Wie heeft er wel een Dispensatie aangevraagd bij knhs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
svanhes
Berichten: 8
Geregistreerd: 12-03-18

Wie heeft er wel een Dispensatie aangevraagd bij knhs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 20:26

Hallo Allemaal

Wie heeft er wel eens Dispensatie aangevraagd bij de KNHS?

Ik wil graag Dispensatie aanvragen voor mij en mijn paard.
Vorig jaar September heb ik een 12 jarige Z1 Dressuurpaard gekocht (2018 voor het laatst met vorig eigenaar gestart) en hier wil ik graag mee dit voorjaar als we er klaar voor zijn dressuurwedstrijdjes bij mij in de buurt rijden. Gewoon omdat ik het leuk vind en om te kijken waar we staan, en om meer ervaring op te doen :o
Omdat ik ongeveer 2 jaar geleden met mijn vorige paard M1 ben geklasseerd mag ik helaas niet meer in de B Starten |( . Ik moet met mijn huidige paard in de Klasse L2 starten of M1. Helaas zijn wij hier nog helemaal niet aan toe, en voordat we hier aan toe zijn zijn we zeker 1 tot anderhalf jaar verder. Conditie van paard is er nog niet, want hij heeft toch wel een tijdje stil gestaan en van mij ook zeker niet ( tja leeftijd begint ook te tellen :D , ben zeker niet de jongste meer, maar zeker ook niet oud haha) . Omdat ik tussen mijn vorige paard en mijn huidige paard ongeveer anderhalf jaar lang niet heb gereden, ben ik conditioneel achteruit gegaan en heb ik hierdoor liesklachten gekregen. Hier loop ik ook al mee bij de fysio, maar dit zijn wel klachten waar ik niet zo maar af kom helaas...
Omdat ik toch wel heel erg leuk vind om kleine wedstrijdjes in de buurt bij mij te rijden en zo rustig aan steeds verder wil komen wil ik graag gewoon in de B starten en zo lekker verder komen en conditie zowel bij mij als bij mijn paard opbouwen.

Ik ben heel erg benieuwd wie er wel eens dispensatie aangevraagd heeft bij de knhs en hoe dit verder ging :)

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Wie heeft er wel een Dispensatie aangevraagd bij knhs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:30

Is HC starten geen optie? Kan je wel weer ervaring opdoen.

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wie heeft er wel een Dispensatie aangevraagd bij knhs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:45

Ik heb dispensatie aangevraagd, maar die kreeg ik omdat ik aan de verjaringsregeling voldeed van de KNHS. Deze is 3 jaar.

Je zou het kunnen proberen aan te vragen, maar ik ben bang dat je deze niet gaat krijgen. Sowieso niet voor de B.

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Wie heeft er wel een Dispensatie aangevraagd bij knhs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:53

Ik heb ook dispensatie aangevraagd om met mijn jonge paard B te mogen starten (had met vorige paarden ZZ-L en Z2 gereden) en ik kreeg het ook dankzij de verjaringsregeling.

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wie heeft er wel een Dispensatie aangevraagd bij knhs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 21:36

Ik heb enkele jaren geleden dispensatie aangevraagd omdat ik ivm heup/liesklachten niet kon doorzitten in de M1. Toen heel makkelijk verkregen.

Denk als je het verhaal uitlegt dat er weinig problemen moeten zijn om dispensatie te krijgen, maar dan vooral op conditioneel/leeftijd/‘blessure’ gebied.
Niet zo zeer op klassering gebied.

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 21:55

Adrienne93 schreef:
Ik heb enkele jaren geleden dispensatie aangevraagd omdat ik ivm heup/liesklachten niet kon doorzitten in de M1. Toen heel makkelijk verkregen.

Denk als je het verhaal uitlegt dat er weinig problemen moeten zijn om dispensatie te krijgen, maar dan vooral op conditioneel/leeftijd/‘blessure’ gebied.
Niet zo zeer op klassering gebied.



Dat is wat anders dan jezelf in laten schalen in een lagere klasse. Daar zijn ze een stuk moeilijker mee, en terecht ook.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 08:15

Hier krijg je geen dispensatie voor. Ik zou Hors Concours starten als ik jou was. Het gaat toch om de ervaring en niet om de punten of prijzen.