Selectie rijden of de klasses verder doorlopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sophiepronk
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-07-13

Selectie rijden of de klasses verder doorlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 18:02

Hi!
Ik zit hiermee echt een beetje want ik heb mijn paard vorige week op onze 1e wedstrijd gestart in de klasse B, we hadden gelijk 4 winstpunten! Maar nu wilde ik eigenlijk B selectie gaan rijden in het binnenseizoen maar toen bedacht ik me dat ik dan weer een heel seizoen B moet gaan rijden en ik heb met 3 verschillende paarden telkens de B bijna uitgereden dus ik wil ook wel weer een stapje hoger, alleen is selectie rijden voor de ervaring natuurlijk ook wel weer heel erg gaaf. Mijn vraag was, wat zouden jullie doen als je mij was? Ik kan echt geen keuze maken omdat ik ook wel weer verder wil maar ook wel selectie wil rijden :) Alvast bedankt x

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Selectie rijden of de klasses verder doorlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:07

Als je zulke punten rijdt in de B lekker overgaan naar het L1 zodra het kan en de selecties in het L1 rijden :)

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:07

Lekker doorrijden en de selectie van de L1 rijden :) daar heb je tijd genoeg voor als je in je eerste wedstrijdje al 4 winstpunten binnen sleept...

Sophiepronk
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 18:09

_Sofie schreef:
Als je zulke punten rijdt in de B lekker overgaan naar het L1 zodra het kan en de selecties in het L1 rijden :)
Dankjewel voor je reactie! Ik zit echt enorm te twijfelen maar ik denk inderdaad dat dit wel het beste is!

Sophiepronk
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 18:10

Evelijn schreef:
Lekker doorrijden en de selectie van de L1 rijden :) daar heb je tijd genoeg voor als je in je eerste wedstrijdje al 4 winstpunten binnen sleept...
Dankjewel voor je reactie! Ik denk dat dit inderdaad wel het beste is om te doen :)

Gruis

Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:10

Wat is je bedoeling met dit paard? Heb je hem voor de handel of ga je hem je leven lang houden? In dat laatste geval, vooral niet haasten en lekker in de B blijven, af en toe wat winnen is ook leuk :D !

Sophiepronk
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 18:14

Gruis schreef:
Wat is je bedoeling met dit paard? Heb je hem voor de handel of ga je hem je leven lang houden? In dat laatste geval, vooral niet haasten en lekker in de B blijven, af en toe wat winnen is ook leuk :D !
Nee dit paard blijft echt bij mij! Ja ik snap wat je zegt alleen heb ik met 3 paarden achter elkaar (wegens wat pech en pensioen) al 3x bijna de B uitgereden en ja ik twijfel gewoon enorm haha..

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Selectie rijden of de klasses verder doorlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:28

Is het paard L klaar? En ben je al L1 startgerechtigd?
Dan zou je indd L kunnen gaan starten.
Anders is het toch geen schande om een heel seizoen in de B te blijven?

Sophiepronk
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 18:31

Annekeee schreef:
Is het paard L klaar? En ben je al L1 startgerechtigd?
Dan zou je indd L kunnen gaan starten.
Anders is het toch geen schande om een heel seizoen in de B te blijven?
Ja precies, mijn paard kan L makkelijk aan, hij heeft Z gelopen en ja daarom twijfel ik ook zo want dan rijden we weer een heel seizoen B..

Gruis

Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:46

Sophiepronk schreef:
Annekeee schreef:
Is het paard L klaar? En ben je al L1 startgerechtigd?
Dan zou je indd L kunnen gaan starten.
Anders is het toch geen schande om een heel seizoen in de B te blijven?
Ja precies, mijn paard kan L makkelijk aan, hij heeft Z gelopen en ja daarom twijfel ik ook zo want dan rijden we weer een heel seizoen B..


Je kan thuis gewoon lekker verder trainen als je dat wil. Ik zou zelf B blijven. Met mijn oude pony ben ik 2x (vlak) voor het kampioenschap overgestapt en als ik zag wie kampioen werd in mijn oude klasse waren dat mensen die ik eigenlijk altijd versloeg. Ik zou me niet teveel haasten, maar het is natuurlijk gewoon helemaal je eigen keuze

Sophiepronk
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 18:49

Gruis schreef:
Je kan thuis gewoon lekker verder trainen als je dat wil. Ik zou zelf B blijven. Met mijn oude pony ben ik 2x (vlak) voor het kampioenschap overgestapt en als ik zag wie kampioen werd in mijn oude klasse waren dat mensen die ik eigenlijk altijd versloeg. Ik zou me niet teveel haasten, maar het is natuurlijk gewoon helemaal je eigen keuze
Tja, het is alleen zo dat ik de B al een paar keer bijna heb uitgereden en ik zo graag gewoon weer verder wil gaan maar inderdaad selectie rijden enzo is ook wel echt heel erg leuk, al helemaal nu we hoge punten hebben

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:51

Ik zou nog wat wedstrijdjes meepakken voordat het indoor seizoen begint. Als je goed zoekt kun je nog wel wedstrijden vinden.
En dan indoor starten in de L, misschien nog wat wedstrijden voordat de selecties beginnen. Selecties L1 rijden dus.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:52

selectie rijden in de L1

Sophiepronk
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 19:10

Wijsje schreef:
Ik zou nog wat wedstrijdjes meepakken voordat het indoor seizoen begint. Als je goed zoekt kun je nog wel wedstrijden vinden.
En dan indoor starten in de L, misschien nog wat wedstrijden voordat de selecties beginnen. Selecties L1 rijden dus.
Dat is indd ook nog wel een goed idee! De selecties starten meestal pas eind oktober toch ofzo? Eens kijken of de mensen om mij heen dat ook een goed plan vinden haha :)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:12

Direct overgaan. Veel leuker. Als het in de B altijd goed gaat zal het in L1 ook wel goed zijn. Zo groot is het verschil niet.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Selectie rijden of de klasses verder doorlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:15

Ik zou gaan voor de uitdaging. Zeker omdat je paard al veel hoger heeft gelopen. Gewoon zo snel mogelijk naar de L1. En dan daar de selecties rijden.

Sophiepronk
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 19:47

joyce B schreef:
Ik zou gaan voor de uitdaging. Zeker omdat je paard al veel hoger heeft gelopen. Gewoon zo snel mogelijk naar de L1. En dan daar de selecties rijden.
Dankjewel voor je reactie! Ik denk dat ik indd wel overga naar de L1 en dan misschien wel deze selectie L1 rijden maar even kijken of ik dat red

Sophiepronk
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 19:50

Sclimpre schreef:
Direct overgaan. Veel leuker. Als het in de B altijd goed gaat zal het in L1 ook wel goed zijn. Zo groot is het verschil niet.
Dankjewel voor je reactie! Ja inderdaad ik denk dat dat het hoger gaan ook leuker word.

Sophiepronk
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-07-13

Re: Selectie rijden of de klasses verder doorlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 20:05

Super bedankt voor al jullie reacties! Ik heb er veel aan gehad maar heb nu iets totaal anders 'besloten': ik ga eerst de B en L1 uitrijden en dan in de L2 selectie rijden! Kunnen we samen wat ervaring opdoen en ook als combinatie groeien :)

dubon235
Berichten: 9
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Selectie rijden of de klasses verder doorlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:59

red je het om twee klassen uitterijden voor dat de selecties beginnen?! Ik weet niet wanneer ze beginnen ,maar 2 klassen in zo'n korte tijd is wel een uitdaging!!

dubon235
Berichten: 9
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Selectie rijden of de klasses verder doorlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:59

Houd je ons op de hoogte of het lukt?

Sophiepronk
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 21:00

dubon235 schreef:
red je het om twee klassen uitterijden voor dat de selecties beginnen?! Ik weet niet wanneer ze beginnen ,maar 2 klassen in zo'n korte tijd is wel een uitdaging!!
Ja precies, het zou wel lukken maar ik wil liever een betere combinatie met hem worden dan alles te haasten !

Sophiepronk
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 21:00

dubon235 schreef:
Houd je ons op de hoogte of het lukt?
Ik bedoelde eigenlijk dat ik nu B en l1 ga rijden en in het buitenseizoen L2 :)

Sophiepronk
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-07-13

Re: Selectie rijden of de klasses verder doorlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 21:01

Ik ga wel een soort van 'blog' schrijven over de wedstrijden en updates :)!

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Selectie rijden of de klasses verder doorlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:04

Geldt die nieuwe regeling trouwens ook bij de selecties? Geloof het wel.
Als je B +10 bent mag je zowel B als L1 starten, tot je L1+4 bent.
Dus kan je beide, selecties in de B maar toch L1 tussendoor starten.