Leuke vraag op IZ-jurybijeenkomst gisteren......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:11

Maarja wat is te dik?
Ik ben zelf niet 1 van de slanksten en dit is dus mijn nachtmerrie he dat een jury dus zegt dat het er niet uit ziet.
tuurlijk zou ik het liefste in maatje 36/38 op het paard zitten maar gezien mijn hele familie vrees ik dat dat nooit haalbaar is.
Grotere rijjasjes?
Als ik er 1 neem die echt fijn zit om mijn buik dan hangt hij tot mijn knieen en moet ik de mouwen 3 keer omslaan (okee wat overdreven maar je snapt 'm wel)

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:21

Nimber; jij slaat echt geen raar figuur op een paard hoor!
Bij jou is het zadel immers nog zichtbaar Nagelbijten / Gniffelen

Geloof me; er rijden dames rond die echt veel en veel grover gebouwd zijn dan jij en ik....gelukkig. Ik geloof er heilig in dat de juryleden in kwestie DIE bedoelen Haha!

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:50

voor de meeste ruiters is wel een passend paard te vinden...
maar als je echt aan overgewicht lijdt zou ik zeggen verruil het paardrijden voor een paar maandjes fitnissen... ik had er vandaag nog een discussie over op de manege waar ik vrijwilligerswerk doe... er zijn binnenkort onderlinge wedstrijden en nu wil een meisje wat duidelijk ruim 100 kg weegt gaan springen met een wat iel gebouwd paardje.. ik heb eerlijk gezegd tegen de instrutrice dat ze er bij mij niet op kwam.. ook in de les niet.. instructrice vond dat ook wel.. maar ja ze dufd met geen enkel ander paard te springen.. ik zou zeggen sorry dan geen springen voor jou

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:56

Dees schreef:

Geloof me; er rijden dames rond die echt veel en veel grover gebouwd zijn dan jij en ik....gelukkig. Ik geloof er heilig in dat de juryleden in kwestie DIE bedoelen Haha!


Mij Nagelbijten / Gniffelen

Ik rij dan ook geen wedstrijden en probeer te lijnen. Scheve mond

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:56

Whahahaha, priceless! Wat een goeie vraag...

Ik zie het ooit (bij anderen Schijnheilig ) tot uiting komen in het cijfer voor houding en zit.

Wie er trouwens een prachtig voorbeeld van wil zien moet zaterdagavond naar Haarsteeg komen (ik word geen laatste, dat is zeker Knipoog Haha! ).

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:59

Peet, je misstaat niet op paarden hoor, het valt op die van mij alleen wat op omdat dat van die kleintjes zijn! Wacht maar tot Flos en Punk wedstrijdklaar zijn! *en misschien mag je inderdaad wel gaan starten met één van die twee monsterlijke tuigers van ons*

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:03

tnx Jur, zie PB.

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:25

Sjimmy: ook jij behoort echt niet tot de aller grootsten der hippische wanna-be's
Net als ik doe jij er vast verstandig aan niet te willen starten op een Paulaatje, maar een beetje knol kan ons best hebben hoor!

Voor de insiders: [naam verwijderd] doet nu aan fitness; de crosstrainer wordt 3x weeks voor 20 minuten belast... hij kraakt wel een beetje...Nagelbijten / Gniffelen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:35

Dees, ga fietsen, zo heavy ben je nou ook weer niet .

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:37

Fietsen ook een goed idee

[naam verwijderd] wel een tikkie te los in het vel hoor Jurga, maar eh...Dank je wel Tong uitsteken

Musquito

Berichten: 131
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Opijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 00:20

Op zich is het toch niet zo belangrijk hoe een ander je lichaam vind als je je zelf maar lekker bij voelt.
Alhoewel het wel zielig is voor het paard!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 09:26

marieketencate schreef:
Ik vind dat er wel iets van gezegd mag worden wanneer het paard er last van heeft. Als iemand continu zit te trekken of schoppen mag je daar toch ook iets van op de coupon zetten?


inderdaad! ik ken genoeg slanke ruiters die soms erg lompe opmerkingen hadden dat ze te grof waren met hun handen, te veel zweep gebruik, hun paard stoorden etc etc(terecht, daar niet van maar soms staat het er erg bot)

of een mager meisje met lange benen op een pony, bij onze club zitten er 2 en die hebben regelmatig een opmerking erbij staan, dat ze eens aan een groter paard moeten denken, en dat ze hier niet meer goed op konden rijden etc, ook niet leuk voor hun, ze zijn 14 en 15 en hebben al een E-pony maar willen nog niet over op een paard

en dat mag er wel op worden gezet, maar iemand die met zn gewicht zn paard stoort daar mag niets van worden gezegd Verward

9 van de 10 mensen die te dik zijn, hebben daar zef voor gezrogd door te veel en te ongezond te eten
mensen met een ziekte kunnen er niets aan doen, maar in de meeste gevallen is overgewicht echt je eigen schuld, als je dan je paard stoort, en dat bedoel ik dus echt t paard in de weg zitten, daar mag dan echt wel iets van worden gezegd!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 09:27

CGJ12 schreef:
Zijn er aan het eind van deze bijeenkomst nog vragen uit de zaal?

vraagsteller:
"Soms zie ik mensen die op een paard rijden, maar die gewoon vééééél te dik zijn om op dat paard te rijden".
Kunt u me zeggen hoe ik in dergelijke gevalen moet handelen?
Ik vind het namelijk soms zo zielig voor het paard, gewoon dierenmishandeling is het, maar ik durf het niet op de coupon te vermelden zonder het hier eerst te bespreken............."


De zaal buldert het uit.......... !!! *LOL* *LOL* *LOL*

cursusleider iets hakkelend:
"........... eh ..........ja, dat zie ik ook wel eens. ........Zullen we dan maar afspreken dat we op de coupon vermelden dat de ruiter ..........achter de beweging aankomt? dan maar hopen dat die ruiter het snapt. .............Ik weet daar eigenlijk ook niet goed raad mee."


DUS: als er ooit op je coupon staat: "ruiter komt achter de beweging aan", dan wordt het tijd voor de weegschaal................of een Belgisch trekpaard Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!


duidelijk........
Hoe vaak heb jij dit nu al op mijn coupon gezet?? Knipoog

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:03

Dees schreef:
Ik zat zo eens naast een jury te schrijven toen er een volumptieuze dame de baan binnen reed met een duidelijk te slappe beha....

Dan zit je als vrouw toch echt wel met plaatsvervangende schaamte, hoor!
Ik snap dan niet dat die dame geen goede vriendin ofzo heeft, die haar dat verteld...


Inderdaad, heb al eens hetzelfde gehad, bij een grappig, oud mannetje.
Commentaar van hem:
"zo, die heb ze ook niet op de rug zitten" Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:10

Sja, als je echt hele zware borsten hebt dan houdt een goede bh ze echt niet meer op z'n plaats hoor. Is dan ook niet zo grappig voor die mevrouw.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:13

hahaha Lachen
hoop maar dat ik dat niet zie staan zometeen...

manic

Berichten: 6989
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 11:26

Renske20 schreef:
9 van de 10 mensen die te dik zijn, hebben daar zef voor gezrogd door te veel en te ongezond te eten
mensen met een ziekte kunnen er niets aan doen, maar in de meeste gevallen is overgewicht echt je eigen schuld...


Beetje kort door de bocht.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 11:39

manic"]
[quote="Renske20 schreef:
9 van de 10 mensen die te dik zijn, hebben daar zef voor gezrogd door te veel en te ongezond te eten
mensen met een ziekte kunnen er niets aan doen, maar in de meeste gevallen is overgewicht echt je eigen schuld...


Beetje kort door de bocht.
[/quote]
Misschien wel Manic, daarom zet ik ook echt niks kwetsend op een coupon.
Maar zeg nou eerlijk. Heb je ooit dikke mensen gezien in Ethiopie of Eritrea??? (no offence !!!!!)

En een dik paard krijg ik écht wel dun hoor.
Dat is een stuk simpeler dan een dun paard dik krijgen..............

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 11:51

manic"]
[quote="Renske20 schreef:
9 van de 10 mensen die te dik zijn, hebben daar zef voor gezrogd door te veel en te ongezond te eten
mensen met een ziekte kunnen er niets aan doen, maar in de meeste gevallen is overgewicht echt je eigen schuld...


Beetje kort door de bocht.
[/quote]

sorry maar zo is het toch, ik heb er bij gezet dat er idd ook mensen zijn die er niets aan kunnen doen, maar wat je niet eet komt er ook niet aan

dus het overgewicht wat iemand heeft, is toch echt via de mond eerst naar binnen gegaan(en dan bedoel ik dus de mensen die niet ziek zijn, medicijnen hebben of een stofwisselingsziekte hebben etc)
sorry maar als ik weet ik hoe dik ben, dan stop ik met paardrijden als ik mn paard echt in de weg zit!dan maar eerst een streng dieet en daarna weer paardrijden.

(ik heb zelf trouwens iets aan mn schildklier gehad waardoor ik bij een lengte van toen +/- 1.75 zo'n 40-45 kilo woog, dat is t andere uiterste dus ik weet er alles van hoe grof mensen kunnen zijn als het over je gewicht gaat :| )

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:12

Scum schreef:
Sja, als je echt hele zware borsten hebt dan houdt een goede bh ze echt niet meer op z'n plaats hoor. .


Wel.
Kwestie van een ECHT goede beha kopen, en die kosten idd wel een euro of 50 per stuk.
Been there, done that.... Knipoog

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:15

Dees schreef:
Wel.
Kwestie van een ECHT goede beha kopen, en die kosten idd wel een euro of 50 per stuk.
Been there, done that.... Knipoog


Een ShockAbsorber met gravitydefeat grade C was genoeg voor mij, maar ze gaan tot grade F!

65 euro armer, maar de week erna ben ik er gelijk nog een gaan halen... die dingen zijn geweldig!!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 13:45

Missouri schreef:

Een ShockAbsorber met gravitydefeat grade C ...............

Je meent toch niet dat die dingen ECHT zo heten hè?
Is toch een grapje ? ................ of niet ? Scheve mond Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:47

Dees"]
[quote="Scum schreef:
Sja, als je echt hele zware borsten hebt dan houdt een goede bh ze echt niet meer op z'n plaats hoor. .


Wel.
Kwestie van een ECHT goede beha kopen, en die kosten idd wel een euro of 50 per stuk.
Been there, done that.... Knipoog
[/quote]

Nee hoor. Als je bijv. een cuppie 80H hebt, dan blijven ze echt wel op en neer gaan, met wat voor bh dan ook. Niet dat ik dat zelf heb, maar ik ken wel iemand Scheve mond

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:16

Een corset zonder cups met een aanrijgveter, een uit de kluiten gewassen vent die zijn voet in je rug plant en trekken maar
Kijken of je die 80H's dan nog steeds om je oren klapperen. Haha!

*edit: wat zeg ik nou, 80 H ipv 80 C, met 80H kom je vast wel in aanmerking voor een gesubsidieerde borstverkleining*
Laatst bijgewerkt door essie79 op 12-03-04 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 14:17

middeleeuwse praktijken...........