De zin en onzin van het rijden met WITTE bandages

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:03

Ik rij thuis altijd met peesbeschermers en heel soms bandages...Dus op concours met inrijden ook!

Soms heb ik wel zin om lekker op te vallen en als ik dan 'te' veel tijd heb wil ik nog wel eens de witte (gewonne ergens) bandages pakken.
Gewoon voor de lol. Ik heb ze toch gewonnen en anders ligge ze dr maar. Nu worden ze tenminste nog gebruikt, naja 2 keer per jaar ofzo...

Mama moet toch ook wat te doen hebben (wassen van de bandages).

En oja als ik eens leuke foto's wil maken om uit te vergroten doe ik dat op concours dus dan natuurlijk ook met witte bandages om extra 'kak' te zijn.

Schijnheilig

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 21:55

CCCCorine"]
[quote="YvonneS schreef:
Ja en daar heeft mijn paard witte benen voor, nou ja dat horen ze te zijn...


De mijne heeft toevallig geen witte benen en dan kunnen witte bandages dus wel erg handig zijn in voor wat ik net noemde.

Die witte benen van jouw paard kun je ook gewoon wit houden hoor Knipoog. Kwestie van een borstel pakken, beetje water en shampoo en schrobben maar...
[/quote]

O ja joh?! Schijnheilig Als ik geen wedstrijd heb en het is blubber in het land ga ik echt niet elke dag zijn benen wassen hoor!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 10:37

Ik vind het er wel mooi uitzien, maar doe er niet aan mee. In onze regio wordt sowieso weinig met witte bandages losgereden. Verder rijd ik nooit mer bandages (peesbeschermers), dus waarom dan wel ineens op wedstrijd?

Zep, je hebt wel van die klittebanddingetjes voor om de bandages in het rood wit blauw OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:05

nee, vlaggetjes zijn stoerder Haha!
Moet maar eens bij de dump langs geloof ik

Sall

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:15

tjee, waar maken mensen zich toch druk om.
Ik rij bijna ALTIJD met WITTE bandages (en met witte shabrakjes)...
* ik vind het mooi (ookal zit ik erop en zie ik het niet, ik zit er dan apetrots op!)
* bandageer met lappen, betere drukverdeling en bescherming.
* doe ze zelf in de wasmachine en haal ze er weer uit
* heb een aantal setjes zodat ik nooit misgrijp
* er is Ooit iemand wel eens naar me toe gekomen, met de vraag waarom? Mijn antwoord was: omdat het mijn hobby is en omdat ík dat leuk vind.

Soms rij ik idd ook met beschermers, gaan mensen dan ook vragen stellen waarom ik dat doe? get a life

Oh... en ik heb nog wat geleerd: heb begrepen dat paarden met witte bandages, beter leren uitstrekken. Haha!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:23

Sall schreef:
Oh... en ik heb nog wat geleerd: heb begrepen dat paarden met witte bandages, beter leren uitstrekken. Haha!


Ja, maar dat moet je niet met blauwe proberen hoor! Haha!

Sall

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:28

Neee!! dan schiet je idd je doel voorbij, heb je zomaar die passage erin zitten.. Haha!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:31

Degene waarvan ik les krijg is helemaal blij dat mijn paardje witte benen heeft Haha! Zij kan dan altijd goed zien hoe de benen worden neergezet .
Zij vraagt dan ook aan klanten die paarden met donkere benen hebben of ze met witte bandages of witte beschermers willen rijden, want dan kan ze t beter zien Haha! --> dus uh daarom witte bandages Schijnheilig

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 21:04

Sall schreef:
Neee!! dan schiet je idd je doel voorbij, heb je zomaar die passage erin zitten.. Haha!


*Grinnik* Hoe bedenk je het!? Haha!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:17

De meeste mensen hebben daar anders speciale poeiers voor nodig Haha!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:30

Sall schreef:
tjee, waar maken mensen zich toch druk om.
Ik rij bijna ALTIJD met WITTE bandages (en met witte shabrakjes)...
* ik vind het mooi (ookal zit ik erop en zie ik het niet, ik zit er dan apetrots op!)
* bandageer met lappen, betere drukverdeling en bescherming.
* doe ze zelf in de wasmachine en haal ze er weer uit
* heb een aantal setjes zodat ik nooit misgrijp
* er is Ooit iemand wel eens naar me toe gekomen, met de vraag waarom? Mijn antwoord was: omdat het mijn hobby is en omdat ík dat leuk vind.

Soms rij ik idd ook met beschermers, gaan mensen dan ook vragen stellen waarom ik dat doe? get a life

Oh... en ik heb nog wat geleerd: heb begrepen dat paarden met witte bandages, beter leren uitstrekken. Haha!


Is te zien in je profiel!! Wit, wit en nog eens wit..... Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 21:32

Zep schreef:
De meeste mensen hebben daar anders speciale poeiers voor nodig Haha!


Idd! Temazepammetjess.... (o.i.d)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:40

Ik zou niet direct een slaapmiddel gebruiken om mijn paard in de piaffe te krijgen... eerder het omgekeerde Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 00:22

Eerder een pampampampammertje.

Sall

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 00:33

of 'n stampestampertjer Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 00:37

Wellicht beter een huppediehuppediehuppertje . Met springbloed moet je dan wat voorzichtig zijn in de dosering hoor.

Sall

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 01:39

da's waar Knipoog

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:18

Lovely schreef:
Wellicht beter een huppediehuppediehuppertje . Met springbloed moet je dan wat voorzichtig zijn in de dosering hoor.


Ik zal het onthouden Haha!.

Ik heb witte neopreen kappen van Eskadron (soort van Action kappen, maar dan van een ander merk Haha!). Hele handig, staat ook chique en snel eraf te halen voor de proef. Mijn rden: stukje extra uitstraling en bescherming!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:22

Anoukie schreef:
stukje extra uitstraling en bescherming!


Ga ik helemaal in mee!
Zodra Silly lang genoeg kan stilstaan om die dingen op wedstrijd te gebruiken, gaan de witte bandages gewoon om.

Zelfs de Darco lijkt een geweldige professionele dressuurbok met die dingen om... Haha! Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:35

Anoukie"]
[quote="Lovely schreef:
Wellicht beter een huppediehuppediehuppertje . Met springbloed moet je dan wat voorzichtig zijn in de dosering hoor.


Ik zal het onthouden Haha!.

Ik heb witte neopreen kappen van Eskadron (soort van Action kappen, maar dan van een ander merk Haha!). Hele handig, staat ook chique en snel eraf te halen voor de proef. Mijn rden: stukje extra uitstraling en bescherming!
[/quote]

Fotootje daarvan?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:39

essie79"]
[quote="Anoukie"][quote="Lovely schreef:
Wellicht beter een huppediehuppediehuppertje . Met springbloed moet je dan wat voorzichtig zijn in de dosering hoor.


Ik zal het onthouden Haha!.

Ik heb witte neopreen kappen van Eskadron (soort van Action kappen, maar dan van een ander merk Haha!). Hele handig, staat ook chique en snel eraf te halen voor de proef. Mijn reden: stukje extra uitstraling en bescherming!
[/quote]

Fotootje daarvan?
[/quote]

Afbeelding
Sorry, de foto is wat wazig.

Afbeelding
Hier zie je ze alle 4. Overigens, de achterkappen die hij hier om heeft zijn ook voorkappen, ik heb nu de echte witte bijbehorende achterkappen gekocht, die zijn een stukje langer. Heel makkelijk in gebruik OK dan! !

Wasmachine en klaar (wel even je klittenband goed vastmaken ).

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:07

Hoi,
ik doe er wel aan mee, ik rijd thuis ook altijd met de nodige bescherming (voor bandages met peesbeschermers, en achter strijklappen en springschoenen af en toe) dus op wedstrijd juist helemaal, ik vind het er ook gewoon mooi uit zien, en het valt op.