Staart scheren of invlechten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Staart scheren of invlechten

scheren
36 (40%)
Invlechten
53 (59%)

Totaal aantal stemmen: 89


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:17

Ik houd mijn pony graag pony... lekker puur natuur dus Tong uitsteken
Op wedstrijd vlecht ik hem dan in. Als er met vlechten wat verkeerd gaat haal je t er weer uit maar als er met scheren wat verkeerd gaat of je veranderd van mening zodat je vlechten toch mooier vindt kan je er niets meer aan doen.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:53

Ingevlochten vind ik het mooist. De staart van Romanoff was helaas geschoren toen ik hem kocht. Ik zou het graag laten groeien, maar dan loop je een tijdje er erg onverzorgt bij, en dat vind ik ook geen goed idee.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:36

Ik vind ingevlochten niet mooi. Had het altijd opgeschoren, niet zo ver. Vond dat zelf wel mooi in combi met Ironique haar volle staart.
Nu start ik niet meer en laat ik het bijgroeien, ziet er nu iig niet uit Haha!

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:15

patos schreef:
idd, patos is ook geschoren, daar zie je bijna niets van. Vind het een heel chique gezicht geven, de haren aan de zijkant van de staartwortel zijn vaak van zich zelf al wat korter. Heel eerlijk gezegt (is mijn mening, ik val niemand aan) vind ik het invlechten van de staart een beetje truttig, deed ik vroeger bij mn shetlander Knipoog, fjorden, halfingers en friesen uitgezonderd. Op wedstrijden zie ik in mijn klasse ook bijna nooit mensen die de staart hebben ingevlochten.


Ben ik het helemaal mee eens! Ik scheer ook de zijkanten weg vind ik veel chiquer staan en ik vind zelf dat zijn staart hierdoor veel voller lijkt! En trouwens ik heb 2 ruinen dus vind ik het idd een beetje truttig staan(haha net een meisje), maar ik zou het ook niet doen als ik een merrie had hoor Haha! Invlechten deed ik nog toen ik met mijn c-pony reed in de B! Tong uitsteken Ik zie het ook nooit bij mensen hier op wedstrijden in de buurt Maarre iedereen natuurlijk zijn eigen smaak!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:51

Geen van beide! Krijgt ie een dikke merriekont van! Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:24

Ik vind scheren geen gezicht, zo'n gekke dunne geschoren staartwortel ziet er toch niet uit? Haha!
Gelukkig zie je ook in de GP steeds minder paarden zo lopen, de meeste zijn puur natuur. Vlechten van de staart deed ik vroeger ook altijd, maar nu vind ik natuurlijk veel mooier.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:19

Ik vind dat een paard dat een mini plukje heeft niet geschoren moet worden, maar bij een paard dat een mooie bos heeft hangen en regelmatig wedstrijdjes loopt vind ik dat scheren mooier is. Daarbij scheelt het een hoop tijd en ziet er proffessioneler uit.

goldie98

Berichten: 115
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 03:07

ik scheer het op. Vind ik ook mooier staan. Dan zie je de achterkant duidelijker *LOL* . vind ik mooi staan bij haar. Mooie achterhand Vingers aflikken

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 10:50

Het ligt er idd aan wat voor staart het paard heeft. Die van mij heeft een volle bos, en dat accentueer je alleen maar door het bovenste stukje weg te scheren (echt maar een cm of 15). Zo krijgt ze een mooie stevige kont en een optisch vollere staart.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 16:25

Noureyev heeft ook een schitterende volle staart.

kijk maar

Afbeelding

Afbeelding

Ik kies persoonlijk voor vlechten.

Ik zie ook genoeg paarden met hun staart schuren als ze geschoren zijn, kan me best voorstellen dat het kriebelt als die haartjes weer gaan groeien.

Hebben jullie daar ook last van.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:28

ik knip het (scheren dus)
ik vindt dit veel mooie bij een ruin.
bij een merrie is een vlecht wel leuk.
maar ik scheer dus Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:19

Altijd scheren (mits de ras-standaard het niet toelaat),
scheren gaat nooit ten koste van de dikte van de staart omdat de plukken die je wegscheert zelden tot verder dan de helft komen.
Met scheren komt de achterhand stukken beter uit, het geheel lijkt eleganter en minder wild.

Vlechten is leuk voor op Bixiewedstrijdjes, dus als je echt niet wilt scheren zou ik het nog liever los laten hangen.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:27

Scheren. Vlechten vind ik voor ponymeisjes (pennymeisjes) en gewoon los vind ik heel onverzorgd staan.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:46

ik vind scheren/knippen ook mooier ik vindt vlechten niet mooi (vraag me niet waarom)

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:46

Sjuimpje schreef:
(mits de ras-standaard het niet toelaat)


Tenzij.... Scheve mond

Scheren vind ik niet mooi, voor vlechten is de bovenkant (nog) te kort en al kon het wel, dan doe ik het nog niet denk ik. Dus het bungelt gewoon (gewassen en uitgeplozen) los, hij heeft niet zo'n "waaier" gelukkig, zo kort is het niet meer.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:20

Ik scheer de staart van mn paard altijd.
Hij krijgt er ook een elegantere kont van.

Ik vind vlechten bij de pony's hoort.
En als je de staart vlecht, moet je het wel goed kunnen, want als er allemaal pieken uitsteken, dan vind ik het al helemaal verschikkelijk.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 09:11

Ik heb al iemand geregelt die in invlecht in mijn staart gaat maken.
Zij is hier echt goed in.

Nou nog de knotjes (rozetje (zijkanthals)). Nagelbijten / Gniffelen

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 10:46

Ik scheer het op maar dan wel kort genoeg. Harry was al geschoren en als het lang is vind ik het ook mooi maar een vogelnestje nee dank je dan gaat acuut het scheerapparaat er langs.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 10:49

Scheren.
Los mag niet eens met wedstrijden (niet dat het wordt gezien of dat er wat over wordt gezegd) en gevlochten vind ik iets voor pennymeisjes.

Als je het goed wegscheert (dus niet te ver, niet te weinig, niet te kort zodat je echt de staartwortel ziet) dan valt het veel beter op dat de staart daaronder mooi vol is, de billen van je paard komen ook veel beter uit.

Ook hou ik de staart een stuk korter dan die van Noureyev. Ik vind hem op die laatste foto echt veel te lang.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 11:08

ik scheer ook altijd..... of knippen bij de zenuwachtige paarden. van iedere keer vlechten gaat de staart alleen maar kapot aangezien je er dan ook een elastiekje in moet doen. daarbij vind ik het netter en een stuk minder werk.

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 11:22

Ik knip het meestal een klein beetje bij, want dat vind ik mooier bij haar staan. Maar ik rij geen wedstrijden, dus het maakt niet zo heel veel uit.

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:35

scheren

Maar daar heb ik een hele sterke reden voor: viertal

Alles moest gelijk en als er dan eentje de staart geschoren heeft tsja, kan je er niet meer onderuit, en op zich staat het ook wel mooi, zelf doe ik er het liefst zo min mogelijk aan maar het gaat op zich wel.

Groetjes Hester

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:00

Invlechten, dat vind ik veel mooier!
En als je paard een mooie volle staart heeft ga je um tog niet scheren (vind ik)!!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:31

Als ik moet kiezen, invlechten, laat de staart liever zonder wat erin, gewoon puur natuur Knipoog