verslag van wedstrijd; lage punten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:12

Lielle"]
[quote="yokie"]
Tja... dat onderdeel heet niet 'verzorging'. Het heet 'verzorging en uiterlijk van het geheel'. En met name dat laatste wordt nog wel eens vergeten, naar mijn idee.
[/quote]

dat klopt dus niet.
[quote="L1 proef 14 onderdeel 26. schreef:
De verzorging van het geheel: ruiter en paard
[/quote]

Nou klaar alweer, tot zover mijn stelling Scheve mond

Jeetje. Ben ik dan zo in de war; werd 'uiterlijk' meegenomen in de oude proeven? Bedankt voor de correctie *LOL*

Annash
Blogger

Berichten: 26512
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:50

CGJ12"]
[quote="Missouri schreef:
:D Twee jochies bij ons op stal gingen op wedstrijd met 1 pony... de een kreeg een 7 voor verzorging en de ander een 8, van dezelfde jury Haha!

En ach, je leert ervan...


Daarom geef ik IEDEREEN een 7. (da's toch mooi 70% en 3 winstpunten) op verzorging.

De rest rijd je er maar bij................ Haha!
[/quote]


haha die is mooi

als ik jou zo hoor, volgens mij mag je mij wel een x komen jureren Knipoog


en idd, jammer van de punten, je leert ervan
en ach, blijven oefenen dan komt het wel hoor!

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:16

Missouri schreef:
Mooi voorbeeldje: mevrouw X rijdt al 4 jaar M2 zonder ooit maar in de buurt te komen van een winstpunt.
Mevrouw X gaat naar wedstrijd in Bavel, omdat iemand anders daar in haar ogen onverdiend een hoop punten reed (ze was er zelf niet bij maar goed).
Dus mevrouw X krijgt daar 140 en 135 punten, omdat het gewoon waardeloos gereden was, en de jury durfde dat best te zeggen. Vader van mevrouw X (die niet onbevooroordeeld is... Schijnheilig ) roept voordat ze haar punten krijgt: "als je in Driel zo had gereden had je twee dikke winstpunten gehad!" omdat het nou eenmaal bekend is dat ze in Driel niet zo streng zijn.
En mevrouw X is dus boos omdat de jury haar weinig punten geeft, terwijl het voor haar gevoel zo goed ging. Maar de jury had gelijk: het zag er niet uit en er werd geen 1 oefening fatsoenlijk gereden.

daar waren de meningen over verdeeld.de mensen die langs de kant stonden dachten daar ook anders over.DE gene die voorlas = de zelfde persoon die bij op saar rijd.dacht er ook al heel anders over.Maar ff offtopic.hoe gaat met sarabande.Heb namelijk gehoort dat je je er niet een zelfs op mag rijden.omdat je dat niet kan.
Moraal: kijk eerst eens kritisch naar jezelf.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:24

daarkomt bij mevrouw X rijd 2 jaar M2 waarvan ze in die 2 jaar 5 wedstrijden gereden heeft.Jij was er niet eens bij dus ik vind het heel knap dat je kan oordelen over dingen die je niet gezien hebt.Daar komt bij iedereen doet zijn best om zo goed mogelijk te rijden.Degene die eerste was had 148 punten dus over de hele linie was het laag.Daar komt ook nog bij dat Mevr X op jouw aanraden naar Bavel is gegaan. omdat het zo mooi rijden is daar.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:54

Missouri"]
[quote="CGJ12 schreef:
een zesje op verzorging? Is wel mager.


Als iemand aankomt met een paard met lelijke vlechten, losse voorpluk, vieze, scheve staart, ongepoetste laarzen... dan geef maar mooi een 3 voor verzorging!!!
[/quote]

Dit vind ik dus echt onzin... dus als de voorpluk niet is ingevlochten kan je lagere punten voor de verzorging krijgen ??!!

Nou mijn paard heeft een miniscule voorpluk en ben ook echt niet van plan die ooit in te vlechten.... als ik dat doe elke keer dat gefrunik eraan dan heeft hij over een paar maanden geen voorpluk meer over!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:46

Ben ik helemaal met je eens Cinzano.......
Ik ga niet op de stoel van Onze Lieve Heer zitten om iemand te veroordelen over een losse voorpluk........

En als Missouri dan echt zover wil gaan:
Mensen met een dusdanig dikke reet , zodat ze niet in een hokje passen zou ik het liefst een 2 geven op verzorging.................. , maar ik hou me altijd in, en ook díe krijgen een 7.......

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:47

Missouri"]
[quote="CGJ12 schreef:
een zesje op verzorging? Is wel mager.


Als iemand aankomt met een paard met lelijke vlechten, losse voorpluk, vieze, scheve staart, ongepoetste laarzen... dan geef maar mooi een 3 voor verzorging!!!
[/quote]

Dat heeft al HELEMAAL niks met de verzorging te maken...........

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:01

maverick schreef:
daarkomt bij mevrouw X rijd 2 jaar M2 waarvan ze in die 2 jaar 5 wedstrijden gereden heeft.Jij was er niet eens bij dus ik vind het heel knap dat je kan oordelen over dingen die je niet gezien hebt.Daar komt bij iedereen doet zijn best om zo goed mogelijk te rijden.Degene die eerste was had 148 punten dus over de hele linie was het laag.Daar komt ook nog bij dat Mevr X op jouw aanraden naar Bavel is gegaan. omdat het zo mooi rijden is daar.


maar mevrouw X rijdt dan thuis toch ook?zodat ze al 2 jaar thuis op M2 niveau traint en dus beter hoort te worden

zo zie ik het hoor

ik heb ook 1,5 jaar M2 gereden voordat ik mn wp voor de Z1 bij elkaar had, maargoed door de vogelpest vielen er veel wedstrijden weg, en het eerste jaar M2 ben ik alleen op de rayons(3 winter 4 zomer) gestart maar dat wil niet zeggen dat ik dan het jaar erna even weinig punten haalde als het 1e jaar, ik heb toch thuis verder getraint etc

dus snap niet goed wat het aantal gereden wedstrijden er mee te maken heeft?