Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:00

Fijne feestdagen en alvast gelukkig Nieuwjaar!

Afbeelding

Ik hoop dat vuurwerk snel klaar is, wij hebben een tunneltje naast stal en dat is heel tof om daar vuurwerk in af te steken. En serieus die ouders worden boos als wij die kinderen wegsturen. Volgens mij mag je sowieso al geen vuurwerk afsteken nu, maar als je er geen problemen mee hebt laat ze het lekker afsteken jn jouw tuin ipv vlakbij dieren. :+ Mijne is niet bang, maar het zijn zulke enorme knallen en zo dichtbij dat ze toch allemaal wel gaan reageren.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 11:39

Iedereen hele fijne feestdagen gewenst!!

Misschien een leuke vraag voor het einde aan het jaar: had je doelen gesteld voor jezelf en zo ja, heb je die ook behaald?

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 11:46

SophievdV schreef:
Iedereen hele fijne feestdagen gewenst!!

Misschien een leuke vraag voor het einde aan het jaar: had je doelen gesteld voor jezelf en zo ja, heb je die ook behaald?



Fijne feestdagen iedereen! Op naar een sportief 2024 met vele mooie resultaten! *\o/*

Ik had als doel dit jaar starten met wedstrijden rijden (gestart sinds maart) en daarbij B en L1 uitrijden. Ik ben nu L1+7 dus bijna! Ik ben er blij mee. :j B in 3 wedstrijden uitgereden. In de L1 hadden we niet zo zeer moeilijkheden maar het rijden in het algemeen ging gewoon een aantal maanden helemaal niet lekker. Hele wisselende proeven gereden met punten wisselend tussen 171 en 190.
Doel voor 2024 is minimaal 195 punten rijden in de L1 en daarnaast L2 uitrijden.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:37

SophievdV schreef:
Iedereen hele fijne feestdagen gewenst!!

Misschien een leuke vraag voor het einde aan het jaar: had je doelen gesteld voor jezelf en zo ja, heb je die ook behaald?


Ik wilde in 2023 winst rijden in de L1. Onderhand hebben we er 9 :D voor volgend jaar is het doel de L2 uitrijden

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:55

Ik wilde überhaupt weer gaan starten dit jaar. :') En mijn M1 debuut maken en hopelijk richting de 65% aan het ejnd van het jaar om dan begin volgend jaar M2 te mogen starten.

Liep wat anders, geloof dat ik in 3 wedstrijden al M2 startggerechtigd was en alle proeven al boven de 65 procent zat. Dus toen werd doel Regio rijden en door naar de finale. Beide wel gehaald, maar niet naar mijn zin in hoe ik gereden heb zelf. Wel afgesloten met 28 punten en de rem erop gezet, omdat ik ons niet klaar vond voor het m2.
En dus eind dit jaar M2 gaan starten en winst kunnen halen om dan de rest van het jaar te kunnen trainen naar beter scores. Ging meteen ook al mis, want nu 8 winst in 4 proeven. :')

Volgend jaar wil ik finale van competitie mogen starten en daar bovenin eindigen. En het liefste wil ik de regio meedoen in de zomer in het M2, maar dat moet maar net lukken qua winst want er zijn wat wedstrijden die ik graag wel wil rijden en dan kan het heel krap worden.

In de zomer wil ik Z1 gaan starten. Dus 2024 wordt voor ons sowieso wissels gaan aanleren en pirouettes, de rest zijn we al mee bezig. Hangt allemaal af van hoe het blijft gaan op wedstrijd.

En stiekem nog steeds kijken of ik keuring ga aanvragen bij knhs. Dat zou ik ook volgend jaar willen doen.
Oh en dus leren om te blijven rijden op de grotere/belangrijke concoursen en me niet laten intimideren.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 15:23

Fijne kerst dag nog iedereen!
Super leuk om te zien dat er al een aantal hun doelen hebben gehaald! Heel gezellig om dat toch een beetje samen te doen :D

Wij hebben onze doelen dik behaald dit jaar! We gingen ervoor om gewoon winst te rijden in het L1, inmiddels zijn we 5 oranje lintjes (en de rest) en 27 winstpunten verder.. :') Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht dat we in het L1 er ook nog bovenaan bij zouden kunnen komen.

In september voor de fun eens L2 gestart en ook direct 2 winstpunten meegenomen! Dus ik denk dat ik meer dan tevreden mag zijn met mijn bonte race raket!

Op moment gaan we weer wat vooruit na een aantal pech momentjes en is ons doel voor 2024 het L2 uitrijden en 1 winstpunt in het M1 halen *\o/*

Ik moet mezelf af en toe echt knijpen, vorig jaar om deze tijd waren we naar de regiokampioenschappen in het B toe aan het trainen en nu zijn we al M1 proefjes aan het oefenen.. Voelt nog als gisteren toen ik er voor het eerst op zat en nu is ze al zo volwassen :*

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 18:34

Qua doelen ga ik voor herhaling in 2024...Een griffelbeenbreuk en operatie gooide roet in het eten.

Wel een L1(+6)-klassering behaald. Doel was een L2-klassering. Dus dat wordt het doel komend jaar. Zal wrs weinig dressuurwedstrijden rijden ivm opleiding.
Heb wel wat crosslessen gereden maar geen oefencrossen gedaan. Dus ook dat wordt wederom het doel voor komend jaar.

Nieuw doel er bij: einde buitenseizoen 2024 90cm springparcours kunnen rijden.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 18:52

Fijne dagen iedereen!

Ik meld me hier weer voorzichtig, had even ontstipt nadat paardlief in april een peesblessure opliep. We zijn nu weer rustig aan het opbouwen (wat wat langer duurt door een afgebroken tand bij madam na ruzie met de buurvrouw en een lange vakantie van mij :+ ).

Ik hoop van het voorjaar (april) weer te kunnen starten, zijn nu L1+5 en die stand staat er al een heeeele tijd :))

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 19:29

Goh, ik weet mijn do eigenlijk niet meer, ik denk L2 uitrijden en M1 startgerechtigd zijn? Nou dat is in elk geval gelukt, we zijn M1+2 :) maar vooral wilde ik mijn merrie drachtig hebben en dat is gelukt <3

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 23:24

Wat leuk zo ieders reflectie en ook een aantal mensen die hun doelen zelfs overtroffen hebben :)
En op naar een knap veulen LaDonna!

Wij begonnen het jaar in het L1 (wel met de punten voor t L2 al). Ik hoopte er stiekem op om einde jaar de punten voor het Z te hebben, maar wilde daar niet echt een doel van maken omdat ze jong zat is. Naja, dat doel dus toch gehaald, dus erg tevreden. Volgend jaar rustig verder in t M2 tot dat echt simpel gaat en ze sterk genoeg is om over te gaan.
De ander is het doel alleen nog plezier hebben én mooie foto's. Dat beide is gelukt al vind ik het stiekem jammer dat ik wel erg vaak 59 en een beetje gereden heb :+ Maar goed, het is ook niet dat ik die nog een klasse hoger zou willen, dus eigenlijk maakt het ook weer niet uit.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 08:33

Wat super leuk dat jullie ook allemaal zo bewust bezig zijn met je doelen en de wedstrijden.

Vorig jaar om deze tijd was mijn merrie dragend en ik erg ziek, dus toen heb ik alles even los gelaten. Wilde eigenlijk voor eind 2022 M startgerechtigd zijn maar dat is door die omstandigheden niet gelukt. Nu had ik dat aangepast naar eind 2023 M startgerechtigd zijn en dat is wel gelukt :D

Wij starten in 2024 meteen in het M. Aankomend weekend hebben we nog een wedstrijd in het L gepland staan. We hebben beduidend meer in de 190 dan in de 180 gereden dus dat durf ik dat wel aan.

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 08:50

Wat leuk dat er zoveel zijn die hun doelen behaald hebben! :D

Mijn doel was überhaupt starten en dat is gelukt, want we zijn nu B+5. Doel voor volgend jaar is de L1 uitrijden. Daarnaast rijden we ook endurance dus daar zou ik graag een winstpunt in de klasse 2 rijden.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:31

Ik lees gewoon nog steeds mee, maar ben niet zo goed in reageren. Maar op het doelen verhaal.. Ik had als doel M startgerechtigd zijn. Dat is bijna gelukt, L2+7. Helaas begin dec wederom spierbevangen dus niet meer op pad kunnen gaan voor de laatste puntjes, maar alsnog erg trots en leuke dingen gedaan dit jaar :D

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 19:23

Wat leuk dat het bij de meesten wel (bijna) gelukt is om de doelen dit jaar te bereiken! :)

Ik moet heel hard denken wat mijn doelen uberhaupt waren, volgens mij 1m met winst, L2 starten (of startgerechtigd zijn?) en B eventing, nou 1 op 3 is bijna goed toch :=

We zijn 1m+5 en het gaat best lekker dus doel voor 2024 is niet heel onrealistisch 1.10 met winst, waarschijnlijk pas richting volgend indoorseizoen want er moet in de tussentijd nog heel veel gebeuren qua rijstijl op de hoogte waar ik wel comfortabel mee ben :o

Dressuur heb ik uiteindelijk maar heel weinig mee gedaan dit jaar, na 3 wedstrijden L1 +6 dus op zich geen ramp maar het had veel beter gekund als ik er enige moeite voor zou hebben gedaan zeg maar ;) doel voor volgend jaar blijft L2 met winst en het is zeker prima binnen ons bereik.

Eventing laten we voorlopig voor wat het is denk ik :') :=

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:38

MyWishMax schreef:
Fijne feestdagen en alvast gelukkig Nieuwjaar!

[ [url=m/hxmJsJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hoop dat vuurwerk snel klaar is, wij hebben een tunneltje naast stal en dat is heel tof om daar vuurwerk in af te steken. En serieus die ouders worden boos als wij die kinderen wegsturen. Volgens mij mag je sowieso al geen vuurwerk afsteken nu, maar als je er geen problemen mee hebt laat ze het lekker afsteken jn jouw tuin ipv vlakbij dieren. :+ Mijne is niet bang, maar het zijn zulke enorme knallen en zo dichtbij dat ze toch allemaal wel gaan reageren.


Sta je bij de Jacobshoeve. Ik heb veel soortgelijke foto's daar vandaan zien komen :D
Ook de beste wensen trouwens!

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 21:29

Ik had veel te hoge doelen gesteld, logischerwijs heb ik die dan ook niet gehaald. Volgens mij iets van M1 startgerechtigd? Maar eerlijk is eerlijk: nu sinds we verhuisd zijn, andere instructrice hebben ed zijn we dichterbij dan ooit. Aankomend jaar hoop ik L2+5 te mogen worden, al zal ik wel streven naar M1 startgerechtigd!

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 22:30

Leuk om te lezen dat de meesten toch een redelijk goede inschatting hebben gemaakt wat haalbaar is +:)+

Het je een volgtopic voor het veulentje LaDonna?

Mijn doel heb ik ook zo goed als gehaald. Het was de punten voor het L2 bij elkaar hebben om dan begin komend jaar over te kunnen stappen. De eindstand voor dit jaar is L1+7 geworden. Door al die regen heb ik veel minder kunnen trainen/rijden omdat onze bak een grote waterpoel is geworden en deze nu voornamelijk wordt gebruikt om paarden in los te laten omdat ze niet buiten komen nu.
In principe kan ik mijn doel nog steeds halen maar dan moet het wel snel een keer stoppen met regenen %)
Mijn doel voor het komende jaar is de punten voor het M1 bij elkaar rijden en er naartoe trainen om ook daadwerkelijk klaar te zijn voor de overstap.

Getup

Berichten: 8279
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 22:42

Leuk en interessant, jullie doelen te lezen. Zijn imo ook realistische doelen.

Mijn doel was, in de ( duitse) L 65% te scoren. Dat is n paar keer gelukt. Nu zo houden ( of verbeteren). Verder zou ik graag M starten, dus Z2. Ga rustig aan kijken of we de wissels er op krijgen.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:19

Vraagje..Zijn er hier mensen die hun paard 24/7 buiten hebben staan en wedstrijden rijden?

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:24

Leuk om al jullie behaalde en nieuwe doelen te lezen. Veel verschillende doelen :D

Ik wilde graag Z2 startgerechtigd zijn dit jaar, helaas heeft een blessure ervoor gezorgd dat ik van februari tot september niet heb kunnen starten. Daarna alleen HC gestart en 1x voor het echie. Dit doel neem ik gewoon mee verder naar 2024.


Noisy, ja die van mij staat 24/7 buiten.

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:54

Noisy schreef:
Vraagje..Zijn er hier mensen die hun paard 24/7 buiten hebben staan en wedstrijden rijden?

:j

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:58

Mijne is niet geschikt voor 24/7 helaas. En stallen hier in de buurt die het aanbieden niet geschikt voor gemiddelde warmbloed of paarden waar je serieus mee wilt trainen.

Babootje, nee daar sta ik niet. Deze foto's heb ik even snel zelf gemaakt. Net als de krans, die hangt normaal innhuis.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 11:03

Noisy schreef:
Vraagje..Zijn er hier mensen die hun paard 24/7 buiten hebben staan en wedstrijden rijden?


Alleen in de zomer bij mooi weer. Dan vinden ze het heerlijk en wil niemand eigenlijk naar binnen :') In de winter is het land veel te nat en we hebben sowieso geen schuil mogelijkheid dus dan wordt het heel lastig.

Eef_Bam

Berichten: 4097
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 11:08

Noisy schreef:
Vraagje..Zijn er hier mensen die hun paard 24/7 buiten hebben staan en wedstrijden rijden?

Yes hier. Wel het geluk van een binnenbak nu. Maar voorheen ook met een goede buitenbak gered.

Wij hebben nu even een winter wedstrijdstop, na mijn lange vakantie in februari gaan we weer fanatiek aan de slag.
Mijn doel was dit jaar regiokampioenschap rijden, dat is gelukt, zelfs nog 3de geworden en naar de hippiade geweest. Mijn doel voor het komende jaar is M1 +1 worden. Regio rijden in de zomer lijkt me een leuk zijdoel, maar wil er niet te lang voor in een klasse blijven hangen.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 11:16

Noisy schreef:
Vraagje..Zijn er hier mensen die hun paard 24/7 buiten hebben staan en wedstrijden rijden?


Die van mij stond t/m medio november nog 24/7 buiten, inmiddels alleen overdag nog helaas.

Maar ik rij vooral springwedstrijden dan hoeft die niet zo super netjes eruit te zien :+


MyWishMax schreef:
Mijne is niet geschikt voor 24/7 helaas. En stallen hier in de buurt die het aanbieden niet geschikt voor gemiddelde warmbloed of paarden waar je serieus mee wilt trainen.


Ik vind mezelf niet eens bepaald serieus trainen maar vind paddock paradise achtige stallen hier in de buurt nog steeds ongeschikt voor mijn paard :') qua ruwvoerbeleid vooral :\