Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 00:33

Noisy schreef:
Veel plezier met de shoot! Ik hoop dat het weer een beetje meewerkt := Wie komt er shooten?

Wij gaan vrijdag verhuizen *\o/*
Ik heb bijna alles al over gebracht naar de andere stal, alleen Rudi nog :+
Morgen komt eerst de smid om zijn ijzers eraf te halen want daar is het kleigrond en meneer is niet zo zuinig op zijn voeten. Ik ben dan bang dat ik iedere week een ijzer kan gaan zoeken. Bovendien gaat hij, als ze de wei weer opgaan, in een ruinengroep dus ook maar even voor het geval dat er achterbenen gaan rondvliegen



Wat grappig ik ben vrijdag verhuisd. Dichterbij staan en mijn beste vriendin(spreek ik ook mee af zonder de paarden) heeft ook recent waarbij ik mee was afgelopen woensdag paardjes gekeken en een leuke pony gevonden om te kopen en zaterdag de pony laten komen op dezelfde stal. Na 2 keer rijden wat wat minder ging na de verhuizing erge stress. Hij was sloom en hij zat echt te klooien in de galop. Nu al 2 keer gereden en onze niveau is terug dus ik helemaal happy. Pony lag zelfs in de paddock en hij heeft open tralies van de stallen beide kanten en zijn buurman likt hem zelfs. Ze zijn zo zoet samen. Normaal vind ik buitenbakken veel spannender maar moet zeggen ik vind het heerlijk in de buitenbak. We beginnen langzaam onze draai te vinden en super leuk dat ik ook overal bij word betrokken bij de pony van mijn beste vriendin.

Naar welke stal ben je verhuisd? Ga je nog meedoen de 21e?

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 00:41

tine10 schreef:
Ik heb morgen nog een wedstrijd en dan neem ik even een wedstrijdpauze. Ik heb in korte tijd 3x dezelfde jury gehad (verschillende lokaties), die moeite heeft met een IJslander in de dressuur. Eerst maar door trainen zodat we echt een perfecte proef kunnen neerzetten. Dan kan ze er toch echt niet meer omheen....


Wat naar de couloured dressage cup zou perfect bij jou passen. Wedstrijd bomvol ongewone combinaties.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 09:13

Wij zijn gisteren weer gestart, in Vinkega op een haflinger wedstrijd. Helaas weinig deelnemers, 1xB, 1xL1, 1xM1 en 1xM2. De Z groep was dan wel weer stuk groter. Dus de B/L1 en M1/M2 werden samengevoegd. Heerlijk gereden, fijne jury en mooie protocollen met opmerkingen. Eerste proef 194,5 en 1ste prijs, tweede proef 190,5. Stand nu 8 winstpunten in de L1.

Opmerkingen blijven steeds hetzelfde dus we weten goed waar aan te werken, nu lekker trainen aan die punten voor de selectie straks in juni. Nu rijden we de selectie op gras en dat heb ik nog nooit gedaan, dus overweeg wel om toch even een wedstrijd vooraf op te zoeken om een keertje op gras om te oefenen.

Die Couloures dressage cup ziet er leuk uit, wie weet volgend jaar de moeite waard om eens heen te rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 19:26

Ruby,
We zijn terug verhuisd naar de stal waar Rudi geboren is.
Op de foto is het omcirkelde raam het raam van de stal waarin hij geboren is.
Afbeelding
Nu staat hij helemaal aan het andere eind.
Inmiddels is hij gewend en weer zijn rustige, vrolijke zelf op stal. Alleen met rijden is hij nog wat afgeleid. Ergens snap ik dat ook wel want hij kan hier een flink eind van zich af kijken over de landerijen en stel je voor dat je iets mist :roll: :')
Ik sta nog steeds ingeschreven maar ik twijfel nog wel. 1. Omdat Rudi nu dus zonder ijzers staat zie ik dat zijn benen soms een beetje oplopen op stal. Op het zachte loopt hij prima maar op het harde nog wel een beetje gevoelig. Ik wil hem niet overbelasten daarop, en 2. Het is van ons af een uur rijden naar Houten. Ik laat het vooral afhangen van hoe het gaat met Rudi’s voeten. Geld terug krijg ik toch al niet meer want de sluitingsdatum is al geweest. Ik zag wel dat onze klasse om 13:15u start dus dat is op zich wel een lekkere tijd.

Wauw Sandra, mooie punten *\o/*

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:06

Oh wat leuk dat hij weer op zijn geboorte stal staat

different1
Berichten: 3636
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 20:41

Vandaag voor het eerst met eigen vervoer op wedstrijd geweest <3
Dat alleen al is een overwinning, en verder praten we nergens over _O- _O-

Tani was even vergeten wat wedstrijden rijden nu precies was, en ze was HEET en vreselijk afgeleid, gigantisch veel hinniken, ook tijdens de proef...
Gevalletje "dat doet ze anders nooit!" 8)7
De voorbereiding was niet optimaal dus ik ging zonder verwachtingen op pad, en ondanks dat het een best zooitje was ben ik toch heel erg trots op Tani <3
Want hoe heet en afgeleid ze ook was, ze blijft betrouwbaar!
53,42% stond er op m'n protocol en dat viel me eigenlijk nog niet eens tegen...
Het had iets meer kunnen zijn als ik niet 1 onderdeel was vergeten |o :')
We gaan gewoon wat meer op pad, dan komt het best goed!

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 10:55

Goede punten Sandra! Wel jammer dat er maar zo weinig starts zijn, is dat altijd zo met de Haflinger wedstrijden?

Different je hebt weer kms gemaakt ;)

Even een paar plaatjes van Vino, hij doet het allemaal zo knap. Vanmiddag weer op wedstrijd, ik hoop dat hij daar net zo braaf is als thuis.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rien10
Berichten: 14701
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 11:37

Ik mag zondag weer. L1 (nu +9) Ik denk dus de laatste keer.
Brix is MEGA fit de laatste tijd, ik heb er 2 weken geleden ook af gelegen. Hij deed een 180 gradendraai. Daar is het rete-snel in en hij draai zo onder je vandaag. Een bepaalde hoek in de baan ga ik ook niet meer lichtrijden, ik kijk wel uit :D

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 20:07

SandraWierda schreef:
Oh wat leuk dat hij weer op zijn geboorte stal staat

Jaaa, heel blij mee! En er hangt daar ook zo’n fijne sfeer <3 Ik merk dat ik dat echt een beetje heb gemist ook. Ook de rust die er op stal is. Ja, echt genieten weer. Ik merk ook dat Rudi weer heerlijk ontspannen is en gemotiveerd. Vandaag helemaal vergeten mijn sporen om te doen. Ik kwam er pas achter toen we al lang en breed aan het rijden waren.

Uhhh Littleroosie, wil je wel even wat vrolijker kijken? Met zo’n knappe kerel onder je mag je alleen maar lachen :D

Rien10 oei, bodeminspectie gedaan. Was de bodem nog goed daar? Komt vast goed zondag. Hakken laag en gaan =:)

Ik heb me afgemeld voor Houten Ruby. Droes gaat door het land en het paard van een kennis van mij is er ook aan overleden. Ik wil niet het risico lopen dat Rudi besmet raakt omdat ik zo graag naar een grote wedstrijd wil waar paarden vanuit het hele land naartoe gaan. Ik kan dan niet ontspannen rijden.
Ik heb me nu opgegeven voor een kleine wedstrijd op 3 mei.

We zouden vanmiddag eigenlijk een bloesemshoot doen maar die is helaas gecanceld. Door het slechte weer van de afgelopen dagen is er al veel bloesem gevallen en zijn de mooie volle bollen met bloesem al weg :\ Dus ik heb er zelf maar één gemaakt bij de sering. Toch nog een beetje bloesem :o
Afbeelding

rien10
Berichten: 14701
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 21:08

Hakken laag. Plak broek aan. Komt goed.

Leuke foto bij de sering!

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 21:40

Leuke foto van rudi!

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 09:08

rien10 schreef:
Hakken laag. Plak broek aan. Komt goed.

Leuke foto bij de sering!

Haha ja precies! Vroeger had je ook van dat spul wat je op je zadel kon smeren. Bleef je letterlijk mee plakken _O-

DiscoDipp

Berichten: 2870
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 11:43

Noisy schreef:
rien10 schreef:
Hakken laag. Plak broek aan. Komt goed.

Leuke foto bij de sering!

Haha ja precies! Vroeger had je ook van dat spul wat je op je zadel kon smeren. Bleef je letterlijk mee plakken _O-


Sporty haft spray!
Staat nog steeds in de zadelkamer _O-

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 12:35

:')
Misschien een idee voor mijn doorzitten. Ik vind dat toch zo lastig. Ben het wel aan het oefenen maar Rudi laat me niet altijd fijn zitten en voor mijn gevoel ziet het er dan zo uit:
Afbeelding

rien10
Berichten: 14701
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 15:33

Oh, dit is zo herkenbaar. !!

rien10
Berichten: 14701
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:13

Vandaag stond de teller aan het begin van de dag op L1 + 9. Dat moet te doen zijn, dacht ik.
M’n dochter helpt altijd met wedstrijd rijden en ze zei: mam, je eigen ding doen. In de prijzen ga je niet rijden, er lopen allemaal 007’s mee, Totilassen en Jazzen.
Ik.: ok. Beste beentje voor!!
En toen…. 2 x 1e. 4 winst.
Al dat bloederige spul kwam de (redelijk drukke) baan niet door.
Ik moest ook echt scherp blijven, maar het lukte. Ik ben nog het meest blij met het jury commentaar “fijn gereden”.
Hopla. L1 + 13.

Mijn man: gefeliciteerd. Kook jij vanavond?
Ehhh nou. Nee.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:23

Proficiat!

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:19

Wat gaaf, gefeliciteerd *\o/*

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 19:12

rien10 schreef:
Vandaag stond de teller aan het begin van de dag op L1 + 9. Dat moet te doen zijn, dacht ik.
M’n dochter helpt altijd met wedstrijd rijden en ze zei: mam, je eigen ding doen. In de prijzen ga je niet rijden, er lopen allemaal 007’s mee, Totilassen en Jazzen.
Ik.: ok. Beste beentje voor!!
En toen…. 2 x 1e. 4 winst.
Al dat bloederige spul kwam de (redelijk drukke) baan niet door.
Ik moest ook echt scherp blijven, maar het lukte. Ik ben nog het meest blij met het jury commentaar “fijn gereden”.
Hopla. L1 + 13.

Mijn man: gefeliciteerd. Kook jij vanavond?
Ehhh nou. Nee.

BAM!
Gefeliciteerd *\o/* Nu lekker door trainen voor de L2

different1
Berichten: 3636
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:21

Wat gaaf Rien10, de punten zijn top, maar dan ook gewoon beide proeven de 1e prijs meenemen is wel de kers op de taart!

Wij mogen zondag weer, heb even een paar wedstrijden wat sneller achter elkaar gepland om in het ritme te komen, ben heel benieuwd hoe ze zich nu gaat gedragen :D

rien10
Berichten: 14701
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:54

Vandaag les gehad. (Binnen, dat wel) met die storm, slagregens en donderslagen.
Ik ben blijven zitten. Man man man, drukte schopper, kleine oranje skippybal van 18 jaar oud. Hoe verzint hij het.
Hij is dan snel, heet, maar dat is eigenlijk (stiekem) wel lekker rijden. Hij geeft dan net ff dat extra.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:20

rien10 schreef:
Vandaag stond de teller aan het begin van de dag op L1 + 9. Dat moet te doen zijn, dacht ik.
M’n dochter helpt altijd met wedstrijd rijden en ze zei: mam, je eigen ding doen. In de prijzen ga je niet rijden, er lopen allemaal 007’s mee, Totilassen en Jazzen.
Ik.: ok. Beste beentje voor!!
En toen…. 2 x 1e. 4 winst.
Al dat bloederige spul kwam de (redelijk drukke) baan niet door.
Ik moest ook echt scherp blijven, maar het lukte. Ik ben nog het meest blij met het jury commentaar “fijn gereden”.
Hopla. L1 + 13.

Mijn man: gefeliciteerd. Kook jij vanavond?
Ehhh nou. Nee.



Dat is wel een hele fijne dag zo :D

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 13:52

Super goed gereden Rien, knap gedaan!

Ik ben afgelopen weekend met Vino weer op pad geweest. Hij was heel braaf, vond de wedstrijd ringen wel eng (was ook echt heel veel te zien) waardoor hij zich ging afsluiten en ik er niet meer echt aan kon rijden en hij zich ook scheef ging zetten. We hadden 179,5 en 183 punten. Ik ben blij dat hij weer braaf was en we moeten gewoon kms maken.
Afbeelding

rien10
Berichten: 14701
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 14:46

“Afsluiten” en dan bijna winst en winst rijden vind ik erg knap.
Dus je ziet maar weer: blijven rijden. Niet halverwege de proef opgeven omdat het niet lukt. Goed gedaan!!

xJurdyWonanx

Berichten: 4051
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 18:46

Afbeelding
Afgelopen weekend ook weer op wedstrijd geweest op een hele fijne locatie.
Heb in maart laatste punt gehaald om M startgerechtigd te zijn, maar wilde toch graag nog mee doen hier. Altijd fijn om zonder (onbewuste) druk van het presteren te rijden.
Hadden 194 punten, dus op zich best tevreden.

Met Pinksteren de eerste keer een poging wagen in het M.