F2 proefje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
theamazone

Berichten: 36
Geregistreerd: 22-02-23
Woonplaats: Friesland

F2 proefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 10:28

Ik heb gisteren weer een proefje gedaan (F2) en ik heb 214 punten gehaald. De vorige keer toen ik F1 deed had ik 219 punten. Er zijn een heleboel dingen die ik moet verbeteren en ik had eigenlijk meer punten verwacht. Ik heb gehoord dat F3 nog moeilijker is en dat de jury strenger is, dus ik weet niet zeker of ik wel helemaal klaar ben voor F3... Het liefst doe ik F2 opnieuw en doe ik daarna F3.

Wat zijn jullie tips?

LaDonna75

Berichten: 2161
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: F2 proefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:36

Ik heb even snel de proeven bekeken; bij F3 komt er galop bij maar verder is het niet moeilijker dan F2. Ik denk dat je het beste met je instructie van de manege je protocol kunt bespreken, hij of zij kent je en jouw wijze van rijden en heeft vast tips voor je.

Coco4life
Berichten: 1218
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:38

Tijdens je lessen je proef oefenen en de verbeter tips ook echt verbeteren. Bij ons doen ze dat je eerst een aantal keer de proef moet doen, en dan pas door kan gaan naar de volgende, maar dat is natuurlijk bij iedereen anders. Vraag anders of je de F2 opnieuw mag doen.
Bij de F3 heb je ook galop. En je hebt ook de KNHS app, daar in kan je proeven bekijken.

HarmanyL

Berichten: 2663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:56

Je MOET niet naar het volgende proefje. Je mag iedere proef sowieso 5x rijden voor je wel naar het volgende proefje moet.
Ik vind het juist heel slim dat je de F2 nog een keer wilt doen. Bij een F2 is 214 punten niet heel ruim.
Veel maneges adviseren als je maar net aan je proefje hebt gehaald deze nog een keer te rijden, als je je proefje ruim gehaald hebt dan kan je vaak wel door. Het is sowieso een leer proces met doorlopende leerlijn. Als je te snel doorgaat naar het volgende proefje loop je wellicht in het volgende proefje vast.
Kijk inderdaad goed naar het commentaar op je protocollen en bespreek deze eventueel met je instructeur.

Ponymeisje14
Berichten: 30
Geregistreerd: 18-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:41

Als jij je er beter bij voelt om de f2 opnieuw te doen moet je dat natuurlijk gewoon doen, maar als het tijdens het oefenen opeens heel goed gaat of je instructeur zegt dat je er echt klaar voor bent kan je het altijd proberen. Het is ook niet het einde als je een proefje een keer niet haalt hoor, dat heeft iedereen we eens :D

Freyr
Berichten: 694
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:47

Gewoon F2 nog een keer doen. Bij ons op de manege is het de regel dat je F1 & F2 2 promotiepunten moet hebben om door te gaan, F3 t/m F9 drie promotiepunten en daarboven 5 promotiepunten.

In de F1 & F2 mag je zelfs 4 promotiepunten halen voordat je naar de volgende klasse moet. Ik adviseer eigenlijk om pas door te stromen als je een keer 220 punten heb gehaald.