Wedstrijd vragen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lunapower
Berichten: 63
Geregistreerd: 08-10-18

Wedstrijd vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 09:55

Hallo,

Aangezien ik na de corona-crisis wedstrijden wil gaan starten, had ik een paar vraagjes. Ik had voor 1 vraag al een topic, maar heb besloten nu een topic aan te maken waar ik al mijn vragen in zet. Vergeef me als deze er al is, dan heb ik er overheen gekeken.

1. Hoe kun je je kwalificeren voor de regionale kampioenschappen (bij mij drenthe). Dus welke wedstrijden moet je rijden, hoe hoog moet je daar eindigen etc.
2. Als je niet weet of je paard/pony een pony of een paard is en je meet het zelf en je komt op een paard uit, maar dan ook net (lees ca. 2 a 3 centimeter) is het dan nog verplicht hem te laten meten?
3. Welke ponymeter raden jullie dan aan, als 2 wel verplicht is, of als ik zelf uitkom op een stokmaat onder de 1.57? (Omgeving de Wolden, Drenthe)

Hier kunnen in verloop van tijd nog wat vragen bijkomen. Ik heb eerst vooral onderzoek gedaan op het gebied van dressuur in het wedstrijdregelement, omdat je natuurlijk eerst een winstpunt in dressuur moet hebben..

Nanu

Berichten: 93
Geregistreerd: 27-06-15

Re: Wedstrijd vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:10

1. Daar kan je geloof ik kringwedstrijden voor rijden, welke dat zijn weet ik niet, hoe hoog je moet eindigen hangt soms af van het aantal deelnemers, maar een eerste plaats is natuurlijk altijd een gewonnen wedstrijd/proef
2. Met een pony mag je altijd tussen de paarden starten, daar hoeft ie niet voor gemeten te worden, hoe het zit bij om bij de pony's te starten weet ik niet
3. Geen ervaringen

Bowo
Berichten: 2838
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wedstrijd vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:19

1. Geen idee, ik ben niet bekend met het systeem van Drenthe.
2/3. Wil je tussen de pony's (en ben je onder de 18) of paarden rijden? Als je tussen de pony's gaat rijden, moet je pony zijn gemeten wanneer deze 8(?) jaar of ouder was (of jaarlijks indien jonger). Blijkt je pony een paard te zijn, dan kan je echter niet tussen de pony's rijden en moet je naar de paarden.
Als je tussen de paarden wil rijden, hoef je niet te meten.

Marie111
Berichten: 4682
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Wedstrijd vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:02


Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Wedstrijd vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:22

De kring wedstrijden in drenthe staan compleet los van de regio. Dit is ook geen selectie ervoor. In de zomer kun je meedoen aan selectie dit is één wedstrijd en als je bij de top zoveel zit dan mag je finale rijden een dag later.

In de winter zijn er wat meer selecties en dan mag de beste ook naar de finale.