Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deempjexxx

Berichten: 379
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:23

Rien10: Jammer, hopelijk komt het de volgende keer een beetje meer samen met je gevoel.

Mywishmax:
Zo wat een punten weer! Geslaagd debuut lijkt mij. Kan alleen maar beter worden +:)+

Ik vandaag ook naar huis met twee eerste prijzen.
2x 205.5 gereden. Met 10 punten los van nummer 2.
Had het niet verwacht, kan nou niet zeggen dat dit onze allerbeste proeven waren maar goed. Hij was weer wat drammerig, en hij had niet zo’n zin in het achterwaarts vandaag.
Normaal is dat wel iets waar hij puntjes op scoort haha, maar vandaag bleef hij gewoon staan en verzette amper een stap.
Vandaag wou hij weer alleen maar naar voren.

Toch erg trots want we zijn M1 startgerechtigd, heb nog een paar wedstrijden in het L2 staan en dan maar even verder kijken :D

rien10
Berichten: 14838
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:31

10 punten los, mooi Deempje. Gefeliciteerd!

DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:44

Mooie punten komen hier voorbij! Gefeliciteerd! :D

Apple

Berichten: 76234
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:08

Gefeliciteerd MWM! Wat een punten :oo , maar goed, ik heb ook het idee van hoe jij over het rijden praat hier op Bokt dat je echt wel een stukje kunt sturen :-)

Rien10, jammer dat het zo'n verschil was met wat je normaal rijdt, maar nog steeds een punt (en een punt is een punt :D ).

Deempjexxx ook gefeliciteerd :-) . Prima punten en nu kun je lekker toewerken naar je M1 debuut :-)

Noukie
Berichten: 10957
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:21

Wauw Merel!! Ondanks dat jijzelf kritisch bent nog van harte gefeliciteerd! Deempje ook gefeliciteerd met je mooie scores en Rien10 jammer dat het bij jou qua punten zo tegenviel.

Ik had vrijdag in het Z2 heel fijn gereden, maar drafgedeelte net te flets om onze bekende minpunten te compenseren. Met die is het doel ook vooral lekker rijden en een blij paard en dat doel is zeker gehaald :)
Gister in het M2 eindelijk zelf de grenzen in verzameling durven zoeken. Daardoor nog grote fouten en een iets minder constante proef, maar de stukjes dié lukken waren ook echt genieten. Normaal ga ik meer op safe en dat is dan wel constanter, maar dan zoek ik dus ook de rek niet op. Supertrots op m'n merrie dus ook weer en met 2x2 met 189 en 194,5 geen klagen over de punten.

rien10
Berichten: 14838
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:16

Apple schreef:
Gefeliciteerd MWM! Wat een punten :oo , maar goed, ik heb ook het idee van hoe jij over het rijden praat hier op Bokt dat je echt wel een stukje kunt sturen :-)

Rien10, jammer dat het zo'n verschil was met wat je normaal rijdt, maar nog steeds een punt (en een punt is een punt :D ).

Deempjexxx ook gefeliciteerd :-) . Prima punten en nu kun je lekker toewerken naar je M1 debuut :-)

Ik las hier ergens dat over een jaar, de punten gemiddeld wel kloppen. Dat denk ik ook. Je krijgt eens wat cadeau, soms valt het wat tegen. Het zal ook best terecht gejureerd zijn hoor, ik ben geen ster ruiter.
Kortom; ik vind het prima zoals het gegaan is. Lekker gereden.

Dat klinkt goed Noukie. Leuk he, als het zo lukt en je zit te genieten?

Deempjexxx

Berichten: 379
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:58

Noukie: alsnog mooie punten gereden.
De grenzen opzoeken is ook vaak wel een spannend ding. En dan is het de vraag of je het positief terug ziet in je punten of juist niet.

Ik ben nu de laatste 2 wedstrijden gaan doorzitten, is een opgave maar gaat steeds beter. En op een een of andere manier zie ik dit dus nu al duidelijk terug in onze punten. Terwijl ik eerst dacht dat het er veel te rommelig uit zou zien, ookal zeggen mensen van niet.
Het is toch altijd ‘eng’ om iets aan te passen in je proef.
En als het wel goed uitpakt is dat alleen maar lekker.

Noisy

Berichten: 5418
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:36

Wat een nette punten allemaal, gefeliciteerd *\o/*

Deempjexxx, dat herken ik wel. Als ik doorzit heb ik het gevoel dat ik alle kanten op stuiter maar mijn instructrice zegt dat het er netjes uitziet. Op wedstrijd durf ik het nog niet echt want ik kan het nog niet een hele proef volhouden maar misschien moet ik maar eens, net als jij, het gewoon doen.
Mag je eigenlijk tijdens een proef wisselen tussen doorzitten en lichtrijden? Ik rij L1.

Komende zaterdag mogen we weer :)

Deempjexxx

Berichten: 379
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:46

Noisy schreef:
Wat een nette punten allemaal, gefeliciteerd *\o/*

Deempjexxx, dat herken ik wel. Als ik doorzit heb ik het gevoel dat ik alle kanten op stuiter maar mijn instructrice zegt dat het er netjes uitziet. Op wedstrijd durf ik het nog niet echt want ik kan het nog niet een hele proef volhouden maar misschien moet ik maar eens, net als jij, het gewoon doen.
Mag je eigenlijk tijdens een proef wisselen tussen doorzitten en lichtrijden? Ik rij L1.

Komende zaterdag mogen we weer :)


Je mag inderdaad wisselen tussen doorzitten en lichtrijden.
Alleen zal ik er zelf wel voor kiezen een van de twee te doen de hele proef, anders word het denk ik wel een beetje rommelig.
Anders ga je een proef doorzitten eentje lichtrijden? Wat ook helpt is de proef te gaan doorzitten waar eerst het stap gedeelte voor de galop komt.
Dan kan je nog even weer opladen voordat je in galop moet. Daar heb je je buikspieren natuurlijk ook voor nodig haha.
Ik weet niet precies meer hoe de proeven lopen in het L1 maar dat is wellicht een tip.

Gewoon doen, en ademen _/-\o_

MyWishMax

Berichten: 25517
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:48

Gefeliciteerd dames, toch goede resultaten!

Ik heb in de L1 wel afgewisseld tussen lichtrijden en doorzitten. Ik zat voornamelijk door, maar sommige onderdelen lichtrijden. Dan wel het hele onderdeel en niet tijdens oefening of figuur veranderen. Dan maakt het voor het beeld niet uit.

Halsstrekken en middendraf bijvoorbeeld altijd lichtrijden, binnenkomen en wijken altijd doorzitten en de voltes wisselend hoe ze die dag aanvoelde.

Deempjexxx

Berichten: 379
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:53

Ja zo deed ik het ook Mywishmax.
Bij halsstrekken lichtrijden, middendraf ook.
Ik dacht dat iedereen bij het halsstrekken wel ging lichtrijden, maar zag gisteren toch ook een paar blijven doorzitten. Vind dat er toch een beetje maf uit zien maar iedereen moet doen wat het fijnste is natuurlijk :D

Babootje

Berichten: 26509
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:56

Mooie resultaten weer dit weekend. Gefeliciteerd allemaal.
@Rien10; dit weekeind wat minder maar voor je gevoel lekker gereden; dat is ook oke. Ben eigenlijk wel benieuwd naar je 'bolletje'. :D

rien10
Berichten: 14838
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 14:25

Het oranje bolletje in kwestie.
Afbeelding

Soms als er op het protocol staat Meer lengtebuiging, lachen mijn dochter en ik altijd. Achter zijn zadel begint zn bil. :D Mijn dochter start hem Z1 bij de paarden.

Deze foto is van t voorjaar. Voor het eerst weer in de B na 30 jaar geen proef te hebben gereden. Gelukkig is mijn zit verbeterd sinds deze foto :)

Getup

Berichten: 8363
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 15:11

Heerlijk oranje bolletje zeg !

Wow MWM dat zijn nog eens punten , gefeliciteerd!!!

Deempje goed dat je veel kon doorzitten.

Hier is t voorlopig klaar met de wedstrijden gedurende de winter . In maart / april begint t seizoen weer.

Wel zijn er interessante wintercompetities , maar dat zijn dus geen officiële wedstrijden . Denk dat we er met de kinderen en ponys een paar rijden.

Ik ga kijken of ik Savana de wissels bijgebracht krijg. Was er zelf ooit best handig in, maar heb er eigenlijk al jaren geen meer op dat niveau gereden, dus maar kijken hoe dat nu gaat.

Babootje

Berichten: 26509
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 18:01

rien10 schreef:
Het oranje bolletje in kwestie.
[ [url=m/XLsNGg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Soms als er op het protocol staat Meer lengtebuiging, lachen mijn dochter en ik altijd. Achter zijn zadel begint zn bil. :D Mijn dochter start hem Z1 bij de paarden.

Deze foto is van t voorjaar. Voor het eerst weer in de B na 30 jaar geen proef te hebben gereden. Gelukkig is mijn zit verbeterd sinds deze foto :)


Wat een leukerd!
Die van ons is ook zo'n korte, maar ik moet zeggen: de aanhouder wint want zn appuyementen en traversales worden steeds beter. Op dit moment wisselt t nog wel wat. Dan de ene keer op links beter, dan de andere x op rechts. :D
Leuk dat je zo met je dochter kunt meerijden.

Deempjexxx

Berichten: 379
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:20

rien10 schreef:
Het oranje bolletje in kwestie.
[ [url=m/XLsNGg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Soms als er op het protocol staat Meer lengtebuiging, lachen mijn dochter en ik altijd. Achter zijn zadel begint zn bil. :D Mijn dochter start hem Z1 bij de paarden.

Deze foto is van t voorjaar. Voor het eerst weer in de B na 30 jaar geen proef te hebben gereden. Gelukkig is mijn zit verbeterd sinds deze foto :)


Wat een knapperd , leuk dat je zo samen met je dochter hem kan rijden.
Mijn moeder reed ook altijd paard maar ik denk dat ik haar echt niet meer zo ver krijg :')

Noukie
Berichten: 10957
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:13

Ik vind het wel een heel leuk bolletje hoor Rien10! Leuk dat je het samen met je dochter doet ook. Mijn moeder start 'mijn' (hij is dus van haar) Z2 paard ook nog, echt fijn om samen te kunnen doen.

En idd, dat genieten en knutselen in de ring is en blijft het belangrijkst. Grenzen opzoeken of in de ring iets anders doen dan anders vind ik altijd wel een dingetje ja. Zeker als je weet dat je nog in een fase zit dat het punten kan gaan kosten. Maar ergens weet je ook dat je een keer 'moet' en waarom dan niet nu.
Deempje, ook fijn dat jij het met doorzitten nu al terugziet, dat geeft je uiteindelijk ook meer vertrouwen naar de volgende klasses!

Suzanne F.

Berichten: 49523
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:45

Leuk bolletje Rien!
Maar ook die kan buigen hoor!

rien10
Berichten: 14838
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:51

Oh jawel, hij kan het wel hoor.

Deempjexxx

Berichten: 379
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 04:01

Aangezien ik totaal niet kan slapen (avonddienst gehad) O:)
Even een bewegend filmpje.
Als ik het terug zie kan ik zo om hem lachen, hoe hij zo zijn best doet om dansend de proef door te gaan _O-
Niet dat ik dat niet goed vind van hem natuurlijk, maar het is een springer en ik vind dan altijd het verschil zo grappig om te zien. In het parcours of dressuurring een totaal ander paard.

Ik vind hem zo verdomd schattig maar dat vind iedereen van zijn/haar eigen denk ik.
Correct me if i’m wrong :')


rien10
Berichten: 14838
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 08:21

Wat een leuk dier! Ik snap je opmerking over het dansen wel :) Maar het is lastig uitzitten denk ik zo.

MyWishMax

Berichten: 25517
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 08:25

Leuk deempje! Snap dat je het niet wil, maar als je het straks op jouw moment kan gaan vragen met activiteit is het wel heel fijn!
Ik heb altijd een verschil tussen in gevlochten of niet of wanneer er voorgelezen wordt. Met knotten of lezen gaat er bij haar ook ineens een knopje om. Zo schattig idd :') Ik baal dat er zondag niemand mee kon, alleen mijn ouders, maar dus niks gefilmd. Moeder leest en vader wil alleen kijken en niet filmen haha

Gisteren even kort losgewerkt en vandaag dagje rust. Zij heeft het niet nodig, mijn lijf wel. En fysio vandaag, dat heb ik ook hard nodig. Blijf er van balen dat iets wat ik zo leuk vind zoveel pijn oplevert.

Vanaf nu in de lessen gaan we wat meer werken aan het van de grond af komen in zowel draf als galop. Zijn we al mee begonnen, maar voor deze wedstrijd even niet meegenomen want we kunnen dat nog niet volhouden en dan komt er wat spanning bij.

10 december mogen we weer, voor ons 1e wedstrijd in wintercompetitie met finale in maart. Nu al zin in!

Noukie
Berichten: 10957
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 09:41

Oh maar dat is ook wel een lekker drafje zo hoor! Mag misschien met de tijd wat meer opgericht komen, maar snap dat je trots bent.

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:39

Deempje wat een leukerd!! Ook wel weer bewijs dat springpaarden prima in de dressuur kunnen lopen :D Als je hem straks nog wat meer van achteren naar voren in balans kan krijgen dan is het een heel krachtig beeld.

MWM wauw.. diep respect voor die dikke punten en ook nog met je debuut!! Gefeliciteerd!

Ik heb laatst wedstrijd gereden met onze vierjarige in de B, zij gaat nu met verlof ivm haar dracht. Ze is ineens sneller buiten adem en minder sprankelend in het werk dus reden om het sporten te stoppen.

Aanstaande zondag gaan we met haar vriendin op pad in het L dressuur mennen. Zij was echt mega heet de laatste paar keren. Vanavond hebben we les. Ben benieuwd :')

Houden jullie ook altijd rekening met de wedstrijd die gepland staat? En heb je je paard het liefst een tikkeltje fris of juist wat matter?

Ik vind het fijn als ze fris is want dan weet ik dat ze goed in haar vel zit. Ze is van nature heet en als ze niet heet is, dan is er vaak iets aan de hand. Aan de andere kant is ze dan echt moeilijker te rijden.. dubbel :P

MyWishMax

Berichten: 25517
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 12:29

Ik houd er wel rekening mee, ja. Dag voor wedstrijd stap ik er sowieso even op om los te werken, dag na rust is ze altijd net wat minder los, maar wil ook niet te zwaar trainen want wel genoeg energie nodig en geen spierpijn. Dus fris genoeg, maar wel gelopen en losgewerkt.

Dus mijn week voor wedstrijd is wel anders als een normale week.