Onrustig op wedstrijden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Charlotte_F
Berichten: 657
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Leiden

Onrustig op wedstrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 23:13

Als ik met mijn paard op wedstrijden kom, is ze altijd erg nerveus. Wedstrijden op haar eigen manege vindt ze niet erg, maar zodra ze ergens anders een wedstrijd moet rijden dan gaat ze uit haar dak
Van mij kan ze het niet hebben want ik rijd wel vaker met andere paarden ook wedstrijden en dan is er niks aan de hand. Bach bloessem werkt ook niet, en ik wil haar ook niet vol stoppen met medicijnen Scheve mond


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:17

ga zoveel mogelijk op vreemde plaatsen rijden met haar zodat ze er steeds meer aan went, dan zal ze denk ik vanzelf steeds meer vertrouwen krijgen en steeds rustiger worden

hoelang rij je nu wedstrijden met haar en hoe oud is ze?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 13:51

Jenevertje of biertje van te voren geven Lachen

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:00

Icie schreef:
Als ik met mijn paard op wedstrijden kom, is ze altijd erg nerveus. Wedstrijden op haar eigen manege vindt ze niet erg, maar zodra ze ergens anders een wedstrijd moet rijden dan gaat ze uit haar dak
Van mij kan ze het niet hebben want ik rijd wel vaker met andere paarden ook wedstrijden en dan is er niks aan de hand. Bach bloessem werkt ook niet, en ik wil haar ook niet vol stoppen met medicijnen Scheve mond


Dit probleem heb ik ook met een van mijn paarden

Ik ga er altijd een uur van tevoren op en verken alles wat er maar te verkennen valt. Als het heel erg s longeer ik hem een half uur voordat ik er op ga. Probeer , (dit is het lastigste gedeelte Ach gut ) zelf ontzettend rustig te blijven, want hoe meer jij jezelf opfokt doordat zij zich opfokt, hoe erger jullie mekaar gaan tegenwerken.
Ga niet proberen haar bek af te rijden want hoe warmer een paard zn bloed word hoe beter (voor hem dan Verdrietig )
Probeer juist dat energieke te sparen voor het moment dat je moet knallen in de ring.

veel succes ermee
groetjes,
Naomi

Mensen met Arabische paarden hebben hemel op aarde.. meer weten? klik HIERof HIER
SGW, meest veelzijdige tak van de sport voor ruiter en paard, &nd I love It ! meer weten? klik HIER

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:27

mijn paardje heeft hier ook erg last van gehad, een jury heeft me weleens 5 min de tijd gegeven voordat ik mijn proef mocht starten om haar weer een beetje rustig te krijgen, de beste oplossing bij mij was inderdaad veel op wedstrijd te gaan en/of vaak op vreemd terrein te gaan rijden, bij mij is het al stukken beter geworden..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers

cron