Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melzazu
Berichten: 1786
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 19:04

Getup hopelijk lukt het allemaal met die band van de trailer.

Wat fijn Melis dat Ken een goede APK had.

Ah dat is een mooie Esperanza voor je 4-cijferige nummer.

Och jee Babootje. Dat klinkt wel echt drama ja. Toch wel fijn dat er dan toch nog 1 wp uit kwam.

Getup

Berichten: 8282
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:02

Klinkt spannend, gelukkig toch nog n winstpunt Babootje. Je hebt dus wel n echt dressuurpaard :D . Die van mij boeit t gelukkig niet dat er vanalles staat.

M'n dochter start morgen, we mogen om 6u30 wegrijden. Ze rijdt om 9 uur op 89 km van huis :')

xxxmh

Berichten: 3488
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:20

Wordt voor mij in april geen wedstrijden want waar ik start is droes. Wel balen want wilde beetje wedstrijd ritme ontwikkelen en de rest van de wedstrijden in de buurt is te ver stappen. Hopelijk is het bedrijf snel droes vrij.

melis_93
Berichten: 73
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 13:05

Babootje wat jammer zeg. Als dan iets tegenzit gaat vaak ook alles tegenzitten. FIjn dat jullie toch nog een puntje hadden!

Getup succes vandaag! Dat was mooi optijd vanochtend :)

xxxmh jammer dat jullie nu niet op pad kunnen.. Hopelijk snel wel weer!

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 14:37

Pfff Babootje, wat een gedoe. Gelukkig nog wel een puntje gescoord anders was het helemaal zuur geweest.

Ohhhh xxxmh, dat is balen. Hopelijk komen de paarden er allemaal ongeschonden doorheen. Paard van een kennis van mij is er onlangs aan overleden ;(

Wij zijn inmiddels gesetteld op de nieuwe stal. Een heerlijk vertrouwd gevoel.
Afbeelding

Getup

Berichten: 8282
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:22

Xxxmh hopelijk worden ze niet allemaal te ziek. Of gewoon helemaal niet, nog beter

Nou, 6u30 weg, 16u thuis. Dochter had goed gereden , dus moesten wachten op de prijsuitreiking. Was n mooie opsteker.

9h eerste proef. 4e met een 8.0
12u40 2e proef , voor de eerste keer op A niveau. Kreeg ze toch een 7.8 , we waren al hartstikke blij. Bleek ze ook nog 8e en geklasseerd .
En dat , tussen deelnemers, die later ook nog L reden.


Paard tussen de buien door lekker laten grazen.

Bentuh

Berichten: 3434
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:41

Babootje: wat een stress zeg! pffff wel een leuke jury had je.. vaker bij haar gereden. streng maar wel eerlijk :).

xxxmh: oei dat is altijd even schrikken, hopelijk zijn ze er snel doorheen!

Noisy: zo dat ziet er uit als een heerlijke baan :).

Getup: jeetje wat een lange dag weer, maar fijn dat het niet voor niks is geweest. betekent dit nu dat ze door mag naar de volgende klasse?

Getup

Berichten: 8282
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:46

Dat is wat ingewikkelder. Is t Duitse systeem. Je moet een proef afleggen om n bepaald niveau te mogen starten. Dat heeft ze gehaald en ze mag nu behalve E ook A rijden. ( je mag 2 niveaus op wedstrijd rijden. Er is elke keer maar 1 proef per niveau )
Dus dat maar n keer geprobeerd en dat was goed gelukt.

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 22:47

Hier heb ik me weer durven inschrijven. Wel ‘pas’ in mei en juni.
In m’n lessen gewerkt aan hoe ik het kan oplossen als ze rennerig wordt en conclusie was dat ik stop met rijden en te lief ben :+
Hoop toch een keertje een winstpuntje te rijden. Dan is m’n doel voor 2024 al geslaagd :Y)

Hoe gaat het met jullie doelen?

DJZ

Berichten: 3112
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 00:17

Op welke locatie heb je je ingeschreven, Selina?

Eigenlijk gaan mijn doelen echt als een trein := 3 wedstrijden, 6 wp... Galop begint echt te verbeteren (thuis in elk geval), dat we met aanspringen al een 7 rijden.. Alleen de overgang terug naar de draf is en blijft nog een dingetje :') Binnenkort maar weer een lesje inplannen, 13 april starten in Woudenberg.. We zitten lekker in een opwaartse flow :D

Bentuh

Berichten: 3434
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 08:54

Selina schreef:
Hier heb ik me weer durven inschrijven. Wel ‘pas’ in mei en juni.
In m’n lessen gewerkt aan hoe ik het kan oplossen als ze rennerig wordt en conclusie was dat ik stop met rijden en te lief ben :+
Hoop toch een keertje een winstpuntje te rijden. Dan is m’n doel voor 2024 al geslaagd :Y)

Hoe gaat het met jullie doelen?


aaah wat goed zeg!! nu goed focussen op je aandachtspunten, dan volgt dat puntje vanzelf ;).

DJZ schreef:
Op welke locatie heb je je ingeschreven, Selina?

Eigenlijk gaan mijn doelen echt als een trein := 3 wedstrijden, 6 wp... Galop begint echt te verbeteren (thuis in elk geval), dat we met aanspringen al een 7 rijden.. Alleen de overgang terug naar de draf is en blijft nog een dingetje :') Binnenkort maar weer een lesje inplannen, 13 april starten in Woudenberg.. We zitten lekker in een opwaartse flow :D


HAHA jullie gaan echt als een trein! Zo leuk!

Mijn doel, dit jaar het M1 uitrijden en winst rijden in het M2. we starten altijd 1 keer per maand. dus in theorie zou het moeten lukken. we hebben inmiddels 3 punten in het M1.

Flubberboot

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 09:51

Mijn doelen gaan ook fantastisch! Doel was om dit jaar de L1 uit te rijden en heel misschien de L2 ook al, maar als dat niet zou lukken zou het ook prima zijn. Ik hoop zaterdag mijn laatste punten in het L1 te rijden! Moet nog 2 punten. Thuis gaan we in de training al langzaam richting M1. Doorzitten oefen ik alvast. Is gelijk fijn om te checken of hij wel over de rug loopt want doorzitten is dus niet te doen op hem als hij dat niet is :')

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:54

DJZ schreef:
Op welke locatie heb je je ingeschreven, Selina?

Eigenlijk gaan mijn doelen echt als een trein := 3 wedstrijden, 6 wp... Galop begint echt te verbeteren (thuis in elk geval), dat we met aanspringen al een 7 rijden.. Alleen de overgang terug naar de draf is en blijft nog een dingetje :') Binnenkort maar weer een lesje inplannen, 13 april starten in Woudenberg.. We zitten lekker in een opwaartse flow :D


Eentje in Scherpenzeel en eentje op de Nieuwe Heuvel in Lunteren.

Fijn zeg!

Autumnn

Berichten: 8041
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:23

Mijn doelen voor dit jaar waren de L1 en L2 uitrijden. L1 nu uitgereden en gaan in Juni met de L2 beginnen. Zijn nu lekker aan het trainen. Galop begint meer bergop te komen en hij begint alles wat meer te bevestigen. Zelf ook wat meer lesjes genomen en ook bij mij beginnen alle puzzelstukjes op de juiste plekken te komen. Hopelijk gaat hij het ook in de ring laten zien! Afgelopen weekend clinic gehad van Anton Dortlandt (traint bij Patrick van der Meer) en die was erg gecharmeerd van mijn paard. Goede draf, fijne bewegingen en een goede motor achterin. Een paard die het Z echt wel aan moet gaan kunnen. Weer een leuke motivatie. En voor mij een bevestiging van wat ik altijd al heb gedacht :o zijn ook stilaan bezig met wat keertwendingen en dat was meer een kwestie van doen dan van oefenen. Wissels sprong hij vanaf het begin af aan al en contragalop is ook geen issue voor hem.

@Flubberboot, fijn dat je bij jouw paard duidelijk merkt wanneer hij over de rug loopt! Bij mijne ook en dat traint echt zo fijn. Degene die de clinic gaf heeft er ook even op gereden (en wilde er niet meer vanaf :') ), en toen kon ik ook duidelijk het verschil zien wanneer hij over zijn rug loopt en wanneer niet. Kijken is ook zo ontzettend leerzaam.
Wanneer wil jij L2 starten?

Flubberboot

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:32

Nou normaal merk ik het niet. In galop wel, maar niet zoals ik gewend ben. Wordt je wel heel handig in! In draf met lichtrijden merk ik geen verschil, kan het wel horen! Als hij zijn voorijzers aantikt, loopt hij niet over de rug. In galop voelt het niet soepel. Zit een soort stilstand momentje in ofs, zit niet zo lekker. Als hij wel over de rug is in galop, kan ik er uuuuuuren in zitten.

Heb me al ingeschreven voor de L2. 5 mei gaan we!

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:34

Selina schreef:
Eentje in Scherpenzeel en eentje op de Nieuwe Heuvel in Lunteren.

Fijn zeg!


Komend weekend? Daar ga ik ook heen :) moet wel al best heel vroeg, maar heb er zin in. Morgen even checken wat er van mijn wedstrijdkleding nog past (ben zwanger), word denk ik qua kleuren een vreemde combinatie.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:41

Wij hebben aanstaande weekend (oefen)springen. Hebben nu ingeschreven ik 40cm en mijn zus 70cm (zelfde pony).
Weet iemand hoe vaak een pony mag lopen en of ik eventueel nog een extra rondje kan doen?
Bij dressuur mag een paard vier proeven lopen als het twee ruiters zijn, maar kan het met springen niet vinden.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:06

@Lumi: Springen: een paard mag maximaal 2 keer worden gestart (exclusief barrage en/of finale). Indien een paard met 2 verschillende deelnemers start mag deze maar met 1 deelnemer aan de finale deelnemen

Oeh doelen, lastig zat! Ik ben veel te hard van start gegaan dus door de B en L heen gevlogen maar goed nu in het M1 is het allemaal wat lastiger. Dit jaar hoop ik eind van het jaar fluitend in het M1 te rijden of misschien wel M2 maar alles valt of staat met haar en mijn lijf. Mijn einddoel is nog steeds ZZL dus wie weet.

Ik ga zondag een rondje doen, moet wel takkevroeg mijn bed uit, dus dat is een uitdaging. Maar goed, gooi alles in de auto, zorg dat ze zaterdag einde van de dag schoon is en klaar en dan hoop ik er smorgens een makkie aan te hebben.

Ik ben me er nu wat meer van bewust dat ik er meer aan moet rijden. Ze is heel voorwaarts maar daardoor kom ik niet altijd echt aan rijden toe, maar ben ik aan het oplossen. Te snel, te drammerig, te strak etc. En ik moet meer rijden. Van de week wel weer gericht ook op tijd gereden en weer tot de conclusie gekomen dat als ik denk poehee best veel gedaan ik er hooguit 30 minuten op zit. Dat is simpelweg niet genoeg.

Ik heb nu ingesteld dat ik het afwissel, de ene dag zwaar, de volgende dag licht en dan is mijn doel 5x in de week te rijden maar 6 mag ook. Vanmiddag lekker weer les, zin in!

DiscoDipp

Berichten: 2870
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:29

Ik heb mij ook weer gewaagd! Eind april gaan we officieel L2 starten.

Paardje is inmiddels weer lekker thuis en we gaan de komende weken even flink bootcampen :Y)

Inmiddels ons bitten drama ook opgelost (hopelijk). Fager heeft ons verder geholpen aan een ander bit welke zoveel mogelijk hetzelfde zou zijn als die wat ik had maar niet meer mocht.

En wij hebben zelfs onze eerste springles gehad! :D Echt heel erg trots!

Ondanks ik echt 7 kleuren heb gescheten doet ze het zo goed. Na afloop was het echt alsof er een last van mijn schouders af was. Na mijn val 2015 ben ik nierpatiënt, hele hoop gezondheidsproblemen gehad (en nog steeds) en vond ik het zo eng om ergens op af te rijden. Zo snel die hindernis in zicht is en ik moet aanrijden dat krijg ik een mega error. Maar ze heeft mij ondanks ze onnodig hoog en hard gaat zoveel vertrouwen gegeven. Moest gewoon bijna een beetje huilen _O-

Even wat mega slechte screens uit de filmpjes :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cambionn

Berichten: 775
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 14:14

Selina schreef:
Hoe gaat het met jullie doelen?
Mijn doel is om iig de D5 uit te rijden, en om Dancer weer op de baan te krijgen. Dat laatste nog wel het belangrijkste.

14 april is voor mij de volgende wedstrijd. Heb 1 winstpuntje nodig nog om naar de D6 te gaan, dus moet lukken! Als Dancer nog niet fit-to-compete is kan ik de proef op een ander paard rijden. Het is wel een niveau dat Dancer normaal met z'n vingers in z'n neus kan, dus ik sluit het niet helemaal uit. Maar het is nog geen 2 weken weg dus het is nog even de vraag of het lukt met hem. Maar zoals ik zeg, zo niet kan ik de proef op een ander paard doen. Er zit dus geen haast/druk achter.

Met Dancer gaat het een stuk beter. De combi van rust, fysio en oefeningen doet het goed. Zijn andere leaser (welke een stuk meer kunde dan mij heeft) rijd hem weer rustig sinds afgelopen week, en ik ga er vrijdag tijdens privéles waarschijnlijk weer voor het eerst op (dan kan ik meteen instructie krijgen wat ik kan doen om hem op te bouwen en waar ik nu even extra op moet letten).

Verder wil ik dit jaar gewoon lekker door mijn dressuur verbeteren, de springlessen sla ik dit jaar over. Wellicht dat ik volgend jaar daar wel aan mee ga doen, maar ik wil voor nu verder met de basis en zorgen dat die er goed in zit.

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 14:27

Roulette_ schreef:
Selina schreef:
Eentje in Scherpenzeel en eentje op de Nieuwe Heuvel in Lunteren.

Fijn zeg!


Komend weekend? Daar ga ik ook heen :) moet wel al best heel vroeg, maar heb er zin in. Morgen even checken wat er van mijn wedstrijdkleding nog past (ben zwanger), word denk ik qua kleuren een vreemde combinatie.


Nee niet komend weekend.
Succes met vroeg opstaan haha.

Babootje

Berichten: 26294
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 15:44

DiscoDipp schreef:
Ik heb mij ook weer gewaagd! Eind april gaan we officieel L2 starten.

Paardje is inmiddels weer lekker thuis en we gaan de komende weken even flink bootcampen :Y)

Inmiddels ons bitten drama ook opgelost (hopelijk). Fager heeft ons verder geholpen aan een ander bit welke zoveel mogelijk hetzelfde zou zijn als die wat ik had maar niet meer mocht.

En wij hebben zelfs onze eerste springles gehad! :D Echt heel erg trots!

Ondanks ik echt 7 kleuren heb gescheten doet ze het zo goed. Na afloop was het echt alsof er een last van mijn schouders af was. Na mijn val 2015 ben ik nierpatiënt, hele hoop gezondheidsproblemen gehad (en nog steeds) en vond ik het zo eng om ergens op af te rijden. Zo snel die hindernis in zicht is en ik moet aanrijden dat krijg ik een mega error. Maar ze heeft mij ondanks ze onnodig hoog en hard gaat zoveel vertrouwen gegeven. Moest gewoon bijna een beetje huilen _O-



[ [url=m/ahlrKt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qhu7SK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aTrIKb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Respect hoor DD. Wat een overwinning op jezelf.
Je paard springt goed zo te zien. Nu weer lekker wat meer vertrouwen krijgen.
Even wat mega slechte screens uit de filmpjes :')

Babootje

Berichten: 26294
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 15:50

Getup schreef:
Klinkt spannend, gelukkig toch nog n winstpunt Babootje. Je hebt dus wel n echt dressuurpaard :D . Die van mij boeit t gelukkig niet dat er vanalles staat.

M'n dochter start morgen, we mogen om 6u30 wegrijden. Ze rijdt om 9 uur op 89 km van huis :')


Ja, maar dochter moet ook nog leren daar niet teveel in mee te gaan. Normaal doet ze dat ook niet, maar nu was ie natuurlijk met zn knieen op de trailerklep uitgegleden dus was ze onzeker of ie zich geen pijn had gedaan. Maar hij liep gewoon goed (nu nog steeds, gelukkig) en dan is het wel de kunst om te rijden alsof er niks is gebeurd. Natuurlijk was hij over de zeik, maar daar moet ie dan maar mee dealen.
Wel heel aardig van deze jury dat extra puntje te geven. Ze had t allemaal wel meegekregen volgens mij.
We hadden natuurlijk maar heel kort de bak verkennen en hij had wat wegspring momentjes waar ze dan de mist ingingen. Verder zag de proef er goed uit.

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:32

Fly, wat fijn dat het eindelijk geregeld is met je auto zeg!

MWM en Daf, sterkte met jullie ruggen en xxxmh met de droes. Hopelijk komen alle paarden er goed doorheen :(:)

Babootje, wedstrijd met hobbels dus. Fijn dat jullie toch nog met een puntje naar huis konden! Ik startte daar in mn studietijd vaak, echt lang geleden inmiddels :')

Getup, gefeliciteerd met de mooie resultaten, dat was de lange reis en dag iig waard dus :)

Selina, ga je in mei naar Nieuwe Heuvel of in juni? Begin mei Scherpenzeel heb ik ook staan :D Komt goed met dat puntje joh, lekker trainen en kilometers maken.
En Roulette succes zaterdag! We gaan elkaar weer mislopen. Hopelijk krijg je alles nog dicht met je buik!

Autumn mooi compliment in die clinic en zo te horen ook echt wat aan gehad dat je er weer mee verder kan, lekker is dat

DD echt knap dat je je grenzen alweer zo hebt weten te verleggen hoor.

Qua doelen, eerste doel met de merrie is afgevinkt (Z geklasseerd en elite), nu weer lekker verder opleiden en genieten. Met de ander nog een paar fijne proeven rijden en plezier hebben in de ring tot mn startkaart verloopt is afgelopen weekend ook wel gelukt :) Ook nog een knappe foto van m gemaakt. Jammer dat t zn beste proef van de laatste 4 was en dus uiteraard de laagste score van de laatste 4 proeven _O- Maar dat is story of his life geloof ik, dus ga me er niet meer druk over maken.

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 22:19

@ Noukie: Scherpenzeel in mei en nieuwe heuvel in juni.
Fijn dat je je eerste doel al gehaald hebt!