Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 08:45

Dankjewel! Haha ik dacht al, zó glad zonder scheren zou wel echt een droom zijn haha. Moet je dan waarschijnlijk twee keer scheren of valt dat wel mee?

Echt cool als je zo kunt genieten tijdens je debuut. Reed je hiervoor niet uit je hoofd? Ik vind het echt heerlijk om 1 proefje te rijden uit mijn hoofd.

Het is hier nog even wachten op de hoefsmid en dan ga ik hem weer rustig oppakken. Hij is nu in ieder geval een heel blij ei, haha.

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 17:17

Nou, hij is weer helemaal goed. Er bleek toch een nagel scheef erin geslagen te zijn vorige keer toen het ijzer is teruggeslagen een paar dagen ervoor.. Hij liep ook direct na het verwijderen van het ijzer goed, dus gelukkig geen zoolkneuzing maar achteraf een heel duur verkeerd nageltje :+ Alle foto’s en echo’s voor niets maargoed, er speelt verder in ieder geval niets in dat been hahaha.

Vanavond rustig wat stapwerk en en beetje draven, en dan van de week weer opbouwen! :)

ziezoziezo22
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 17:50

Martinev wat leuk dat je een filmpje plaatst.
Jullie zijn een mooie combinatie.
Eve fijn dat ze weer goed is.
Ik rijd meestal ook 1 proef en dan uit mijn hoofd.

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 21:28

Ik ook altijd 1 proefje en altijd uit mijn hoofd! Daar ga ik zelf beter van rijden.

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 22:25

Hi allemaal, hoe gaan jullie?

Ik heb nu twee keer zz licht gestart. De eerste keer ging echt wel fijn maar de betreffende jury en ik zijn geen match weet ik al langer, net geen 60%. De tweede keer was ik in handicap met het Z2 derde met 66,28%. Blij mee!!

Volgende week weer. Helaas grote kans dat die jury er weer zit. Ik heb voor mezelf besloten als hij er zit , altijd naar HC om te schrijven.

Maar de eerste twee punten zijn dus binnen *\o/*

Jullie nog wedstrijd gereden?

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 20:29

hier weer even een schopje voor dit topic. Ik heb gisteren mijn eerste WP in het ZZ zwaar gereden. Ging ook echt fijn.

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 23:26

Gefeliciteerd met jullie punten!!!! En super knap de eerste punt in het Zz Zwaar!

Nog meer mensen op pad geweest? Hoe gaan jullie trainingen?


Wij hebben thuis even rustig aan gedaan door alle druktes en ik ben ziek geweest. Nu weer opgepakt en flink aan het lessen, bij mijn huidige instructeur en sinds deze week gaan we ook naar Joyce Heu.tink , volgende week starten we nog 1 proefje Z2 om er weer even in te komen en halverwege februari gaan we naar onze eerste subtop wedstrijd om daar in het Z2 een keertje de sfeer te proeven. Er wordt hier niet veel ZZ licht uitgeschreven, dus zal toch er een beetje aan moeten wennen.

De wisssls (en series) zijn geen probleem maar we zijn nu vooral aan het werken aan de tweede draf en de pirouettes. Dat is voornamelijk toch sterk worden en een stukje sluiten! Hij mag daar echt nog wat sterker in worden. Eind februari gaan we voor het eerst Zz licht, afhankelijk of de starttijd te doen is want het is doordeweeks en een flink stukje rijden. En anders heb ik in ieder geval halverwege maart graag nog gaan.

Nu alweer 2 maanden niet op pad geweest, dus toch altijd even weer wennen. Wil nu wel even doorpakken haha.

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 20:23

Supergaaf Annika! Echt heel knap gedaan! Heb je nog meer wedstrijden op de planning staan?

Goed bezig Eve, klinkt goed om het zo op te bouwen!

Hier hebben de paarden lekker lang vakantie gehad, wij zijn een maand naar Zuid-Afrika geweest, en daarna was de bodem bevroren. Nu sinds een week weer echt lekker aan het werk, en ze loopt eigenlijk al weer heel fijn! Gelukkig maar, want over ruim twee weken gaan we vier dagen trainen bij Academy Bartels, ben er nog nooit eerder geweest, maar ik hoor zulke goede verhalen! Heb er echt onwijs veel zin in!

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:27

Wat een heerlijke en lange vakantie!

Lijkt me ook heel leuk die trainingsweek/dagen daar. Van wie krijg je de trainingen?

Eve is helaas graag thuis haha, dus met overnachtingen is bij ons niet heel praktisch. Ik hoor er ook hele goede verhalen over. Ik denk dat het heel leerzaam is :) Heb je zelf nog dingen op de planning?

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 22:48

Ja de vakantie was echt heel erg tof, en alle paarden hadden we naar een plekje gebracht waar ze echt top stonden dus daar ook nul zorgen over gehad!

We krijgen de trainingen van Imke! Ben echt heel erg benieuwd hoe het gaat zijn. Ik zal hier wel een kort verslagje plaatsen als we weer terug zijn!

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:47

Veel plezier Martine!!!

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:27

Super leuk Martine! en jullie vakantie zag er heerlijk uit!!

Ik ga 18 februari met mijn vakantiebijrijdpaard M1 starten ( een leuke schimmel die Z eventing loop en van mij een beetje dressuur bootcamp krijgt) en denk 1 maart in Bunschoten met Gau weer ZZZ

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:33

Super leerzaam ook Martine! Leuk, ik ben heel benieuwd!

Ik heb zelf een spierziekte waarvan ik helaas wat last begin te krijgen in het dagelijkse leven en dus ook met rijden.. maar mijn zwartje gaat goed! Pirouettes gaan steeds beter. Zin in om zaterdag nog een rondje Z2 mee te pakken, hopelijk geen lollige wissels dit keer erbij. Hij springt ze soms iets te makkelijk, haha.

Succes Annika! Op naar de volgende winstpunten!

Heb jij nog iets gepland staan Kim? Nog weggeweest de laatste tijd?

amorthistT
Berichten: 42
Geregistreerd: 19-01-15
Woonplaats: Oirschot

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 12:13

Ik ben benieuwd Martine!

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 19:42

Nee ik ben niet meer weggeweest. Ik heb 30 dec nog een keer gestart maar dat was een ramp met zoveel kerstversiering rond de baan. Prachtig maar Koraline dacht er anders over :=
Van de spanning ging ze ongelijk draven dus ben gestopt. Daarna heeft ze tot deze week vakantie gehad {:}

Dus nu weer beginnen met trainen <3

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 16:23

Haha, dat zou hier ook kunnen gebeuren. Iets te veel onder de indruk van de omgeving :+

Wij hebben van het weekend een fijn proefje in het Z2 kunnen rijden. De stap en galop gaan heel fijn, ik vind het alleen nog moeilijk om het draf gedeelte op wedstrijd fijn te houden in de verzameling. Ik vergeet er denk ik zelf een beetje aan te rijden in die stukken. Hij kan soms wat in zichzelf keren op wedstrijd, maar om dat tegen te proberen te houden ga ik dan zelf soms wat gehaast rijden in de draf. Met 231,5/66,1% mag ik niet klagen maar thuis loopt hij de draf oefeningen ook echt wel voor 7+ dus nu zorgen dat het op wedstrijd ook zo blijft; vooral zelf aan de bak dus haha!

Komend weekend nog een rondje Z2 staan voor bovenstaande en dan eind van de maand ons debuut!

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 16:29

Oh en veel plezier bij Bartels Martine! Volgens mij ga je bijna toch?

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 15:32

Mooie punten Eve, zeker als er nog veel ruimte voor verbetering is!

Eve_16 schreef:
Oh en veel plezier bij Bartels Martine! Volgens mij ga je bijna toch?


Klopt, we waren daar de afgelopen vier dagen! Ik vond het echt fantastisch. Ik heb zo onwijs veel geleerd, had ook echt duidelijke doelen om aan te werken en dat ging super. Heel veel dingen op eigenlijk vrij simpele manier (veel) beter kunnen maken en meer dan genoeg huiswerk meegekregen.
We hadden 3x les van Imke en 1x van Mischa, Mischa komt binnenkort in mijn woonplaats een clinic geven, dus daar heb ik me gelijk maar voor ingeschreven, kunnen we mooi nog even verder knutselen.
Ik vond het echt heel fijn om gewoon vier dagen lang daar te zijn en alleen maar met de paarden bezig te zijn. We waren met 7 mensen, waarvan er 1 twee paarden bij zich had. Naast het zelf rijden is het ook erg leuk en leerzaam om bij de anderen te kijken, en bij de trainingen van Imke en Tineke zelf, en hun stalruiters. Ik vond iedereen enorm toegankelijk en betrokken, er hangt een hele fijne sfeer daar op het bedrijf. Ik ga hard sparen en dan wil ik heel graag nog een keer terug, vind het echt een enorme aanrader!

Oh, en dat Imke zei dat ze het voor ons absoluut haalbaar vond om de Grand Prix te bereiken, en dat Juna talent heeft voor het hogere werk en het sluiten, waardoor piaffe en passage straks echt helemaal in orde gaan komen, vond ik wel ultiem gaaf! Dat geeft nog een extra boost aan mijn motivatie!

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 00:16

Ik heb nog even een kleine compilatie van de vier lessen gemaakt voor wie het leuk vindt! Nog meer dan genoeg ruimte voor verbetering, maar de wissels gaan eindelijk rechter, groter en wat meer van de grond en we kunnen nu ook eens goede pirouettes rijden *\o/*


Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 09:13

Wat leuk! Ik hoor er ook alleen maar goede verhalen over!

Het is altijd leerzaam om bij andere trainingen te kijken. Ik vind het ook fijn om soms even een stukje training op film te hebben. Daar kun je ook zo veel uit halen voor de volgende keer. En wat een super mooi compliment; dat geeft sowieso veel energie om lekker verder te trainen!

Ik mag deze week ook weer naar Joyce, nu al zin in. Vorige keer zó veel geleerd dat ik heel benieuwd ben waar ze nu mee komt, haha.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:42

Wat gaan jullie goed allemaal!! Ben rustig aan het doortrainen, maar nog niets voor dressuur op de planning. Misschien tijdens het outdoorseizoen

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:53

Ik heb een fijn proefje kunnen rijden! Nog wel wat foutjes in de draf maar minder als vorige keer. Hij schrok alleen even in de hoek maar na een volte gelukkig weer relaxt! Soms kan hij dan erg kijkerig blijven maar vandaag was het gelukkig met een volte opgelost.

Met een tweede plaats (dankzij de volte, haha) en 239,5 / 68,43% erg tevreden! Nu deze weken lekker lessen en doortrainen en dan op naar het ZZ Licht :)

Lithya hopelijk is het dan wel beter weer haha. Gaat het trainen wel fijn?

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:17

Eve_16 schreef:
Lithya hopelijk is het dan wel beter weer haha. Gaat het trainen wel fijn?


Mag ik hopen. Wel eens gestart dat de jury de andere kant niet kon zien. Dat werden dan ook geen punten. Met springen wel eens een dikke sneeuwbui op de kop gehad.

Trainen gaat weer fijner. Rijd hem nu met stang en trens. Kan hem dan net even iets meer er bovenin houden.

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 21:22

Wauw Eve, wat een mooie punten!! En dat terwijl er dus nog verbetering mogelijk is, goed hoor! En top dat het alweer beter was dan de vorige keer!

Ik heb me net ingeschreven voor volgend weekend, even kijken of ik de goede vide van afgelopen week mee kan nemen!

Eve_16
Berichten: 277
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Binnenkort ZZ-Licht debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:31

Fijn Lithya! Ik rij hem nu nog op trens; wellicht test ik ook een keer weer uit hoe hij op stang en trens is maar ik word er zelf soms zo onhandig van haha.

Thanks Martine!! Ja zonde van die -2 en net wat rommeltjes. Maar het kan nooit perfect, hahaha. Leuk!! Waar ga je aankomend weekend heen? En komt vast helemaal goed; je hebt in ieder geval de perfecte voorbereiding!