Een klein,of nouja, groot opstap probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Een klein,of nouja, groot opstap probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-22 12:25

Ik weet niet of dit hier goed staat.

De wedstrijdkalender eventing is gepubliceerd dus wij zijn begonnen met de wedstrijd planning.
Heel veel zin in, maar tijdens het sparren kwamen we er al snel achter dat er een klein detail is waar ik tegen aan loop. Ik hoop dat iemand hier op bokt de oplossing voor heeft :j

Voor het springen heb je altijd de veterinaire keuring. Daarna ga je het springparcours en de cross in. Het probleem waar ik tegen aanloop is het opstappen na de keuring. Mijn paard is ruim 1.80 en ik ben "maar"1.60. Ik heb dus een behoorlijke opstapkruk nodig om erop te komen. Een pootje lukt ook niet, het is simpelweg te ver omhoog.

Nu lijkt het me niet handig wanneer mijn moeder onze opstapkruk de hele tijd mee moet zeulen vanaf de trailer. Het is nogal een ding :')

Dus ik hoop op een gemakkelijkere? optie? Eentje die mijn "groom" zo mee kan nemen. Het gaat dus echt alleen om de eventing wedstrijden. Voor de rest hebben we het prima geregeld inmiddels.

Help?

nevica

Berichten: 1010
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Een klein,of nouja, groot opstap probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:27

Dan zou je dus iets opklapbaars moeten hebben. Is die van de action ook te klein? Misschien een bouwmarkt?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Een klein,of nouja, groot opstap probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:34

Stijgbeugel even verlengen en zodra je erop zit weer korter maken?
Dit in combinatie met een opstapkrukje die inklapbaar is?


Of een trapladder die zijn toch hoger dan die inklapbare opstapjes.

Deze bv
Weegt ook niet heel veel.

Afbeelding

Freekieee

Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Een klein,of nouja, groot opstap probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:49

Stijgbeugel die je kan uitklappen en dan je riemen langer maken? Zo lukte mij het wel altijd. Weet alleen even niet meer hoe zo’n stijgbeugel heet

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:49

Zoiets is niet zwaar.

Afbeelding

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Een klein,of nouja, groot opstap probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:00

Hoe hoog is je opstapkruk nu?

oji

Berichten: 4256
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:14

Heel vaak staat er bij de DA controle wel een opstapje, dat kun je even checken bij parcours/cross verkennen. Zo niet, als het vaak gebruikte IKEA houten trapje hoog genoeg is voor opstappen, je hebt van Curver een heel fijn opklapbaar kunststof trapje, die dezelfde hoogte heeft. Die heb ik al ruim 10 jaar voor op wedstrijd en is nog als nieuw. Die vind ik ook wat veiliger als de opties die hier geplaatst worden.
https://www.bol.com/nl/nl/p/curver-opst ... SUQAvD_BwE

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: Een klein,of nouja, groot opstap probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:17

Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat er geen krukje of stoeltje in de omgeving stond van de keuring.. ik heb zon inklapbare van QHP die heel makkelijk evt mee te nemen is.

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Re: Een klein,of nouja, groot opstap probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:23


Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:34

Ik zou voor zoiets gaan. Die kun je helemaal inschuiven dus evt aan je rugzak binden om mee te nemen.
Wacht, deze is niet handig want dit is een trap met 1 kant, dus die zou je tegen je paard aan moeten zetten _O- Maar zoiets is er ook vast in uitvouwmodel.

https://media.s-bol.com/mqzYYyPwPrJA/550x740.jpg
Afbeelding

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:41


Freekieee

Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Een klein,of nouja, groot opstap probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:44


fresley

Berichten: 2295
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Re: Een klein,of nouja, groot opstap probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:47

Hier hetzelfde 'probleem'
Ik heb al heel veel eventingwedstrijden gereden en ik kon altijd wel een krukje of een stoel ergens vandaan halen om op te stappen.
Wel heb ik altijd een curver kruk bij, ideaal voor in je trailer ook.
Makkelijk in te klappen.

Maar je kan altijd bij de dierenarts wel een stoel of krukje lenen hoor!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:55

Lobke1998 schreef:
Zelf heb ik deze altijd in de trailer liggen: https://www.tperdewinkeltje.nl/product/ ... ap-krukje/

Super makkelijk mee te nemen en niet zwaar, je kunt hem inklappen en dan is hij gewoon plat:


[ [url=m/gpwQHT.jpg]Afbeelding[/url] ]



Met zo een kan ik niks. Gammel klein en krakt snel door..

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 14:23

Zonnetje81 schreef:
Lobke1998 schreef:
Zelf heb ik deze altijd in de trailer liggen: https://www.tperdewinkeltje.nl/product/ ... ap-krukje/

Super makkelijk mee te nemen en niet zwaar, je kunt hem inklappen en dan is hij gewoon plat:


[ [url=m/gpwQHT.jpg]Afbeelding[/url] ]



Met zo een kan ik niks. Gammel klein en krakt snel door..


Ik heb al 3 jaar lang dezelfde en gebruik hem wekelijks, ik ben er persoonlijk dus heel tevreden over.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Een klein,of nouja, groot opstap probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 14:35

Ik vrees dat je het met dit opvouwbare opstapje niet red, als "een pootje geven" ook niet voldoet :(:)

Dan ziet die van Art er een stuk hoger uit?

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-22 14:39

Iedereen bedankt voor de reacties! De optie keukentrap was hier ook al voorbij gekomen :=
Op stal en op de spring/dressuur wedstrijden gebruik ik altijd een kruk die we zelf gebouwd hebben. De hoogste kant zijn twee bierkratten op elkaar. Ik denk zo'n 80cm? hoog. Dat is ideaal.

Ik moest hier zo hard om lachen, zag mezelf al gaan. Denk dat paardlief het niet eens heel erg zou vinden :')
Lobke1998 schreef:
Zelf heb ik deze altijd in de trailer liggen: https://www.tperdewinkeltje.nl/product/ ... ap-krukje/

Super makkelijk mee te nemen en niet zwaar, je kunt hem inklappen en dan is hij gewoon plat:


[ [url=m/gpwQHT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is ideaal, maar voor mij te laag. Dan wordt het nog steeds een klimpartij.

Er zal inderdaad vast wel iets staan, maar hou er van om goed voorbereid te zijn haha :P Eerder ook wel eventing wedstrijden gereden, maar altijd met een klein paard/pony waar ik zo met een voetje op zat. Met dit kasteel is het een ander verhaal.

ashley1 schreef:

Moonlight17
Berichten: 2345
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Een klein,of nouja, groot opstap probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 15:06

Meestal staat wel een blok of een stoel of een hoge hindernis in de cross losrijbaan in de buurt.

Ik ben nog geen 1.70 cm en mijn paard is ook 1.75 +. Waarbij ik zelf een lang bovenlichaam heb. Anders gaat het Curver huishoud krukje gewoon mee.

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Een klein,of nouja, groot opstap probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 20:19

Allersimpelst, voor of na de dressuur keuren? Toen ik nog crosste mocht dat gewoon.

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Een klein,of nouja, groot opstap probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 20:51

Oh ik vind dit echt heel grappig, verwachtte wat heel anders toen ik de topic opende. Ik zie het al helemaal voor me, met een halve ladder naar de keuring toe haha!

office
Berichten: 804
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 20:52

Je kan een extra (stijgbeugel )riem vastmaken aan je linkerbeugel rechtervoet daarin en dan linkervoet in de linkerbeugel.Als je eenmaal zit kun je de extra (beugel)riem tijdelijk om de hals doen.Wel thuis even oefenen .

gomir

Berichten: 25542
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 14:47

Sim schreef:
Allersimpelst, voor of na de dressuur keuren? Toen ik nog crosste mocht dat gewoon.


Dat is geen optie meer tegenwoordig.

Ik heb ook een paard van bijna 1.80m waar ik zonder krukje niet op kom en ik heb ook nog eens geen hulp mee naar de wedstrijden. Maar tot nu toe altijd wel iets kunnen lenen bij de dierenarts om er weer op te klauteren ;)

Creatief idee Office! Alleen die beugelriem om de hals is niet toegestaan (al zou in dit geval haar groom die ook prima bij zich kunnen houden).

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15921
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Een klein,of nouja, groot opstap probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:00

Je moet gewoon een uitklapstijgbeugel kopen. Dat scheelt 20 cm.

Bowo
Berichten: 2822
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Een klein,of nouja, groot opstap probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:16

Ander paard kopen of een beenverlengende operatie voor jezelf :+

Maar ik denk dat je dan naar (aluminium) huishoudtrappetjes zou moeten kijken. Die zijn er hoog genoeg, meestal inklapbaar en hopelijk niet te zwaar. Maar het blijft wel veel om mee te zeulen.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:36

oji schreef:
Heel vaak staat er bij de DA controle wel een opstapje, dat kun je even checken bij parcours/cross verkennen. Zo niet, als het vaak gebruikte IKEA houten trapje hoog genoeg is voor opstappen, je hebt van Curver een heel fijn opklapbaar kunststof trapje, die dezelfde hoogte heeft. Die heb ik al ruim 10 jaar voor op wedstrijd en is nog als nieuw. Die vind ik ook wat veiliger als de opties die hier geplaatst worden.
https://www.bol.com/nl/nl/p/curver-opst ... SUQAvD_BwE



Red je het met 67cm hoogte? Wij hebben vaak dit krukje mee en die is licht genoeg om mee rond te zeulen en stabiel.

Anders worden het toch plateauzolen onder je rijlaarzen :D