KNHS: eind in zicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:34

MacavityL schreef:
voorzitter is al vergeven?? Knipoog (omdat ik die mis nl).

I myself dus voor dit moment.

Op dit moment bestaat het bestuur uit me, Fitz en Scum OK dan! . Ik ben blij met de serieuze reacties Lachen.

De vereniging kan dus echt opgericht worden als 'we' dat willen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:42

Haha count me in OK dan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:49

Nederland is te klein voor allerlei afsplitsingen. Je ziet het in de westernsport, allemaal kleine clubjes, iedereen wil het voor het zeggen hebben, en tot stand komt er niets. Jammer.

Waarom moet Nederland iedere keer in splintergroeperingen uit elkaar vallen? Dat is in de politiek al zo, het omroepstelsel, de westernsport, en nu gaat de KNHS ook al die kant uit.

Met het gevolg dat er steeds minder van de grond komt....

Jammer.

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:56

Love: Mag ik dan 1e lid worden? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 01:11

Machie krijgt lidnummer 6 strakjes, 5 bestuurders en een eerste lid Knipoog.

Cassi, wat is je punt? Het disfunctioneren van de KNHS??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 01:21

Nee, de afsplitsing van weer een subgroep. Met de nodige leden, die allemaal hun bijdrage betalen, maar wat dan weer net weer niet genoeg is om er werkelijk wat mee te doen.

Ik spreek nu vanuit de westernwereld. Misschien zij de geldbedragen die er bij de afsplitsing van de subgroepen uit de KNHS gemoeid zijn van dien aard dat er wel wat van de grond komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 01:25

Dat is nog eens een positieve insteek, not.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 01:29

Tja....sorry, the truth hurts...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 02:01

Dat is waar, maar je had het over westernsport toch? Dat is daar usance.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 08:21

NL is niet te klein voor afsplitsingen...
Het heeft altijd goed gefunctioneerd voor de KNHS,
het was een super idee, maar het komt gewoon niet van de grond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 09:11

Nu maar hopen dat de SGW menners ook volgen en we de oude vertrouwde bond (NBVAP=landelijk) en vereniging (VSWMN=nationaal) weer terug krijgen.
Met het oude punten en klassens stelsel
Het mennen is echt een ondergeschoven kindje bij de KNHS.
Ze krijgen het gewone rijden al niet georganiseerd laat staan het aangespannen rijden Scheve mond

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 09:41

Ik vind ook niet dat Nl te klein is voor afsplitsingen. Voorheen (NKB, KNF enzo) hadden we toch veel minder klachten?

De draf-en rensport die hebben het goed bekeken. Die wilden er niet bijkomen (slimme jongens Lachen ). Owja dat is trouwens ook nog een leuke. Het schijnt dat de NDR dus ook grote geldbedragen aan de KNHS afstond, en dat dat per dit jaar is stopgezet. Weer minder inkomsten voor de KNHS!

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 09:44

*biedt zich ook aan als lid!* (en evt. ook als schrijfster, hebben we die iig ook Knipoog)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 10:27

Ikke wille mee doen!

Haha! Ben het gemiep echt zat en wil dus ook geen startkaart aanvragen omdat ik dan voor elk paard dat ik toevallig zou uitbrengen (ben afhankelijk van andermans paarden) een aparte startkaart a raison de (correct me if I'm wrong, gaat over endurance) 26 pleuri moet aanschaffen. Lijkt niet veel, maar voor die ene wedstrijd in 't jaar om mijn startgerechtigdheid te behouden heb ik voor mezelf besloten dat ze dat in hun koninklijke aars mogen steken Knipoog Dan maar niet. Misschien dat ik van gedachten verander, maar 't ziet er eigenlijk niet naar uit. Heb al wel bedacht dat als ik de loterij win, ik met een gedeelte een nieuwe bond ga oprichten, want dit zootje ongeregeld verdient het allemaal gewoon niet. Denk alleen dat als puntje bij paaltje staat ik dan de enige ben in mijn eigen bondje, maar goed, je moet er iets voor over hebben he Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 10:31

Laui, ik heb begrepen dat de endurancerijders ook al van plan waren om met de oude bond af te splitsen??

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:09

Yup, wilde plannen, niks concreets. Genoeg mensen boven in bomen, maar simpelweg geen rooie cent om zoiets van de grond te krijgen. Endurance staat bekend als een 'armoedzaaiers' sport (of dat terecht is weet ik niet, maar dat is het beeld dat ik zelf ook heb, iig loopt men er niet dik opgesmukt bij, sommigen wel hoor). Ik denk dat als je zo'n nieuwe bond op wil gaan richten dat de contributie afhankelijk is van hoeveel mensen er mee doen en er zullen niet erg veel mensen zijn die bereid zijn om meer te gaan betalen aangezien deze nieuwe bond zich nog moet gaan bewijzen. Dus of er moeten ontiegelijk veel mensen meedoen, of het is een zeer lastig gebeuren. Hoe dan ook, ik zou het ten zeerste toejuichen als zoiets van de grond komt, maar ik vrees van niet.
(even een voorbeeldje ter illustratie, jaar geleden hadden we hier op bokt bedacht dat we af wilden rekenen met het idee dat een paard een fiets is, iedereen wilde zijn/haar steentje bijdragen, maar er kwam 0,0 op het rekest bij verschillende organisaties, nu staat er een zelfde soort idee in de Bit las ik, had de neiging om ze een mail te sturen met de verwijzing naar het 7 pagina's tellende topic op bokt, vrees dat het er (weer) niet van komt, wij zien het probleem, maar zolang er niet dagelijks een dodelijk ongeluk gebeurd wordt er kennelijk niks aan gedaan, je moet echt een enorme groep mensen hebben die zich koste wat kost zowat inzet voor het doel en voordat je dat bereikt hebt... veranderingen hebben nou eenmaal ontzettend veel voeten in aarde, erg jammer!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:20

Ja, Laui, ik kan me jou 'initiatief' nog wel herinneren, maar daar gaat het hier niet over.
Of enduranceruiters armoedzaaiers zijn weet ik niet, dat weten ze zelf nog het beste. Het lijkt mij wel een stel eigenwijzen die ik niet graag in eenzelfde vereniging of bond zou hebben met de andere takken van onze sport. De houding alleen al, nee bedankt.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:23

*zwaait in de rondte* joepie!! Ik wil ook lid worden, en als werkeloze muts ook nog wel een bestuursplaatsje nuttig maken hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:36

Uiteraard! We hebben nu dus een bestuur van 4, ik zoek er nog 1.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:11

Lov, het was een voorbeeld en stond tussen haakjes, ik ben me bewust dat het hier niet daarover gaat Knipoog. Het punt wat ik ermee wilde maken is dat bij vrijwel elk initiatief tot verandering (of dat nou de overheid is of een paar simpele zielen die het er niet mee eens zijn) heel wat voeten in aarde heeft. Dit ook. Een van de aspecten is dat daar behoorlijk wat geld, inzet etc. voor nodig is. Als puntje bij paaltje komt trekken heel veel mensen hun keutel terug, ik denk dat de paardensport in het algemeen daar geen uitzondering in is. Ik vind het dan ook lovenswaardig dat dit kleine groepje het wel gedaan heeft. OK dan!
En ik ben daar ook zeker wel jaloers op, en dan gaat het niet om welke sport, maar om het simpele feit dat ik met mijn geitigheid officieel nog bij de KNHS zit... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:16

Laui, het zijn zeker dingen waar je over na moet denken.
Op dit moment hebben we een naam, 4 bestuursleden en 2 leden. Nog geen kas, statuten, reglement, oprichting of zelfs ook maar een kvk nummer. Oftewel de NPV bestaat nog helemaal niet.
De toekomst is onzeker omdat ieder nieuw lid dus daadwerkelijk afstand moet nemen van de KNHS en dus ook van zijn/haar geheiligde winstpuntenspiegel. Tenminste, van mij hoeft dat niet, maar lid zijn van 2 bonden is ook wat overdreven als je juist weg wilt bij de KNHS omdat het te duur wordt??

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:23

Ik snap wel dat je het niet eens met de gang van zaken bij de KNHS.
Alleen vind ik het vreemd dat mensen zich zo op stel en sprong aanmelden als lid zonder te weten waarvan je lid word.
Ik zou eerst wel eens de consequenties willen horen als ik dit zou doen en hoe het in zijn werk gaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:24

Essie, de presentatie is nog niet klaar, dus als je even geduld hebt...

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:37

Ik rijd dan (nog) geen wedstrijden(ben wel vanplan dit jaar endurance te starten en hoop in de toekomst wedstrijden te kunnen gaan mennen). Maar ik meld me ook aan als lid om deze actie te steunen en een kans te geven(want ik ben het wel helemaal met jullie eens).

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:54

Lovely schreef:
Essie, de presentatie is nog niet klaar, dus als je even geduld hebt...


Ik heb geduld genoeg, alleen vond ik het vreemd dat mensen zich direct aanmelden als lid zonder te weten waarvoor. (of ik moet eroverheen gelezen hebben) Dat men aangeeft dat men de actie steunt en interesse heeft vind ik weer wat anders.