Voorleesfunctie knhs proeven app

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda1989

Berichten: 203
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Voorleesfunctie knhs proeven app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 00:00

Zou je de voorleesfunctie van de knhs proeven app mogen gebruiken tijdens de wedstrijd, indien je deze op luidspreker vanaf je telefoon (in je zak) laat afspelen?

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:50

Dat lijkt mij echt niet. Zelfde is dat jij geen oortje in mag tijdens de wedstrijd. Jury kan het niet horen en er kan mee gesjoemeld worden. Dat je een opname met allerlei tips erbij laat lopen bijv. Ik oefen ermee is voor mij echt een uitkomst en het zou super handig zijn. Nee misschien iemand vragen. Mijn lezer heeft ook weleens iemand anders voorgelezen wat daar ter plekke werd gevraagd.

Ik zou knhs bellen dan weet je het zeker. Ik ben erg benieuwd naar het antwoord maar zou het merkwaardig vinden als het mag.

valori
Berichten: 469
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: overijssel

Re: Voorleesfunctie knhs proeven app

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:29

De voorleesfunctie met de telefoon mag zeker niet.
Maar niet te vergelijken met een oortje, hoezo daarmee sjoemelen? De mensen die dispensatie hebben voor het oortje zijn slechthorend en de apparatuur gaat gewoon 1 op 1, voorlezer naar ruiter, zichtbaar en hoorbaar voor jury en omstanders.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Voorleesfunctie knhs proeven app

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:34

In de mensport mag het wel met oortje.

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Voorleesfunctie knhs proeven app

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 18:00

Dat had mij dus ook ideaal geleken maar geloof niet dat dat de bedoeling is. Ik dacht eerst, doordat het in de nieuwe app als functie erin zit, dat het misschien dan ook op wedstrijd gebruikt mocht worden maar volgens mij mag het niet.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 23:59

valori schreef:
De voorleesfunctie met de telefoon mag zeker niet.
Maar niet te vergelijken met een oortje, hoezo daarmee sjoemelen? De mensen die dispensatie hebben voor het oortje zijn slechthorend en de apparatuur gaat gewoon 1 op 1, voorlezer naar ruiter, zichtbaar en hoorbaar voor jury en omstanders.


Neem aan dat dan met een verklaring is. Ik als gewone gezonde ruiter mag mijn wedstrijden niet met een oortje in rijden.

Ik heb proef 28 en 29 maar uit mijn hoofd geleerd

Afbeelding

Afbeelding

Moest toch iets doen op mijn werk wahaha

Linda1989

Berichten: 203
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Voorleesfunctie knhs proeven app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 16:03

Ik ben nog in afwachting van de KNHS op het antwoord.

De voorleesfunctie in combinatie met een oortje in kan ik begrijpen dat, dat niet is toegestaan. Heb daarom ook specifiek de vraag gesteld met de "hardop"/speaker voorleesfunctie.

De proef die ik moet rijden kan ik de figuren die na elkaar komen zo opnoemen en tijdens de training ook 8 van de 10 keer uit mijn hoofd rijden. Alleen tijdens de wedstrijd met wat spanning vind ik het toch wel wat lastiger. Al lukt het bij ons ene paard beter, dan bij de ander. Ik heb wel een vast persoon die voorleest en mijn lesgeefster kan ook vaak indien nodig. Maar vind het een fijn idee als ik vooraf weet; wat als...

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Voorleesfunctie knhs proeven app

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 17:08

Nou ik ben ook heel benieuwd naar het antwoord Linda1989 want dan zou ik dat ook wel gaan gebruiken. Al geef je je mobiel maar gewoon aan iemand anders die naast de bak staat. Dat zou toch wel erg makkelijk zijn.

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 17:31

Anders even vragen bij de vereniging of er iemand is die voor wil lezen als je zelf geen lezer hebt?

Wij krijgen die vraag regelmatig binnen op het secretariaat als iemand inschrijft, we kunnen eigenlijk altijd iemand vinden die dat gaat doen, meestal een van de vrijwilligers.

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 18:33

ingvdh schreef:
Anders even vragen bij de vereniging of er iemand is die voor wil lezen als je zelf geen lezer hebt?

Wij krijgen die vraag regelmatig binnen op het secretariaat als iemand inschrijft, we kunnen eigenlijk altijd iemand vinden die dat gaat doen, meestal een van de vrijwilligers.


Ah ja ik wil dan anderen niet tot last zijn maar dat je dat als vraag kan stellen tijdens je inschrijving had ik helemaal nog niet aan gedacht. Dat vind ik ook wel een fijne tip zeg mocht het eens nodig zijn. Dankjewel hiervoor.

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 19:04

Melzazu schreef:
Nou ik ben ook heel benieuwd naar het antwoord Linda1989 want dan zou ik dat ook wel gaan gebruiken. Al geef je je mobiel maar gewoon aan iemand anders die naast de bak staat. Dat zou toch wel erg makkelijk zijn.


Als je in de winter in je eentje in een binnenhal bent lijkt het me wel handig. Als er 6 ringen naast elkaar liggen toch wat minder :o

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 19:23

Lijsken schreef:
Melzazu schreef:
Nou ik ben ook heel benieuwd naar het antwoord Linda1989 want dan zou ik dat ook wel gaan gebruiken. Al geef je je mobiel maar gewoon aan iemand anders die naast de bak staat. Dat zou toch wel erg makkelijk zijn.


Als je in de winter in je eentje in een binnenhal bent lijkt het me wel handig. Als er 6 ringen naast elkaar liggen toch wat minder :o


Maar 6 menselijke voorlezers bij die ringen komt toch op hetzelfde neer. Je hoort een stem die het proefje voorleest, meer is het niet.

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 07:56

@Melazu: maar dat zijn 6 verschillende stemmen, 6x dezelfde stem lijkt me verwarrend. Bijvoorbeeld als de ene ruiter in haar bak bij B rijd en de andere ruiter in zijn bak bij E is en je dus dicht langs elkaar rijd.

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Voorleesfunctie knhs proeven app

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:38

Stel als het zou mogen dan zullen er vast meerdere zelf opnieuw een proef hebben ingesproken wat beter bij het tempo van het paard past.

Nou ja dat zijn dus details die dan alsnog uitgewerkt moeten worden maar ben wel benieuwd of Linda1989 al meer gehoord heeft van de knhs.

Linda1989

Berichten: 203
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Voorleesfunctie knhs proeven app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 19:52

Beste Linda,



Bedankt voor je e-mail.



Dat is niet toegestaan omdat de omstandigheden voor alle deelnemers hetzelfde moeten zijn en dit kan toch voor bepaalde overlast zorgen. Dit is het een trainingstool in de app.

Over het algemeen moet het lukken om op de wedstrijd aan een andere voorlezer te vragen of hij/zij jou ook wil voorlezen mocht je geen eigen lezer hebben.



Met vriendelijke groet,​​​​


Marijke Langeler

Medewerker Ledenservice


Vandaag heb ik het bovenstaand bericht ontvangen van de knhs

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 01:03

Melzazu schreef:
Stel als het zou mogen dan zullen er vast meerdere zelf opnieuw een proef hebben ingesproken wat beter bij het tempo van het paard past.

Nou ja dat zijn dus details die dan alsnog uitgewerkt moeten worden maar ben wel benieuwd of Linda1989 al meer gehoord heeft van de knhs.


In de knhs proevenapp kan je de snelheid in 7 verschillende snelheden plaatsen

Afbeelding

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 01:09

marga1 schreef:
In de mensport mag het wel met oortje.


Serieus??

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 07:52

XRuby_SymmyX schreef:
Melzazu schreef:
Stel als het zou mogen dan zullen er vast meerdere zelf opnieuw een proef hebben ingesproken wat beter bij het tempo van het paard past.

Nou ja dat zijn dus details die dan alsnog uitgewerkt moeten worden maar ben wel benieuwd of Linda1989 al meer gehoord heeft van de knhs.


In de knhs proevenapp kan je de snelheid in 7 verschillende snelheden plaatsen

[ [url=m/0nqk4o.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oh wat goed. Had ik nog niet eens gezien. Dankjewel.

rocky_1995

Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 08:21

knollentuin schreef:
marga1 schreef:
In de mensport mag het wel met oortje.


Serieus??



Dat klopt inderdaad. Je voorlezer mag achterop zitten of via oortje voorlezen. Dit heeft te maken met de grotere baan en de herrie die een menwagen ook veroorzaakt. Dan hoor je soms echt je voorlezer niet meer.