Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:07

Wat een openbaring, ik wist dit helemaal niet, wat onwijs leuk!
2 proeven zou ik ook wel de max vinden en voor de meiden ook tof, losrijden doen ze dan
maar om en om :)

Bedankt allemaal!

MyWishMax

Berichten: 25465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:21

BloemBloem schreef:
Wat een openbaring, ik wist dit helemaal niet, wat onwijs leuk!
2 proeven zou ik ook wel de max vinden en voor de meiden ook tof, losrijden doen ze dan
maar om en om :)

Bedankt allemaal!


Hoe bedoel je om en om? Want je kan dus niet wisselen tijdens het losrijden, officieel moet degene die start ook losrijden en mag er niemand anders op. Als die proef klaar is mag de ander erop maar er moet dus verplicht wel bepaalde tijd tussen zitten.

Ik heb een tijd samen met mijn moeder gestart. (En bij pony's met andere ruitertje) Eerst in dezelfde klasse en later ik 1 of 2 klasses hoger, beide reden 2 proeven en het losrijden van de 2e was iets ingekort maar wel gewoon even losrijden. Ik heb nooit maarv10 minuten losgereden oid. Vond het makkelijker toen we andere klasses reden, want meer tijd ertussen. Vragen of de ene als 1e mocht van de klasse en de ander als laatste van de andere. Sowieso zorgen dat paard goede conditie heeft, maar ik heb nooit problemen ermee gehad. Ik zou het niet doen als je nooit langer als 30 minuten rijdt met in en uit stappen erbij, want dan wordt het erg lang, dan zouden beide maar 10 minuten kunnen inrijden en 1 proef, of 1 15 en de ander maar 5 oid. Maar als ze tijdens training ook gewoon langer gewend zijn is 4 proeven ook geen probleem.

Wij deden vroeger met pony's ook 2 dressuurproeven, viertal of springen nog. Dan liepen ze ook 4 keer op een dag.

Gefeliciteerd met de winstpunten dames, ook al was het niet helemaal zoals jullie wilden! En sterkte voor degene die tobben met paarden.

Ik heb zondag m2 debuut, vanavond nog even lessen. Proeven geoefend en ging beter als verwacht, dus vanavond een paar dingen doornemen voor puntjes op de i.

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:14

Precies zoals ik het zeg, de eerste die start rijdt los, de tweede neemt over, en de volgende andere
wedstrijd draaien ze het om, mits de startlijst het toelaat :)

MyWishMax

Berichten: 25465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:05

Ik dacht dat je ze tijdens losrijden om en om wilde laten gaan. Er staat namelijk niet dat je per wedstrijd om wilde wisselen.
Je zou namelijk ook niet de 1e zijn die daar een fout in maakt, helaas. Dan vraag ik liever een keer extra, want dat is zonde en al helemaal niet leuk voor de ruiters.

Maar losrijden kunnen ze alsnog allebei, toch? Even duidelijk bij inschrijven dat pony met 2 ruiters start. Ook de 2e moet even de tijd hebben om goed gevoel te krijgen en als ze beide maar 1 proef starten zou ik me helemaal geen zorgen maken over het losrijden qua tijd.

Eef_Bam

Berichten: 4123
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:13

Fly_high schreef:
Kan iemand dit stukje aan mij uitleggen:

Citaat:
Op een wedstrijddag mag een paard, al dan niet met dezelfde deelnemer maximaal 4 keer worden gestart met de volgende beperkingen;

(knip)
Springen: een paard mag maximaal 2 keer worden gestart (exclusief barrage en/of finale). Indien een paard met 2 verschillende deelnemers start mag deze maar met 1 deelnemer aan de finale deelnemen.


Bron https://klantenservice.knhs.nl/wedstrijd-rijden/a/artikel-40-aantal-starts-per-combinatie-paard-algemeen

Begrijp ik het goed dat een paard dan liefst 4 parcoursen mag lopen op 1 dag? vind ik erg veel van het goede moet ik zeggen, is toch best snel al heel wat meer inspanning dan 4 rondjes basisdressuur. Of bedoelen ze met 2x starten gewoon 2 parcoursen in totaal :o?

Heb ik overigens nog nooit gezien behalve oefenwedstrijden, 1 paard onder 2 verschillende deelnemers met springen.


Ik lees dit als een paard mag max 4 keer starten (in bijv dressuur) maar max 2 keer springen op een dag. Ik heb vroeger met mijn eventingpaard ook zomerconcoursen gestart waarbij ik 2 dressuurproeven reed en dan nog 1 of 2 parcoursen sprong op dezelfde dag, dat mag gewoon. Was wel met een ervaren paard wat ik max 20 minuten hoefde los te rijden. Maar een paard mag niet 3 of 4 parcoursen rijden op 1 dag (ook niet met 2 verschillende ruiters).

Lumi

Berichten: 4441
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 15:59

BloemBloem schreef:
Precies zoals ik het zeg, de eerste die start rijdt los, de tweede neemt over, en de volgende andere
wedstrijd draaien ze het om, mits de startlijst het toelaat :)


Heb gemerkt dat verenigingen er heel open voor staan als je vraagt of een bepaald iemand als eerste mag. Hier kan dat altijd gewoon.

Wij vinden het juist fijner om niet te ver uit elkaar te rijden om niet twee keer compleet los te hoeven rijden en uitstappen. Maar trainen er dus wel op dat ze die tijd lopen kan volhouden

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:18

Let er wel op dat tussen beide starts minimaal een half uur moet zitten. Als je tevens in 2 verschillende klasses rijdt moet de ruiter of amazone die in de laagste klasse rijdt als eerste starten.

Lumi

Berichten: 4441
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:36

Elitedeux schreef:
Let er wel op dat tussen beide starts minimaal een half uur moet zitten. Als je tevens in 2 verschillende klasses rijdt moet de ruiter of amazone die in de laagste klasse rijdt als eerste starten.


De meeste verenigingen rekenen een half uur tussen begin eerste start van beide ruiters. Dus niet einde laatste proef ruiter één en begin eerste proef ruiter twee. Als je dat wel wil zul je dat waarschijnlijk even moeten aangeven met inschrijven

MyWishMax

Berichten: 25465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 12:15

Hier gisteren nog les gehad en zondag m2 debuut. Paar kleine dingen die niet helemaal naar mijn zin gaan, maar zou goed genoeg moeten zijn. Had liever nog langer thuisgebleven, iets met lat hoog leggen, maar instructie gaf aan gewoon gaan starten en kijken waar je nu staat.
Na de wedstrijd gaan we weer verder met wat meer afdruk krijgen in draf en galop, nu niet gedaan want dat houdt ze nog niet vol een hele proef en komt nog wat spanning bij kijken soms. Maar wel erg tevreden voor hoe ze op dit moment gaat. Vooral na hoe vreselijk ze vorige week was :')

MyWishMax

Berichten: 25465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 08:03

Ik ga zo op weg naar stal voor laatste dingen en dan op weg naar debuut. Nog andere mensen die weggaan?

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 08:07

Succes alvast!

Ik moet ook zo de deur uit maar het is zo vroeg en zo donker nog, wie verzint het :')

MyWishMax

Berichten: 25465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 08:08

En dan ook nog zeiknat... :') met dit weer wil ik een vrachtwagentje

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 08:13

Succes! Donker en regen motiveert nooit zo hè?

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 08:22

Succes MyWishMax! Komt vast helemaal goed.

Wij zijn gisteren op pad geweest voor onze WE debuut. 66.53% in de dressuur en 73% in de trail.

Als resultaat een mooie 2de plaats van de 16. Nu hebben we beiden 2 weken vakantie en gaan daarna weer lekker verder trainen voor het Z.

Polarize
Berichten: 723
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 08:31

Succes MWM!

Netjes roosjenat! Vind WE altijd zo leuk om naar te kijken.

En goeiemorgen het is zo vroeg ik haalde topics door elkaar, even een off topic stukje weggehaald

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 08:44

Wat goed Roosje, lekker ook even een positieve opsteker zo!

DemiSisa

Berichten: 1057
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 11:36

Succes iedereen die vandaag gaat startten!

Mijn wedstrijd van gisteren was afgelast.. zit heel erg te twijfelen om me voor volgende week nog in te schrijven, start dan alleen wel 3x weken achter elkaar..

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:16

Het is een jury sport, het is een jury sport, het is....

:D Ha ha, nee hoor, zo gefrustreerd ben ik niet. Maar het is wel raar. Ik heb de afgelopen maanden gemiddeld 2 winstpunten per proef gereden. Vandaag gemiddeld een halve punt per proef. Dat kan, dan moet het beslist anders gegaan zijn dan de vorige keren.
Maar nee, dat ging het niet, iedereen vond mijn proeven stabiel, rustig (Brix is niet snel stabiel en rustig dus ik was mega trots op hem) en volgens iedereen beide proeven zeer winst waardig.
176 en 185.
Wat een groot verschil in punten, dat voelde echt niet zo.
Nou ja, lekker verder trainen. Gelukkig stond er veel op het protocol, dat is altijd fijn. We gaan weer verder werken aan de punten waar aan te werken was.
Verder rete-trots op mijn kleine bolle, ronde pony. Was weer een feestje om met hem -met zijn prachtige knotten- te mogen rijden.

DemiSisa schreef:
Succes iedereen die vandaag gaat startten!

Mijn wedstrijd van gisteren was afgelast.. zit heel erg te twijfelen om me voor volgende week nog in te schrijven, start dan alleen wel 3x weken achter elkaar..

Is dat bezwaarlijk? Loopt je paard dan niet lekker? Anders gewoon doen, toch? (Moet je er wel de tijd voor hebben......)

MyWishMax

Berichten: 25465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:46

Balen rien! Vond ze het te braaf?

Hier was het een geslaagd debuut. Wel veel te hoge punten in mijn ogen, ik had met 30 punten minder het nog hoog gevonden. Maar de rest vond de jury weer streng, want nummer 2 had 180 en 190 geloof ik.

Ik werd dus 2 keer 1e met 227,5 en 214,5. 6 winst op ons m2 debuut met 4en waar ze te heet werd en we een fout maakten en 9ens voor onze sterke onderdelen zoals halsstrekken. Die haal ik wel vaker, de overige punten waren hoger als verwacht.
Ook een 9 voor keertwending, terwijl we daar van de week nog hard op geoefend hebben, omdat ik ze zo moeilijk vind zelf :')

Ach, beetje reserve voor wanneer het gevoel beter is als de punten.

DemiSisa

Berichten: 1057
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:51

Wat balen rien10! Altijd even een gek gevoel als je heel stabiel rijd en de jury ziet dat niet terug. Maar fijn dat je in ieder geval een goed gevuld protocol had!

Chiko gaat er (denk ik) niet anders van lopen, maar we hebben nog nooit 3x achter elkaar gestart. Zelfs 2x achter elkaar nog niet..

Wat een super nette punten MyWishMax! Klinkt als een heel fijn debuut, ondanks dat het hoog gepunt was. Deze kun je in ieder geval lekker in je zak steken en lekker meenemen in je volgende M2 proeven :D

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:54

Waaaat!!! Goed zeg, echt. Proficiat!
Ha ha. Ja, vandaag teveel punten, volgende keer te weinig. Ik heb van de zomer 5 winst gereden waarvan er zeker 1, misschien 2 cadeautjes waren.
Nou, het dag gemiddelde van jou en mij klopt in ieder geval over deze dag. :o

Jury vond te proef wat tam indenk ik. Spektakel dier werd 1e.

MyWishMax

Berichten: 25465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:57

Dat is een hele lastige balans bij een dier wat van zichzelf wat hectischer kan worden. Wel stabiel en genoeg rust/ontspanning, maar ook niet te braaf. Maar het brave heb je eerst nodig, dus dat heb je gewonnen! Volgende keer beter!

Suzanne F.

Berichten: 49407
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:58

Mooie punten hoor! Toppie.

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:59

Ik heb heerlijk gereden. Ik ben zeer tevreden over vandaag.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:40

Wat een super goed debuut zeg!