Wanneer vinden jullie iemand groom en wanneer niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 16:12

Jeps, maar das bij elke job! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:20

Voor mij is een groom degene die me helpt in het traject en de hindernissen van de marathon en netjes op de wagen zit tijdens de dressuur en de vaardigheid Knipoog
Op het inschrijfformulier moeten ze ook altijd worden ingevuld en ze maken net zo goed als de rijder deel uit van het team want ze zijn minstens zo belangrijk.
Nee, ze krijgen daar niet voor betaald Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:21

Groom is de persoon die met mijn paard en mij mee gaat en met met alles helpt [mijn hubbie Lovers].
Maar groom is ook de hulp op stal die de paarden mest, voert, zadeld, uitstapt, de molen verzorgd en het terrein aanharkt en soms zelfs de paarden losrijdt.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:04

Ik noemde mijn vader,moeder en vriend vroeger ook liefkozend, 'mijn groomteam'.....Dan wel met een vette knipoog erachteraan,hoewel ze die titel dubbel en dwars verdienden..

Ikzelf noem iemand al snel een 'groom' .. Vind ik toch iets respectvoller klinken tegenover diegene die de benen onder zijn lijf vandaan rent,zodat ik een proefje kan rijden.Maar ach...Het beestje moet een naam hebben.

Een schoonmaakster noemt zich tegenwoordig ook interieurverzorgster Clown

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:37

Ik ga altijd mee naar wedstrijden van Alja, heb opzadelen, lees proef voor, haal de witte bandages af Knipoog, deken op/af, transportbeschermers om/af etc etc. En krijg er ook voor betaald.
En het is toch makkelijk om iemand een groom te noemen, hoe moet je dat anders noemen?

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:57

joeylover schreef:
Ik ga altijd mee naar wedstrijden van Alja, heb opzadelen, lees proef voor, haal de witte bandages af Knipoog, deken op/af, transportbeschermers om/af etc etc. En krijg er ook voor betaald.
En het is toch makkelijk om iemand een groom te noemen, hoe moet je dat anders noemen?


Pennymeisje Schijnheilig Knipoog

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:29

Ludo"]
[quote="joeylover schreef:
Ik ga altijd mee naar wedstrijden van Alja, heb opzadelen, lees proef voor, haal de witte bandages af Knipoog, deken op/af, transportbeschermers om/af etc etc. En krijg er ook voor betaald.
En het is toch makkelijk om iemand een groom te noemen, hoe moet je dat anders noemen?


Pennymeisje Schijnheilig Knipoog
[/quote]

Ja maar als je dat niet bent Schijnheilig Schijnheilig

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:27

Nou noem mij maar pennymeisje, die was ik toch al.....
pffff waar je al niet over na kan denken, wel of niet groom.
Nou dan, tineke, word tijd dat je me gaat betalen......kan ik me tenminste ECHT groom noemen..... Schijnheilig Haha!

Alja

Berichten: 25620
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:19

nutteloos topic en ik snap niet dat jij je over sommige dingen zo druk kunt maken
maar ja dat zal wel de drentse nuchterheid zijn

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:27

alja schreef:
nutteloos topic en ik snap niet dat jij je over sommige dingen zo druk kunt maken
maar ja dat zal wel de drentse nuchterheid zijn


Ben het volkomen met je eens

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:27

ik heb altijd hulp van dezelfde. deze krijgt er indirect wel voor betaald..... t namelijk de eigenaar van de paarden waar ik op rijd. is dat dan wel of niet een groom? niet dat het mij wat uitmaakt maar ben benieuwd wat hier van gedacht wordt.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:00

alja schreef:
nutteloos topic en ik snap niet dat jij je over sommige dingen zo druk kunt maken
maar ja dat zal wel de drentse nuchterheid zijn


Laten we daar eens een topic over starten

Alja

Berichten: 25620
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:16

maar in welk forum zou dat moeten dan Haha!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:38

Waar maak je je druk om Verward

Als ik groom word genoemd, mij best heb ik geen problemen mee.En het is denk ik meer 'liefkozend' of hoe je dat noemt bedoelt, dan dat het als opschepperij wordt bedoelt.T klinkt stukje beter dan hulpje Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:42

Precies Chantal, ik snap de discussie ook niet helemaal.

Ik ben in het dagelijks leven trouwens geen groom, ik ben nl luxe trainee Haha! Doe wel een hoop groom-werk, maar dat beperkt zich puur tot de verzorging een paar specifieke paarden en verder wat er voor mijn neus komt zolang ik stal ben. Ik houd geen overzicht over het voeren of dat soort dingen. (al ben ik dan dus wel weer altijd degene die meegaat naar wedstrijden en shows, juist omdat ik op stal zo makkelijk gemist kan worden. )en omdat niemand beter kan vlechten dan ik Schijnheilig

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:51

KellyenXena schreef:
Ik noemde mijn vader,moeder en vriend vroeger ook liefkozend, 'mijn groomteam'.....Dan wel met een vette knipoog erachteraan,hoewel ze die titel dubbel en dwars verdienden..

Dito, zij voelt zich alleen gebruikt door die titel haha Cool

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:39

Sorry, maar ik snap de poeha er om heen niet!

Wat maakt dat nou uit hoe je iemand-die-met-je-meegaat-op-concours-om-je-te-helpen-met-je-paard noemt????

Mijn eigen mannetje, die altijd meegaat om te helpen, noemt zichzelf al voor de gein groom! maakt toch niet uit? Feit is dat altijd hulp welkom is omdat het nu eenmaal niet gemakkelijk is om ALLES alleen te doen!

De groomwerkzaamheden van bovengenoemde bestaan echter alleen uit vasthouden terwijl ik opzadel, omkleed en opstap trouwens...

Maar die felle reacties hier... nounou

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:05

Citaat:
...iemand-die-met-je-meegaat-op-concours-om-je-te-helpen-met-je-paard...


Vandaar dat ik zo iemand 'groom' noem, dat bekt iets makkelijker. Tong uitsteken

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:53

ik heb er geen problemen mee als iemand zegt "mijn persoonlijke groom"
ofzoiets, als hun maar lol hebben. Ik noem iemand een groom als ie helpt met het paard verzorgen, paard even vasthouden, proefje voorlezen en dat soort dingen.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:04

Karin schreef:
Citaat:
...iemand-die-met-je-meegaat-op-concours-om-je-te-helpen-met-je-paard...


Vandaar dat ik zo iemand 'groom' noem, dat bekt iets makkelijker. Tong uitsteken


Haha!
sorry voor de one-liner... Schijnheilig

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:21

Waar je je al niet druk om kunt maken.... Scheve mond

YvonneS schreef:
Misschien beetje drentse nuchterheid ofzow, maar hier wordt je bij dat soort kreten echt raar aangekeken (net als in de B met een hoedje rijden, noem maar wat)


Ik als nuchtere drent noem degene die mij helpt op concours ook vaak groom. Toeschouwer zou ik hem niet willen noemen want hij helpt met het opzadelen, voorlezen en in de gaten houden hoeveel er nog voor me zijn. Hij draagt de deken en peesbeschermers en geeft mijn jasje aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:24

Als iemand mij zijn/haar persoonlijke groom gaat noemen, dan is dat een extra kopje koffie Haha!.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:56

Dit kan me dus echt helemaal niets schelen, wanneer het zo heet!! Is dat soms zodat je kan zeggen: "Ik ben de groom van ....!!" Dat is echt wel onlogisch... Ik ga ook wel eens mee met mijn instructrice naar grote concoursen, en dan moet ik van alles doen, maar dat vind ik hardstikke leuk, word ik niet voor betaald (en logisch) en dat kan me echt niets schelen dat het geen GROOM heet Scheve mond

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:58

nog ff iets..:
mijn moeder is ook wel de enige die altijd mee gaat op concours met mij, maar wat kan haar het schelen of ze groom heet, of niet! Ik betaal der in ieder geval niet Haha! . Ze is voor mij wel een groom, want anders heb ik er geen Knipoog .

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:21

Karin schreef:
Bij mij is een groom iemand die ook daadwerkelijk de ruiter helpt. Mensen die alleen maar komen kijken of meegaan voor de gezelligheid, noem ik 'toeschouwers'. Haha!


Idd.
Ik groom zelf ook weleens op cross.
Moet dan met een paar andere grooms zorgen dat de paarden optijd klaar staan+naverzorging ed.
Als je er dan 5/6/ moet doen vind ik dat je wel groom mag heten Haha!