je punten!!! toch 2x winst Tong uitsteken

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:45

Marja schreef:
He, wat grappig, ik heb je tweede proef gezien. Zag er echt super uit, ik was er al trots op dat ik direct achter je was geeindigd Haha! .


Dank je Bloos!

Een clubgenoot van mij vertelde niet over een dikke witte pony maar over dat witte arabiertje wat aan de kletter ging. Toen ik je later zag dacht ik al dit is geen arabiertje. Maar klinkt toch wel grappig he Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marieke_483 en 9 bezoekers