Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flubberboot

Berichten: 2931
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 16:40

Enzo_Ollie schreef:
De wedstrijd van donderdag heeft de hoofdstelnummers niet op de startlijst staan, zou ik er vanuit kunnen gaan dat ik gewoon het combi-nummer heb of zal ik het voor de zekerheid navragen. Navragen is een kleine moeite maar ik vind dat soort dingen gewoon irritant :')
Ze hebben afgelopen weekend ook wedstrijd gehad dus lijkt mij niet dat ze er niet aan gedacht hebben.

Maar wil de nummers al wel goed hebben zitten en dat niet ter plekke nog moeten doen, zo min mogelijk werk daar :+

Afgelopen zondag heb ik ook gestart waar ze de nummer niet op de online lijst hadden. Op locatie hing er wel een lijst met nummer. Ik zou zelf gewoon van combinummer uitgaan

DemiSisa

Berichten: 1057
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:03

Babootje: dankjewel! De middendraf begint ook echt beter te worden nu inderdaad, dat was in februari al wel zo, maar toen kon hij het qua kracht nog eigenlijk niet helemaal bolwerken waardoor er taktfouten in zaten. Ik heb het idee dat dat nu al een stuk beter is, voelt ook stabieler :)
En ik moet inderdaad nog stiller gaan zitten, dat is al wel verbeterd, maar het mag nog stiller. Vandaag daar ook aan gewerkt door echt op m'n benen te letten en ze ook niet zoveel naar achteren te doen. Dat leek vandaag al goed te gaan in de training :D

Enzo_Ollie: ik zou ook uitgaan van je combinatienummer en het bij het aanmelden donderdag voor de zekerheid nog even navragen :)

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:56

DemiSisa schreef:
Babootje: dankjewel! De middendraf begint ook echt beter te worden nu inderdaad, dat was in februari al wel zo, maar toen kon hij het qua kracht nog eigenlijk niet helemaal bolwerken waardoor er taktfouten in zaten. Ik heb het idee dat dat nu al een stuk beter is, voelt ook stabieler :)
En ik moet inderdaad nog stiller gaan zitten, dat is al wel verbeterd, maar het mag nog stiller. Vandaag daar ook aan gewerkt door echt op m'n benen te letten en ze ook niet zoveel naar achteren te doen. Dat leek vandaag al goed te gaan in de training :D

Enzo_Ollie: ik zou ook uitgaan van je combinatienummer en het bij het aanmelden donderdag voor de zekerheid nog even navragen :)


Veel overgangen rijden. Ik vond t vroeger zelf altijd leuk om "spelletjes" te spelen met mn paard door altijd te varieren. Door bv na halthouden of in draf of in galop of achteruit terwijl hij niet wist wat er ging komen :D :D. Je paard wordt er scherp/attent van om veel te varieren. Bv de schuine lijn verwacht je paard al dat je wil verruimen. Maar gewoon eens niet doen en dan halthouden achterwaarts ofzo. Dan maak je je paard scherper op de hulpen. En je krijgt er ook controle van. Hij moet gaan opletten. Ik vind dat soort africhtwerk altijd heel leuk.

DemiSisa

Berichten: 1057
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:36

Babootje schreef:
DemiSisa schreef:
Babootje: dankjewel! De middendraf begint ook echt beter te worden nu inderdaad, dat was in februari al wel zo, maar toen kon hij het qua kracht nog eigenlijk niet helemaal bolwerken waardoor er taktfouten in zaten. Ik heb het idee dat dat nu al een stuk beter is, voelt ook stabieler :)
En ik moet inderdaad nog stiller gaan zitten, dat is al wel verbeterd, maar het mag nog stiller. Vandaag daar ook aan gewerkt door echt op m'n benen te letten en ze ook niet zoveel naar achteren te doen. Dat leek vandaag al goed te gaan in de training :D

Enzo_Ollie: ik zou ook uitgaan van je combinatienummer en het bij het aanmelden donderdag voor de zekerheid nog even navragen :)


Veel overgangen rijden. Ik vond t vroeger zelf altijd leuk om "spelletjes" te spelen met mn paard door altijd te varieren. Door bv na halthouden of in draf of in galop of achteruit terwijl hij niet wist wat er ging komen :D :D. Je paard wordt er scherp/attent van om veel te varieren. Bv de schuine lijn verwacht je paard al dat je wil verruimen. Maar gewoon eens niet doen en dan halthouden achterwaarts ofzo. Dan maak je je paard scherper op de hulpen. En je krijgt er ook controle van. Hij moet gaan opletten. Ik vind dat soort africhtwerk altijd heel leuk.


Klopt, veel overgangen rij ik sowieso al! Daar wordt hij beduidend fijner van namelijk. Ik probeer inderdaad ook vaak op de diagonaal juist te gaan halthouden, of een klein stukje naar voren, voor X terug en dan na X wéér naar voren. Wil nu ook meer gaan spelen met bv. slangenvolte's en dan daar meerdere overgangen maken, dat doe ik af en toe al wel, maar zou het eigenlijk meer moeten doen. :)

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:50

Het kriebelt wel enorm als ik al jullie wedstrijden zie!

Ik heb vandaag trainingspaard weer even gezadeld en tien minuutjes gelongeerd. Ze is steeds al kort van het veulen geweest en was wel aan het showen maar meer omdat ze er zin om had dan het veulen. Ze heeft niet 1x gehinnikt en was top braaf. Woensdag weer even kort longeren en zo rustig uitbouwen. Als ze iets lager is qua energie stap ik dan na het longeren weer even erop, vijf minuten is genoeg. :)

Melzazu
Berichten: 1811
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:20

Babootje schreef:
DemiSisa schreef:
Babootje: dankjewel! De middendraf begint ook echt beter te worden nu inderdaad, dat was in februari al wel zo, maar toen kon hij het qua kracht nog eigenlijk niet helemaal bolwerken waardoor er taktfouten in zaten. Ik heb het idee dat dat nu al een stuk beter is, voelt ook stabieler :)
En ik moet inderdaad nog stiller gaan zitten, dat is al wel verbeterd, maar het mag nog stiller. Vandaag daar ook aan gewerkt door echt op m'n benen te letten en ze ook niet zoveel naar achteren te doen. Dat leek vandaag al goed te gaan in de training :D

Enzo_Ollie: ik zou ook uitgaan van je combinatienummer en het bij het aanmelden donderdag voor de zekerheid nog even navragen :)


Veel overgangen rijden. Ik vond t vroeger zelf altijd leuk om "spelletjes" te spelen met mn paard door altijd te varieren. Door bv na halthouden of in draf of in galop of achteruit terwijl hij niet wist wat er ging komen :D :D. Je paard wordt er scherp/attent van om veel te varieren. Bv de schuine lijn verwacht je paard al dat je wil verruimen. Maar gewoon eens niet doen en dan halthouden achterwaarts ofzo. Dan maak je je paard scherper op de hulpen. En je krijgt er ook controle van. Hij moet gaan opletten. Ik vind dat soort africhtwerk altijd heel leuk.


Oh Babootje hier zitten leuke tips bij zeg! Daar ga ik ook wat mee doen. Morgen al want dan wilde ik weer gaan trainen. _/-\o_

Flubberboot

Berichten: 2931
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:33

Altijd balen als er wel een fotografe was op de wedstrijd maar ze precies van jou geen foto's heeft gemaakt :') Net mijn geluk. Komt wel weer een keertje!

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 10:16

Lekkere punten hier en selecties, daar is het helemaal de tijd voor. Ik waag me daar niet meer aan. Ben destijds wel toen ik voor de derde keer op pad was, naar het regiokampioenschap geweest omdat het vrije inschrijving was en ik dacht mooie ervaring. Maar toen ik nog een hele tijd lang bij de eerste tien zat en risico had op overkampen dacht ik wel, waar ben ik aan begonnen hahaha maar ik ontsnapte er net aan.

Hier mega druk met werk gehad dus niet heel veel meer gereden na het laatste weekend starten. Dat was 20 en 21 april. Zaterdag de onderlinge dus gezellig en ja hoor ik liet me weer overhalen om me voor te laten lezen en ik luister niet, ik hoor het niet en dus groette ik in de tweede proef 3 onderdelen voor het eind af omdat ik dacht dat ik klaar was. Grote hilariteit, nul concentratie maar goed we hebben wel gelachen.

En de zondag was de haflingervereniging. Het kwam niet helemaal uit want ze loopt niet heel fijn maar ik heb al zoveel afgezegd dat ik dacht ik ga gewoon. Utrecht, leuke fijne locatie en altijd goed geregeld. Losgereden en dat viel al niets tegen dus daarna de proef in en ik heb gewoon zowaar in mijn proef een goeie (ik leg de lat niet zo hoog wat dat betreft) halve volte in contra kunnen rijden. Zo mee in de gloria dat ik daarna vergat om gewoon door te rijden en het wat rommelig werd. Maar intens gelukkig. Tweede proef wat rommeliger maar al met al enorm tevreden.
Moet altijd wel lachen als mensen vragen en ging het goed? Goed is betrekkelijk namelijk, ik vind het al snel goed maar goed genoeg voor winst is het nog niet. Hoewel ik er niet zo heel ver vandaan zit dus dat begint er op te lijken. Maar als ik niet start, heb ik geen doel en doe ik helemaal vrij weinig.
Daar was een onwijs leuke fotografe en ik heb een stuk of 12 foto's besteld maar ik pak er een paar uit voor hier:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen weekend een clinic WE gehad, ook erg leuk maar wel spannend in het begin. Komend weekend niets en het weekend erna ga ik met een paar stalgenoten op ponykamp, ook spannend maar erg veel zin in!

Flubberboot

Berichten: 2931
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 14:07

Iemand hier trouwens tips voor doorzitten? Doorzitten zelf lukt me echt prima, maar het gaat mis zodra ik denk “he ik zit door” Iemand hier tips voor?


Leuke foto’s daffodil!!

Enzo_Ollie

Berichten: 809
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 14:11

Flubberboot schreef:
Iemand hier trouwens tips voor doorzitten? Doorzitten zelf lukt me echt prima, maar het gaat mis zodra ik denk “he ik zit door” Iemand hier tips voor?


Leuke foto’s daffodil!!


Dat dan niet denken :+

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 14:52

Flubberboot schreef:
Iemand hier trouwens tips voor doorzitten? Doorzitten zelf lukt me echt prima, maar het gaat mis zodra ik denk “he ik zit door” Iemand hier tips voor?


Leuke foto’s daffodil!!


Thanks! Wat helpt met doorzitten is een ritme aanhouden dus tellen. In draf is tellen tm 8 het handigst. Dus gewoon in het ritme 1,2,3,4,5,6,7,8 tellen en dan opnieuw of terug. Daarnaast kun je je navel richting je kin of richting je rug trekken, dan kun je makkelijker zitten. En zorg dat je goed uitademt, blaast....dan blijf je ook makkelijker zitten.

Miriam91

Berichten: 2859
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 15:50

En je knieën niet klemmen, dan ga je stuiteren. En vooral niet nadenken dus :D

Flubberboot

Berichten: 2931
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 17:47

daffodil schreef:
Flubberboot schreef:
Iemand hier trouwens tips voor doorzitten? Doorzitten zelf lukt me echt prima, maar het gaat mis zodra ik denk “he ik zit door” Iemand hier tips voor?


Leuke foto’s daffodil!!


Thanks! Wat helpt met doorzitten is een ritme aanhouden dus tellen. In draf is tellen tm 8 het handigst. Dus gewoon in het ritme 1,2,3,4,5,6,7,8 tellen en dan opnieuw of terug. Daarnaast kun je je navel richting je kin of richting je rug trekken, dan kun je makkelijker zitten. En zorg dat je goed uitademt, blaast....dan blijf je ook makkelijker zitten.

Dankjewel!! Zoek vooral dingen voor mijn hoofd om mee bezig te zijn behalve "AAAHHH DOORZITTENNNN" :') Als ik dat niet heb, zit ik, al zeg ik het zelf, best netjes door! Alleen mijn hoofd moet zich er even buiten houden :') Ga er donderdag gelijk mee aan de slag!!

Lumi

Berichten: 4441
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:54

Enzo_Ollie schreef:
Flubberboot schreef:
Iemand hier trouwens tips voor doorzitten? Doorzitten zelf lukt me echt prima, maar het gaat mis zodra ik denk “he ik zit door” Iemand hier tips voor?


Leuke foto’s daffodil!!


Dat dan niet denken :+


Hier moest ik even hardop om lachen :')


Goede tip is ook beginnen met kleine stukjes, al is het maar 2/3 passen. En dat langzaam uitbreiden. Je wil een goede houding aanwennen, dus stop voordat je begint te klemmen, niet als je al aan het klemmen bent.

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:00

Wat ons eigenlijk vroeger geleerd werd dat je je knieen in je zadel moest draaien, je tenen naar binnen. Dat moet je dus niet doen. Je bovenbenen moeten los. Als je kijkt naar Edward Gal dan zie je dat zn tenen altijd een beetje naar buiten wijzen. Als je je knieen en daarmee je bovenbenen klemt dan beperk je je paard in de schouders en dus ook in de beweging van het voorbeen.
Moet je maar eens proberen: Middendraf, je knieeen openen en je kuit aansluiten. Dan krijgt je paard ruimte.

DemiSisa

Berichten: 1057
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:42

Wat een mooie foto's daffodil. Wat een leuke haf heb je! <3

Babootje, mooie tips geef je. Ik ga ze ook zeker meenemen. Stukjes doorzitten gaat best prima maar een hele proef is nog lastig.

Ik vrees dat mijn wedstrijd zaterdag er een beetje om gaat hangen.. Nog steeds geen voorlezer gevonden, vereniging heeft nog niet gereageerd op mijn mail helaas en ik ga niet wéér gewoon op pad en daar een voorlezer regelen. Ja er is vast iemand, maar voor mij is het teveel stress waardoor alle plezier weg is en dat wil ik niet meer. Dan start ik liever niet, want dan heb ik meer plezier in gewoon een lekker buitenritje.

Bentuh

Berichten: 3443
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:58

deze gedachten heeft mij erg geholpen in het doorzitten.

https://www.instagram.com/reel/Ct7sS8RP ... BiNWFlZA==

en waar ik zelf altijd goed aan moet denken is mijn navel naar voren, ik wil snel ingezakt gaan zitten.

Morgen reizen paard en ik af naar het trainingsweekend van Jill, ben echt zo benieuwd *\o/*

DemiSisa

Berichten: 1057
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 10:07

Wat gaaf Bentuh! Veel plezier! :D

Enzo_Ollie

Berichten: 809
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 10:08

@bentuh oehh heel gaaf! Veel plezier alvast!

Babootje

Berichten: 26420
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 13:35

DemiSisa schreef:
Wat een mooie foto's daffodil. Wat een leuke haf heb je! <3

Babootje, mooie tips geef je. Ik ga ze ook zeker meenemen. Stukjes doorzitten gaat best prima maar een hele proef is nog lastig.

Ik vrees dat mijn wedstrijd zaterdag er een beetje om gaat hangen.. Nog steeds geen voorlezer gevonden, vereniging heeft nog niet gereageerd op mijn mail helaas en ik ga niet wéér gewoon op pad en daar een voorlezer regelen. Ja er is vast iemand, maar voor mij is het teveel stress waardoor alle plezier weg is en dat wil ik niet meer. Dan start ik liever niet, want dan heb ik meer plezier in gewoon een lekker buitenritje.


O wat jammer. Waar ga je starten?
@Bentuh: Veel plezier!

DemiSisa

Berichten: 1057
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 13:42

Dronten, moet (tot nu toe) om 17.07 en 17.25. Dus volgens mij zit in dit topic ook verder niemand in deze regio?

FleurSandro

Berichten: 1809
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 14:21

DemiSisa schreef:
Dronten, moet (tot nu toe) om 17.07 en 17.25. Dus volgens mij zit in dit topic ook verder niemand in deze regio?


Het is dat ik op vakantie ben anders was ik even naar de vereniging gewandeld om je voor te lezen..

Ik woon/sta/start in Dronten en omstreken :)

Enzo_Ollie

Berichten: 809
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 15:15

Ik woon er ook niet meer in de buurt anders had ik ook wel willen helpen (en er wss zelf ook gestart), maar daar heb je ook niks aan :+

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 23:50

Ik lees nog braaf mee maar heb niet zoveel puf gehad om actief mee te kletsen. Op mijn werk een hoop gedonder. Collega is de ziektewet in en daardoor draai ik nu veel extra uren.

Ik heb nog een paar dingen onthouden zoals de foto van Getup. Prachtige merrie en dochterlief rijdt haar netjes!

DemiSisa gefeliciteerd met je debuut!
Balen dat je geen voorlezer kunt vinden -O- Kun je alleen op pad? Ik weet niet of het is toegestaan maar dan zou je, mits je verwacht dat je paard niet schrikt oid, de voorleesfunctie van de nieuwe Dressuurproeven app kunnen gebruiken?
Ik heb daarmee thuis nu 2x een proefje geoefend en dat ging perfect. Telefoon in de zak en gaan :D Je moet even kijken dat je de juiste voorleessnelheid hebt maar op zich kun je dat zo uitvogelen als je even een paar keer een stukje doet.

Daffodil, leuke foto’s!

Die tip van Babootje ga ik ook eens proberen! Ik ben ook druk bezig om het doorzitten goed onder de knie te krijgen en het gaat steeds beter. Lukt alleen nog niet altijd en dan heb ik dus het gevoel dat het er zo uitziet :')
Afbeelding

Afgelopen vrijdag zijn we weer even op pad geweest en we zijn weer 2 winstpunten rijker :)
Best fijn gereden ondanks dat het erg inliep. Alleen omdat de jury dus al zat te wachten tijdens mijn inrijden had ik toch een beetje het gevoel te moeten haasten en kwam de drafverruiming er niet lekker uit. Ondanks dat hadden we in de eerste proef 185 en in de tweede proef 187 en ben ik verder erg tevreden over hoe ontspannen hij liep <3

Flubberboot

Berichten: 2931
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 09:17

Ja zo voelt het voor mij ook Noisy _O- Maar ik zet ook mijn SI op slot zodra ik besef dat ik doorzit :') Vandaag weer even oefenen met de tips die ik hier gekregen heb *\o/*
Gefeliciteerd met je punten!!