Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 18:55

Onze vereniging organiseert over 2,5 week een dressuurwedstrijd en ik verzorg het secretariaat. Nu kunnen we nog wel een aantal inschrijvingen gebruiken bij de BB-M2 paarden. Het is nu natuurlijk te laat voor hele bijzondere/grote wijzigingen, maar in de communicatie op social media is misschien nog wel wat te winnen. Rijd je dus wedstrijden bij de paarden, dan kan ik je hulp gebruiken!

Wat is iets dat jullie echt aanspreekt? Iets waarvan je zou denken 'oh, daar wil ik wel starten!'. Spreken mooie prijzen aan? Of wil je juist meer informatie over de accommodatie? Of iets anders, waar ik nog niet aan gedacht heb? Dan ga ik daar namelijk nog wat aandacht aan besteden :)

Voorbeeld: Ik heb afgelopen week een bericht gemaakt over BB starten. Dat je daarvoor een gratis startpas aan kunt vragen en zo op een vrijblijvende manier kennis kunt maken met de wedstrijdsport. Voor mij is dat heel logisch, maar voor veel mensen blijkbaar niet. Daar kregen we namelijk een aantal inschrijvingen uit.

Ir111

Berichten: 11963
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:01

Ik selecteerde op het type en kwaliteit bodem (zand). En het had mijn voorkeur om losrijden en starten beide buiten te doen.

Daarnaast was de sfeer op de accommodatie belangrijk. Ik voel mij niet thuis op grote bedrijven waar paarden veel binnen staan. Het fijnste vond ik een rijvereniging die accommodatie had maar geen stalling.

Avalanche

Berichten: 16050
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:04

Ik wil vooral informatie over de accomodatie. Type en kwaliteit bodem vind ik belangrijk. Verder mogelijkheid tot verzorgen van mijn paard buiten de trailer.

Lithya

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:04

Wat mij aanspreekt is locaties waar het degelijk is (geen gevaarlijke situaties) en alles mooi vlot verloopt. Aangezien ik niet in de prijzen rijd, selecteer ik daar nooit op. Het geheel er omheen vind ik belangrijker.

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:06

Voor mij is accommodatie (afmeting inrijden, kwaliteit bodem), niet te druk/gemoedelijk, doorgaans snelle uitslag het belangrijkst. Misschien leuk om een foto van de rijbakken te plaatsen?

Als ik op fb iets langs zie komen met een leuke prijs wil ik nog wel eens kijken of het in ons schema past. Bij ons in de buurt zit er ook een met hele gave rozetten, ik gok zelf ontworpen. Met sponsor prijzen als een fotoshoot/massage etc. Dat vind ik erg leuk. Maar nog steeds zijn de eerste punten het belangrijkst.

Misschien ook slim om met buurtverenigingen samen te plannen zodat je niet hetzelfde weekend 3 wedstrijden binnen 10-25km hebt. Dan loopt je animo ook weg

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:49

Hoe zijn de parkeermogelijkheden? En de bodems/rijbanen? Ik wil altijd wel op Facebook of de website kunnen zien hoe alles is als ik ergens voor het eerst heen ga. Dus als ik iets voorbij zie komen in de buurt wat duidelijke foto’s heeft en de accommodatie spreekt mij aan zou ik zeker eens gaan starten.
Dat de wedstrijd nu nog niet vol zit wil niet zeggen dat dat later niet kan komen. Wij begonnen eerst met net een half dagdeel aan wedstrijd en ondertussen zit de wedstrijd altijd de hele dag vol. Mensen komen altijd terug dus dat is leuk. Heeft even tijd nodig gehad maar ondertussen weten ze ons te vinden. Communicatie op de wedstrijd dag is erg belangrijk. Snel meegeven van protocollen, snelle prijsuitreikingen, fijne juryleden (voor zover je dat kunt selecteren natuurlijk), goed geregeld qua parkeren en evt ringmeester. Daarvoor komen mensen terug.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 20:01

Als ik op mijn KNHS kijk selecteer ik op afstand en daarna kijk ik of er informatie wordt gegeven over de bodem, inrij- en longeermogelijkheden. Als dat er niet bij staat skip ik het al. Als er iets staat over ruime parkeergelegenheid ben ik helemaal om.
Verder vind ik het fijn dat de prijsuitreiking snel is (het kost al tijd genoeg, vooral voor de "groom") en dat de sfeer gemoedelijk is. Als die laatste twee er ook zijn kom ik graag terug.

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 20:02

Goede bodems om te rijden (zand) en een beetje fatsoenlijk parkeren is wel fijn. Ik vind het echt oliebol wanneer het zo krap is dat ik mijn paard niet aan de zijkant neer kan zetten en als ze achter de trailer staat, steeds plat tegen de trailer moet drukken omdat er een andere auto moet passeren.

SVlugt
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 20:14

Binnen en buiten kunnen (in)rijden, fijne (zand) bodem, snel je protocollen krijgen, fijne juryleden én gemoedelijke sfeer.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 20:32

Alle bovenstaande maar tegenwoordig vooral dat het niet stiekem een meetmoment is. Zo ergerlijk.

Ballard_L

Berichten: 2496
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 20:46

Hier selecteer ik voornamelijk op locatie binnen 40km. Dan heb ik al niet heel veel wedstrijden, dus ik was altijd al blij als ik me ergens in kon schrijven op de datum die ik wilde :P

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:05

Bodems, of het 2 proeven in verschillende bakken zijn of 2 in dezelfde bak en hoe die 2 of 3 bakken dan zijn. In de winter wil ik niet buiten losrijden en liever ook niet in een bak die aan de zijkanten open is.
Verder is parkeergelegenheid erg belangrijk, goed kunnen parkeren en niet hoeven te steken met trailer. Net als de route er naartoe.
Daarna sfeer en snelheid van secretariaat. En als laatste prijzen. Aparte prijzen zijn leuk, prijzengeld mooi meegenomen, maar als er gebruiksartikelen zijn heb ik liever nuttige dingen of zelf mogen uitzoeken. Geen Halsters in felle kleuren of borstels/hoevenkrabbers :+

Verder een plus als er bij programma al staat wanneer de startlijsten online komen :') dus voorlopige lijst maandag en definitieve vrijdag bijvoorbeeld.
Of dat de prijsuitreiking een half uur na de laatste start is. Dat zijn allemaal dingen die ik toch wel een positief extraatje vond en waardoor ik dus graag terug ga naar een locatie.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:20

‘T is al genoemd, maar ik selecteer ook vooral op welke parkeermogelijkheden er zijn en hoe de pistes zijn. Foto of info op fb is heel handig daarvoor.

En ook de timing… wedstrijdlocaties waarbij het standaard 2 uur uitloopt of nog uren duurt voor je een protocol mag gaan halen kom ik niet meer terug.

Prijzen interesseren me niet zo, ben al blij genoeg met het lintje.

Nibbit

Berichten: 10415
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:32

Programma bekend maken, welke klasse ongeveer op welk dagdeel.
Starten op tijd ipv op nummer.
Goede bodems en ruim genoeg losrijden.
Protocol zsm.
Prijzen maakt mij niet veel uit ( maar liever geen prullaria van bijv de Action)

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 21:59

Parkeergelegenheid is een goede! Dat hebben we inderdaad voldoende, maar dat heb ik nog nergens vermeld. Zelfde met afmeting van de losrijdbaan. Ook nog niet bij stilgestaan, terwijl we een grote losrijdbaan hebben.

Bedankt!

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:22

Alleen wanneer er wedstrijd is in en straal van ongeveer 50 km. Bodem, parkeren, prijzen enz kijk ik niet naar.
Zomers is feitelijk overal de dressuur op gras en vind dat ook prima (train thuis zomers ook op gras).

Kan nu een week of 6 niet niets vinden om te starten. Ben blij als ik weer mag, lekker samen even op pad, mensen spreken enzo.

LaDonna75

Berichten: 2161
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:39

Losrijden en proef op zand is voor mij het belangrijkst, verder de afstand vanaf huis. En alles moet lekker vlot lopen, ook belangrijk.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:53

Je strikken zijn iig al super leuk Milou! *\o/*

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 23:06

asjemenou schreef:
Je strikken zijn iig al super leuk Milou! *\o/*


Haha zie je, de posts worden wel gezien! Leuk he, ben daar ook blij mee. Waren ook netjes geprijsd.

Eef_Bam

Berichten: 4102
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 23:38

Ik kijk ook naar de bodem, heb geen ijzers dus wil niet op gras starten. Daarnaast wil ik bij nieuwe locatie ook graag weten hoe groot het losrijden is, en of dat een beetje in de buurt van de wedstrijdring is. Een overzichtfoto op social media is daarbij heel handig.

Anoniem

Re: Wanneer denk jij 'hey, daar ga ik inschrijven!'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 23:57

Ik selecteer vooral op afstand, bereikbaarheid, of de losrijbak groot genoeg is en hoe de bodem is.

Dat de wedstrijd nog niet vol zit wil trouwens niks zeggen. Onze rijvereniging organiseerde laatst een wedstrijd en daar begonnen de inschrijvingen ook pas de laatste week te lopen. Uiteindelijk zoveel inschrijvingen dat ze de rubrieken een half uur hebben moeten vervroegen. Zij hebben veel gecommuniceerd via Facebook.

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 00:48

Ik vind de bodem wel echt nummer 1 persoonlijk. Fijne vlakke bodem en ivm witte sokken en uren waswerk starten wij niet graag op van dat vieze donkere zand :=
Verder vind ik degelijk kunnen parkeren een must en een ruime inrijbaan (gewoon 20x40) in ivm ruimte gezien wij een hengst starten.

Ik ben persoonlijk geen fan van de kantine rechtstreeks aan de lange zijde langs de gehele kant (binnen seizoen) en wij starten ook nooit op gras.

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 00:51

Dennis schreef:
Alleen wanneer er wedstrijd is in en straal van ongeveer 50 km. Bodem, parkeren, prijzen enz kijk ik niet naar.
Zomers is feitelijk overal de dressuur op gras en vind dat ook prima (train thuis zomers ook op gras).

Kan nu een week of 6 niet niets vinden om te starten. Ben blij als ik weer mag, lekker samen even op pad, mensen spreken enzo.




Dat verschilt enorm per regio. Hier is het meeste zomers gewoon op zand

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 00:53

x_Milou schreef:
asjemenou schreef:
Je strikken zijn iig al super leuk Milou! *\o/*


Haha zie je, de posts worden wel gezien! Leuk he, ben daar ook blij mee. Waren ook netjes geprijsd.


Ik kan me vergissen, maar volgens mij was dit ook een compliment voor mij :D
Heel veel succes en hopelijk veel enthousiaste deelnemers.
Aangezien ik zelf geen wedstrijden rij kan ik geen tips geven.

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 00:56

Ballard_L schreef:
Hier selecteer ik voornamelijk op locatie binnen 40km. Dan heb ik al niet heel veel wedstrijden, dus ik was altijd al blij als ik me ergens in kon schrijven op de datum die ik wilde :P



Echt? Wauw wat weinig dan in jou buurt!
Ik deed net even checken en als ik een straal van 10km dressuur paarden doe krijg ik al 18 vraagprogramma’s. Bij 40km zijn dat er 150 :=