L kur op muziek maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimwilliam

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

L kur op muziek maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 09:56

Hallo allemaal,

een vraagje. ik heb me voor van de zomer ingeschreven voor een kur op muziek in de klasse L.
zelf rijd ik een tuigpaard die vrij massief is in zijn bewegingen en ook elegant.
Ik heb al het overzicht van wat er in de kur voor komt maar hoe maak ik nu de perfecte kur?
ik heb al wel wat muziek maar als je een leuk nummer weet hoor ik het ook graag.
het meest lastige vind ik het opstellen van de oefeningen, mag je ook eerst 5m wijken en daarna 10m of moet het gelijk 10m enz?

hopenlijk kunnen jullie me helpen :)



hier wat foto's van mijn danspartner <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

o_mariska_o
Berichten: 581
Geregistreerd: 23-10-07

Re: L kur op muziek maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:28

Alle verplichte onderdelen moeten erin voorkomen en mijn ervaring is dat je verder weinig tijd over houdt. De knhs heeft er een folder over gemaakt met wat wel en niet mag, misschien die even opzoeken. Mijn kür was zo symmetrisch mogelijk, dus linksom gelijk aan rechtsom, zodat de jury weinig hoeft te 'raden' wat je gaat doen, maar dat is geen eis. Je mag de oefeningen zo achter elkaar zetten als wat het beste bij jou en je paard past. Die van mij maakte bv indruk met zn middendraf, dus die had ik in het begin gepland zodat hij meteen indruk maakte. Je muziek kan je ook op de oefening afstemmen, maar zou in principe 1 stap, 1 draf, 1 galop muziek kiezen, anders wordt het vrij veel. Succes!

kimwilliam

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: L kur op muziek maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 10:33

Toegestaan op L-niveau is bijvoorbeeld:
• een galopwissel door de draf
• middendraf of middengalop op gebogen lijnen / voltes
• heen- en terugwijken (met enkele meters ertussen) om het paard goed recht te stellen
Duidelijk boven L-niveau en dus verboden in deze klasse, zijn onder meer:
• een eenvoudige galopwissel (door de stap)
• wendingen om de achterhand
• Het binnenkomen, halthouden en groeten vanuit galop.


Ik wilde in galop binnenkomen, overgang naar draf en dan halthouden. mag dat dan wel? en groeten aan het begin van de kur mag dat ook?

o_mariska_o
Berichten: 581
Geregistreerd: 23-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:02

kimwilliam schreef:
Ik wilde in galop binnenkomen, overgang naar draf en dan halthouden. mag dat dan wel? en groeten aan het begin van de kur mag dat ook?


Voor zover ik weet mag binnenkomen in galop niet, dus ook niet als je dan een overgang terug maakt. Groeten aan het begin mag wel, of dat moet inmiddels zijn veranderd, maar heb ik altijd wel gedaan.

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:14

kimwilliam schreef:
Duidelijk boven L-niveau en dus verboden in deze klasse, zijn onder meer:
• een eenvoudige galopwissel (door de stap)
• wendingen om de achterhand
Het binnenkomen, halthouden en groeten vanuit galop.


Ik wilde in galop binnenkomen, overgang naar draf en dan halthouden. mag dat dan wel? en groeten aan het begin van de kur mag dat ook?


Het lijkt me dus duidelijk dat je niet vanuit de galop mag binnenkomen.
Veel succes en plezier met het maken van je kür!

kimwilliam

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 15:21

dan gaan we voor een stoere, emotionele binnenkomst *\o/* in draf wat ook erg gaaf is! :D