Haartroubles ;)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:35

*haha* en ik maar denken dat het om paardenhaar ging Haha! Moest meteen aan die arme schat van me denken: als ik haar manen trek dan is dat tot bloedens toe Lips are sealed en ik pak toch altijd maar hele kleine plukjes maar ja, gevoelig denk ik...

Maar on-topic: ik zou het niet weten want ik loop zelf ook met een soortgelijk probleem rond Lachen Deed het vroeger in een haarnetje, lekker makkelijk, maar dat vind ik eigenlijk niet meer zo flatteus....knotje is mooi maar ik zit nog in de cap-fase en dat past er dus echt niet onder..

Nou ja, ik ga ook proberen te leren van de tips hier

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 16:54

Oke, ik heb het nu als volgt geprobeerd:

eerst een staartje gemaakt
door de donut getrokken, haar eromheen en meteen een elastiekje. Vervolgens een haarnetje met slag eromheen.
Nog een haarnetje voor haren aan de voor- en zijkant en deze ook weer om de donut en hier weer een dikker elastiek om.
Als laatste nog wat schuifspeldjes voor losse plukjes en het ziet er netjes uit.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 01:01

tam20 schreef:
ik heb ook haar tot schouderlengte en heb zo'n donut waar ik 1x mijn haar omsla. elastiekje erover, de rest van de staart eromheen draaien, elastiekje erom, haarnetje over knotje, haarwokkel erom en daarover een kralennetje.. komen dus heel wat elastiekjes aan te pas Lachen


Ik heb ook een "donut" (altijd al gehad, werkt perfect) maar doe dan geen haarnetje over mijn knot, alleen een zwart fluwelen "kralennetje" (met elastiek, want anders blijft het niet zitten). Zit echt super stevig en het staat heel chique! Te koop bij de drogist.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:59

Mijn haar komt bijna tot aan mijn kont dus zo'n donut werkt dan niet meer Haha! ik heb zo'n opdraaiding, je haar ertussen doen, langzaamopwikkelen en vastklikken, dan heb je dus een "donut" van jezelf daar een leuk stiekie omheen met witte frutsels en het is hel netjes en stevig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:00

Ik heb nog steeds geen flauw idee hoe je nou precies zo'n donut vast moet zetten..... Blond

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:04

Picasso schreef:
Ik heb nog steeds geen flauw idee hoe je nou precies zo'n donut vast moet zetten..... Blond


Nee, ik ook echt niet..
Ik zie namelijk ook mensen die een donut gebruiken, maar wel redelijk lang haar hebben..dan is die donut toch niet nodig?
Bovendien, hoe krijg je zo'n ding onder je cap. Ik heb een bescheiden knotje als ik mijn cap op heb anders lukt het niet.
Met een hoed kun je tenminste een grote, chique knot maken.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:21

Mause schreef:
Voor de mensen die nu nog niet weten waar we het over hebben:

Afbeelding

Afbeelding

Ikzelf doe een zeer lage staart maken, donut eromheen, dan haar verdelen om de donut, hierover een haarnetje (deze 2 keer eromheen, met een slag), hierover het zwarte kralennetje en dan als afwerking van de plukjes die uit de donut gesprongen zijn een zwarte wokkel om de knot.


Juist zo wil ik het dus ook..
Alleen luk thet niet (a) hahaha mjaa boeiuh kan mij ook niet zo boeien eigenlijk als er maar wat inzit Knipoog

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:25

Ik heb nooit een netje in mijn haar! Gewoon een staart maar ik dressuur ook niet Schijnheilig

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:44

Sjuimpje schreef:
Het mooiste vind ik zelf, de gewone traditionele knot met de nepdonut.
Je maakt laag in je nek een staartje, daar schuif je de donut over. Je pakt een haarnetje welke je vanaf je voorhoofd naar achter trekt, en je doet hem over je nepknot. Een slag draaien en hem er nog een keer overheen trekken, kralen ding eromheen, eventueel nog een grote witte wokkel en klaar!
Het zit echt als een huis, zelfs nu ik heel kort haar heb en niet meer als drie haren in een staartje krijg, blijft het heel mooi zitten.


Super methode! Ik heb van het weekend de benodigde ingredienten in huis gehaald en hij zat in 1 keer zonder dat ik hulp nodig had... Ik heb geen schuifspeltje nodig gehad en het zit nog stevig ook. Aanstaande zondag ga ik met mijn nieuwe knot starten! Haha!

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:53

Wat bij minder lang haar ook super werkt zijn pantykousjes. Je maakt eerst een staart, dan draai je daar bij het elastiekje een pantykousje omheen (en als je weinig staart hebt evt. nog een voor de vulling), beginnen met de kant waar de teen zit. Aan het eind vouw je het open gedeelte van het pantykousje terug naar je hoofd, elastiekje eromheen, evt. netje en klaar! Zit ook als een huis omdat het pantykousje al helemaal vast in je haar zit en je hebt niet allemaal frummels etc in je haar. Werkt trouwens ook goed bij langer haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:50

essie79"]
[quote="Picasso schreef:
Ik heb nog steeds geen flauw idee hoe je nou precies zo'n donut vast moet zetten..... Blond


Nee, ik ook echt niet..
Ik zie namelijk ook mensen die een donut gebruiken, maar wel redelijk lang haar hebben..dan is die donut toch niet nodig?
Bovendien, hoe krijg je zo'n ding onder je cap. Ik heb een bescheiden knotje als ik mijn cap op heb anders lukt het niet.
Met een hoed kun je tenminste een grote, chique knot maken.
[/quote]

Precies, het lukt mij ook niet om nog iets extra's (lees; haar) onder mijn cap te duwen. Ik heb halflang haar en het lukt nu net om een knot te maken en daar mijn cap nog boven te hebben. Als ik nog zo'n wokkel, wukkel of weet ik veel hoe zo'n ding heet erbij onder moet stoppen, dan hangt mijn cap op m'n neus??? Verward Haha! Ik wil ook een hoedje Scheve mond

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:59

Picasso"]
[quote="essie79"][quote="Picasso schreef:
Ik heb nog steeds geen flauw idee hoe je nou precies zo'n donut vast moet zetten..... Blond


Nee, ik ook echt niet..
Ik zie namelijk ook mensen die een donut gebruiken, maar wel redelijk lang haar hebben..dan is die donut toch niet nodig?
Bovendien, hoe krijg je zo'n ding onder je cap. Ik heb een bescheiden knotje als ik mijn cap op heb anders lukt het niet.
Met een hoed kun je tenminste een grote, chique knot maken.
[/quote]

Precies, het lukt mij ook niet om nog iets extra's (lees; haar) onder mijn cap te duwen. Ik heb halflang haar en het lukt nu net om een knot te maken en daar mijn cap nog boven te hebben. Als ik nog zo'n wokkel, wukkel of weet ik veel hoe zo'n ding heet erbij onder moet stoppen, dan hangt mijn cap op m'n neus??? Verward Haha! Ik wil ook een hoedje Scheve mond
[/quote]

Die wokkel of wukkel, net hoe je em wilt noemen, moet je ook niet te hoog willen doen, zoals ik al zei, ik heb haar tot aan mijn kont en ook ik moet een knotje met cap kunnen combineren en dat gaat zolang je em maar niet te hoog op je hoofd doet Knipoog

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:41

Mijn knot hangt vrij laag in mijn nek omdat ik nog met een cap rij (ik wil ook een hoedje...), maar dat maakt niet heel veel uit omdat ik ook zo'n donut gebruik, waardoor de knot wel mooi van vorm een stevig is, dus het is geen storend gezicht.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:44

Haha! , bedenk ik nu pas: ben vandaag naar de kapper geweest en ik kan dus alleen nog maar een staartje laag in mn nek maken, van wel 3 hele haarsprieten Knipoog . Heb komend weekend 2 wedstrijden Scheve mond , moet ik voor die tijd nog maar wat leuks op verzinnen... Ben bang dat ik voor die tijd geen tijd meer heb om naar de ruitershop te racen. Nouja, een panty over je hoofd staat vast ook heel charmant Haha!. Iemand nog tips ter vervanging van een haarnetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:26

cloris"]
[quote="Picasso"][quote="essie79"]
[quote="Picasso schreef:
Ik heb nog steeds geen flauw idee hoe je nou precies zo'n donut vast moet zetten..... Blond


Nee, ik ook echt niet..
Ik zie namelijk ook mensen die een donut gebruiken, maar wel redelijk lang haar hebben..dan is die donut toch niet nodig?
Bovendien, hoe krijg je zo'n ding onder je cap. Ik heb een bescheiden knotje als ik mijn cap op heb anders lukt het niet.
Met een hoed kun je tenminste een grote, chique knot maken.
[/quote]

Precies, het lukt mij ook niet om nog iets extra's (lees; haar) onder mijn cap te duwen. Ik heb halflang haar en het lukt nu net om een knot te maken en daar mijn cap nog boven te hebben. Als ik nog zo'n wokkel, wukkel of weet ik veel hoe zo'n ding heet erbij onder moet stoppen, dan hangt mijn cap op m'n neus??? Verward Haha! Ik wil ook een hoedje Scheve mond
[/quote]

Die wokkel of wukkel, net hoe je em wilt noemen, moet je ook niet te hoog willen doen, zoals ik al zei, ik heb haar tot aan mijn kont en ook ik moet een knotje met cap kunnen combineren en dat gaat zolang je em maar niet te hoog op je hoofd doet Knipoog
[/quote]

Ik zal wel heel vervelend zijn en niet goed lezen enzo Bloos! , maar kan je nog één keer uitleggen hoe je die donut vastmaakt?? Ik vind dat namelijk wel erg mooi. Trouwens die subtiele pareltjes van jou vind ik ook leuk Essie, ik hou alleen niet van die enorme netten met witte frutsels/friemels en parels erop Scheve mond

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 22:02

Picasso, je maakt een lage staart met een elastiekje.
Dan trek je je staart door het gat van de donut en schuift de donut zo ver mogelijk tegen je hoofd.
Je buigt voorover en laat het haar aan alle kanten over de donut heenvallen. (je vouwt je haar als het ware dus om de donut heen). Dan zet je het vast met een elastiekje en daarna kun je nog netjes, pareltjes enz. enz. erom heen doen.
Ik ben echt niet handig maar zelfs mij lukt het Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:17

Fitzroy schreef:
Picasso, je maakt een lage staart met een elastiekje.
Dan trek je je staart door het gat van de donut en schuift de donut zo ver mogelijk tegen je hoofd.
Je buigt voorover en laat het haar aan alle kanten over de donut heenvallen. (je vouwt je haar als het ware dus om de donut heen). Dan zet je het vast met een elastiekje en daarna kun je nog netjes, pareltjes enz. enz. erom heen doen.
Ik ben echt niet handig maar zelfs mij lukt het Knipoog


Nou moet het gaan lukken.... Bloos
Dit is duidelijk!!
Dank je Fitzroy! OK dan!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:49

Fitzroy schreef:
Picasso, je maakt een lage staart met een elastiekje.
Dan trek je je staart door het gat van de donut en schuift de donut zo ver mogelijk tegen je hoofd.
Je buigt voorover en laat het haar aan alle kanten over de donut heenvallen. (je vouwt je haar als het ware dus om de donut heen). Dan zet je het vast met een elastiekje en daarna kun je nog netjes, pareltjes enz. enz. erom heen doen.
Ik ben echt niet handig maar zelfs mij lukt het Knipoog


Dat gaat er bij mij vast fraai uitzien. Heb 2 kleuren in mn haar, donkerbruin/zwart met rood aan de punten. Word een kleurig gezicht dan Tong uitsteken

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:24

Whaha en ik maak gewoon een simpele knot en frunnik dat kralending erom en het blijft ook nog zitten *LOL*

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:50

Ben ik nou de enige bij wie dat ding er altijd uitvalt? Hij hangt in elk geval halverwege aan het eind van de rit Haha!. Ik denk dat ik dat idee met dat haarnetje over je hoofd en dan over knot maar eens ga proberen. Wie weet blijft dat kreng dan een keer zitten.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:56

laurae schreef:
Ben ik nou de enige bij wie dat ding er altijd uitvalt? Hij hangt in elk geval halverwege aan het eind van de rit Haha!. Ik denk dat ik dat idee met dat haarnetje over je hoofd en dan over knot maar eens ga proberen. Wie weet blijft dat kreng dan een keer zitten.


Tot vrijdag zou ik zeggen: "Ja. Je bent de enige." Haha! Maar helaas. Mijn anders zo betrouwbare knot/donut is er vrijdag -tijdens de kampioenschappen notabene!- uitgegleden?!?! En dat ondanks de 3 klemmetjes die ik erin had gezet...

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:19

Ik heb (nouja had) altijd een lage vlecht, die naar onder toe net zo lang dubbelvouwen tot er een knot zit (zeg maar knotten op paarden manier) daar een stiekje omheen. Voor carrousel hadden we dan verplicht witte strik met netje eromheen, maar dit was de enige manier waarop het geheel bij mij bleef zitten... Je kan hier bijvoorbeeld ook kralennetje ofzo omheen doen...

Bedenk me net dat dit alleen niet zal werken met korter haar Haha!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:42

Ik maak een strakke staart (met veel haarlak en mouse) en doe daar de donut omheen. Dan ga ik voorover hangen en vouw mijn eigen haren om de donut heen, daar doe ik dan een elastiek om. De losse plukjes wegsteken met speldjes, kralennetje erom en klaar Lachen
Als je bang bent dat het niet goed blijft zitten kun je voordat je het kralennetje erom doet nog zo'n haarnetje over heel je haar heen doen, en daarna het kralennetje Lachen
Dit vind ik er zelf erg mooi uitzien! Het nadeel is alleen dat ik erg dik haar heb waardoor ik echt een mega knot krijg... Scheve mond

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 19:34

Is het normaal dat die donuts zo verharen? Ik heb er pas een gekocht en alleen een paar keer ingehad om te proberen, maar er laten nu al een aantal haren los.