Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 11:31

Hard aan het oefenen op m’n kwart pirouetjes *\o/*



Halslengte blijft bij terugverzamelen een ding maar verzameling op zich al mooi. Nog ff dooroefenen +:)+

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 19:24

Ohh Kim, ik had jouw filmpje helemaal nog niet gezien, maar gaat goed zeg! :j

Hoe gaat het met iedereen?

Ik durf het bijna niet te zeggen, en vind het echt mégaspannend, maar ik heb komend weekend mijn Lichte Tour debuut!! :wow: *\o/*
Ik heb vorige week ter voorbereiding een proefgerichte clinic gereden bij Patricia Wolters en dat was echt heel zinvol. Ik kreeg alleen op het moment dat ze belde dat ik mijn proef kon starten ineens heel erg de zenuwen, geen idee waarom, heb ik eigenlijk nooit last van. Maar het voelde ineens heel eng dat iemand mij op dit niveau, ik vind het echt hoog en had noooooit gedacht zo ver te komen, ging beoordelen ofzo. Daardoor kreeg Juna natuurlijk ook spanning en maakten we onnodige fouten. Gelukkig ging er heel veel ook wel goed en reden we op 1 minipuntje na 60%. Dat geeft vertrouwen, ik moet gewoon normaal doen, dan kunnen we het best haha!

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:32

Kim wat een gaaf paard heb je.
Hij heeft een mooie techniek in de piro.
Martinev wat gaaf dat je lichte tour gaat starten.
Een clinic van P wolters lijkt me ook wel keer leuk.
Waar vinden jullie die clinics.

Ik heb 3 maand thuis getraind en elke week gelest , hij loopt nu meer verzameld.
Gisteren zzl gestart helaas keertwending niet goed en 2 wissels na , had 218 en 2e .
Ga dit weekend zzz starten.

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 23:37


martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 14:23

Dank jullie! Ik ga zeker laten weten hoe het ging!

@ziezoziezo, ik volg best wat verenigingen hier in de buurt op Facebook, maar er is ook een Facebookgroep met clinics, Clinicplein dressuur heet dat, daar komt ook wel wat voorbij.
Je punten klinken heel goed, zeker als er zo te lezen nog wat foutjes in zaten! Heel veel succes dit weekend!

Heel veel succes in het ZZL Kim! Gaaf paard heb je toch!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:21

Top Martinev & Ziezo, veel success dit weekend!!

Leuk paard Kim! Komt helemaal goed :D

Hier is het wedstrijdseizoen helaas gestopt tot het voorjaar, maar gelukkig hebben we andere dingen om ons op pad te houden. Ik rijd vrijdag mee in een clinic van John Lassetter en ga zondag een Freestyle demo rijden op de lokale oefenwedstrijd. Hoop dat we na een winter goed trainen volgend jaar ook I1 klaar zijn 8-)

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:21

Wat ziet het er gemakkelijk uit Kim.
Die van mij heeft zo'n lang dun flexibel lijf , dat zitten en sluiten vind hij heel lastig.
Martinev in die Facebook groep zit ik ook.
Binnenkort zag ik wel een clinic in de Bathmen met Ineke Jansen (ken ik niet).
Maar die dag komt me niet zo uit.
Snowwhite is dat altijd dat er een winterstop is ?

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:35

Ja, het Noord-Amerikaans seizoen gaat verder in Florida maar daar heb ik het budget niet voor :')

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 14:34

Spannend en leuk @martinev! vergeet niet een beetje te genieten onderweg, t is maar hobby ;-)

Ik heb nu 3x ZZZ gestart en zit elke keer redelijk dicht bij een winstpunt maar elke keer net teveel slordigheidjes om >60% te rijden. Het drafgedeelte is echt nog niet goed genoeg ( lees krabbelende volbloed) galop gaat wel goed maar daarmee compenseer ik in deze klasse de draf niet meer qua punten. we oefenen lekker door, pakken nog in het staartje van het seizoen wat oefencrossen en trainingen mee en dan in januari ofzo weer eens op dressuurwedstrijd na mijn vakantie

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:50

Ik zou me hier ook graag willen melden als het mag :)

Afgelopen weekend de eerste selectie gereden en met wat kleine puntjes naar een vierde plaats met 238 (68%) gereden, maar we zitten in een best sterke kring dus ik ga er niet vanuit me te selecteren. Ik rij sowieso de andere 2 selecties nog en wil in december/januari nog een aantal keer op pad in het Z2, ik rij altijd maar 1 proefje.

Stiekem toch al een beetje aan de slag met de Zzlicht lijntjes, komende week gaan we beginnen met de pirouettes. Ik ben benieuwd hoe hij dat oppakt, ik hoop zoals het filmpje van Kim, haha!

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 14:10

Welkom eve dat zijn mooie punten

Annika dan zal de winstpunt binnenkort vast komen.
Die van mij is ook heel simpel,
zal ook niet makkelijk worden
Loop ook tegen zijn gevoelige zolen aan.
Maar met ijzers wilde het 3 jaar geleden helemaal niet tja en hoefschoenen mag niet.

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 15:40

Welkom Eve!
Hele mooie punten!! Komt vast helemaal
Goed met pirouetjes!!

Gaaf Annika dat je zo veelzijdig sport met je paard! En dat winstpunt komt vast snel!!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 16:45

Jeetje wat gaan jullie goed!

Behalve thuis en les, heb ik nergens meer gestart met dressuur. Misschien toch eens een wedstrijd uitkiezen en daar naartoe trainen.

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-23 19:11

Nee, dat lijkt me ook niet haalbaar, snow-white, om dan naar Florida te gaan. Sowieso liggen de prijzen bij jou al megahoog, als ik dat soms zo voorbij zie komen. Maar genoeg leuke andere dingen dus om te doen in de winter, en een mooi trainingsdoel!

Annika, lastig he, zo'n draf dan, en inderdaad, dat compenseren wordt dan steeds ingewikkelder. Maar je oefeningen zitten er hartstikke goed in, dus die punten gaan echt wel komen hoor!

Welkom Eve! En dat zijn wel hele mooie punten in het Z2! Leuk dat je ook naar het ZZL toe gaat werken, succes daarmee!

Gewoon doen Lithya, het motiveert mij altijd nog weer een beetje extra in het trainen als ik weet dat ik een wedstrijd heb staan. Vind het ook fijn om dan ergens naar toe te werken.

Ik zit op mijn roze wolk! We did it! We hebben ons Lichte Tour debuut gemaakt! Ik ben zo blij, het ging zo goed, ze liep echt heel fijn, we maakten eigenlijk geen echte fouten, ik heb de proef onthouden en ik heb serieus ook nog kunnen nadenken én genieten onderweg! Het was ook gewoon een hele gezellige middag met allemaal leuke mensen die kwamen kijken, heb echt enorm genoten! Nog net geen 60% maar dat mag de pret absoluut niet drukken, die punten komen wel!

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:03

Martinev wat fijn dat je zo genoten hebt.
Dan zal die winstpunt ook wel komen.

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 16:05

Nou, vlak na mijn aanmelding hier bleek hij dezelfde avond een zoolkneuzing te hebben.. liep opeens kreupel in stap op het harde en aangezien ik dat niet vertrouw omdat hij best hard is voor zichzelf wilde ik niet afwachten en zijn we zaterdagochtend gelijk naar de kliniek gegaan voor een uitgebreid onderzoek. Er zijn foto’s en echo’s gemaakt, daarop ziet alles er top uit gelukkig! Vorige week had hij zijn ijzer los getrapt, die is er toen afgehaald en opnieuw onder gezet maar toch iets niet helemaal lekker gegaan vermoedelijk. Ik ben blij dat het mee valt maar toch even een tijdje rustig aan doen. Hij staat nu ingepakt en als het woensdag weer oké is mogen we weer rustig opbouwen, maar ik neem er voor de zekerheid wel iets langer de tijd voor. Voortaan maar niet meer hier zeggen dat ik wil beginnen aan de pirouettes hahaha. We hebben al drie jaar pech gehad dus ik ben wel echt heel blij dat het nu meevalt :o


Martine wat super knap en hoe fijn dat je ook echt genoten hebt in de ring! Dat moet een heel fijn gevoel geven! Op naar de volgende keer

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 16:13

Wat balen eve.
Gelukkig niks ernstigs

Ik zit in iedergeval niet op een roze wolk .
Ik moest hem van mijn instructrice hem meer voor me houden want hij word heel snel te kort in de hals.
Maar vind het nog wel lastig rijden in de oefeningen.
Dat is wel goed gelukt voor het eerst 0 keer te kort in de hals.
Stap gedeelte was hij niet zuiver.
Draf gedeelte moet hij meer losser door zijn lijf.
Galop wel fijn
Maar wat heb je snel een 4 of een 4,5 te pakken.
55,71 %
Bovenin de middenmoot stond ik, na mij moest er nog 1 maar niemand had winst
Volgende week nieuwe poging

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:31

Dankjewel! Ik weet nog niet of ik de 2e selectie over een maand wel ga rijden, wil even goed de tijd hiervoor nemen… beter te rustig aan dan te snel.

Fijn dat het te kort in de hals wel is gelukt, maar wat balen dat hij onzuiver werd in het stap gedeelte. Heeft hij dan spanning? Wellicht als hij losser is in de draf dat hij ook meer voor je uit blijft lopen! Kwamen de punten in de galop wel voor je overeen? Of was het naar jou inziens te streng gepunt?

Fijn dat je volgende week weer voor een nieuwe poging kunt gaan! :)

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:48

Wat gaaf Martine!! Lijkt me een kick geven om voor het eerst LT te starten!!

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 22:00

Eve ,galop gedeelte was wel beter qua punten.
De onderdelen moeten beter maar merk dat ik snel aan het sturen kom in de proef en dus korter in de hals,en dat had ik nu niet maar dan zijn de onderdelen minder.
Uitgestrekte stap was wel goed, ik heb geprobeerd niet te verzamelen in de stap maar helaas.
Zal niet makkelijk voor ons zijn dit nivo , hij heeft geen makkelijk lijf.

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 21:49

Jeetje Eve, wat balen zeg, maar gelukkig lijkt het mee te vallen!

Ziezoziezo, ohh zo lastig he, dat soort dingen, het voelt dan vaak ook echt weer anders als het eruit ziet. Succes komend weekend!

Ik ben nog lekker aan het nagenieten, het gaf zeker een kick om daar te mogen rijden!

Kijk, zo leuk vond ik het tijdens de proef! :D (foto van foto4u.nl)

Afbeelding

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 08:48

Dankjewel! Het gaat weer een stuk beter gelukkig, mogelijk was hij wellicht vernageld toen een andere smid het ijzer terug sloeg… ik ben in ieder geval blij dat hij weer happy is. Nog even een paar dagen lekker vrij, even wachten tot mijn eigen hoefsmid hem opnieuw kan beslaan (door de onderzoeken was het ijzer verwijderd) en dan weer rustig aan oppakken :)

Wat een super mooie foto! Je ziet het plezier er vanaf! Heel tof!

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 12:25

Mooie foto ,de slipjas staat je goed, wat zit je paard nog kort in het haar, je hebt hem toch 24/7 buiten?

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 12:52

Haha dat viel mij ook op! Ik heb echt een wolletje nu.. als ik ben opgebouwd maar scheren, want hij zweet ook vreselijk na.

Ik heb de foto’s van de selectie ook binnen, altijd leuk!


Afbeelding


Afbeelding

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 16:50

Supermooie foto's Eve, je hebt een heel gaaf paard!!

Dank voor de complimenten!! Oh, ik heb Juna geschoren hoor, ze was zo'n teddybeer dat ik me echt niet zo op wedstrijd kon vertonen. Bovendien waren de temperaturen nog zo hoog buiten de hele tijd, dat ze na tien minuten rijden al helemaal drijfnat was. Nu staat ze dus onder een lekkere dikke deken met hals, want inderdaad, ze staat 24/7 buiten!

Ik heb even een topic gemaakt met de rest van de foto's en het filmpje van mijn proef, voor wie het leuk vindt! martinev @ [RIJ-ITP] Yes! We did it! Ons Lichte Tour debuut!