Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:37

DiscoDipp schreef:
Fly_high schreef:
Knhs heeft een aantal proeven "verduidelijkt", dus ja blijkbaar was het nodig voor het geval dat iemand van plan was om ff tussendoor te gaan piafferen ofzo :=


:') :')

Die van mij springt nog steeds de wissels om de 3 op de grote volte dus dan moeten ze daar ook maar wat aan doen _O-

Maar ik vind het inderdaad ook alleen maar onduidelijker haha.

Wij hebben zo dadelijk weer voor t eerst les, Nina is net een bom. Tis echt voluit sprinten of stilstaan, no inbetween. Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen :+

Zadelmaker is vanmorgen geweest voor de 7de en laatste keer dit jaar :') Volgende week kom de masseur nog eens dus ik hoop dat we dan weer op Nina’s normaalst kunnen trainen _O-


Nou ik ga soms ook heel netjes vanuit stap aangalopperen in de B, en laatst zelfs een stukje rengalop erin weten te knutselen :+

Vervelend dat ze zo'n bom is, valt er misschien wat winst te behalen qua voer of wellicht af en toe gek laten doen met longeren of losgooien? Ze kunnen soms veel buiten staan en toch hun ei niet kwijt kunnen als de groep te rustig is voor hun smaak :')

@robbie88 wat leuk dat het zo goed is gegaan, en je hebt een prachtig paard zeg! <3

-------

Hier lopen we een tikje vast... Nu dat alles ontdooid is en Henkie gewoon buiten zijn energie eruit mag bokken is hij onder het zadel helemaal niet vooruit te branden. Ik was in zijn explosieve periode heel erg terughoudend en allesbehalve consequent aan het rijden, alles was goed zolang hij niet ging bokken of rennen zeg maar :') en tja nu dat hij uit zichzelf niet zo hard wil snapt hij niet helemaal waarom in twee delen aangalopperen of op de voorhand rondsloffen in draf ineens weer verkeerd is, het is toch juist wat ik zo graag wilde :? :+

Eigen schuld dikke bult uiteraard, maar gadver wat is het hele dressuren moeilijk, als springen weer normaal lukt houdt onze schitterende dressuurcarriere best snel op vrees ik :=

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 01:00

Ahh wat lief fly high.. het is echt een schatje..nog nooit zo’n braverd gehad . Maar nu met mijn lijf mag ik wel blij met hem zijn.
eerder ook meestal vrij hete paarden, dus ik herken je proefjes wel probeer goed aan je ademhaling te blijven denken in de proef en de proef uit je hoofd te rijden waren voor mij handige tips destijds.. ik heb wel eens adje voor de sfeer voor de sfeer in mijn kop gezongen

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:51

Mijn zadelmaker heeft aan mij idd al een maandloon :')

Ze groeit gewoon ontzettend hard in haar spieren en ik merk dan dat het zadel gewoon krapper wordt. Dus er is dit jaar al een aantal keer wat vulling uitgehaald.
Ik ben zelf scheef door letsel dus ik duw de vulling wat naar rechts, dus ik laat hem dan altijd even recht maken anders dan duw ik mijn paard ook scheef en dat wil ik echt niet.

Kwa het heet zijn, Nina is gewoon zo. Altijd veel energie en met dit weer, helemaal als t n beetje waait dan heeft ze gewoon de neiging om er een feestje van te maken :')

Anzich longeren helpt wel maar dat kan ik niet thuis, maar ze staat wel 24/7 buiten en overdag echt op een groot stuk dus ze kan wel lekker rond vliegen mocht ze dat willen. Ik moet haar gewoon bij de les houden maar dat is moeilijk met haar af en toe _O-

Kwa voeren kan ik ook niet veel veranderen. Ze krijgt alleen maar hooi, ik voer sowieso al geen brok. Het is gewoon een beetje de aard van het beestje haha!

Gisteren hebben we eerst 15 minuten door de bak gevlogen van links naar rechts en weer terug :') Maar daarna was ze wel écht ontzettend fijn! Ze begint echt zo gaaf te worden, als ze echt lekker loopt dan kan ze echt schouwen <3

Ik heb haar eigenlijk gekocht om gewoon lekker rond te tuffen maar als ik zie wat ze nu in een half jaar veranderd is kwa gangwerk en hoe graag ze voor mij wil werken denk ik toch dat ik lekker doorga met de wedstrijden en kijken waar ik kan komen met haar.

Voor de gene die het leuk vinden, ze heeft een eigen insta pagina, daar zet ik soms wel stukjes training etc op @nina_bo_nina. Misschien ook leuk om elkaar mee te volgen, dan is er beeld bij! :D

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:27

Disco: ze klinkt als een oude pony van mij.. ook gekocht voor buitenzijden, maar superleuk eventingpony.. het duurde even voor we onze weg gevonden hadden, maar daarna kon ik er mee lezen en schrijven..
vandaag zou ik eigenlijk ook op CH, maar helaas vind mijn lijf dat geen goed idee merk eigenlijk al paar dagen dat het net wat teveel is, dus ff tandje terug.. geef op zich ook niet zoveel om ch. Heb mijn doel gehaald, nu ff tandje terug en zorgen dat ik eerst een half uur kan lessen.
mijn man mag morgen nog finale rijden op spring ch Marienheem klasse L, dus ga mijn energie maar steken in aanmoedigen

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:38

cocktailtime schreef:
Mijn zadelmaker komt echt maar 1x per jaar voor de jaarlijkse controle. Ben altijd heel tevreden met godfried broekman.

Hij moet nu wel weer bijna komen want mijn singelstoten zijn aan vervanging toe

Ik heb ook Godfried! Ik noem hem altijd "De wandelende zadel encyclopedie" Die man weet echt zoveel van zadels, ik maak me nu al zorgen waar ik naartoe moet als hij ooit stopt.
Bij mij moet t hij binnenkort ook weer komen. Ik merk dat Rudi weer gegroeid is de laatste 3 maanden en waar mijn zadel eerst naar rechts wilde merk ik dat hij nu steeds meer richting links wil gaan liggen. Zijn schouder bespiering is weer veranderd

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:55

robbie88 schreef:
Disco: ze klinkt als een oude pony van mij.. ook gekocht voor buitenzijden, maar superleuk eventingpony.. het duurde even voor we onze weg gevonden hadden, maar daarna kon ik er mee lezen en schrijven..
vandaag zou ik eigenlijk ook op CH, maar helaas vind mijn lijf dat geen goed idee merk eigenlijk al paar dagen dat het net wat teveel is, dus ff tandje terug.. geef op zich ook niet zoveel om ch. Heb mijn doel gehaald, nu ff tandje terug en zorgen dat ik eerst een half uur kan lessen.
mijn man mag morgen nog finale rijden op spring ch Marienheem klasse L, dus ga mijn energie maar steken in aanmoedigen



Gek is dat he! De vorige die ik had was echt puur op de sport gekocht en daar is niets van klaar gekomen. En deze heeft nul afstamming, is maar 1,52 en ook nog bont maar loopt de grote paarden zo voorbij.

Ze heeft echt een gigantisch hart en haar karakter is echt fantastisch. Ik zit kan soms nog steeds echt niet geloven dat ze gewoon van mij is :') Echt een droompony!

En jij even rustig aan he! Je hebt het echt al super goed gedaan. Niet alles tegelijk, het komt wel weer. Vind het al super knap van je dat je je zo oppakt en het gewoon doet.

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 18:34

Afbeelding

Fijne jaarwisseling allemaal en mogen we maar een fantastisch en sportief 2023 hebben!

Ik kreeg als cadeautje vandaag een hele fijne contragalop van aurelia <3

NorwayFjord

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:05

Fijne jaarwisseling allemaal! Dat iedereen zijn doelen, groot of klein, mag behalen *\o/*

Wat goed Robijntjah! <3

Hier hebben we afgelopen week travers in stap geoefend en ik heb mijn eerste keertwending gereden! Allemaal nieuw voor me dus super leuk om te proberen. We zijn lekker basis aan het leggen voor volgend jaar na het veulen, echt zin om ervoor te gaan!

Begin dit jaar had ik überhaupt al niet gedacht dat ik de B door zou kunnen komen (aan paard niet getwijfeld, die is Z met de eigenaar :+), laat staan dat we L2+2 zijn geworden! Echt super trots op want ik vond mezelf altijd een talentloze ruiter, dit vind ik al heel wat <3

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:12

Mooi NorwayFjord! Tof dat je daar zo naar kijkt <3

Lekker Robijn! Moeilijke oefening is dat hè

Ik had vandaag na een maand weer eens in de bak gereden (verder alleen maar bosritjes gemaakt :Y) ), en tjonge, wat was dat dier zich aan het uitsloven. Uitgestrekte draf, z’n voorbenen sloegen me bijna om de oren haha. Gezegd dat hij de rest voor volgende week zondag mag bewaren haha.

Fijne jaarwisseling en ik wens jullie allemaal veel geluk, gezondheid en heel veel winstpunten toe :D :D

cocktailtime
Berichten: 1028
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: tegelen

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 22:02

Fijne jaarwisseling allemaal! *\o/*

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 12:32

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:05

Fijne jaarwisseling! Dat iedereen al haar/zijn doelen veilig mag behalen

DemiSisa

Berichten: 1030
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:59

Gelukkig nieuwjaar iedereen :D

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 19:11

Gelukkig nieuwjaar allemaal een dat we onze doelen maar in goede gezondheid na mogen streven *\o/*

Noukie
Berichten: 10946
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 19:35

Gelukkig nieuwjaar! Op naar een gezond en succesvol 2023!

LaDonna75

Berichten: 2163
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:16

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:28

Gelukkig nieuwjaar!

En volgens mij hebben we dan meteen een nieuw topic nodig ;) wie gaat er een openen?

DemiSisa

Berichten: 1030
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:36

Bij een nieuw topic ben ik in ieder geval ook van de partij :)

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:48

Goed Nieuwjaar allemaal! Dat het een mooi sportief jaar mag worden!

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 15:48

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat 2023 maar veel moois mag brengen :)

cocktailtime
Berichten: 1028
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: tegelen

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:10

Maken we een nieuw topic?
Ik ben niet zo goed in een opening… maar dit hoeft ook niet persee toch?

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:41

cocktailtime schreef:
Maken we een nieuw topic?
Ik ben niet zo goed in een opening… maar dit hoeft ook niet persee toch?


Ik heb voor 2023 alvast een nieuw topic aangemaakt, voelt een beetje lomp om in 2022 te blijven hangen :P

Wedstrijden kletstopic 2023

We gaan komende zondag weer aan de slag in ieder geval :j

Lachica

Berichten: 66
Geregistreerd: 02-01-23

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:24

gelukkig 2023 nog!