KNHS: eind in zicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:04

Waarom niet?
ZZGP heeft zowat 1000 rijdende combinaties
en in de M en Z rijden er wellicht ook 10.000

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:13

Pipo schreef:
Dus wil je een club met alleen mensen die echt kunnen rijden, en keer op keer in de spotlights rijden.


Gezien de gemiddelde wedstrijdruiter op deze site ook gewoon hobbyist is en basis rijdt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:18

Dat bedoel ik juist Missouri. Aangezien het grootste gedeelte van de mensen op deze site gewoon amateur zijn en van hun paard genieten denk ik niet dat je dan de eisen kan neerleggen die CGJ12 doet.

Kan je beter alle ZZGP ruiters een briefje schrijven. Maar of die zo ontevreden zijn?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:24

Die zijn juist zeer tevreden geloof ik.
Daarom hebben die nog hun eigen wedstrijd-organisatie!!!!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:24

Ik denk dat ze bij de zzgp prima tevreden zijn, behalve het feit dat je pas een week van tevoren op kunt geven voor een wedstrijd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:28

Nou dan gaat die afsplitsing niet op ( dat ze tevreden waren wist ik al)

Dus dan zul je je moeten beperken tot B/L/M/Z ruiters. En daar dus de organisatie voor moeten opstarten.

Succes...........

Ik blijf gewoon bij de KNHS Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:30

Dan laat je lekker de zzgp voor wat het is, fijn toch
Maar laat ons hobbyisten ook in de waarde.

En ik zie er hier ook schreeuwen waarvan ik weet dat ze niet eens een Punt in de Z hebben na een jaar proberen, laat staan hoger, maar wel leuren of de B en L ruiters, terwijl ze daar zelf net weg zijn.
Maar goed das offtopic.

Een nieuwe bond zou zeker wat zijn, maar er zal wel rekening gehouden moeten worden met hoeveel cominaties er in een gebied zijn.
Er werd aangehaald over de NKB met de vele starts op een mais veld (bollen hebben we hier niet Lachen )
Maar er wel eens aan gedacht dat je 1200 combinaties, niet snel allemaal op super gras kunt laten rijden.
Daar is gewoon geen plek voor.
En dat je geen tijd en spullen hebt om 30 ringen wit af te zetten.

En kleinere wedtrijden is geen optie, want er zijn zoveel combinaties, dat dezelfde dag er 20 km verderop al een zelfde groot concours georganiseerd word.
Dus je kunt dan wel zeggen dat was niks, zeg dan maar eens hoe het dan wel moet.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:33

runningkawa schreef:
En ik zie er hier ook schreeuwen waarvan ik weet dat ze niet eens een Punt in de Z hebben na een jaar proberen, laat staan hoger, maar wel leuren of de B en L ruiters, terwijl ze daar zelf net weg zijn.


Je maakt me razend benieuwd...............

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:35

Pipo schreef:
Ik blijf gewoon bij de KNHS Haha!


Ik ook!
Het is overal wat namelijk en er zijn misschien wat probleempjes. Maar die zijn nog wel te overzien en ik weet waar ik aan toe ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:37

runningkawa schreef:
Dan laat je lekker de zzgp voor wat het is, fijn toch
Maar laat ons hobbyisten ook in de waarde.

En ik zie er hier ook schreeuwen waarvan ik weet dat ze niet eens een Punt in de Z hebben na een jaar proberen, laat staan hoger, maar wel leuren of de B en L ruiters, terwijl ze daar zelf net weg zijn.
Maar goed das offtopic.

Een nieuwe bond zou zeker wat zijn, maar er zal wel rekening gehouden moeten worden met hoeveel cominaties er in een gebied zijn.
Er werd aangehaald over de NKB met de vele starts op een mais veld (bollen hebben we hier niet Lachen )
Maar er wel eens aan gedacht dat je 1200 combinaties, niet snel allemaal op super gras kunt laten rijden.
Daar is gewoon geen plek voor.
En dat je geen tijd en spullen hebt om 30 ringen wit af te zetten.

En kleinere wedtrijden is geen optie, want er zijn zoveel combinaties, dat dezelfde dag er 20 km verderop al een zelfde groot concours georganiseerd word.
Dus je kunt dan wel zeggen dat was niks, zeg dan maar eens hoe het dan wel moet.



OK dan! OK dan!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:39

CGJ12"]
[quote="runningkawa schreef:
En ik zie er hier ook schreeuwen waarvan ik weet dat ze niet eens een Punt in de Z hebben na een jaar proberen, laat staan hoger, maar wel leuren of de B en L ruiters, terwijl ze daar zelf net weg zijn.


Je maakt me razend benieuwd...............
[/quote]

Hopelijk gaan we nu niet ordinair met namen smijten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:40

Ik ben gewoon van mening dat je de B en L ruiters niet buiten mag sluiten.
Het is de groep die het meeste geld in het laatje brengt, dan zou je toch dom zijn die buiten te sluiten. Verward

En laten we eerijk zijn de meeste van ons zijn toch gewoon amateurs, is dat nu ineens schande in ons elite sportje Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:41

Nee hoor, ik niet......maar ik hoop wel dat de mensen in kwestie even wat indimmen mbt B en L ruiters. Ze blazen namelijk wel erg hoog van de toren op deze manier.

Beetje respect mag wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:42

Missouri"]
[quote="CGJ12"][quote="runningkawa schreef:
En ik zie er hier ook schreeuwen waarvan ik weet dat ze niet eens een Punt in de Z hebben na een jaar proberen, laat staan hoger, maar wel leuren of de B en L ruiters, terwijl ze daar zelf net weg zijn.


Je maakt me razend benieuwd...............
[/quote]

Hopelijk gaan we nu niet ordinair met namen smijten...
[/quote]

van mij niet iig, dat was mijn bedoeling daar ook niet van, was alleen maar om aan tegeven dat we amateurs zijn, of we dat ook zo voelen is wat anders, imo zijn we het wel, dus waarom zo neerkijken op B en L, omdat je eens wat hoger gestart bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:44

Jullie maken er wel een erg ingewikkeld verhaal van en slepen er van alles bij wat er niets mee te maken heeft.

Runningkawa: een tweede bond naast de KNHS zou al meer wedstrijden opleveren, dat gaat vanzelf als daar kennelijk behoefte aan is.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:46

Ik hoorde een mooie uitspraak op een wedstrijdje vorige week: "Als wij ervan hadden moeten leven, waren we nu allemaal dood geweest!!" Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:46

Maar laat de helft overstappen, dan zit je hier in de regio nog met 15 ringen en 2 spring parcoursen, dus nog heb je dan veel plek nodig.

Hier zijn geen wedstrijden met 4-6 ringen Lachen
Wat van mij wel zou mogen hoor

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:47

nou, ik vind ook de KNHS een arrogantie uitstralen terwijl ze maar erg weinig kunnen waarmaken. Ik heb ook niet echt het idee dat ze zich iets aantrekken van waar de gewone ruiters (en dat is nog altijd het overgrote deel) behoefte aan hebben. De 10 wp regeling vind ik daar nog altijd het beste voorbeeld van. Het jurycorps zit niet op 1 lijn, combinaties krijgen te snel hun winstpunten (waarop baseren ze dat?) dus trekken we het benodigde aantal wp'en maar omhoog. Dat op zich is al niet erg charmant, maar verder kondigen we dat vooral niet bijtijds aan, en zonder enige vorm van overgangsregelingen zodat deelnemers daar hun plannen vooral niet op kunnen afstemmen.

En wat dachten we van de harmonisatie van de sgw klassen per 1/1/2004? Ooit een heel stuk over in de P&S, details gepubliceerd op de sgw site, en vervolgens niets meer van gehoord tot ik in november op de sgw site een berichtje van de KNHS tegen kwam dat het niet doorging ivm automatiseringsproblemen. Nee, dat is fijn communiceren

/edit redactionele zaken Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Lielle op 28-01-04 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:49

Runningkawa, dat weet ik, maar er zouden eerder meer wedstrijden komen dan minder.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:52

Lovely schreef:
Jullie maken er wel een erg ingewikkeld verhaal van en slepen er van alles bij wat er niets mee te maken heeft.

Runningkawa: een tweede bond naast de KNHS zou al meer wedstrijden opleveren, dat gaat vanzelf als daar kennelijk behoefte aan is.


Nou ja, als ik al lees dat de KNHS de B en de L ruiters 'mag houden'
vind ik niet echt een positief begin.

Ik vind dat de KNHS niet slecht functioneert, alleen sommige regels baal ik van, zoals proeven en klasses die verandert worden, 10 wp regeling.
En de financien gaan ook niet echt vlekkeloos.

Maar mijn startkaart had ik binnen 2 weken met coupons, email en telefoontjes worden altijd netjes beantwoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:53

Lielle, ik denk dat je gelijk hebt vwb de uitstraling van de KNHS. Ik vraag me echt af of de rijdende leden van de verschillende bonden voor de fusie nou ontevreden waren en reikhalzend uitkeken naar een verbetering in de vorm van een fusie??? Wat ik er zo van heb meegekregen was de fusie niet de wens van de rijdende leden, maar van de besturen. De wedstrijden waren al opengesteld door de verschillende bonden, dus daar lag het niet aan.
Het lijkt mij dat een nieuwe bond wel draagvlak vindt bij de ruiters, daar waar het draagvlak ook zou moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:54

Maar die meer wedstrijden moeten ze ook ergens onder kunnen brengen Haha!
In de winter zijn er niet ineens meer rijhallen beschikbaar en in de zomer niet meer koeienboeren die hun land kapot willen laten rijden Lachen

Maar ik ben het er helemaal mee eens, dat was de knhs doet, niks is, maar echte goede oplossingen lees ik hier niet en geef toe, heb ze zelf ook niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:54

Zouden jullie het in eerste instantie regionaal willen aanpakken. Of gelijk landelijk?

Er zit nogal een kostenplaatje aan denk ik. Maar dat zullen jullie zelf ook al wel bedacht hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:58

essie79"]
[quote="Lovely schreef:
Jullie maken er wel een erg ingewikkeld verhaal van en slepen er van alles bij wat er niets mee te maken heeft.

Runningkawa: een tweede bond naast de KNHS zou al meer wedstrijden opleveren, dat gaat vanzelf als daar kennelijk behoefte aan is.


Nou ja, als ik al lees dat de KNHS de B en de L ruiters 'mag houden'
vind ik niet echt een positief begin.

Ik vind dat de KNHS niet slecht functioneert, alleen sommige regels baal ik van, zoals proeven en klasses die verandert worden, 10 wp regeling.
En de financien gaan ook niet echt vlekkeloos.

Maar mijn startkaart had ik binnen 2 weken met coupons, email en telefoontjes worden altijd netjes beantwoord
[/quote]
Dat was inhaken op een opmerking van Cgj over de ZZGP, dan moet ie dus bij de ZZGP zijn om te vragen of de Z ruiters daar ook bij mogen.

Een nieuwe bond kan niet zonder B en L ruiters, die zijn namelijk voor de bond het goedkoopste en brengen dus het meeste geld in het laatje, je kunt niet zonder.
Persoonlijk heb ik nog nooit te maken gehad met een fout bij de KNHS, ik ben ook helemaal niet ontevreden over de KNHS als het om mezelf gaat. Maar ik zou er wel graag een nieuwe bond naast zetten voor de KNHS leden die wel moeite hebben met het beleid van de KNHS. Niet eens om de kNHS van de kaart te drukken, zulke agressieve gefrustreerde plannen hou ik er nu eenmaal niet op na.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 12:59

Ik heb eens gekeken maar volgens hebben er in dit topic geen Z ruiters gereageerd die puntloos zijn. Al was dat wel het geval, waar maken jullie je druk om.
Niemand die je verplicht om lid te worden van de NPV,
beetje brainstormen kan geen kwaad en aik zou het wel wat vinden als ze van het ZZGP gaan besluiten om ook M en Z wedstrijden uit te gaan schrijven. Lijkt me een goed idee.