Oefenwedstrijd organiseren en verzekering?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloemm

Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Oefenwedstrijd organiseren en verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 19:46

Hoi!
Ik ben lid van een rijvereniging, de vereniging is klein en organiseert verder geen wedstrijden oid. Nu willen wij een oefenwedstrijd organiseren maar geeft het bestuur aan dat wij hiervoor niet verzekerd zijn als er geen officiële gecertificeerde knhs jury bij aanwezig is. De verzekering geeft aan dat wij niet gedekt zijn voor evenementen. Nu zie ik soms dat je mensen een eigen verklaring kunt laten tekenen, met dat ze meedoen op eigen risico maar dit schijnt niet rechtsgeldig te zijn. Mijn vraag is, hoe kun je dan toch eventueel een wedstrijd organiseren? We willen het gewoon klein houden, voor mensen uit de buurt. Ik hoor graag wat ervaringen!

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:37

Zorgen dat je een AVB verzekering hebt die het evenement dekt en anders niets organiseren. Een deelnemer kan de wedstrijdorganisatie aansprakelijk stellen. Vooral met letselschade kan dat tot in de tonnen lopen.

En bestuursleden van een vereniging kunnen in privé aansprakelijk worden gehouden. Als de bestuursleden dus weten dat de verzekering een evenement niet dekt en toch organiseren, heb je dus kans om met je privevermogen aansprakelijk te zijn.