Olympische Spelen, nog iemand ideetjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Olympische Spelen, nog iemand ideetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 19:58

Jaja daar ben ik weer. Schijnheilig

Over twee weken hebben we over de hele school projectweek. Het thema is dan de Olympische Spelen.
Nu heb ik natuurlijk al en een hoop ideeën en we krijgen ook nog een hoop ideeën die we kunnen uitvoeren.

Maar je raad het al...
Heeft er iemand nog leuke ideetjes voor kleuters mbt dit thema.
Denk ook aan excursies Knipoog


Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:04

Mijn moeder had de vorige keer met de Olympische Spelen projectweek.
Nu doen ze het over het EK in Portugal. Lachen
Elke klas was bij hun toen een land. Met de opening kwam een bekende sporter uit de buurt het openen. En de laatste dag gingen elk land dus elke klas in de gymzaal Olympische Spelen houden dus met allemaal spelletjes. Haha!

Ik heb het even na gevraagd aan mijn moeder. En zij is met de kleuters heel leuk naar een manege geweest. Haha!
Laatst bijgewerkt door Annelou op 29-02-04 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:05

Gaan jullie dan ook spelletjes/wedstrijdjes doen?

Zo ja dan kun je denken aan echte kinder dingen als zaklopen, 3-voets lopen, spijker poepen en dat soort dingen.

Excursies.. Hmm...
Ik heb in mijn kleutertijd nooit excursies gehad... >;)

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 22:33

Om een of andere reden vind ik het altijd indrukwekkend om in een Olympisch Stadion te zijn. In Amsterdam is het zelfs nog indrukwekkend, ookal is het stevig verbouwd. In de muur in de hoofdingang staan alle medailles die Nederlanders ooit gewonnen hebben vermeld. Het OSt in Berlijn was ook nogal impressive, maar dat is een beetje ver weg.

De OSp zijn natuurlijk van oorsprong spelen voor amateurs, de kans dat je er bekende voetballers tegenkomt, zou klein zijn. Groot worden in sport is dus niet alleen maar weggelegd voor rijke mensen (zoals ene Anky, ahum) maar vooral voor mensen die er heel erg hard voor oefenen. Meedoen is belangrijker dan winnen, is nog altijd een mooi motto. Dan is er nog de symboliek van het olympische vuur en de 5 ringen, misschien kun je dat op een of andere manier tastbaar maken??

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 20:06

Annelou heeft jouw moeder misschien nog iets op de computer staan Schijnheilig

We zullen inderdaad ook wel een soort sportdag er aan vast knopen Fairie

Dat idee van het stadion proberen ze volgens mij ook al voor de bovenbouw te regelen. Hij lijkt me voor die kinderen ook inderdaad heel machtig in zo'n groot stadion.

Met de ringen en de kleuren en het olympisch vuur wil ik inderdaad ook nog dingen doen. Dat kunnen we ook in het knutselen verweven zeg maar.

Bedankt al zo ver voor jullie tips. Hebben anderen ook nog ideeën?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:12

Excursie naar Griekenland... Ik bied me bij deze aan als vrijwilliger

Inderdaad de ringen en het vuur knutselen...

Mini-Lympics organiseren? Net als de Paralympics, maar dan voor jouw kids... Lekker sportief bezig zijn en zo...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:13


Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:14

Leuk dit toppic, bij ons op school is het thema voor het jaarfeest dit jaar ook de olympische spelen en als klassenmoeder mag ik lekker mee denken over de invulling (groep 2/3) dus ik hoop hier nog leuke ideetjes op de doen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:17

Een leuk spelletje:
Verdeel je klas over een aantal groepjes.
De groepjes geef je een landnaam.
Per groep/land doet er 1 koter een olympisch onderdeel waarin ze uitkomen tegen een ander land/groep, zo krijg je een soort competitie tegen de andere landen.
Je kunt ze laten hardlopen, verspringen, paardrijden (Leezur krijgt het druk *LOL*) etc.
En dan maar hopen dat ze aan het einde van de middag lekker moe zijn Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers