Wie rijdt er wedstrijden zonder eigen paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Wie rijdt er wedstrijden zonder eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 08:42

Ik zou wedstrijden willen rijden, maar ik heb geen eigen paard en ook nog geen verzorgpaard. Weet iemand een manege in de buurt van Tienen waar je ook wedstrijden kan rijden met manegepaarden ofzo?

Soms hebben goeroes wel eens gelijk...


masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 08:43

Kan je het beste op een manege vragen. Die kunnen je dan wel verder helpen.

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 10:13

Je kunt ook bij mensen navragen die een paard hebben, maar die er weinig mee doen. Is er geen mogelijkheid om een verzorgpaard te krijgen bij particulieren? Meestal mag je daar eerder wedstrijden mee rijden.

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 11:14

Ik heb al een hele hoop advertenties gezet en ik krijg geen reacties...
Blijkbaar heeft iedereen hier in de buurt genoeg tijd voor de paarden...

Soms hebben goeroes wel eens gelijk...

mienmien

Berichten: 920
Geregistreerd: 13-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:27

Tja ik heb het jaren gedaan. Wedstrijden rijden op een paard van een ander. Het heeft hele leuke kanten maar ook minderen. Als het voor een handelaar of fokker is moet je er wel rekening mee houden dat het paard niet eeuwig blijft en je dus vaak halverwege het seizoen afscheid moet nemen. Jammer. De leuke dingen zijn wel dat het minder geld kost als een eigen.

Groet wp

Morris
Animal Magnitism

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:14

Ik ga straks wedstrijden rijden met een pony van een vrouw die een particuliere manege heeft en zelf fokt met NRPS-ers en Friezen. Deze pony wordt in elk geval niet verkocht, maar blijft wel regelmatig meelopen in de lessen. Soms lastig, maar aan de andere kant wel fijn, want ook al heb ik het te druk, dan wordt de pony nog wel verzorgd, losgelaten en bereden... Ook heb ik er weinig kosten aan. (heb elke week een half uur privéles van haar die ik betaal, daarnaast betaal ik mijn eigen lidmaatschap en lessen van de rijvereniging en straks de kosten voor de wedstrijden. Er wordt wel met haar gefokt, dus na het komende seizoen is het afwachten hoe het verder gaat... Bevalt het goed, dan kunnen we altijd kijken of het te combineren valt...

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:53

Er zijn wel stallen die paardjes hebben die in de lessen mee lopen en in de wedstrijd sport!
adverteer ook een beetje in de buurt.....
Ik heb vorig jaar een pony van iemand anders uitgebracht in de sport.
Dat was echt een goede pony maar dat meisje werd 18 en ze zag het niet zo zitten om met een D pony bij de paarden te starten dus vroeg ze mij of ik er wedstrijden op wou rijden.
Dat was wel heel erg leuk vooral omdat de eigenaresse er ook nog steeds op reed op Z2 niveau dus de pony bleef op hoog niveau fit en ze hielp mij met oefenen voor wedstrijden.
Binnekort ga ik weer een pony van iemand anders uitbrengen en de eigenaresse rijdt er ook grotendeels v/d week op en zij hefet ook veel ervaring ( 2x Z dressuur) dus die helpt mij ook om te oefenen en om te gaan met haar pony ( die is nu 4 jaar)
Maar ik heb altijd wel mn eigen pony die ik ook uitbreng ( nu kreupel Verdrietig helaas) op Z niveau..
Het zit hem eigenlijk gewoon in de goede personen ontmoeten en laten zien dat je betrouwbaar bent en dat je graag wilt leren! Er zijn altijd mensen naar verzorgers op zoek die het ook wel leuk vinden als hun paard wedstrijden gaat lopen!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:52

Ik rij bij een handelaar een aantal pony's en paarden. Met een paard rijdt ik ook wedstrijden. Nadeel isdat ze ooit verkocht worden, maar dan staat de volgende alweer te trappelen. Deze plek heb ik gevonden door een adverentie in een dagblad te plaatsen. Heb je al ooit wedstrijden gereden dat helpt het als je je niveau erbij zet.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:00

rustig doorzoeken. ik heb ook heel lang gezocht naar een verzorgpaardje. niet gevonden. opeens kwam me vriendin naar me toe dat ze een paardje mocht rijden, maar dat ze het niet alleen wilde. het is erop uitgedraaid dat ik nu samen met haar een eigen paard heb, terwijl dat nooit mocht van me ouders. alles is mogelijk. maar word niet wanhopig, als je begrijpt wat ik bedoel!!

Ikke ---> Lovers <--- Robin

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:40

Ik rijd paarden voor een fokker en hoop ik komend binnenseizoen mee te starten!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Loper, Muga en 12 bezoekers