Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 09:53

Ik houd het wel bij de meerdaagse hier in de buurt :') 12,50 per proef of korting als je lid bent. Alsnog meerdere dagen starten en leuke prijzen, maar stuk beter te betalen en betere slaapplekken haha

Ben wel opzoek naar leuk trainingsweekend oid. Dat lijkt me wel erg tof om met vriendinnen te doen, maar is ook niet zo simpel nog.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 10:01

MWM er zijn van die trainingsdagen in Laag Soeren van verschillende trainers. Is dat niet wat?

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 10:06

Noisy, wat fijn dat je les zo goed ging, en succes met verhuizen!

Melzazu, dat klink goed, gefeliciteerd met je punt en vooral je goede gevoel erbij! Demi ook, klinkt als een hele geslaagde dag voor jullie en ook nog beloond met mooie punten :)

ARD nooit geweest, maar dat klinkt wel serieus pittig qua kosten zeg. Dan moet t echt gezellig zijn met een groepje idd. Maar denk dat ik dan zelf liever met vriendinnen een keer een weekend op pad ga zonder paarden, of naar t bos ofzo, en ergens anders lekker starten. Is natuurlijk voor iedereen anders.

https://hippische-trainingsdagen.nl/ hier zit soms nog wel wat leuks tussen voor redelijk geld op verschillende locaties.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 10:27

Dat heb ik een keer gedaan, de hippische trainingsdagen. Geloof dat er na die tijd wel wat dingen verbeterd zijn aan de locatie (voor de mensen), dat was nodig. Was er in het najaar en dat was ‘s nachts best koud binnen, heb serieus een extra deken van mijn paard over mijn bed gegooid. Er hingen gordijnen ipv deuren voor de kamers, etc. Verder was het erg leuk, super veel geleerd, was enorm gezellig met de groep en we werden goed verzorgd. Verder ook de tip om als je een groot paard hebt, dat bij je aanmelding te zetten, een paar stallen zijn echt klein (of iig: dat was toen) en eigenlijk was mijn grote KWPN in een van die stallen ingedeeld. Om andere redenen is dat vlak voor de dagen nog gewijzigd maar daar was ik erg blij mee toen ik de stallen zag. Als ze de tweede locatie (Woudenberg) nog steeds gebruiken, die vind ik persoonlijk beter qua faciliteiten, maar dat is ook een manege/Pensionstal en zijn dus ook continu andere mensen aanwezig, laag soeren is wel lekker rustig.

Melzazu
Berichten: 1784
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 10:35

Bedankt Noukie voor de link. Dat lijkt me echt leuk om ook eens te doen maar dan wil ik wel graag iets verder zijn dan nu. Dan heb ik er denk ik meer aan.

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 12:10

Melzazu: uit het hoofd durf ik inderdaad ook nog niet. Gewoon puur omdat ik van mezelf weet dat ik nog wel teveel met andere dingen bezig ben, kom daar gewoon nog niet aan toe. Dus ben wel echt afhankelijk van een voorlezer, maar was super blij dat het zo opgelost kon worden! :D

Oof, dat zijn toch wel vrij hoge prijzen PSvanLot. Al lijkt zo'n meerdaagse me wel echt heel tof als je met een groepje vriendinnen gaat!

MyWishMax: wat super fijn dat de fysio zo tevreden was! Altijd leuk om te horen :D Duimen dat het gaat lukken 2 paarden rijden. :)

Hippische trainingsdagen lijkt mij ook heel leuk en zou ik heel graag een keer willen doen. Maar dan wel bij een instructeur waarvan ik echt denk: ja, dat zou bij ons kunnen passen. De meeste instructeurs die ik nu langs zie komen ken ik eerlijk gezegd niet, dus vind dat toch wel lastig.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:22

Ja ik ben ook erg kritisch qua instructie hoor. Maar ook qua accommodatie voor paard en mezelf, dat maakt het lastig haha.

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:26

Ja groot gelijk. En wat ik dan lees over dat sommige stallen niet groot zijn, vind ik ergens ook wel een dingetje. Mijn paard is 1.72 en echt niet smal gebouwd ofzo, dus een stal van 3x3 is écht het minimale. Hij staat nu in een stal van 5x3, dat is natuurlijk wel erg luxe en hoeft niet, maar kleiner dan 3x3 kan die z'n kont niet in keren :+
Voor mezelf iets minder kritisch, maar een beetje fatsoenlijk matras is toch wel fijn. :o

Bentuh

Berichten: 3434
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 18:32

PSvanLot schreef:
MWM, de kosten zitten hem hier ook in de feestjes iedere avond haha.

Toevallig net antwoord op mijn e-mail. Startgeld €15,- per proef en stalling €45 per dag.

Zal het stalgeld ongeveer €75 euro zijn en de stalling €225.
Dan ben ik in totaal al €300 euro kwijt en dan komt daar nog extra hooi bij en met €50 euro kom ik er niet met eten en drinken per dag ben ik bang.

We zullen het er in de groep eens over hebben.


Is dit voor de Almelose ruiterdagen? Wij willen ook graag voor het eerst gaan dit jaar. Maar was dus ook erg benieuwd naar de kosten en of het een beetje haalbaar is.

@getup: jeetje wat een afstanden zeg!!!! Dat maakt het toch een stukje minder leuk.

Ik ben heel trots vandaag 190 en 190,5 gereden in het M1 Vond het zelf niet waard. Ze blijft nu wel al iets beter bovenin lopen. Maar wordt dan soms net wat te recht. Dus mag wat meer nageven. Work in proces!

Tot hoeveel punten mag je eigenlijk door rijden in een klasse? Tot dat je naar de volgende moet?

Bentuh

Berichten: 3434
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 18:35

Roulette_ schreef:
Dat heb ik een keer gedaan, de hippische trainingsdagen. Geloof dat er na die tijd wel wat dingen verbeterd zijn aan de locatie (voor de mensen), dat was nodig. Was er in het najaar en dat was ‘s nachts best koud binnen, heb serieus een extra deken van mijn paard over mijn bed gegooid. Er hingen gordijnen ipv deuren voor de kamers, etc. Verder was het erg leuk, super veel geleerd, was enorm gezellig met de groep en we werden goed verzorgd. Verder ook de tip om als je een groot paard hebt, dat bij je aanmelding te zetten, een paar stallen zijn echt klein (of iig: dat was toen) en eigenlijk was mijn grote KWPN in een van die stallen ingedeeld. Om andere redenen is dat vlak voor de dagen nog gewijzigd maar daar was ik erg blij mee toen ik de stallen zag. Als ze de tweede locatie (Woudenberg) nog steeds gebruiken, die vind ik persoonlijk beter qua faciliteiten, maar dat is ook een manege/Pensionstal en zijn dus ook continu andere mensen aanwezig, laag soeren is wel lekker rustig.



Felinehoi van YouTube is onlangs geweest en heeft toen gefilmd daar!

Ik ga deze mei naar het weekend van Jill echt zo onwijs veel zin in. Kan echt niet wachten. We gaan een dagje eerder zodat wel ook lekker kunnen buiten rijden daar.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 18:47

Bentuh schreef:
PSvanLot schreef:
MWM, de kosten zitten hem hier ook in de feestjes iedere avond haha.

Toevallig net antwoord op mijn e-mail. Startgeld €15,- per proef en stalling €45 per dag.

Zal het stalgeld ongeveer €75 euro zijn en de stalling €225.
Dan ben ik in totaal al €300 euro kwijt en dan komt daar nog extra hooi bij en met €50 euro kom ik er niet met eten en drinken per dag ben ik bang.

We zullen het er in de groep eens over hebben.


Is dit voor de Almelose ruiterdagen? Wij willen ook graag voor het eerst gaan dit jaar. Maar was dus ook erg benieuwd naar de kosten en of het een beetje haalbaar is.

@getup: jeetje wat een afstanden zeg!!!! Dat maakt het toch een stukje minder leuk.

Ik ben heel trots vandaag 190 en 190,5 gereden in het M1 Vond het zelf niet waard. Ze blijft nu wel al iets beter bovenin lopen. Maar wordt dan soms net wat te recht. Dus mag wat meer nageven. Work in proces!

Tot hoeveel punten mag je eigenlijk door rijden in een klasse? Tot dat je naar de volgende moet?


Ja dat is inderdaad voor de Almelose Ruiterdagen.

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 20:10

Toch gefeliciteerd met je punten Bentuh !
Nou hier was t feest. Not. Ze begon hartstikke netjes ( kon gelukkig voorop rijden omdat die andere nergens langs durfde). Maar bij de galop begon die andere te stuiteren en vliegen en reed ineens voor haar ( ipv nog even n extra rondje te racen) waardoor ze er dus achter zat en af en toe ineens op de rem moest omdat die voorste weer wat zag. Daardoor ook rechtsom verkeerd aangegaloppeerd ( ze moest ineens uitwijken) en uiteindelijk wel positief jurycommentaar met beide ( snap ik niet zo) een 6.9 als cijfer en dat is n 14e plek van 26.
Jury gaf aan dat ze echt hoog had kunnen scoren, maar dat het er vandaag dus helaas niet in zat.

Ik vind dit systeem al :x , maar vooral dus om dit soort situaties . Je moet rijden, bent ook nog afhankelijk van hoe je paard is en hierbij dus ook nog van hoe de andere combinatie is.


En aangezien het hier op alfabetische volgorde van paardennaam gaat, is de kans groot dat ze vaak samen moeten rijden.
Die deed dat natuurlijk niet expressie en had gewoon niet altijd controle, maar ruk is het wel.

Gaan t nog 2x proberen ( heb al ingeschreven) en anders rijdt ze ook in België, waar alles individueel is.

Hier en in Duitsland is het gewoon zo , dus of je hebt er mee te dealen of je hebt pech.

Kind ging er wel redelijk mee om , maar was wel teleurgesteld uiteraard

melis_93
Berichten: 72
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 20:32

DemiSisa heel fijn dat er een smid was die het ijzer er onder kon zetten.
Super dat je zo fijn gereden hebt, en wat je zegt de punten maken dan niet uit, het gevoel is velen malen belangrijker! Gefeliciteerd met je prijzen :)


Daffodil leuk een nieuwe uitdaging! Wat is het voor een? Flink al aan de maat voor een 4-jarige!

Ik zie mooie resultaten voorbij komen :) Gefeliciteerd allemaal!

Mwm waarom geen clincic rijden als je nog niet alles helemaal bevestigd hebt? Niks te verliezen toch? en je ziet wel mooi hoe je ervoor staat.

Flyhigh gaaf dat je 1.10 wil gaan starten, ik doe je het niet na :+

Melzazu samen weer een mooie ervaring rijker en een mooiwe wp erbij :)

DemiSisa heel tof dat je op concours verder kon met waar je vorige week gebleven bent, en helemaal fijn dat je gevoel dan ook beloond wordt!

PsvanLot leuk dat je wellicht naar de ruiterdagen gaat! Misschien start ik er 1 dag, en denk ook nog wel 1 of dagen jureren :), toevallig vandaag de mail gehad voor het jureren. Voor mij is het een half uurtje rijden, dus geen kosten voor camping en stallen etc.
Wellicht een stalling in de buurt zoeken die goedkoper is?


MwM fijn dat de fysio tevreden was, weet je iig dat je goed aan het trainen bent :)

Bentuh mooie punten! Met 30 punten moet je over (vanaf de Z1 niet meer)

Getup vreemde manier van wedstrijd rijden in Duitsland inderdaad. Erg balen dat het niet ging zoals gehoopt mede door de andere ruiters..
Mijn oude pony is ook jaren terug ook naar duitsland verkocht, die won als ze voorop reed en als ie erachter moest dan ging ie aan de kletter :+

Hier even geen wedstrijden afgelopen week/komende week, wel lekker trainen :)
Komende donderdag mag ze voor haar jaarlijkse APK naar de fysio.

Melzazu
Berichten: 1784
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 20:33

Volgens mij moet je over met 30 punten Bentuh.

Wat een vreemd systeem zo Getup en dan ook die grote afstanden. Ik denk dat ik dan zou afhaken.

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 20:34

Onze welsh A doet dat ook. Gaat aan de ren als ie achter is . En dat is ie altijd, aangezien hij altijd de kleinste is :')

Begin er ook wat klaar mee te zijn. Zal wel aan ons liggen, maar voor ons werkt t niet.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 14:49

Melis_93 Het is een Edmundo.

Wat raar Getup daar zou ik ook niet blij van worden.

De ARD ken ik nog van vroeger, 3x geweest maar vooral behoorljik aan de prijs en als je pech hebt met het weer, wordt het drama. Wij konden op een gegeven moment de tenten niet meer in of uit omdat alles blank stond. We zijn toen overgestapt naar de Kievittrofee in Wassenaar, drie dagen starten en in een hotel, paarden bij de renbaan, dat was echt superleuk!

Ik had gisteren echt belachelijke buien, moest binnen losrijden en was echt wel tevreden maar buiten was het zwaar. Had wel een superleuke en lieve jury die voor mijn proef vroeg of ze te koop was waarop ik heel hard gelachen heb en gezegd heb ik zou even wachten totdat ik klaar ben :D :D :D

Tevreden ben ik altijd want er zijn altijd persoonlijke overwinningen maar goed een 2 die dubbel telt, dan gaat het hard. Ook die 8 weer her en der dus al met al komt het echt goed maar ze moet gewoon veel en veel sterker worden. In de proef heb ik ook echt niet genoeg reactie op been dus daar moet ik mee aan de slag maar omdat ze altijd zo vlug is, valt dat niet mee.

De grote hebben we zaterdag gehaald en gaan we morgen mee rijden, ben heel benieuwd!

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 16:49

Ik heb eens een vraag he. Ik had op de vorige wedstrijd een hele rij aan mooie kleine knotjes gemaakt. Zag er super sportief uit. Kreeg toen te horen dat dat officieel voor springen is, en grote roosjes voor dressuur zijn.

Nou maakt het op manegewedstrijden hier nog geen donder uit, en vrijwel niemand gebruikt naald en draad (de kinder hebben sowieso vaak moeite met vlechten). Dus voorlopig hoef ik me hier niet druk om te maken. Maar ik ben nu wel nieuwschierig. Is het heel raar als je met een hoop kleine knotjes gaat dressuren op een normale wedstrijd? Ik vind dat namelijk leuker dan roosjes.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 16:53

Nee hoor. Ik doe ook geen roosjes met de dressuur. Dat is me teveel moeite. Ben al blij als ik er een vlechtje in krijg die op te vouwen is...Snel elastiekie er om en klaar.

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 16:57

Nee hoor, ik vind roosjes weer leuker dus die maak ik (en elastiekjes blijven vaak niet zitten bij 'm dus ben ermee begonnen uit noodzaak). "officieel" zijn van die kleine knotjes wel meer springknotten maar uiteindelijk moet je doen wat je mooi vindt!

@daffodil hahaha, wat een vraag en ook nog voordat je je proef moet rijden _O-

Eef_Bam

Berichten: 4099
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 16:59

Wat een onzin van degene die dat tegen je zei. Rij al meer dan 16 jaar wedstrijden in 3 discipline's en maak altijd dezelfde knotjes, stuk of 11-13 met elastiekjes. Vind naald en draad persoonlijk minder mooi en kan het ook niet, maar zie in alle discipline's beide voorbijkomen. Is meer persoonlijke voorkeur. Pas als je er een stuk of 20 maakt en ze rechtop zet met witte elastiekjes of tape(bij zwarte manen) kijk ik gek op, dat zijn "duitse knotten" :D .

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 17:56

Duitse knotten...brrrrrr...haha


Nee joh je moet doen wat voor jezelf het beste gaat.

Die van mij hebben allemaal mooie dikke manen, die laat ik dan net iets te lang groeien ( anders krijg je die niet opgerold ) en dan gooi ik er n stuk of 8 in en klaar :D

Bij dunne manen heb je toch vaak meer en kleinere knotjes. Vouwen kan ook.

Ik heb al eeuwen Quick knots liggen, maar zie ze elke keer pas net voordat ik moet vlechten en weg moet ...en weet nog steeds niet hoe t werkt :') .

Moet echt even op YouTube kijken en er een paar doen.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 17:57

Hahah lekker belangrijk hoe je knotten zitten, sterker nog het is niet eens verplicht om te knotten.......

Ik ben echt van de makkelijke hoor, kam ze vaak niet eens door en ram er zo een paar vlechten in.

Pfff ik net weer bedacht dat ik wel weer gewoon ook in het zwart wit kan starten omdat mijn nieuwe zadel nu zo mooi is dus ik een nieuwe cap besteld want die oude is wat gaar maar ik had nog zwarte laarzen zo goed als nieuw. Trek ik zondag de rits kapot.........Gelukkig had ik mijn bordeaux laarzen en cap nog in de auto liggen maar ja tis wel zonde. Nu is die nieuwe cap onderweg en heb ik geen laarzen meer :D :D :D

Dus ik zat me helemaal rot te zoeken maar ik kan mijn meest favoriete rijlaars niet meer vinden online.

En nee ik ben niet zielig, heb denk ik nog 6 paar liggen maar ja das allemaal in kleur.

snorkel1986

Berichten: 3016
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:21

daffodil schreef:
Hahah lekker belangrijk hoe je knotten zitten, sterker nog het is niet eens verplicht om te knotten.......

Ik ben echt van de makkelijke hoor, kam ze vaak niet eens door en ram er zo een paar vlechten in.

Pfff ik net weer bedacht dat ik wel weer gewoon ook in het zwart wit kan starten omdat mijn nieuwe zadel nu zo mooi is dus ik een nieuwe cap besteld want die oude is wat gaar maar ik had nog zwarte laarzen zo goed als nieuw. Trek ik zondag de rits kapot.........Gelukkig had ik mijn bordeaux laarzen en cap nog in de auto liggen maar ja tis wel zonde. Nu is die nieuwe cap onderweg en heb ik geen laarzen meer :D :D :D

Dus ik zat me helemaal rot te zoeken maar ik kan mijn meest favoriete rijlaars niet meer vinden online.

En nee ik ben niet zielig, heb denk ik nog 6 paar liggen maar ja das allemaal in kleur.


Misschien ouderwets maar 2 tientjes voor nieuwe rits... :')
( zegt iemand die al jaren op de zelfde jaren rijd... les training cross/ dress buiten en wedstrijden :+)

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:40

Als je nu maatje 39 hebt staan er hele mooie zwarte op mijn vinted

Bentuh

Berichten: 3434
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:00

Nouja, niet leuk om te horen als je net zo je best hebt gedaan op je knotten. Volgens mij maakt het helemaal niet uit, al maak je er een heel kunstwerk van ;)

@daffodil en had de jury na je proef nog interesse? _O-