Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:05

Ik volg weer. Duidelijke opening zo!

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:06

Texas02 schreef:
Hoe zit dat met aantonen dat er 2 vingers tussen de neusriem kunnen? Moet degene die filmt dit nu doen? Bij mij past de hele hand er wel tussen, dat ding zit er bij mij voor de sier aan.. maar lijkt me lastig filmen terwijl je dat doet.. Dat was eerst toch niet zo? Wij hebben dat tot nu toe niet gedaan..


Was eerst inderdaad niet zo, ik weet ook niet hoe wij dat moeten gaan doen nu. Heb het gister zelf geprobeerd met één hand, maar dat is echt niet te doen :')

xSannee

Berichten: 4361
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:06

Ik heb vanochtend gefilmt! Ging minder goed dan dat ik hoopte :+
Het waaide mega hard, en ik kreeg d'r net niet helemaal lekker aan m'n been.

Maar op film lijkt het minder slecht haha. Dus ga het wel gewoon inleveren!

Wilde hem net inleveren, maar krijg deze meldingen. Iemand een idee wat dit is?

Ik had dus al wel een artikel gekocht maar die zie ik nu niet meer.

Afbeelding

Wij hebben de neusriem wel gefilmd, prima te doen met 1 hand hoor! Gewoon even de vingers er tussen!

EDIT: het is gelukt :+

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:15

Texas02 schreef:
Hoe zit dat met aantonen dat er 2 vingers tussen de neusriem kunnen? Moet degene die filmt dit nu doen? Bij mij past de hele hand er wel tussen, dat ding zit er bij mij voor de sier aan.. maar lijkt me lastig filmen terwijl je dat doet.. Dat was eerst toch niet zo? Wij hebben dat tot nu toe niet gedaan..

Ik heb er al een aantal gehad die dat deden en vind het wel een goede toevoeging. We kunnen het immers nu bij twijfel niet zelf doen. Het filmen ervan leek me niet heel lastig, je hoeft immers niet het hele hoofd in beeld te hebben.
Laatst bijgewerkt door Anoeska27 op 04-12-20 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:16

Ik ga jullie volgen!
Drie weken geleden heb ik voor de eerste keer meegedaan met het online event. Ik had nog 2 punten nodig om naar het L1 te kunnen en het was meteen raak: een score van 198 en daarmee mijn doel voor 2020 bereikt.
Voorlopig gaan we nu flink oefenen, want voor we daadwerkelijk L1 kunnen starten, moeten er nog wel een aantal onderdelen bevestigd worden.

FrNo
Berichten: 3672
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:18

Dat je van te voren niet meer op hoeft te hebben is wel fijn. Als er droog weer wordt voorspelt en er toch meer regen valt dan verwacht en de de bak te nat is, zit je niet met een probleem.

Ps blijft het inschrijf geld 7.50?

Kaitlyn

Berichten: 9731
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:20

Anoeska27 schreef:
Texas02 schreef:
Hoe zit dat met aantonen dat er 2 vingers tussen de neusriem kunnen? Moet degene die filmt dit nu doen? Bij mij past de hele hand er wel tussen, dat ding zit er bij mij voor de sier aan.. maar lijkt me lastig filmen terwijl je dat doet.. Dat was eerst toch niet zo? Wij hebben dat tot nu toe niet gedaan..

Ik heb er al een aantal gehad die dat deden en vind het wel een goede toevoeging. We kunnen het immers nu bij twijfel niet zelf doen. Het filmen ervan leek me niet heel lastig, je hoeft immers niet het hele hoofd in beeld te hebben.


Nee lijkt mij ook niet al te moeilijk. Als de neusriem niet te strak zit kun je die vingers er prima tussen krijgen.


FrNo schreef:
Dat je van te voren niet meer op hoeft te hebben is wel fijn. Als er droog weer wordt voorspelt en er toch meer regen valt dan verwacht en de de bak te nat is, zit je niet met een probleem.

Ps blijft het inschrijf geld 7.50?


Ja blijft €7,50!

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:21

Anoeska27 schreef:
Texas02 schreef:
Hoe zit dat met aantonen dat er 2 vingers tussen de neusriem kunnen? Moet degene die filmt dit nu doen? Bij mij past de hele hand er wel tussen, dat ding zit er bij mij voor de sier aan.. maar lijkt me lastig filmen terwijl je dat doet.. Dat was eerst toch niet zo? Wij hebben dat tot nu toe niet gedaan..

Ik heb er al een aantal gehad die dat deden en vind het wel een goede toevoeging. We kunnen het immers nu bij twijfel niet zelf doen. Het filmen ervan leek me niet heel lastig, je hoeft immers niet het hele hoofd in beeld te hebben.

Hier is het ook prima gelukt.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 13:26

Texas02 schreef:
Hoe zit dat met aantonen dat er 2 vingers tussen de neusriem kunnen? Moet degene die filmt dit nu doen? Bij mij past de hele hand er wel tussen, dat ding zit er bij mij voor de sier aan.. maar lijkt me lastig filmen terwijl je dat doet.. Dat was eerst toch niet zo? Wij hebben dat tot nu toe niet gedaan..

Dat moet nu inderdaad, kun je vinden bij de link in de openingspost uitleg pagina van paardrijden.nl Daar staan alle eisen.

FrNo, en het niet meer op hoeven geven met alleen een buitenbak vind ik ook erg fijn.

Erna_ tof dat je zo in 1x de laatste punten heb gehaald om te promoveren!

xSannee, fijn dat het gelukt is! En mooi dat het beeld toch meevalt.

PSvanLot

Berichten: 10169
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:29

Voorlopig blijft het €7,50. Totdat de gewone wedstrijden ook weer van start gaan. Dan wordt het aangepast.

tantesam
Berichten: 788
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:41

Duidelijke opening, bedankt.
Helaas start ik nog niet, zit er wel aan te komen met m'n 4 jarige. Kijk er in iedergeval heel erg naar uit.

xJen

Berichten: 189
Geregistreerd: 18-02-20

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:46

Leuk, een nieuw topic!
Ik ga vanaf januari weer verder met het online wedstrijd rijden (L1), tot die tijd nog even goed oefenen voor we ons debuut maken!
Ik volg gezellig jullie ervaringen en zal vanaf januari ook de mijne delen!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:54

Afbeelding
Ik heb het nu wel gedaan omdat ik had gelezen dat dat nu moet.

Afbeelding

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:01

Urosa, dankjewel voor het opstellen van de mooie intro :D

Nou wij hebben vanmorgen ook een proef opgenomen.
Wat een teleurstelling.... :') Ik had er keihard voor getraind, gister een halve dag vrij genomen om nog te kunnen gaan lessen, en vanmorgen een halve dag vrij genomen om te kunnen filmen... Hoge verwachtingen.... dikke pech! Geen idee wat het was, spanning, ongehoorzaamheid, wind, afleiding, ik weet het niet maar het ging in ieder geval niet zoals we kunnen. Dikke jammer maar toch ingestuurd (zaten ook geen mega fouten in ofzo) :j
Nieuwe systeem lijkt prima te werken. Ben heel benieuwd hoe het verder gaat :))

De neusriem filmen is inderdaad nieuw, wat mij betreft een super goede toevoeging. Wij deden het eigenlijk altijd al :j Wij doen het zoals onderstaande foto's en de filmer wiebelt er wat aan zodat je duidelijk kunt zien hoe los ze zitten :j

Afbeelding

Afbeelding

Kaitlyn

Berichten: 9731
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:11

Moet je de ruimte van de neusriem niet op het neusbot laten zien en de vingers een kwartslag gedraaid?

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:14

Kaitlyn schreef:
Moet je de ruimte van de neusriem niet op het neusbot laten zien en de vingers een kwartslag gedraaid?

Het lijkt mij er vooral om gaan dat de jury duidelijk kan zien dat het niet strak zit. Dat zie je op deze wijze heel duidelijk (daarom friemelt filmer er wat aan, dan zie je ze echt duidelijk bewegen en de ruimte die er tussen zit zeg maar).

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:21

Ik las op de eerste pagina iets over de mails? Je krijgt dus 2x een mail?
1x als je filmpje is goedgekeurd en 1x als je beoordeling binnen is?

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:22

Ik kreeg vorige keer (toen ik niet die vingers onder de neusriem had laten zien) al de opmerking dat mijn neusriem mooi los zat :+

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:25

linda2008 schreef:
Kaitlyn schreef:
Moet je de ruimte van de neusriem niet op het neusbot laten zien en de vingers een kwartslag gedraaid?

Het lijkt mij er vooral om gaan dat de jury duidelijk kan zien dat het niet strak zit. Dat zie je op deze wijze heel duidelijk (daarom friemelt filmer er wat aan, dan zie je ze echt duidelijk bewegen en de ruimte die er tussen zit zeg maar).


Het lijkt mij wel dat het op het neusbot moet. Het paard moet namelijk nog kunnen kauwen en slikken volgens de knhs. Dat kun je alleen controleren op (of onder) de neusriem, want daar moet ruimte zijn. Ruimte aan de zijkant van een neusriem zegt niet hetzelfde als ruimte aan de bovenkant.

Dit filmpje laat het zien https://www.youtube.com/watch?v=w_y3_QT ... =emb_title

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:28

Staat niet in de regels dat het op het neusbot getoont moet worden. En ik weet 300 procent zeker dat een jury op mijn filmpjes kan zien dat het zo los zit, dat het ook op het neusbot niet strak kan zitten. Maar dat is mijn mening :o

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:35

Joepie een nieuw topic!! Ik ben ook weer van de partij. :D

PSvanLot

Berichten: 10169
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:35

Goed dat het moet, ik heb nu inmiddels 10 proefjes gedaan, maar geen enkele ruiter heeft het getoond.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:36

PSvanLot schreef:
Goed dat het moet, ik heb nu inmiddels 10 proefjes gedaan, maar geen enkele ruiter heeft het getoond.

Dat zegt wel iets over hoe veel moeite de mensen nemen om de regels door te nemen := :o

Ik zag ook dat sporen en bit nu aan twee kanten gefilmd moesten worden, dat zijn wij bij het bit vergeten dus ik hoop dat dat geen probleem is...

PSvanLot

Berichten: 10169
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:40

Dat zal echt geen probleem zijn.

Heb even een mailtje gedaan naar het online platform betreffende de neusriem, weet niet hoe duidelijk dat gecommuniceerd is.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:53

Ik weet niet hoe het met jullie refresh-tik is gesteld.... maar ik merk dat ik nu mijn email 100x ga refreshen _O-