Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 12:13

Dressuurwedstrijden kan ik wel mee helpen, hoewel dat in de zomer wat vaker voorkomt. Kan 10 december kijken hoe het is, zij hebben elke maand een wedstrijd waar je kan inschrijven tot en met februari en daar kan het wel aangekleed zijn.
Maar ook de dressuurwedstrijden zou ik graag wat meer aankleding zien want soms is het ineens zo'n verandering als je wel naar een kampioenschap gaat met vlaggen, bloemen en noem maar op als de rest alleen hekjes hebben.

Het is ook leuk om te zien vind ik haha. Onze grote wedstrijd van vereniging is ook niet erg aangekleed. Het spannendste is de banner van de fotograaf op weg naar de losrijdbak. En oké, sommige vinden de hokjes spannend haha.

PSvanLot

Berichten: 10169
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 12:30

Proficiat met alle behaalde resultaten!

Ik zou gisteren laatste selectie gereden hebben, maar helaas sta ik er al 3 weken naast. Hij is niet in orde en kunnen er niet goed de vinger op leggen. Nu op buut wat aan het rijden voor 2 weken, dan weer afbouwen en hopen dat hij dan goed is.
Zelf heb ik er een hard hoofd in en geloof ik niet dat we nog aan het rijden gaan komen.

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 12:34

Wat naar PSvanLot! Apart ook? Ik hoop dat je ongelijk hebt en er wel iets gevonden en opgelost kan worden :(:)

Apple

Berichten: 76210
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 12:37

Dit weekend is de wederhelft gaan oefenspringen in Lisse. Daar stonden in praktijk gewoon dezelfde hindernissen als met officiële wedstrijden. Alleen met wedstrijden is er ook nog muziek en een omroeper en dat was nu niet.
Dat leek dus wel behoorlijk op wedstrijd.

Overigens hebben wij ook een vergelijkbaar probleem met oefenspringen/wedstrijd dus om het voor het paard ook op wedstrijd te laten lijken had ik er even snel vlechtjes in gedaan en hadden wij de hele routine precies zo gedaan als op wedstrijd.
Het leek er op dat de meeste deelnemers zoiets in gedachten hadden want vrijwel iedereen reed in een mooie outfit rond op een enkeling na die inderdaad zo paard uit de modder had getrokken en ingeladen.

Babootje

Berichten: 26375
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 12:49

PSvanLot schreef:
Proficiat met alle behaalde resultaten!

Ik zou gisteren laatste selectie gereden hebben, maar helaas sta ik er al 3 weken naast. Hij is niet in orde en kunnen er niet goed de vinger op leggen. Nu op buut wat aan het rijden voor 2 weken, dan weer afbouwen en hopen dat hij dan goed is.
Zelf heb ik er een hard hoofd in en geloof ik niet dat we nog aan het rijden gaan komen.


Wat zuur PSvL... Staat me bij dat ie al eerder een blessure had waar hij van hersteld was of heeft dit hier niets mee te maken? Of is het meer gezien zn leeftijd dat je denkt dat je niet meer aan het rijden gaat komen?

PSvanLot

Berichten: 10169
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 13:00

Babootje schreef:
PSvanLot schreef:
Proficiat met alle behaalde resultaten!

Ik zou gisteren laatste selectie gereden hebben, maar helaas sta ik er al 3 weken naast. Hij is niet in orde en kunnen er niet goed de vinger op leggen. Nu op buut wat aan het rijden voor 2 weken, dan weer afbouwen en hopen dat hij dan goed is.
Zelf heb ik er een hard hoofd in en geloof ik niet dat we nog aan het rijden gaan komen.


Wat zuur PSvL... Staat me bij dat ie al eerder een blessure had waar hij van hersteld was of heeft dit hier niets mee te maken? Of is het meer gezien zn leeftijd dat je denkt dat je niet meer aan het rijden gaat komen?


Hij heeft ooit een goedaardige tumor in zijn hoofd gehad als 8 jarige, daar is hij gelukkig goed vanaf gekomen.

Nu weten we het nog niet. Verwacht iets in zijn rug/hals, maar dat gaan we verder onderzoeken als hij na de buut niet blijft lopen.

Noisy

Berichten: 5409
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 13:09

Wat fijn Fly_High gefeliciteerd *\o/*

Jessica PsvanLot, wat ontzettend balen :( Hopelijk kun je er de vinger op krijgen.

Wij zijn afgelopen zaterdag eindelijk weer eens op pad geweest. De laatste 2x was het niet zo denderend, toen ook geen winst gereden. In de tussentijd veel aan gewerkt en dat heeft zich uitbetaald. Eerste proef waren we 2e met 197,5 en de tweede proef 1e met 192,5 :)

Apple

Berichten: 76210
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 13:24

Gefeliciteerd Noisy! Dat zijn mooie punten :-)

Getup

Berichten: 8306
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:56

Xxx mh: misschien wel verstandig, gewoon even af te wachten met starten inderdaad.

Top zeg, Fly High !

PSvanLot: oh, dat is rot , die onzekerheid ook

Waren gisteren op pad met dochter en pony. Was n hele oude bak met overal gaten in de muur en balken langs de rand etc . Totaal niets mis mee, maar pony is te vaak in mooie accomodaties geweest, geloof ik :') Die vond t maar raar en was erg kijkerig.

Net 61% daardoor . Ze bleef wel goed en rustig doorrijden en pony ging niet aan de ren , dus het wasop zich een goede training.

Noukie
Berichten: 10951
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 22:01

Super FH! Mooie bevestiging dat je echt lekker bezig bent en die val net pech was!

xxxmh ik vind 40min wandelen voor wedstrijd echt dapper! En snap die overweging goed om dan tot februari te wachten. Met dit weer is dat wel een extra grote belasting... Scheit winters :')

PS wat zuur, fingers crossed, maar vooral als het zo onduidelijk blijft wat precies is het lastig. Hopelijk is hij na de buut wel weer fijner óf kom je er iig achter wat het dan is..

Noisy, wat een fijne bevestiging van het doortrainen, gefeliciteerd!

Haha Getup, omgekeerd kijkerig :+ Maar knap gedaan dus alsnog van je dochter.

Ik had een weekend vrij, was ook wel even nodig om iig iets bij te tanken. Zondag thuis wat mini mini sprongetjes gemaakt (tenminste, de balken lagen op hoogte mini, merrie vloog tegen het plafond :+ ruin is gelukkig wat pragmatischer :D)). Zou komende zaterdag weer, maar mijn rubriek zou 's avonds zijn en dat trekt mn nah hoofd helaas niet, dus afgemeld. Even kijken of er nog wat anders is en anders pas met kerst weer.

xxxmh

Berichten: 3501
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 22:25

Noukie schreef:
Super FH! Mooie bevestiging dat je echt lekker bezig bent en die val net pech was!

xxxmh ik vind 40min wandelen voor wedstrijd echt dapper! En snap die overweging goed om dan tot februari te wachten. Met dit weer is dat wel een extra grote belasting... Scheit winters :')

PS wat zuur, fingers crossed, maar vooral als het zo onduidelijk blijft wat precies is het lastig. Hopelijk is hij na de buut wel weer fijner óf kom je er iig achter wat het dan is..

Noisy, wat een fijne bevestiging van het doortrainen, gefeliciteerd!

Haha Getup, omgekeerd kijkerig :+ Maar knap gedaan dus alsnog van je dochter.

Ik had een weekend vrij, was ook wel even nodig om iig iets bij te tanken. Zondag thuis wat mini mini sprongetjes gemaakt (tenminste, de balken lagen op hoogte mini, merrie vloog tegen het plafond :+ ruin is gelukkig wat pragmatischer :D)). Zou komende zaterdag weer, maar mijn rubriek zou 's avonds zijn en dat trekt mn nah hoofd helaas niet, dus afgemeld. Even kijken of er nog wat anders is en anders pas met kerst weer.


Haha naja het is tussen de 30 en 40 min. Ligt eraan hoe snel ze loopt. En ze is heel goed ingestapt en uitgestapt haha

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 22:28

Wow, knap in dit weer hoor die 30 of 40 minuten := Dan is even thuisblijven iets minder erg haha. Wij waren al zeiknat met 100 meter :')

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 13:25

Ik was vorige week 3de met springen. Gaat steeds beter, maar mis toch wat ritme. Ik rijd zelf niet vaker dan 1 à 2 keer per week op het paard van mijn zusje, dus dat merk je af en toe wel.. Over een paar weken mag hij ook weer mee een L1 proefje lopen.

Hoef mij voorlopig doordeweeks ook niet te vervelen want ben begonnen met de M jurycursus dressuur :)

Flubberboot

Berichten: 2915
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 14:25

Ik ga volgend jaar pas weer starten! Nu lekker even doortrainen! Zijn op een stukje dat er een heel groot kwartje aan het vallen is!! Voelt heel fijn en frustrerend tegelijk. Maargoed! Volgend jaar in januari dan gelijk ons L1 debuut *\%/* Kan nu al niet wachten :') Trainen gaat nu echt de goede kant op en we vinden elkaar elke dag een stukje meer!

SophievdV
Berichten: 14755
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 15:13

Wij waren vorig weekend op pad: 190,5 en 193 in het L mennen dressuur! Heel blij mee. Nu echt voorbereiden op het M. De punten zijn haast binnen. De basis is steeds beter en ze zoekt de ontspanning meer en meer op.

Noukie
Berichten: 10951
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:31

Gefeliciteerd!

Mijn merrie mag Z! Echt trots op de kleine meid. Doordat er vanwege het weer vanalles uitviel last minute nog bij kunnen schrijven op een locatie in kerstsfeer. Heel tof maar ook zat te zien. Ze liep zo trouw rond <3 waren niet de beste proeven, maar genoeg voor twee derde plekken.

LaDonna75

Berichten: 2174
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 04:49

Gefeliciteerd Noukie! Gaaf zeg.

Alle anderen ook gefeliciteerd met de punten.

Wij zijn gisteren weer op pad geweest, naar een locatie waar we nog niet eerder geweest zijn. Ik was heel blij dat ik de pony best lekker ontspannen kon rondsturen. De eerste proef hadden we nog wat teveel rommeltjes, net te vroeg uit de contra vallen, verkeerd aangalopperen, dat werk dus 173 punten (terecht). De tweede proef was er nog meer ontspanning en ging het best lekker, wel omspringen in 1 contra maar verder geen fouten. We hadden 184,5 punten en tot mijn verbazing een 10 ! Voor het binnenkomen *\o/*

Getup

Berichten: 8306
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 08:44

Oh wow, dat is mij nog nooit gelukt ( die 10 dan hé, dat uit de contra vallen etc wel :') ) .

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:14

Wauw tof!! Die 10 is mij ook nog nooit gelukt! Gaaf :D

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:28

Super gedaan!

Die 10 heb ik wel vaker gehaald, maar niet voor binnenkomen haha, daar was 8,5 of 9 het hoogste. Voor halsstrekken wel, maar die is dan weer makkelijker/vaker voorkomend als binnenkomen.

Echt super goed en puntje erbij!

Hier volgende week weer op pad, pas half 7 s avonds. Gedeelte is naar zaterdagavond verplaatst met laatste start half 11 ofzo. Ik had me echt meteen kunnen afmelden dan, ik schrijf me expres al niet in voor avond wedstrijden omdat mijn gezondheid dat niet trekt en dan alsnog zo laat moeten starten vind ik niet oké.

xxxmh

Berichten: 3501
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:28

Wat betalen jullie als contributie voor de rijvereniging?

PSvanLot

Berichten: 10169
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:35

Geloof €165. Inclusief gebruik van rijhal.

Enzo_Ollie

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:43

wow een 10! Die heb ik helaas nog nooit gehaald, wel echt super gaaf!

Ik betaal 30 per maand, dat is incl 1 wekelijkse groepsles en in de bak rijden wanneer ik wil (mits beschikbaar natuurlijk)

Polarize
Berichten: 711
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:45

Die 10 kan je trots op zijn! Goed binnenkomen is vaak waar veel punten op mislopen

Ik betaal €85 per kwartaal, inclusief lessen en gebruik maken van de bak wanneer die beschikbaar is

Lumi

Berichten: 4440
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:45

€45 per jaar. Maar ben niet-rijdend lid, dus geen lessen of gebruik van bak oid inbegrepen