Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 09:33

Lekker dat je weer een beetje kan opbouwen Shanna. Hoop dat de break jou ook wat geholpen heeft straks voor vertrouwen in het zadel.

Flubber heel jammer is dat, zeker als je zo goed rijdt! Ik mis altijd precies mijn favo fotograaf. Of hij zou er zijn, maar staat ineens een ander (veel minder goed), of ik start precies de ene dag van een concours dat hij er niet is :+

Daf, klinkt als toch een geslaagde dag voor jullie! En leuk, foto's van Sandra! :) Knappe haf heb je.

Demi wat balen dat je nog geen lezer gevonden hebt! Zou zuur zijn als je daardoor niet kan. Dronten is voor mij ook een uur rijden en ik zit zaterdagmiddag bij een voetbalwedstrijd :+

Gefeliciteerd met je punten ook Noisy!

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 09:38

Ik zie nu ook allemaal meeeega mooie foto’s gemaakt door die fotografe voorbij komen op insta en facebook… Had zooo graag op zijn minst 1 foto gewild maar helaas… Komt vast nog eens en anders zelf een keertje een fotografe regelen :j

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 10:18

Foto's zijn altijd leuk! Met mijn vorige wedstrijdpaard stond er nooit iemand, ik heb toen serieus moeten wachten tot Hippiade 2022 om eens foto's te kunnen bestellen. Zelfs op de regio stond er niemand, en ik had nog wel individueel gestart en voor de vereniging de volgende dag...

Regio indoor 2023 stond er wel een fotograaf, die had ook echt goede foto's van top kwaliteit (Wilma Frentz) waar ik heel blij mee was.

Misschien ooit een keer met Noor... :o

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 10:20

Ah zonde Flubberboot! Dank voor de complimenten over mijn speelgoedpony! Ze trekt altijd bekijks. Ik denk dan dat dat is omdat we er een bende van maken maar vervolgens blijken mensen haar gewoon knap te vinden....dat mag ook uiteraard :D

Gekke is ook dat ik die dag in Utrecht echt tevreden was, dat ben ik al snel maar ik weet gewoon dat het niet goed genoeg is. Vervolgens kijk ik die foto's terug en ik moet gewoon minder kritisch zijn en lekker rijden, dat scheelt de helft! Gek dat ik hier in de eerste twee jaar nul last van had en nu ineens wel maar goed het kan er ook weer uit denk ik dan.

En Sandra maakt onwijs goede foto's!

DemiSisa

Berichten: 1057
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 16:15

Intussen is het gelukt qua voorlezer! :D Ik kon gelukkig toch nog naar voren geplaatst worden, waardoor stalgenootjes toch nog voor kunnen lezen. :) Opluchting!

Annash, Wilma Frentz maakt hele mooie plaatjes inderdaad! Zij zit hier in de omgeving en stond toevallig afgelopen zaterdag ook op de selectie.. maar ook net van mijn proef geen foto's. Helaas :+

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 16:20

DemiSisa schreef:
Intussen is het gelukt qua voorlezer! :D Ik kon gelukkig toch nog naar voren geplaatst worden, waardoor stalgenootjes toch nog voor kunnen lezen. :) Opluchting!

Annash, Wilma Frentz maakt hele mooie plaatjes inderdaad! Zij zit hier in de omgeving en stond toevallig afgelopen zaterdag ook op de selectie.. maar ook net van mijn proef geen foto's. Helaas :+


Fijn! Succes hoor!

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 16:23

@Daffodil: Mooie foto's hoor. En jullie maken zeker een mooie combi. Maar probeer niet "in je paard" te kijken. Dat vind ik altijd zonde. Open zitten, schouders naar achteren. Lekker los en kijken waar je naar toe gaat helpt al zoveel, ook in de balans.

Getup

Berichten: 8332
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 22:35

Daffodil: knappe Haf hoor !
Babootje: ik heb toch ook wat aan je tip gehad wbt doorzitten.
Fijn, DemiSisa, succes !


Nou hier ook op pad geweest:
1- 0 voor dochter :')

Die rijdt fluitend naar de eerste plek van 18 8-)

Ik had n paar grote fouten , dus n rij 3en en 4en , heb ik echt nooit. Maar de rest ging wel fijn.
Op naar de volgende keer.

xxxmh

Berichten: 3517
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 20:45

Moet je je combinatie nummer of relatie nummer gebruiken? Volgende week voor het eerst weer starten na 1 april haha

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 21:05

Getup schreef:
Daffodil: knappe Haf hoor !
Babootje: ik heb toch ook wat aan je tip gehad wbt doorzitten.
Fijn, DemiSisa, succes !


Nou hier ook op pad geweest:
1- 0 voor dochter :')

Die rijdt fluitend naar de eerste plek van 18 8-)

Ik had n paar grote fouten , dus n rij 3en en 4en , heb ik echt nooit. Maar de rest ging wel fijn.
Op naar de volgende keer.


Goed zo!

Getup

Berichten: 8332
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 22:39

Uh wbt wat voor nummer kan ik niet met zekerheid zeggen , woon niet in NL...

Morgen om 6u30 wegrijden, we gaan maar weer eens op wedstrijd.

Ben hartstikke verbrand donderdag, zonnetje was sterk :+

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 07:46

xxxmh schreef:
Moet je je combinatie nummer of relatie nummer gebruiken? Volgende week voor het eerst weer starten na 1 april haha

Combinatie nummer!

DJZ

Berichten: 3134
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 10:59

Heel veel succes voor iedereen die dit weekend weer op pad mag :D

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 11:04

Succes iedereen die op pad gaat dit weekend *\o/*

Cambionn

Berichten: 853
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 11:06

Ook mijn succeswensen voor iedereen die dit weekend gaat rijden *\o/* !

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 11:24

Iedereen succes gewenst!. Wij zijn einde van de middag aan de beurt bij Time Stables. :D

Melzazu
Berichten: 1815
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 14:34

Succes allemaal dit weekend.

Flip00
Berichten: 21
Geregistreerd: 09-02-24

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:40

Succes iedereen die dit weekend weer op wedstrijd gaat! Hopelijk komt iedereen thuis met mooie punten :o

MARenAMY

Berichten: 112
Geregistreerd: 03-02-24
Woonplaats: Naast mijn buren, yn it moaie Fryslân

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:42

Heel veel succes allemaal dit weekend!

DiscoDipp

Berichten: 2880
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 16:25

Wij zijn alweer terug. Heerlijk proefje kunnen rijden, eindelijk het gevoel van tempo controle weer terug op wedstrijd!

Helaas wel een rommeltje in de galop maar verder geen grote fouten. Maar het is geen dressuur zonder jury en die dacht er vandaag echt heeeelemaal anders over :') Dus met 182 punten naar huis, moest er een beetje om lachen.

Maargoed, vergeten en weer door :D Ponyke staat weer lekker thuis in de wei te vreten <3

Getup

Berichten: 8332
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 17:05

Goed dat je zo kunt relativeren DD !

Hier echt totaal verbaasd en ook gefrustreerd. Proef was niet top, maar toch netjes.
Een 5.7 en 5.5 :oo %) en onderaan geëindigd. Kunnen niet altijd bovenaan staan, maar dit was echt niet te snappen.
Reed ook 2 keer achter ( ze rijden met z'n 2en in de ring), wat al k... is, maar wederom achter een combinatie die niet al te veel tempo heeft ( en ook niet wilde ruilen). Dezelfde pony liep al eens voor haar en was toen ook drama. Is gewoon super lastig. " je moet maar zorgen dat je genoeg afstand houdt "

Baal ervan dat je zo afhankelijk bent van wat er voor/ met je rijdt

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 10:35

Jeetje, wat balen voor jullie allebei -O-
Maar snel vergeten en op naar de volgende :j

Voor iedereen die nog gaat, succes!

Ik ga vandaag weer eens wat anders doen, een proefje opnemen voor de western :D Ben benieuwd of het een beetje wil lukken want ik heb al in geen tijden meer op mijn western zadel gezeten :o

MyWishMax

Berichten: 25456
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 10:38

Jammer DD, maar iig nog punten. Volgende keer weer beter.
Wat naar getup! Je zou denken dat er een beetje rekening gehouden zou kunnen worden. Want waarom moet er 1 wel hun tempo aanpassen en de ander niet. Want om die afstand te kunnen houden moet ze toch telkens inhouden? Erg jammer

Hier wat zadelgedoe. Heb al een tijd een afspraak staan, al voordat er problemen waren. Helaas was er pas na het pinksterweekend plek en de afgelopen week wordt het best een issue voor ons allebei. Hebben wel de startlijst voor volgende week. Ondanks dat er minder inschrijvingen zijn als normaal is de m2 best een leuke rubriek qua aantallen. Heb er niet zoveel vertrouwen in nu met zadel, maar even weer oefenrondje.

DemiSisa

Berichten: 1057
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 10:48

Wat fijn DiscoDipp dat je proef zo fijn ging. Wel weer jammer van de punten daarentegen.. :(

Wat balen Getup.. blijf het een apart systeem vinden bij jullie (of in ieder geval, van wat ik erover gelezen heb), echt balen..

Wat leuk Noisy, veel plezier alvast! :D

Succes alvast MWM! Hopelijk belemmert het zadel jullie niet al te veel.


Hier gisteren op pad geweest voor de 2e selectie. Ik was er niet helemaal lekker bij, oma is natuurlijk niet lang geleden overleden en we hebben al jaren geroepen ‘als oma eerst gaat, gaat opa er vlak achteraan’ en dat leek ook echt even waarheid te worden donderdagmiddag/vrijdagochtend. Gelukkig lijkt het allemaal met een sisser af te lopen, maar het vreet toch behoorlijk energie en dat was te merken ook zaterdag.. had ook niet zo lang losgereden als ik normaal doe (geen idee wat daar gebeurd is), dus alles bij elkaar was het het gewoon net niet.. met als gevolg dat ik tijdens de proeven weer stopte met ademen en giga benauwd was door het warme weer ook natuurlijk. Zaten dus wel wat rommeltjes in beide proeven, in 1e proef ook een foutje. Alsnog wel 184.5 en 181.5. Dus ondanks dat ik er echt niet bij was, toch netjes.

Filmpje van de 1e proef
https://youtu.be/wU55uH7vJX0?feature=shared

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:01

Zadelgedoe is ruk.....maar de mijne is donderdag weer gedaan en ik had dus zaterdag gewoon weer volledig mijn paard terug! Superfijn!

Grappig dat er toch heel wat zijn hier die denken niet goed te hebben gereden maar toch winst rijden. Ik als deelnemer vind het ook vaak niet goed genoeg maar goed ik zit ook regelmatig op de stoel van de jury en dan is het dus toch anders. Iets wat voor jou net niet lekker aanvoelt, kan er nog steeds goed genoeg uitzien.

Babootje, thanks voor de tip en je hebt helemaal gelijk. Zeker als ik iets te veel in mijn hoofd zit, stop ik met om me heen kijken.Zonde!

Vandaag heb ik mezelf overwonnen door mee te gaan op buitenrit met mijn stalgenoten. Ging 3x bijna mis maarrrr....het is goed gegaan en ik hield controle! Ik ga a.s. weekend op ponykamp met ze dus ik zei al voor de grap als jullie me weigeren mag dat he, dan blijf ik thuis. Maar goed ik mag nog steeds mee :+