De zin en onzin van het rijden met WITTE bandages

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 15:17

Ik rij heel vaak met bandages gewoon omdat montana jong is en wel eens een rare beenbeweging kan maken Knipoog. Als het echt nat en vuil is doe ik peesbeschermers om. Als ik wedstrijd heb doe ik witte bandages om, waarom: wel ik vind dit gewoon mooi staan, het brengt je zo echt in wedstrijdsfeer als je zo die paarden mooi uitgedost in het wit ziet. Verder vind ik dit een echt nutteloze topic want ieder heeft toch gewoon zijn eigen mening over met wat en in welke kleur hij rijdt! Jij mag er misschien niet voor zijn wel andere wel.

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 15:59

Thuis rijd ik de ene keer met peesbeschermers en strijklappen en de andere keer met bandages, net hoeveel zin en tijd ik heb...

Op wedstrijd vind ik het altijd erg netjes als er met witte bandages losgereden wordt maar helaas moet ik dat nog maar even uitstellen.

Tygahno vind vreemde mensen bij zijn acherbenen nogal eng, zelfs als iemand anders dan ik de strijklappen achter af wil doen dan slaat hij uit dus op een wedstrijd terein waar alles vreemd is lijkt het mij niet handig om iemand aan zijn achterbenen te laten zitten.
Ik kan zelf alles bij zijn achterbenen doen bandageren ,wassen, knippen maar als er iemand anders naar zijn achterbenen bukt dan staat hij al op "scherp".

Ik zie mij al op het wedstrijdterein eerst even afstappen zelf de bandages afdoen en dan met een vieze witte rijbroek weer opstappen

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 16:03

free schreef:
Verder vind ik dit een echt nutteloze topic want ieder heeft toch gewoon zijn eigen mening over met wat en in welke kleur hij rijdt! Jij mag er misschien niet voor zijn wel andere wel.


Waarom reageer je hier dan?? Als je iets nutteloos vind moet je er ook niks neerzetten! Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:13

Antoinette"]
[quote="YvonneS"][quote="alja schreef:
en heb toch een persooonlijke groom die het er vanaf kan halen


Mmm je moet je niet groter voor gaan doen dan je bent, maar goed!
[/quote]

Zal ik er nog een schepje bovenop doen? Ik heb er meestal een stuk of 3/4 bij me Schijnheilig
[/quote]

Is vast niet vergelijkbaar met het team dat wij om ons heen hebben Haha! Clown .

Wij rijden niet met bandages. Dit omdat het A niet te doen is in de endurance en B willen wij graag dat de paarden hun pezen lekker uitharden. Door middel van trainen uiteraard.

Ik kan op zich op een dressuurwedstrijd goed begrijpen dat mensen het doen. Maar dan inderdaad qua presentatie. Het maakt het net een beejte af. Eerlijk is eerlijk, zo is het wel.

Waar ik me meer aan erger zijn die mutsen die hun paard geheel in kleur hebben maar geen reet weten waarmee ze bezig zijn. De zogenaamde kapsonestrutjes Haha!

Bij ons op stal liep destijds iemand geheel in rijkleding. (ruitjesbroek, leren laarzen en kabeltrui) maar zette geen stap op dat paard. Nu zijn ze naar de manege verhuisd, helemaal hun stijl dachten ze Haha!.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 16:15

Zo is t idd, maar ik zou er geen bandages voor kopen als ik er nooit mee rij.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:27

YvonneS"]
[quote="free schreef:
Verder vind ik dit een echt nutteloze topic want ieder heeft toch gewoon zijn eigen mening over met wat en in welke kleur hij rijdt! Jij mag er misschien niet voor zijn wel andere wel.


Waarom reageer je hier dan?? Als je iets nutteloos vind moet je er ook niks neerzetten! Lachen
[/quote]

Omdat ik dan toch effe mijn zegje kunnen doen heb Tong uitsteken

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 19:43

Hihi, oke! Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132098
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:55

Zelf heb ik nooit met bandages (los)gereden.
In vind het nl. nogal ondingen en ze moeten er altijd op het verkeerde moment afgehaald worden Clown
Daarbij heb ik er ook nooit echt het nut van ingezien, dus dan maar niet Knipoog

Voor een show oid. vind ik het trouwens wel heel mooi hoor, het plaatje is net wat meer af dan wanneer je paard "blootbeens" door de ring gaat.

Ploeps
Berichten: 264
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:46

Ik vind het wel netjes.. en ik rij zelf ook altijd met witte bandages als ik wedstrijd heb.. *LOL* Haha!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:10

Jah ach of het nut heeft... kweetniet
maar ik vind het zoo mooi staan!!
Ik wil ze zelf ook heel graag, gewoon om voor een prijsuitrijking vind ik het gewoon super gaaf staan Lachen
mjaa ik ben ook wel een helemaal gek van setjes..
Maar met los rijden.. nee want dan kijkt iedereen me zo aan van die voelt zich ook heel wat haha daar heb ik dan net weer het lef niet voor Knipoog
maar met een parade ofzo lijkt me heel gaaf Knipoog

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:21

Voor de presentatie... Mmm... Voor wie dan? Niet voor de jury, in de ring moeten ze toch af.
Tja, ieder z'n lol, ik zie de toegevoegde waarde niet zo en het lijkt me echt iets voor mij om ze te vergeten Bloos Tijdens een les ofzo kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.

Nou heeft hij al 4 ingebouwde witte bandages van zichzelf, dus dat scheelt Haha!

meltjuh

Berichten: 4
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:28

het enige nut van rijden met witte bandages is dat het er mooi uitsiet. met de wedstrijd moet het er tog weer af. dus eigenlijk heeft het geen nut.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:31

Bij de Junioren en Young Riders is het gewoon 'trendy'...
En ik doe er zelf ook wel aan mee, vind het nml erg mooi, chique, opvallend, verzorgd en natuurlijk ook beschermend.
Tijdens bondstrainingen van Dhr Peeters moeten de paarden ook met wit gebandageerd worden, het wordt dus ook zeer gewaardeerd.

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:51

sedert wanneer mag je niet meer in de ring met bandages bij een wedstrijd?

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:56

Dat is altijd zo geweest Dutske. In Nederland in ieder geval wel.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:01

zin: ff lekker pronken met je paard Haha!
onzin: eh... dat kan ook wel zonder witte bandages

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:10

margreetje: azo, omdat op de meeste foto's van wedstrijden zie ik altijd witte bandages
ahja...

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:22

Taygalover schreef:
Ik heb ze niet eens Knipoog
Zegt dat genoeg Haha! Schijnheilig



ik ga mee! Haha!

vind het zulke onzin!ziet er allemaal wel chique uit, vooral bij de grote toppers, maar vind het zonde van je wit Tong uitsteken en van je tijd! en die heb ik al zo weinig Haha!
ik vind het meer een luxeprobleem! wij nederlanders zijn gewoon te veel verwent

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:40

YvonneS schreef:
Als het mooi is voor de show, waarom wil dan niemand een paard met witte benen hebben???? Dit is in mijn ogen precies hetzelfde!


Dát is precies de reden waarom ik wél een paard wil met vier witte voetjes Knipoog (4 hoge witte benen vind ik dan weer minder, maar ook niet lelijk ofzo)
Witte bandages of witte voetjes, zelfde effect en ik vind het super mooi staan... zit er zelfs over te denken om Gol dr 4e voetje ook nog maar ff wit te verven Tong uitsteken
Als ik ergens van hou is het wel wit op een wedstrijd Haha!
Witte bandages heb ik alleen nooit om, want 1 ik kan niet bandageren, ziet er niet uit as ik het doe en 2 ik vind het nutteloos en 3 die witte dingen worden zo weer vies. en 4 ik heb geen witte bandages. Maar mooi staan vind ik t wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:00

Ik vind witte bandages juist heel netjes staan, maar meestal rijd ik los met gewone peesbeschermers. Qua tijd maakt het misschien een halve minuut verschil, ook bandages heb je zo om en af (als je een braaf paard hebt in ieder geval wel). Voor die paar minuten tussen de twee proeven, doe ik trouwens nooit de beenbescherming opnieuw om en af.

Witte bandages kunnen trouwens wel degelijk nut hebben. Als je aan het rijden bent in een bak met spiegels (en dan bedoel ik niet zozeer op een wedstrijd, maar in het algemeen), dan kun je veel beter zien of je paard recht loopt. Ook als je bijvoorbeeld zijgangen rijdt kun je het resultaat veel makkelijker in de spiegels bekijken.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 00:24

Ja en daar heeft mijn paard witte benen voor, nou ja dat horen ze te zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:32

YvonneS schreef:
Ja maar iedereen roept het op een manier van ik doe ze om omdat het sjieker is of voor de show. Dat hoef je dus bij ons op een ws niet te doen want er staat nooit een kip aan de kant (ja papa's mama's en vriendjes!) Ik vraag me gewoon af waarom mensen met witte bandages los moeten rijden that's it!



ja maar dat is jouw probleem!

Als ik iemand bij me heb rijd ik altijd met witte bandages los, het hoort gewoon bij je presentatie. Ik ben nog steeds op zoek naar een paar nederlandse vlaggetjes om op de sluitingen te naaien zodat ik Zweden ook eens lekker chauvinistisch kan doen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:36

Zep schreef:
Ik ben nog steeds op zoek naar een paar nederlandse vlaggetjes om op de sluitingen te naaien zodat ik Zweden ook eens lekker chauvinistisch kan doen Tong uitsteken

In de dumpwinkel hebben ze die wel, die komen dan van uniformjassen af Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 02:28

YvonneS schreef:
Ja en daar heeft mijn paard witte benen voor, nou ja dat horen ze te zijn...


De mijne heeft toevallig geen witte benen en dan kunnen witte bandages dus wel erg handig zijn in voor wat ik net noemde.

Die witte benen van jouw paard kun je ook gewoon wit houden hoor Knipoog. Kwestie van een borstel pakken, beetje water en shampoo en schrobben maar...

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:34

ik heb ze wel maar gebruik ze nooit! heb ze ooit eens moeten kopen voor een demonstratieteam. vind het onzin. in je proef moeten ze toch af. heb wel eens bandages omgedaan om bij een pony met witte benen de benen wit te houden voor ik de proef in moest maar daar gebruik ik dan zeker geen witte voor.