zondag M1 debuut.. nog tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annash
Blogger

Berichten: 26456
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

zondag M1 debuut.. nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 13:26

hoi hoi

zondag heb ik met Dancer vanuit de ponyclub een oefenwedstrijdje. aangezien mijn boktmeeting niet doorging Verdrietig ga ik daar nog ff starten voor het 'grote' werk Tong uitsteken

hebben jullie nog tips, dingen waar je in de M1 echt op moet letten?

k heb geluk, moet proef 26 rijden en daar zit geen wending om de achterhand in (ons zwakke punt Tong uitsteken)

en na deze wedstrijd heb k 28/29 februari 1 'officiele' proef, en dan gaat mijn lieve meisje weg Verdrietig

tevens heb ik met Boas zondag mn 1e x L2, maar in de L2 heb ik al ervaring Tong uitsteken (2 pony's), hij wordt de 3e
moet lukken dus Haha!

nou kom maar op met die tips om 180 punten te rijden Schijnheilig Clown


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:10

Ik heb afgelopen weekend ook mijn debuut gemaakt in de M1 met mijn hengst. In de eerste proef reed ik met te weinig impuls en wat flauwtjes en kreeg hiervoor 152 punten. In de tweede proef heb ik er meer aan gereden en mijn paard wat meer laten spetteren. Ik won met deze proef de 3e prijs met 162 punten. Zelfde jury overigens. Ik heb de indruk, na deze ene keer, dat ze liever een wat spetterende proef zien dan alles wat te braafjes gereden. Bijvoorbeeld je middengalop heel fanatiek naar voren rijden, nog meer als in de L2. Anders staat er al snel "te weinig". Het moet voor mijn gevoel allemaal net wat afgewerkter en fanatieker. Maar dat is ergens ook wel logisch als je hoger in de dressuursport komt. Op een gegeven moment moet je gewoon netjes je hoeken in kunnen rijden en goede overgangen kunnen laten zien.
En ze zijn qua punten over het algemeen wat strenger. Waar ik in de L2 7-ens en 8-en reed, kreeg ik nu zeker 1 punt lager.
Maar concentreer je goed op je proef en weet wat er gaat komen en dan komt het helemaal goed!
Succes!!!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:26

Ik vond de overgang wel meevallen hoor, had ook meteen de eerste keer een winstpunt en een eerste prijs. Je moet goed op verzameling en oprichting gaan letten, SB moet weliswaar voorwaartszijn, maar het paard mag al wat gebogen in zijn gewrichten lopen. Zoals zwelgje al zei: het moet wat meer spetteren, duidelijke overgangen rijden en zorgen dat je jury wakker schrikt. In een spetterende proef kun je je wat meer foutjes veroorloven dan in een rustig gereden proefje. Toch moet je wel opletten dat je alles keurig op de letter rijd. Veel succes1

Annash
Blogger

Berichten: 26456
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 15:29

dankjuh Lachen

k zal dus lekker naar voren gaan rijden Knipoog moet lukken, ze is altijd heel wakker! hopen dat ze niet TE wakker is Tong uitsteken

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:33

Rijd hem lekker voorwaarts, en probeer je overgangen zo weinig mogelijk progressief te rijden. Daar letten ze echt al op!
Let ook op je lengtebuiging in de schouderbinnenwaarts, duw hem niet te veel "opzij" om het zo maar te zeggen.
Het algemeen moet er flitsend en soepel uitzien Haha! en werk alles netjes af, neem de tijd voor alle oefeningen zodat het niet te "stokkend" wordt.
Vooral de middengangen moeten expressief zijn, en let ook goed op het terugrijden. Dat is heel belangrijk.

Heel veel succes en op naar de 182 punten (dan heb je 3 winstpunten Haha! Haha! )!!!!!!!!!!!!!!!!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Annash
Blogger

Berichten: 26456
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 15:37

haha I know Tong uitsteken maar zondag telt ie nog nie mee, 28/29 februari wel!
en daarna gaat ze naar Friesland.. arme dancie, zonder mij Verdrietig

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:05

Even toch nog een reactie op de progressieve overgangen die Missouri noemt. Er worden in de M1 nog duidelijk PROGRESSIEVE overgangen gevraagd. Het wordt niet op prijs gesteld als je vanuit draf meteen stilstaat. Geheid dat er dan op je protocol staat: "progressieve overgangen rijden". Let daar mee op. Gewoon een aantal stappasjes tussen bijvoorbeeld het halthouden maken. Dat wordt meer op prijs gesteld! In die zin is er in de M1 ook nog geen sprake van oefeningen waarbij het paard verzameld moet lopen. Je hebt zeker wel een graad van verzameling nodig hoor, zeker voor de SB maar in principe worden alle gangen in arbeidsdraf/stap/galop gevraagd.
Mijn advies: let daar wel op!

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:29

[edit] weggehaald [/edit]

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:18

gewoon lekker rijden zoals je altijd rijdt!
er wordt idd een graad van verzameling gevraagd enzo!
Rij gewoon hoe je een M proefje ook Thuis rijdt!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:57

Veel succes!!!!
EN het gaat lukken!!

Annash
Blogger

Berichten: 26456
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 17:01

ik hoop het Haha!

kei cool, tis een onderlinge en aangezien t carnaval is mogen we verkleden ..

zo ga ik dus (nee niet echt verkleed dat vind ik al 16jarige niet meer leuk tussen al die kleintjes van onze PC Tong uitsteken)

gewone rijlaarzen, witte rijbroek, en dan.. onze OUDE clubtrui (we rijden nu met giletje Lachen )
dus eigenlijk gewoon in t oude tenue

en dan met witte bandages de proef rond tuffen
hihi wil ze gewoon gebruiken Tong uitsteken

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:44

heee shanna heel veel succes met je weliswaar onofficiele M1 debuut, maar dat gaat vast wel lukken. ik kan je verder niet veel tips geven, want die zijn al allemaal gegeven, maarre ALLAAAF! (=carnavalskreet, haha)

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:07

nou, heeeeel erg veel succes! maar het gaat je lukken hoor!

(L)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hagelslag, MyWishMax en 38 bezoekers